Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnhaku: kun työnantajat alkaa soitella

Vierailija
15.01.2024 |

Olen siis alalla, jolla on työvoimapula. Olen lähettänyt tammikuun alusta monta hakemusta päivässä.

Nyt on alkanut tulla monta soittopyyntöä/päivä rekrytoijilta.

Miten teette tässä vaiheessa: vastaatteko kaikille ja sovitte monta haastattelua? Vai odotatteko niitä paikkoja, jotka kiinnostaa oikeasti eniten?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kävisin haastattelussa. Ongelmani vain on, että olen jo eläkkeellä ja silti pukkaa töitä. Sun ongelmasi on, että olet huono trollaamaan.

Vierailija
2/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humble brag 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin kävisin haastattelussa. Ongelmani vain on, että olen jo eläkkeellä ja silti pukkaa töitä. Sun ongelmasi on, että olet huono trollaamaan.

Mitä trollasin? Olen sote-alalla ja hän sijaisuuksia.

Vierailija
4/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä trollasin? Olen sote-alalla ja hän sijaisuuksia.

*Haen

Vierailija
5/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän pitää vähintään 4 paikkaa hakea/kk että saa tuen. Sitten jos on ala, josta työvoima pulaa niin helposti se puhelin alkaa soimaan useammasta paikasta.

Itse sanoin kesällä että mulla alkaa työt toisessa paikassa, pyysivät laittamaan uutta hakemusta, jos tilanne muuttuu. 

Vierailija
6/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt haastatteluissa tietenkin ja kysyt palkkaa ja luontoisetuja ja sitten valitset parhaimmat . 

Vierailija
7/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömän pitää vähintään 4 paikkaa hakea/kk että saa tuen. Sitten jos on ala, josta työvoima pulaa niin helposti se puhelin alkaa soimaan useammasta paikasta.

Itse sanoin kesällä että mulla alkaa työt toisessa paikassa, pyysivät laittamaan uutta hakemusta, jos tilanne muuttuu. 

Työttömän pitää hakea 1-4 paikkaa.

Vierailija
8/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menis sellaisiin, mitkä ei oikeastaan kiinnosta.

Vierailija
9/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on alalla, jossa on vara valita, en edes käsitä ap:n ongelmaa.

Tietenkin valkkaa parhaat paikat päältä ja hyväksyy itselleen parhaan tarjouksen/työpaikan.

Vierailija
10/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos on työvoimapula-alan koulutus muttei pysty enää sitä työtä tekemään? Lääkärintodistus on.

Vierailija
11/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohta on aina 4 paikkaa/kk. Joku monisairas voi saada 1 tai 2 haettavaa säälistä.

Vierailija
12/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jää vain odottelemaan. Kyllä ne soitot sillä loppuu ja saat olla taas ihan rauhassa. 

Vierailija
13/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohta on aina 4 paikkaa/kk. Joku monisairas voi saada 1 tai 2 haettavaa säälistä.

Minulla on 2/kk. Olen täysin terve. 4 ei ole realistinen tällä paikkakunnalla.

Vierailija
14/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytoijat lähettävät yhteydenottoja tukuittain. Lähde mukaan vain sellaiseen prosessiin, joka oikeasti kiinnostaa. 

Vierailija
15/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sua kotoa tule hakemaan.

Vierailija
16/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin kiinni. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
17/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin parin viikon ajan joka päivä haastatteluissa ja sitten valitsisin.

Vierailija
18/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisin parin viikon ajan joka päivä haastatteluissa ja sitten valitsisin.

Kävisin pelkissä haastatteluissa ja kieltãytyisin töistä.

Vierailija
19/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 1 haku koska täällä ei ole töitä.

Vierailija
20/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä neljän paikan lässytystä. Jos pula on kova, niin eihän siinä ehdi neljää paikkaa hakea kun on jo töissä.