Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stubb ei tiedä, mikä on mangusti, Kenian pääkaupunki tai viisi potenssiin kolme

Vierailija
15.01.2024 |

Tuo ukkohan on täydellinen imbesilli.

Ensimmäisenä kysytään Kenian pääkaupunkia.

- Mä näen sen edessäni, olen käynyt siellä. Nyt mulla on blackout, en muista, Stubb myöntää. Oikea vastaushan olisi ollut Nairobi.

Seuraava kysymys kuuluu, kuinka paljon on viisi potenssiin kolme. Kysymys vetää Stubbin hiljaiseksi.

- Mä oon tosi huono matikassa. 75? presidenttiehdokas veikkaa. Oikea vastaus on 125.

- Tiedättekö arvoisat kansalaiset, että tasavallan presidentti ei tiedä kaikkea. Ei esimerkiksi sitä, mikä on mangusti, Stubb päättää puheenvuoronsa ja saa nauravaiset koululaiset hämilleen.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/17363be0-1db0-4a7f-a585-d2e0ab5…

Kommentit (244)

Vierailija
61/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubb ei presidenttinä noilla nippelitiedoilla mitään tee. Ja jos tekee, palkkaa niitä varten asiantuntijat. Hänellä riittää siihen rahaa.

Ei palkkaa. Stubb on ilmeisesti aika kuuluisa siitä, ettei se kuuntele ketään, vaikka joku muu palkkaisi. Mun jästipäinen juoppo isä olisi parempi presidentti, mutta isäni onkin älykäs ja hänellä on moraali. Joten järkiperustelun kuultuaan hän tunnistaa sen sellaiseksi ja nöyrtyy miettimään sitä. Eli isäni kuitenkin kuuntelee joskus, ja ymmärtää ketä kannattaa kuunnella ja miksi. Ja yleissivistys löytyy. Presidenttinä jos pitää avustajalta kysyä kaikki, niin ollaan niin takamatkalla ettei tosikaan. Loistavinkaan avustaja ei voi paikata aukkoa, jota ei ole huomannut, eikä nöyrinkään presidentti ymmärrä paikata aukkoa, jonka olemassaoloakaan hän ei tiedä. Sitten on apina ydinvoimalan ohjaamossa.

Näissä keskusteluissa on moni ihmetellyt, mikä järki on valita presidenttiehdokkaaksikaan asti ihmisiä, jotka joutuvat tiukassa tilanteessa opettelemaan ammatin ensin. Nyt sitten ei muka haittaa mitään, että pitäisi yleistietokin ensin hankkia ja kulkea elävä tietosanakirja kainalossa. Ihminen ei voi ymmärtää asioiden välisiä suhteita tietämättä ensin niitä asioita. 

Tittelinkipeä Stubb uppoaa tyhmiin kuin häkä, kun ette tiedä, että tittelin saadakseen riittää, että saa kursittua jonkinlaisen tekeleen kasaan lopultakin suppeasta aiheesta ja esitettyä siinä jonkinlaisen väitteentapaisen. Ei ole pakko ymmärtää kokonaisuuksia. Näin etenkin jos motivaationa ei ole asioiden ymmärtäminen vaan statuksen hankkiminen. Kv politiikka ei ole kvanttifysiikkaa. Ymmärtäkää nyt, ettei kaikki ole kultaa mikä kiiltää. Presidentiksi ei kannata äänestää katinkultaa. Lentoemännän on hyvä olla edustava ja kielitaitoinen, mutta presidentin pitäisi ymmärtää ja tietää paljon. 

Vierailija
62/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presidenttiys vaatii harkintakykyä, todella harkittuja lauseita, hitaasti etenemistä. Äkkinäistä käytöstä ei voi ajatellakaan. 

Niinistö on ollut oiva esimerkki tässä, sammakoita ei ole putkahtanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykää katsomassa Stubbin vaaliohjelma niin ymmärrätte, että hän ymmärtää maailmasta selvästi enemmän kuin muut ehdokkaat vaikka nyt ei jokaista pikku trivialiteettia tiedäkään. Mangustit eivät varsinaisesti liity presidentin tehtävien hoitoon. 

^ Yleissivistys, yleissivistys, yleisivistys. 

Maantieto, kirjallisuus ja biologia. Aivan peruskauraa olivat nuo koululaisten kysymykset peruskoulunsa käyneelle ja maailmaa edes jollain lailla nähneille. 

Ei anna hyvää kuvaa ko. henkilöstä.

Vierailija
64/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presidenttiys vaatii kansan ja maan etusijalle asettamista, suomalaisuuden ensimmäiseksi laittamista. Ei sovi ihmiselle, joka ajattelee ensin itseään eikä ihmiselle, joka suosii ulkomaan asioita kaikessa. Eikä ihmiselle, joka puhuu joka välissä muita kieliä.

Vierailija
65/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan tiennyt, jos kysymykset olisi esitetty ruotsiksi tai englanniksi?

Eli ei mitään asiaa tämän maan pressaksi kun valtakieli on SUOMI. 

Vierailija
66/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä alex on vielä nolompi tyyppi mitä trump ja toisaalta myös miesversio marinista. Ylimielisyys ja itserakkaus on ihan tapissa vaikka minkäänlaiseen ylpeyteen ei tyypillä olisi mitään varaa.

Vierailija
67/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua 😂😂😂 Miten tynnyrissä toi tyyppi on kasvanut?

Vierailija
68/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi minäkään tiennyt mitään noista. Tärkeintä, että Stubb on ulko- ja turvallisuuspolitiikan ekspertti tohtoritasolla!

Aaltola on, eikä hänestä ole presidentiksi, niinkuin kaikki näkevät. Stubbistakaan ei ole, hänellä on näytöt annettuna ministerinkyvyistään, joita ei ollut. 

Jos Niinistön silmissä Stubb on kukkopoika ilman substanssia ja arvostat Niinistöä, niin mikset luota ennemmin siihen kuin titteleihin, joita kyllä maailmassa riittää?

Vierailija
69/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hi*to kuinka noloa ja sitten vielä kunnon koulukiusaaja-kusipäätyyliin huudahtaa, että humpuukia! eli antaa ymmärtää, ettei mistään mitään tarvitse tietääkään kunhan vaan on kultalusikka hanurissa syntynyt röyhkimys jolla pappabetalar on silotellut tietä.

Fantsua!

Vierailija
70/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oletta vaalitenttejä seuranneet niin Stubbilta tulee vain ulkoaopeteltua shitchattiä. Ei ole mitään oikeaa tietämystä asioista, sori siitä! 

Vierailija
71/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli hirveetä aikaa kun Stubb sekoili miljoonissa ministerinä.

Jokaisen pestin jälkeen on antanut haastattelun jossa on valittanut liiallista työmäärää ja vittuuntumista kaikkeen.

Erittäin ylimielisen maineessa on eduskunnan käytävillä.

En todellakaan äänestä yhtäkään ylpeää koulukiusaajaa mihinkään pestiin.

Vierailija
72/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Olisin tiennyt kaikki. Olen pitkäaikaistyötön.

Vierailija
73/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän  mangustin mutta en noita kahta muuta. Nekin kuuluvat asioihin joita mun ei tarvitse tietää.

Vierailija
74/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi tuota lasten oikeuksien sopimukseen liittymisen ajankohtaa en kyllä. Mutta muut.

Vierailija
75/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo omista alemmuudentunteista, jos kokee Stubbin ylimieliseksi. Hän on esiintynyt oikein nöyrästi, vaikka alfa onkin.

Vierailija
76/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät osaa muuta kuin HUIJATA RAHAA KOKOOMUSLAISET JA tuppi ON SAAMAA KASTIA KUIN orpokin.

Vierailija
77/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kertoo omista alemmuudentunteista, jos kokee Stubbin ylimieliseksi. Hän on esiintynyt oikein nöyrästi, vaikka alfa onkin.

Tirsk. Tuo ei ole alfa eikä myöskään nöyrä.

Vierailija
78/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi tuota lasten oikeuksien sopimukseen liittymisen ajankohtaa en kyllä. Mutta muut.

Mulla sama ja olen pitkäaikaistyötön myös. Alkuaine olisi mennyt oikein myös.

Lasten oikeuksien vuosiluvusta sen sijaan ei mitään hajua, olisin heittänyt jonkun 1976.

Vierailija
79/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole akateeminen, mutta tiedän mikä on mangusti ja osaan vastata parissa sekunnissa mikä on viisi kertaa viisi kertaa viisi.

Tässä taas nähdään ettei se titteleillä brassailu aina korreloi älyn kanssa, perustiedot opitaan jo peruskoulussa, ja televisiosta luulisi oppineen elämässään yhtä ja toista, vai eikö bättre folk katso töllöä, kun pitää mieluummin lenbellä ristiin rastiin "avartamaan maailmankuvaa". 

Vierailija
80/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Presidentiltä vaaditaan ihan eri tietoja ja taitoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme