"Nälkäänsä varastaminen on ok" Voi hyvänen aika näitä nuoria naisia.
Joku Palo kertoo näin keltasessa lehdissä.
Jos on tuhlannut tuet meikkeihin ja konserttilippuihin ei ruokaan jää rahaa. Kaikki ymmärtää sen.
Mutta ei se oikeiuta varastamaan.
Todella pullamössöikäpolvi.
Kommentit (333)
Palo antaa siis täyden suostumuksensa sille että joku käy tyhjentämässä hänen jääkaappinsa nälkään tai vaatekaappinsa tarpeeseen.
Ihailtavaa.
Sen sijaan epäsuora kehoitus varastaa muilta on törkeää.
Ei ennen vaikka ei ollut kaikkea mitä muilla, varastettu. Tämä on tukinuorten aikakausi.
Kun ei mistään saada tyydytystä.
Netti syöttää paineita miltä pitää näyttää ja mitä täytyy omistaa, ja nuoret naiset omii tämän kaiken roskan.
Emme tarvitse lisää nälkäjonoja vaan terapeutteja (hyviä).
Mutta tämäkin on vain välikausi, elämme evoluutiossa ja tulemme kansana oppimaan, hitaasti tosin.
Ihmisenä vielä hitaammin, mutta me opimme, valitettavasti jotkut maat kärsimyksen kautta.
Ja tätä me yritämme Suomessa välttää kun pyydämme teitä ottamaan vastuun valinnoistanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pääsee nykynuoret helpolla.
Te ette edes tajua mitä oli elämä 40-50 vuotta sitten.
Ja silti valitatte kaikesta.
Istutte tientukkeena ja solvaatte heitä jotka antavat teille kaiken ilmatteeksi.
Hävetkää..
40-50 vuotta sitten maan parhaat vuodet olivat edessä. Nyt ne ovat auttamatta takana. 50-70 luvun lapsilla on ollut helpompaa kuin nyt.
Totta. Silloin 10v ikäinen muutti oppikoulupaikkakunnalle ja kävi kotona sunnuntaisin - jos kävi. Koulussa sai rahalla lämpimän aterian, muuten piti pärjätä itsekseen. Tai meni töihin 15v iässä, sehän se helppoa olikin asua alivuokralaisena samassa huoneessa tuntemattoman kanssa.
Voi miksi meidän lapsillamme ei ole näin helppoa!
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia ja työttömyyskorvauksia 4,9 miljardia ja 90000 työtöntä on työkokeiluissa, palkkatukitöissä, kuntouttavassa työtoiminnassa ja kursseilla.
Sossutuet on 800 miljoonaa, mutta niitä saa myös eläkeläiset.
Työtön joka asuu työssäkäyvän puolison kanssa ei saa sossutukia.
Eläkemaksut palkasta menevät nykyisille eläkeläisille.
Työeläkkeet maksetaan rahastoista eli siellä on 40 vuotta kerätty ja rahastoitu eläkevakuutusmaksuja. Nykytyöntekijät eivät maksa eläkeläisten eläkkeitä, kyllä ne sieltä rahastoista edelleen maksetaan ja tuo oletuksesi "eläkemaksut menevät palkasta nykyisille eläkeläisille" syntyy siitä, että osa varoista rahastoidaan, osaa ei, mutta kokonaissumma pysyy samana.
Kannattaa muuten muistaa, että tuossa 34.9 miljardissa ei ole mukana yksityiset eläkevakuutukset, joista moni eläkeläinen saa vuodessa yli 20 000 e vain siksi, että on mennyt ihan itse säästämään tulevaisuuden varalta ja se hänen tulevaisuutensa on nyt.
Vierailija kirjoitti:
No katson itsekin muualle jos näen jonkun varastavan RUOKAA
Ei se ruoankaan varastaminen ole ok. Sitten itketän sissulle tai kelalle tai vaikka pelastusarmeijalle jos ei ole ruokaa.
Pari kertaa olen nähnyt spurgun varastamassa ruokaa kahvilassa. Kumpikaan ei tehnyt sitä mitenkään nätisti.
Yksi veti lattialle ison kasan leivoksia ihan tahallaan. Niitä mitä ei vetänyt lattialle, söi sormin ja loput levitti pitkin vitriiniä. Sotki käytännössä kaiken.
Toinen tapaus söi vain pari croissanttia ja puristeli loput hajalle. Mihinkään muuhun ei päässyt käsiksi.
Kummassakaan tapauksessa myyjä ei uskaltanut tehdä rikosilmoitusta. Sanoivat että ne sotkevat seuraavalla kerralla pahemmin jos tekee rikosilmoituksen. Olivat kuulemma "vakioasiakkaita".
Toiset meistä rakentaa tätä maata tuollaiseen Amandalandiaan päin ja itse ihan eri suuntaan. Koen suurta mielenrauhaa valinnoistani ja aion jatkaa tällä tiellä: jos olisin työntekijä, olisin vajaakuntoinen. Olen kuitenkin päättänyt olla kulttuurialan yrittäjä, joten teen sen verran töitä kuin pystyn. Minulla ei ole sairauden tunnetta enkä uhriudu. En hyväksy varastamista vaan sympatitat ovat yksin kauppiaan puolella, lopulta. Tiedän, että kaltaisteni vuoksi maa pyörii edes toistaiseksi. Nostan sitten hyvillä mielin myös eläkkeen ja olen sovussa kaiken tapahtuneen kanssa. Mikä tässä pikkuisessa elämässä on teille niin vaikeeta? Sekö että on vastoinkäymisiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pääsee nykynuoret helpolla.
Te ette edes tajua mitä oli elämä 40-50 vuotta sitten.
Ja silti valitatte kaikesta.
Istutte tientukkeena ja solvaatte heitä jotka antavat teille kaiken ilmatteeksi.
Hävetkää..
40-50 vuotta sitten maan parhaat vuodet olivat edessä. Nyt ne ovat auttamatta takana. 50-70 luvun lapsilla on ollut helpompaa kuin nyt.
Häh?? On kai tuolla asenteella aina huonosti. kaikki.
Hän oikein neuvoo. Mikä tuo on muita neuvomaan : D.
Miksi ap yleistät varastamisen koskemaan vain naisia? Siksikö kun nainen on tuon kommentin sanonut? Entä jos sen sanoo mies, niin luuletko, että vain miehet varastaa? Koska miesten täytyy saada ostaa moottoripyöriä ja autoja ja pelikoneita, niin rahat ei enää riitä ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ennen vaikka ei ollut kaikkea mitä muilla, varastettu. Tämä on tukinuorten aikakausi.
Kun ei mistään saada tyydytystä.
Netti syöttää paineita miltä pitää näyttää ja mitä täytyy omistaa, ja nuoret naiset omii tämän kaiken roskan.
Emme tarvitse lisää nälkäjonoja vaan terapeutteja (hyviä).
Mutta tämäkin on vain välikausi, elämme evoluutiossa ja tulemme kansana oppimaan, hitaasti tosin.
Ihmisenä vielä hitaammin, mutta me opimme, valitettavasti jotkut maat kärsimyksen kautta.
Ja tätä me yritämme Suomessa välttää kun pyydämme teitä ottamaan vastuun valinnoistanne.
Höpöhöpö. Varastelu oli huipussaan 90-luvun laman aikana. Ihan tutkitusti.
Ongelmat on joka aikaudella omansa, ja tällä aikaudella on yltäkylläisyys.
Laulussakin sanotaan "mulla on vain yksi kriisi, mun etuoikeudet ei mahdu tähän biisiin."
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole rahasta puutetta eikä minkäänlaista päihdeongelmaa, mutta pystyn hyvin ymmärtämään sen miksi joku saattaa käyttää tukensa huumeisiin ja sitten varastaa ruokansa. Vieroitusoireet ovat hirveät, eikä apua ole saatavilla aina heti, joskus apua ei saa ollenkaan, asenteet ovat edelleen monilla sote-työntekijöillä nimittäin tuomitsevat. Itsesuojeluvaisto ottaa vallan.
Pystyn ymmärtämään on eri asia kuin että millään tasolla hyväksyn asian. Miksi mainitsemiasi päihdeongelmaisia on yhteiskunnan tuilla Helsingissä tai muissa suurimmissa kaupungeissa? Eivät ole hakemassa töitä tai muutenkaan hyödyksi yhteiskunnalle.
Noinhan se vihervasemmisto on aina ajatellut
Miten siihen varasteluun voi puuttua. Sehän tehdään yleensä salaa. Tekisi mieli katsella kaupan eteen nääntyneitä persuja. Siinä vaiheessa kun ihminen on ollut muutaman päivän syömättä, ei monellakaan enää paljon kauppiaan etu tule mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa meikkeihin tai konserttilippuihin tuista. Kyl ne ruokaan menee mitä jää asumiskukujen jälkeen. Nyt jo jää ostamatta tiskienpesuaineet ja pyykkiä pestään usein ämpärissä sähkön hintojen takia. Nyt huomaa että tiukkaa tekee hintojen nousujen takia. Ja jossain vaiheesa se näpistely voi tulle ajankohtaiseksi monen osalla.
Ikinä koskaan en alennu varastamaan ruokaa tai yhtään mitään muutakaan! Nytkin elän 300€/kk rahalla asumiskulujen jälkeen eikä koskaan ole ollut päivää etten olisi ruokaa syönyt. OSTETTUA ruokaa. Sen verran pitää osata ennakoida elämää eteenpäin. Ja jos rahat loppuu joskus kokonaan, sitten menen konttaamaan ojanpohjista pulloja. Kävelemään en kunnolla pysty, mutta ehkä konttaamaan.
Älä osta niitä konserttilippuja niin ei tarvitse mennä kontaamaan, pöljä.
Vierailija kirjoitti:
Toiset meistä rakentaa tätä maata tuollaiseen Amandalandiaan päin ja itse ihan eri suuntaan. Koen suurta mielenrauhaa valinnoistani ja aion jatkaa tällä tiellä: jos olisin työntekijä, olisin vajaakuntoinen. Olen kuitenkin päättänyt olla kulttuurialan yrittäjä, joten teen sen verran töitä kuin pystyn. Minulla ei ole sairauden tunnetta enkä uhriudu. En hyväksy varastamista vaan sympatitat ovat yksin kauppiaan puolella, lopulta. Tiedän, että kaltaisteni vuoksi maa pyörii edes toistaiseksi. Nostan sitten hyvillä mielin myös eläkkeen ja olen sovussa kaiken tapahtuneen kanssa. Mikä tässä pikkuisessa elämässä on teille niin vaikeeta? Sekö että on vastoinkäymisiä...
Elämänhallinnan puute. No mistä se sitten johtuu? Osalla ei ole koskaan ollutkaan, siis vahemmat eivät ole opettaneet tai omalla mallillaan näyttäneet pienimpiäkään elämäntaitoja, kuten ruoan laittoa. Osa on sitten kuten tuttuni: fiksu nainen, joka on huolehtinut elämästään mallikkaasti 40v kunnes iski mielenterveysongelmat. Lääkitys on, muttei aina toimi toivotusti. Sossuun käy tie, vaikka on työelämässäkin säännöllisesti. Kuinka sitten ehkäistä tällaisia? No ettei persoonallisuushäiriöiset päihdesekoilijat lisääntyisi, tai lapset pääsisi ainakin ajoissa pois. Traumat ja aivokemialliset "arvet" voivat iskeä vielä 20 vuotta myöhemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Miten siihen varasteluun voi puuttua. Sehän tehdään yleensä salaa. Tekisi mieli katsella kaupan eteen nääntyneitä persuja. Siinä vaiheessa kun ihminen on ollut muutaman päivän syömättä, ei monellakaan enää paljon kauppiaan etu tule mieleen.
siinä vois itte tehdä asialle jotain ja miettiä mihin se yhteiskunnan antama raha menee.. punnita pitäiskö sittenkin muuttaa vähän halvempaan asuntoon jotta se raha riittäisi ruokaan, tai jättää jotain turhaa pois että se raha riittää.
Saako ilman naista oleva paneskella Paloa puutteeseensa?