Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stubb ei tiedä, mikä on mangusti, Kenian pääkaupunki tai viisi potenssiin kolme

Vierailija
15.01.2024 |

Tuo ukkohan on täydellinen imbesilli.

Ensimmäisenä kysytään Kenian pääkaupunkia.

- Mä näen sen edessäni, olen käynyt siellä. Nyt mulla on blackout, en muista, Stubb myöntää. Oikea vastaushan olisi ollut Nairobi.

Seuraava kysymys kuuluu, kuinka paljon on viisi potenssiin kolme. Kysymys vetää Stubbin hiljaiseksi.

- Mä oon tosi huono matikassa. 75? presidenttiehdokas veikkaa. Oikea vastaus on 125.

- Tiedättekö arvoisat kansalaiset, että tasavallan presidentti ei tiedä kaikkea. Ei esimerkiksi sitä, mikä on mangusti, Stubb päättää puheenvuoronsa ja saa nauravaiset koululaiset hämilleen.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/17363be0-1db0-4a7f-a585-d2e0ab5…

Kommentit (244)

Vierailija
101/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Presidentiltä vaaditaan ihan eri tietoja ja taitoja. 

Jos ei tunne maantietoa, eikä maansa historiaa, matemaattista tajua ei ole sen vertaa että tajuaisi mittasuhteista saati sitten kehityssuunnista jotain, niin minkäköhän päälle nämä ihan eri taidot sitten rakentuvat? Namedroppingin? 

Vierailija
102/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te mammat olette lapsellisia. Ette ymmärrä itse paljon yksinkertaisempiakaan asioita kuin joku mangusti, niin en paljon kehtaisi kehuskella yleistiedolla.

Täällä on kyllä tullut selväksi, että ei ymmärretä edes presidentin, valtioneuvoston tai  halituksen eroa, ja mitä niiden toimivaltaan kuuluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te mammat olette lapsellisia. Ette ymmärrä itse paljon yksinkertaisempiakaan asioita kuin joku mangusti, niin en paljon kehtaisi kehuskella yleistiedolla.

Täällä on kyllä tullut selväksi, että ei ymmärretä edes presidentin, valtioneuvoston tai  halituksen eroa, ja mitä niiden toimivaltaan kuuluu.

Lännessä meillä on ymmärtämättömilläkin äänioikeus. 

Te siellä idässä saatte äänestää sitä, jota annetaan. Joten ei väliä, onko ymmärrystä vai ei. 

Vierailija
104/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Presidentiltä vaaditaan ihan eri tietoja ja taitoja. 

No kyllä presidentin nyt pitää jumalaare osata edes viiden kertotaulu, se on vähintä. 

Toi paviaaninaama on katastrofi sisältä ja ulkoa. 

Vaikka potenssilaskussa kerrotaan, niin onhan siinä eroon kertotauluun. 

Vierailija
105/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenian pääkaupungin olisin vamaan arvannut oikein ja tietysti magnustitkin tiennyt. Laskutoimitus olis ollut siinä ja siinä mutta mä olenkin vaan lähäri. Kyllä pressan pitäis tietää mua enemmän sori nyt vaan.

Vierailija
106/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdelläkään noista kysymyksistä ei taida olla suurta merkitystä presidentin viranhoidon kanssa.

Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Se että tyyppi osaa just ja just irvistellen polkea munamankelia, pyöriä tikkatauluna ja tehdä leivästä pskaa ei ihan riitä.

Sori siitä.

Vierailija
107/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on mangusti? Jokin tuulipukukansan termi?

Vierailija
108/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko kuinka vanhanaikainen (nuoreksi ihmiseksi jopa) mutta en vain pystyisi äänestämään ihmistä presidentiksi, joka ei tiedä paljon on viisi potenssiin kolme.

Onhan toi ihan älytöntä ja yllättävääkin ettei osaa täysin perus palikkamatikkaa presidenttiehdokas. Kuitenkin hänestä saa skarpin ja sivistyneen vaikutelman mutta nyt ropisi multa ainakin illuusio. 

Vierailija
109/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutta Urpilainen väitti, että Kalle Päätalo on kirjoittanut Nummisuutarit.

Vierailija
110/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa palstahullut joskus haluatko miljonääriksi -ohjelmaa ja kokeilkaa, montako saisitte itse oikein. Jos ihmiseltä kysytään paljon nippelitietoa, niin ei se varmasti jotain tiedä. Mangusti ei ole kovinkaan yleinen eläin, laskusäännöt unohtuu helposti, jos ei niitä tarvitse ja Kenia on kyllä aika kaukainen maa suomalaiselle.

Vierailija
111/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapa palstahullut joskus haluatko miljonääriksi -ohjelmaa ja kokeilkaa, montako saisitte itse oikein. Jos ihmiseltä kysytään paljon nippelitietoa, niin ei se varmasti jotain tiedä. Mangusti ei ole kovinkaan yleinen eläin, laskusäännöt unohtuu helposti, jos ei niitä tarvitse ja Kenia on kyllä aika kaukainen maa suomalaiselle.

