Stubb ei tiedä, mikä on mangusti, Kenian pääkaupunki tai viisi potenssiin kolme
Tuo ukkohan on täydellinen imbesilli.
Ensimmäisenä kysytään Kenian pääkaupunkia.
- Mä näen sen edessäni, olen käynyt siellä. Nyt mulla on blackout, en muista, Stubb myöntää. Oikea vastaushan olisi ollut Nairobi.
Seuraava kysymys kuuluu, kuinka paljon on viisi potenssiin kolme. Kysymys vetää Stubbin hiljaiseksi.
- Mä oon tosi huono matikassa. 75? presidenttiehdokas veikkaa. Oikea vastaus on 125.
- Tiedättekö arvoisat kansalaiset, että tasavallan presidentti ei tiedä kaikkea. Ei esimerkiksi sitä, mikä on mangusti, Stubb päättää puheenvuoronsa ja saa nauravaiset koululaiset hämilleen.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/17363be0-1db0-4a7f-a585-d2e0ab5…
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stubbihan vaikuttaa olevan tyhmä kuin saapas: ei omaa minkäänlaista yleistietoa, eikä edes alkeellista päässälaskutaitoa. Perin huolestuttavaa, jos tuollainen henkilö päästetään tekemään koko kansakuntaa koskevia ratkaisuja.
Pelkkä keulakuvahan siitä tehdään. Käskyt tulevat Brysselistä ja Washingtonista, ja Stubidon tehtävänä on vain artikuloida ne suomalaisille.
Juuri näin. Puhua ja esiintyähän tuo jätkä osaa. Suomelle tarvitaan oma Zelenskyinsä.
Et itsekään tiedä edes, miten se kirjoitetaan, se on magnusti.
En minäkään tiedä, mikä on Kenian pääkaupunki.
Vastaavalla idiotismilla kun on maata johdettu niin tässähän sen tuloksen näkee, päin puuta ollaan menossa.
On ihan umpityhmän näköinenkin. Ja tollanen sitten kiusannut itseään fiksumpia. Mutta näinhän se aina menee.
Ei ehdi opiskella kaikkea triviaa, kun pätevöityy ulko- ja turvallisuuspolitiikan huippuosaajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Et itsekään tiedä edes, miten se kirjoitetaan, se on magnusti.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Mangustit
Niin että, miten oli?
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän magnustit vain vanhasta tv-sarjasta, jota häpeän katsoneeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän magnustit vain vanhasta tv-sarjasta, jota häpeän katsoneeni.
Potenssi liittyy minun mielessäni aivan muuhun kuin matematiikkaan.
Miten ei ton ikäinen tiedä mangustia, eikö bättre folk kato luontodokumentteja vai mitä helvattia..
Kun tosta googlettaa juttuja, vaikuttaa kyllä tyhmältä kuin saapas juttuineen muutenkin, ja kauhean ylimieliseltä, kamala suoraan sanoen. Feikki myös, jaksaa esitellä kameroille tappajasimpanssin hampaitaan, mutta hetkessä onkin kuin sitruuna ja häijy ilme päällä. Puistattava.
Nairobi kuuluu tietää jos on ollut ulkoministeri ja muutoinkin suuntautunut kansainväliseen politiikkaan. Se ei ole enää pelkkää nippelitietoa. Herää kysymys että mikä on Stubbin tietämys ylipäätänsä kansainvälisistä asioista EU:n ja USA:n ulkopuolella.
Mutta onhan stubbi ollut putouksessa ja se oli hauska! Stubb presidentiksi!
Vierailija kirjoitti:
Siis väittikö Stubb ettei Niinistö muka tiedä mikä on mangusti?
Niin, ja että myöskään Tavja Halonen ei sitä tiedä? Vai ylensikö hän itsensä tasavallan presidentiksi, joka ei tiedä, mikä on mangusti? Stubidon logiikka on hämmentävää nyt, eipä ihme että lapsetkin hämmentyivät.
Ehkä karsein kokoomuslainen koskaan, ja siihen vaaditaan aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stubbihan vaikuttaa olevan tyhmä kuin saapas: ei omaa minkäänlaista yleistietoa, eikä edes alkeellista päässälaskutaitoa. Perin huolestuttavaa, jos tuollainen henkilö päästetään tekemään koko kansakuntaa koskevia ratkaisuja.
Pelkkä keulakuvahan siitä tehdään. Käskyt tulevat Brysselistä ja Washingtonista, ja Stubidon tehtävänä on vain artikuloida ne suomalaisille.
Juuri näin. Puhua ja esiintyähän tuo jätkä osaa. Suomelle tarvitaan oma Zelenskyinsä.
Ei todellakaan tarvita.
Mä tiiän miten potenssi lasketaan, mutta mä en osaa laskea päässäni mitään. En osannut edes koulussa ollessa ja luulin aina että olen huono matikassa, kunnes sitten yläkoulussa sai laskimen ja tajusin, että mä olen hyvä matikassa, mutta huono päässälaskussa. Onhan se toki noloa, kun mun alakoulussa oleva lapsi nopeammin laskee mitä on vaikkapa 176 + 186 tai kuten tossa potenssilaskussa, 5x5x5. Mä pärjään hyvin tohon 5x5 saakka, se on on 25, mutta kun pitää alkaa hahmottaa mitä on 25 x 5, niin sitten alan jo tarvita aikaa ja mutinaa: 25 menee sataan neljä kertaa, eli se on sata ja siihen vielä 25 päälle, eli 125. Mutta ei mussa ookaan pressa-ainesta :D
Eniten minua järkytti ettei hän tiedä edes Minna Canthia. Ja tuo ettei osaa matikkaa. Matikka on älykkyyden varsinainen mittari
Stubbin älykkyys on heikko.
Suomenruotsalaiset päästetään yliopiilaiksi vaikka eivät osaa mitään. Niitä hyysötään ja tuetaan valtion verovaroilla ja me suomenkieliset olemme heikommassa asemassa
Mitä väliä? kartasta voi katsoo pääkaupungin, kukaan tuskin tietää kaikkia maailman eläimiä ja laskukoneet on keksitty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin siitä voidaan olla varmoja, että ennen kuin ensimmäinenkään ohjus on päsähtänyt Helsinkiin, on tämä Suomen Zelenskyi itse luikkinut johonkin Brysseliin tai muualle turvallisen matkan päähän. Sieltä voi Stubido sitten lokoisasti julistaa taistelua viimeiseen suomalaiseen.
"Tiesin kaikki helposti, enkä yllättynyt."
No, siitä vaan pressaksi... eiku...