Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opintotukiajan pidennys

Vierailija
16.02.2024 |

Onko kellään tietoa asiasta.

Minulla loppuu opintotukikuukaudet ja ajattelin hakea jatkoaikaa. Perusteeksi lapsen saaminen ja ero lapsen isästä... eli perusteena hankala elämäntilanne.

Pitääkö tuota hakemusta jotenkin enemmmän satuilla että miksi nyt on niin hankala elämäntilanne vai pitäisikö ihan joku lääkärintodistus hankkia?

Tietysti voisin soittaa kelaan ja kysyä, mutta mukavampi kysyä näin anonyymisti jos jollain olisi kokemusta asiasta. Melko niukasti tietoa kelan sivuilla. Sain käsityksen, että ihan oman harkinnan mukaan tekevät ratkaisun...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/10 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen pelkkä hankala tilanne vaikutta. Jos olet ollut äitiyslomalla/hoitovapaalla niin se on hyväksyttävä syy pidentää tukiaikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatat saada oikeuden tt-tukeen kun opintotuki päättyy.

Vierailija
4/10 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tota hoitovapaata että onko se nyt hyvä vai huono juttu. Olen nostanut opintotukea ja ollut samaan aikaan hoitovapaalla. Olen myös opiskellut ja lapsi on ollut mummolassa.. mutta opinnot eivät ole edenneet riittävästi.

Onko tuo hoitovapaalla olo itsessään peruste lisätä tukiaikaa? Katsotaanko se hyväksi asiaksi..

Ainakin aikanaan kun hain joskus työmarkkinatukea niin sitä ei myönnetty koska katsottiin, etten ole työmarkkinoiden käytettävissä koska opiskelin liikaa avoimessa yliopistossa. Voiko kela nyt vastaavalla logiikalla päättää etten ole kerennyt opiskella, koska olen lasta hoitanut joten oma vika.. (Nykyään olen tutkinto-opiskelija)

Vierailija
5/10 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen pelkkä hankala tilanne vaikutta. Jos olet ollut äitiyslomalla/hoitovapaalla niin se on hyväksyttävä syy pidentää tukiaikaa.

Minulla on kyllä riittävästi tutkintoa varten myönnettyä aikaa vielä ainakin vuoden (se on toinen asia), mutta opintotukikuukaudet loppuu kesken.

Vierailija
6/10 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatat saada oikeuden tt-tukeen kun opintotuki päättyy.

Se on totta, mutta niin varaton en vielä ole ja en viitsisi omaisuutta myöskään tuhlata, jotta saisin toimeentulotukeen oikeuden.

Vierailija
7/10 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oot nostanut opintotukea jos olet ollut äitiyslomalla? Vai oletko tehnyt samalla opintoja?

Vierailija
8/10 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi oot nostanut opintotukea jos olet ollut äitiyslomalla? Vai oletko tehnyt samalla opintoja?

Olen tehnyt opintoja äitiyslomalla ja hoitovapaalla.

Vierailija
9/10 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tarkemmin sanottuna vanhempainvapaalla ja hoitovapaalla.. Mutta opinnot edenneet suunnilleen puolet virallisesta tavoiteesta eli ehkä 2,5 op/kk.. teen myös gradua joten puoletkaan tehdystä työstä ei myöskään näy kelalle.

Vierailija
10/10 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Onko kukaan hakenut opintotukiajan pidennystä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme