Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhaku: kun työnantajat alkaa soitella

Vierailija
15.01.2024 |

Olen siis alalla, jolla on työvoimapula. Olen lähettänyt tammikuun alusta monta hakemusta päivässä.

Nyt on alkanut tulla monta soittopyyntöä/päivä rekrytoijilta.

Miten teette tässä vaiheessa: vastaatteko kaikille ja sovitte monta haastattelua? Vai odotatteko niitä paikkoja, jotka kiinnostaa oikeasti eniten?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömän pitää vähintään 4 paikkaa hakea/kk että saa tuen. Sitten jos on ala, josta työvoima pulaa niin helposti se puhelin alkaa soimaan useammasta paikasta.

Itse sanoin kesällä että mulla alkaa työt toisessa paikassa, pyysivät laittamaan uutta hakemusta, jos tilanne muuttuu. 

Työttömän pitää hakea 1-4 paikkaa.

Lähtökohta on aina 4 paikkaa/kk. Joku monisairas voi saada 1 tai 2 haettavaa säälistä.

Mä en ole sairas millään tavalla, mutta työnhakuvelvoite on nolla paikkaa kuukaudessa. Korvaukset saan normaalisti.

Vierailija
22/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömän pitää vähintään 4 paikkaa hakea/kk että saa tuen. Sitten jos on ala, josta työvoima pulaa niin helposti se puhelin alkaa soimaan useammasta paikasta.

Itse sanoin kesällä että mulla alkaa työt toisessa paikassa, pyysivät laittamaan uutta hakemusta, jos tilanne muuttuu. 

Se paikkojen pakkohaku on ihan yksilöllistä, itsellä se on vain 2 paikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hakenut pakosta.

Ap

Vierailija
24/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin kävisin haastattelussa. Ongelmani vain on, että olen jo eläkkeellä ja silti pukkaa töitä. Sun ongelmasi on, että olet huono trollaamaan.

Mä olen sairaanhoitaja ja mulle on soitettu ja lähetelty viestiä oikeasti monesta paikasta, vaikka mulla on vakituinen sopimus. En edes tiedä, mistä ne saa mun numeron.

Vierailija
25/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan olla rauhassa 

Vierailija
26/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin ensimmäisen, jos joku vaan soittaisi :(

Vierailija
27/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun jotkut, toki ilmeisen harvat, yrittää ihan oikeastikin päästä töihin eikä vaan tehdä sitä minimiä mikä vaaditaan tukien nostamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan