Stubb ei tiedä, mikä on mangusti, Kenian pääkaupunki tai viisi potenssiin kolme
Tuo ukkohan on täydellinen imbesilli.
Ensimmäisenä kysytään Kenian pääkaupunkia.
- Mä näen sen edessäni, olen käynyt siellä. Nyt mulla on blackout, en muista, Stubb myöntää. Oikea vastaushan olisi ollut Nairobi.
Seuraava kysymys kuuluu, kuinka paljon on viisi potenssiin kolme. Kysymys vetää Stubbin hiljaiseksi.
- Mä oon tosi huono matikassa. 75? presidenttiehdokas veikkaa. Oikea vastaus on 125.
- Tiedättekö arvoisat kansalaiset, että tasavallan presidentti ei tiedä kaikkea. Ei esimerkiksi sitä, mikä on mangusti, Stubb päättää puheenvuoronsa ja saa nauravaiset koululaiset hämilleen.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/17363be0-1db0-4a7f-a585-d2e0ab5…
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
"Tiesin kaikki helposti, enkä yllättynyt."
No, siitä vaan pressaksi... eiku...
Siinä se on. Tiesin vastaukset lasten kysymyksiin helposti. Mutta tuskin osaisin vastata tutkivan toimittajan kysymykseen vaikka EUn tilasta tms. En ymmärrä miksi nuo kysymykset aiheuttaa jonkun myrskyn, koska ne ei ole kovin relevantteja.
Siis tarkotin että Stubbin ikäpolven (jota itsekin edustan 51vuotiaana) luulisi myös televisiosta oppineen yhtä ja toista, itse ainakin olen sieltä imenyt aivoihini vaikka mitä. Nykynuorethan eivät enää tv-sukupolvea olekaan kuten X-sukupolvi.
Mutta eipä Älex ilmeisesti ole paljon tv:tä katsellut .. On pinkonut vain nakinkuoret jalassa leikkimässä jenkkiä, herra kansainvälinen.
Kommentti79
Mitkä oli Stubbin saavutukset valtiovarainministerinä aikoinaan?
Yhdelläkään noista kysymyksistä ei taida olla suurta merkitystä presidentin viranhoidon kanssa.
Lapsilta ei voi edellyttää, että he tietäisivät presidentille tärkeät asiat. Siellä sitten kysellään vieraiden maiden eläimiä ja kaukaisia pääkaupunkeja.
Vierailija kirjoitti:
Yhdelläkään noista kysymyksistä ei taida olla suurta merkitystä presidentin viranhoidon kanssa.
Ei, mutta tuollainen tietämättömyys herättää kysymyksen, kuinka pätevä ihminen hän oikeasti on, kun ei edes peruskoulutason kysymyksistä selviä - ei herätä luottamusta tuollanen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Presidentiltä vaaditaan ihan eri tietoja ja taitoja.
No kyllä presidentin nyt pitää jumalaare osata edes viiden kertotaulu, se on vähintä.
Toi paviaaninaama on katastrofi sisältä ja ulkoa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti Stubb ei siis ole nähnyt Leijonakuningas-elokuvaa?
Onko sillä paljonkin väliä presidentinvaaleissa, onko ehdokas nähnyt Leijonakuningas-elokuvan vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä paljonkin väliä presidentinvaaleissa, onko ehdokas nähnyt Leijonakuningas-elokuvan vai ei?
Päättelin vain siitä, että kun hän ei tiedä, mikä on mangusti.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilta ei voi edellyttää, että he tietäisivät presidentille tärkeät asiat. Siellä sitten kysellään vieraiden maiden eläimiä ja kaukaisia pääkaupunkeja.
Kyllä presidentin pitää niistäkin tietää. Ei ollenkaan huonoja kysymyksiä.
No kun ei niit mangustei Westendin kaduil kävele. Nii. Sori siitä viel.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä oli Stubbin saavutukset valtiovarainministerinä aikoinaan?
Sekoilu laskuissa, yllätys. Valehtelu, yllä...
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/masik/207532-stubb-sain-luvun-omasta-p…
Semmonen se on "professorin" sivistys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en oo katsonut Leijonakuningasta, mutta tiedän mikä on mangusti.
Vierailija kirjoitti:
Semmonen se on "professorin" sivistys.
Herää kyllä kysymys, että millä meriiteillä on professori, kun ei edes alakoulun matematiikkaa eikä yleistietoa hallitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en oo katsonut Leijonakuningasta, mutta tiedän mikä on mangusti.
Varsinkin niitä mangusti ohjelmia tuli jossain vaiheessa telkkarista suunnilleen kaks kertaa päivässä.
Monenko Afrikan maan pääkaupungit tiedätte? Luulen, että jokaiselta tulisi melko vähän kaupunkeja, pääasiassa turistimaat ja paljon julkisuudessa olleet paikat.
Vierailija kirjoitti:
Se kertoo omista alemmuudentunteista, jos kokee Stubbin ylimieliseksi. Hän on esiintynyt oikein nöyrästi, vaikka alfa onkin.
Kuule Alex, kun esiintyminen ei riitä. Pitäisi osata olla oikeastikin. Sitä paitsi sä et ole mikään alfa. Olet perseennuolija ja päähänpotkija ja huijaava pyrkyri. Erittäin hierarkiatietoinen kloppi.
No tällä alexilla ei ole niitäkään. Tyhjä tynnyri.