Jos yleissivistystä ei tarvita edes presidentin hommissa, niin voitaisiin palkata siihen kuka tahansa tavis, jolla olisi oivallinen kokoelma muita toivottuja ominaisuuksia. Siihen kuitenkin on hyvät syyt, miksi prosessi on niin työläs. Siinä on tarkoitus karsia sellaiset, joista ei hommaan kunnialla ole. Taviksen sivistystaso ei riitä presidentille. Vaikka ei olisi oppineimmasta päästä, pitää olla tehokas kyky omaksua tietoa ja kiinnostuneisuutta monenlaisiin aiheisiin, mielellään sitä luokkaa kuin joku täällä sanoi Toni Wirtasesta, että kuusi ällää kirjoitti lukematta, koska kuuntelemalla jäi asiat päähän. Ilman kunnollisia pohjatietoja maailmasta erikoistiedot jäävät ohuiksi. 

Olen itse tuollainen sieni imemään tietoa, ja minua hirvittää nykyinen ajattelutapa, että ahkeruus ja motivaatio ovat kaiken mitta (joista kummankin kannalla Stubbilla on ongelmia). Ei silti tarvitse edes olla erityisemmän ahkera ja motivoitunut, jos on riittävän älykäs. Maailmasta pystyy silloin muodostamaan laajaan tietoon perustuvan käsityksen melkein vain kävelemällä sen läpi, koska asiat kytkeytyvät päässä tehokkaasti toisiinsa. Stubb ei ole sellainen, muuten mangustit ja Nairobit tulisivat apteekin hyllyltä. Lisäksi pitää olla riittävän hyvä psyyke, ettei kaikkia asioita näe oma napa edellä. Hänellä ei ole. Hänhän on jo mielestään presidentti, ja se on hänelle tärkeintä. 

Joku myös kauhisteli Stubbin matemaattista lahjattomuutta ja toivoi, että presidentin pitäisi vähintään hahmottaa eksponentiaalinen kasvu. Sanon aivan samaa. Aika monelle se on vaikeaa, ja sitä tärkeämpää on, että valittaisiin asiaan kykeneviä tärkeisiin tehtäviin. 

Vierailija
112/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdelläkään noista kysymyksistä ei taida olla suurta merkitystä presidentin viranhoidon kanssa.

On. Presidentiltä on lupa odottaa alkeellisismpia, edes perustietoja. Oma sivistymättömyys näkyy valitettavasti ulospäin hänestä. 

Ei ole kompetenssia presidentiksi. Siitä kertoo sekin, että omat äänestävät mielummin Pekkaa  tai Ollia kuin Alexia. 

Pekalla on muuten kokoomuslainen kampanjapäälikkö. Alexin kampanjapääliköstä en tiedä, mutta harvinaisen huonosti hoidettu kamppis. Stubbilassa pipoja myydään ja hölistään keskenään. On niin Jee hauskaa ja kivaa. Juupa juu.

Vierailija
113/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb on itse itsensä pahin vihollinen. Ei muiden ehdokkaiden tarvitse edes sitä erityisemmin mollata. Riittää kun puhuvat normaatasolla järkeviä.

Stubb ei ole toisella kierroksella tämän jälkeen.

Katso ja kauhistu.

https://www.ruutu.fi/video/4478567

Vierailija
114/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halla-aho ei tiedä olevansa tuomittu fasistisista rikoksista. Ei myöskään tiedä lastensa lukumäärää tai tunne Suomen perustuslakia.

Mangustihomma on varmaan hallussa, jos tuijottaa telkkua 24/7, mutta kellä työikäisellä siihen olis mahkuja saati haluja. Ehkä työttömimmällä puolueella eli persuilla.

Vierailija
115/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalle Wahlroos tukee Haavistoa.

Vierailija
116/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Stubb vaikuta edes olevan sydämeltään kovin suomalainen. Puhuu kotonaan ruotsia ja englantia, ja opiskellut ja työskennellyt ulkomailla.

Vierailija
117/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilta ei voi edellyttää, että he tietäisivät presidentille tärkeät asiat. Siellä sitten kysellään vieraiden maiden eläimiä ja kaukaisia pääkaupunkeja.

Stubb on selkeästi matemaattisesti lahjaton. Matemaattiset kyvyt ovat tutkitusti yhteydessä mm. luetun ymmärtämiseen, yleisälykkyyteen ja ongelmanratkaisukykyyn. 

Maailman tilanne on vaarallinen: Nyt pitäisi valita Suomen johtoon se penaalin terävin kynä. Ja pelkäämpä että se ei ole Stubb.

Vierailija
118/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nalle Wahlroos tukee Haavistoa.

Hah, edes rahamaailma ei tue kokoomuksen ehdokas Stubbia.

Vierailija
119/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutta Urpilainen väitti, että Kalle Päätalo on kirjoittanut Nummisuutarit.

Oikeasti? Ei kai? Toivottavasti tämä oli joku yksittäinen aivokatkos. Kun siis tykkään Urpilaisesta.

Vierailija
120/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku ei voi tietää mangusteja? Tämä tekee surulliseksi :(

Todellakin. Katson aina luontodokumentit, kun niissä on söpöjä mangusteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi