Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö sinua tällaiset "Mirkat" jotka pyöräyttävät seitsemän muksua ja elelevät yhteiskunnan tuilla?

Kommentit (812)

Vierailija
661/812 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kyllä 4 lasta mutta kaikki kouluttautuneita (AMK, yliopisto) ja vakitöissä hyvinpalkatuissa tehtävissä. On eri asia pullauttaa muksuja yhteiskunnan elätettäväksi kuin huolehtia siitä että näistä tulee koulutettuja ja kunnollisia. Parempi 1 hyvin kasvatettu kuin 7 joista tuskin yksikään selviää veronmaksajaksi tulevaisuudessa. Riski epäonnistua kasvaa lapsiluvun myötä

Vähän ot, mutta hitler ja stalin tykkäisi sun asenteesta tosi paljon. 

Vierailija
662/812 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia kommentteja tässä ketjussa.

Oma reaktioni oli ensin pöyristyä mokomasta tukien väärinkäytöstä. Tarkemmin asiaa ajateltuani niin onko tässä nyt kuitenkaan kyse niin suuresta ongelmasta, tai ongelmasta laisinkaan? 

Kyseisen perheen toinen vanhempi käy töissä. Toisen vanhemman tosiasiallinen työpaikka on koti, hän synnyttää ja hoitaa kotia/lapsia. Yhteiskunnan tuet ovat ennen kaikkea lapsiin perustuvia. Lapsilisät, asumistuen määrä, vammaistuki, jne. Nämä tuet poistuvat ainakin osittain, kun lapset aikuistuvat.

Mielestäni lasten arvomaailmaa ajatellen, heillä on työssäkäyvä isä, joten kyllä heillä on vahva roolimalli sitä kautta. Ja äiti puolestaan antaa vahvan roolimallin kotiäitinä, sillä tuon pesueen kanssa hommia riittää.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/812 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on mielenkiintoista, miten osa kuvittelee tällaisten perheiden lapsista tulevan hyviä veronmaksajia. Todellisuus tällaisissa perheissä on tätä luokkaa sitten joskus 2040-luvulla:

-Ne vaikeat erityislapset eivät tule päätymään työelämään. Työelämä on jo nyt rankkaa ja moni jää ulkopuolelle pienempienkin terveysongelmien takia. 2/5 lapsesta jää jo valmiiksi työelämän ulkopuolelle, halusi tai ei. Tilastojen valossa tämä porukka päätyy todennäköisesti lapsettomaksi.

-Pari lapsista omaksuu todennäköisesti perheen elintavan eli sen, että toinen vanhempi on kotona ja rahaa tulee "ilmaiseksi". Kyllä se nyt vaan passivoi, kun näkee vanhemman saavan saman summan tekemättä mitään vs. menisi töihin. 2/5 lapsesta jää suosiolla tukien varaan. Tämä porukka hankkii luultavasti lapsia samaan tapaan kuin vanhempansa.

-1 lapsista päätyy todennäköisesti työelämään johonkin ammattikoulupohjaiseen työhön. Jos lap

Meillä on jo koulutettujen ihmisten inflaatio. Koulutusta löytyy mutta töitä ei löydy. Sama ongelma on kaikissa pohjoismaissa ja yleisesti Euroopassa.

Sitten on sitä työtä joka lähinnä kelpaa vain muualta tulleille ja pian hekin tajuavat että ei ole ihmisarvoista hommaa. Kukaan ei edes numeroina arvosta sitä työtä ja sen näkee tililtä kuun lopussa.

Vierailija
664/812 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenlisät pitäisi katkaista kolmesta lapsesta. Jos 7 tehdään on varaa siihen.Ei yhteiskunnan pitäisi tukea näitä suurperheitä. 

Vierailija
665/812 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurperheitä on aina ollut ja aina on ollut sama ongelma. Töitä ei riitä kaikille. Perheen vanhin perii isän tilan ja osa veljistä ja tyttäristä jää rengeiksi ja piioiksi. Tai menee muualle etsimään onneaan.

Sotien aikaan suurperheistä oli hyötyä, kun Venäjä hyökkäsi. Ei ole mitään uutta. Ainoa uusi asia on että ihmisistä pidetään huoli sivistyneesti modernina aikana. Ennen otettiin nurkkaan asumaan siivousta ja kotitöitä vastaan.

Veikkaan että monikaan ei ottaisi kotiinsa elättiä, vaan on siistimpää maksaa tälle tuet kuin ottaa "kotiorja". Tuet vähensi voimakkaasti naisten prostituutiota ja hyväksikäyttöjä joista ei raportoitu, mutta se näkyy naimattomien naisten raskauksissa ja äpäröiden määrässä. Ilman modernia tukisysteemiä tulee menneen maailman pimeys.

Köyhällistöä on aina ollut ja suurperheitä. Nykyään ymmärretään että on parempi maksaa ihmisille kelvollinen elämänarvoinen elämä tukina, niin saadaan rahaa markkinatalouden rattaisiin pyörimään ja edistetään pienyrittäjyyttä.

Ne rahat jotka ei päädy köyhille, ei mene kulutukseenkaan. Se aiheuttaa konkursseja ja kasvattaa lähinnä niitä tilejä joilla se köyhien potentiaalinen raha lepää. Samalla aiheutuu paljon ongelmia. Syntyvyys voi kasvaa entisestään.

Vierailija
666/812 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö ensimmäisen keharin, nepsyn, tai muun sairaan lapsen jälkeen kuitenkin tehdä pakkosterilointi? Tuntuu, että terveitä lapsia ei synny juuri lainkaan. ADHD on kallis sairaus yhteiskunnalle. 

Miksi ADHD on kallis sairaus yhteiskunnalle? Minun lapsellani on adhd, hän on kiltti ja mukava poika, teini-ikäinen jo, joka ei hölmöile tai ole hölmöillyt. Hänen ADHD:NSA kustannuksena yhteiskunnalle on lastenlääkärikäynti kerran vuodessa ja adhd lääkitys, josta siis menee kelakorvaus. 

Hän on kyllä pienryhmässä koulussa, mutta niin on moni muukin. Lääke auttaa hänelle hyvin, ja sitä syöden hän myös pärjää koulussa hyvin. Hän on keskimääräistä fiksumpi. ADHD ei tarkoita, että olisi rikollinen, tyhmä tai jotenkin vähemmän älykäs. 

Minulla itselläni on myös ADHD. Minulla se on näkynyt myös koulunkäynnissä, olisipa se silloin tunnistettu ja siitä puhuttu! Minä olen tutkitusti myös keskimääräistä älykkäämpi, mutta minun kohdallani ADHD esti kyllä opiskelut. En vain jaksanut kiinnostua. Joten lääkkeet ja se, että vaiva tunnetaan, on tosi hyvä juttu! 

Minullakaan se ei muuten näy, kuin sellaisena eloisuutena. Toki monilla on vakavampia kun oireita. Suuri ongelma on mielestäni koululaitos, ADHD on niin yleinen, etten itse miellä sitä "poikkeukseksi" vaan ajattelen, että oppimisympäristöä  ja -menetelmiä muuttamalla ja ihmisten erilaisuus huomioimalla saataisiin kouluissa hyviä tuloksia aikaan. 

Itselleni toimii sellainen käytännönläheinen opetus, ja se, että ei jaaritella joutavia, vaan mennään suoraan asiaan. 

ADHD on ihmisenä tavallista nopeatempoisempi. Itse ja tuo lapseni myös opimme nopeaan, ja kun muiden vuoksi edetään hitaammin, siinä se turhautuminen iskee, ja alkaa levottomuus. Ajatus harhailee ja putoaa kelkasta -ja sitten onkin jo tunti mennyt. huomaamattaan  on samalla häirinnyt muita pyörimisellä ja puhumisella. Fiksu opettaja osaakin huomioida tämän esim. Tehtävien annossa. 

En oikeastaan ymmärrä tällä palstalla vallitsevaa ADHD leimaa tai haukkumista. Sehän on melkein haukkumasana. Ei se nyt niin suuri ongelma ole, mitä ihmiset tuntuvat ajattelevan. Ehkä ongelmana enemmän on te "normaalit" joiden on vaikea ymmärtää, miten adhd-ihminen toimii, ja kuinka hidas ja osin kankea teidän maailmanne on adhd-ihminen mielestä. 

Voin kuvitella että muilla neuropiirteisillä, kuten autismeilla ja aspergereilla on samantyyppisiä ongelmia "normaalin" yhteiskunnan kanssa. Ja kuinka pienin muutoksin ja omaakin ymmärrystä vähän avaamalla asiat helpottuisivat paljon. 

Vierailija
667/812 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa miten moni odottaa pokaalia siitä että ovat synnyttäneet! Mitataanko oikeasti ihmisarvo siinä kuinka monta muksua on pyöräyttänyt? 

Kysyppä äitimammoilta miten paljon parempia ihmisiä he ovatkaan, kun esimerkiksi me velat, jotka ihan omalla palkalla tullaan toimeen. Silti ollaan sitä alinta kastia, kun ei olla yhtään muksua pyöräytetty maailmaan.

Mielestäni siinä vaiheessa saa tulla keulimaan, kun ne lapset ovat oikeasti hyvissä ammateissa ja elättävät itsensä. Ikävä totuushan on, että tuilla elävien työttömien lapsista yleensä tulee tuilla eläviä työttömiä, ei osata tukea ja kertoa koulutuksen ja työssäkäynnin tärkeydestä lapsille. Näytetään mallia miten kotona istumalla pitäisi tulla kaikki suoraan kannettuna eteen yhteiskunnalta. 

Täällä toinen vela. Jotkut äidit ja miehet halveksii meitä veloja  sanomalla ettei nainen ole nainen jos ei synnytä...kuitenkin eivät halua mennä kuplansa ulkopuolelta mihinkään ajattelemalla että ei osa naisista halua lapsia ja jos haluaa ensin pitää löytää kunnollinen mies sekä että oma elämäntilanne on vakaa ja turvalliset puitteet lapselle.  Toisaalta on myös veloja jotka halveksii ja vihaa lapsiperheitä mutta mietin johtuisko siitä että suurin osa lapsista on kurittomia haistattelijoita joutaa vanhemmat ei kasvata... 

Vierailija
668/812 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsyttäisi ellei annettaisi aiheettomasti tukia. Enkä tarkoita etteikö voisi välillä nauttia herkkuja ja eineksiä mutta vaikuttaa myös tässä tapauksessa siltä että noita herkkuja ja eineksiä on päivittäin ja harvoin itse tehtyä kotiruokaa.

Vierailija
669/812 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jokaisen oma asia tuo lapsimäärä, kunhan ne tulee jokainen hoidettua hyvin.

Vierailija
670/812 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

K666, huolellisesti diagnosoidut adhd ja autismikirjo tai jokin muu psykiatrinen sairaus eivät läheskään aina estä osallistumasta työelämään sopivin joustoin. Ne eivät välttämättä korreloi älykkyyden kanssa mutta koulussa ja töissä tarvitaan muitakin ominaisuuksia kuin älykkyys. Niihin voi hakea apua vaikka lääkkeistä tai toiminnanohjauksesta tai terapiasta (jos sattuu pääsemään koska tulijoita riittää, julkkiksilla tuntuu olevan helpompaa). 

Toisinaan vaan tuntuu että tämäntyyppisissä haastatteluissa vanhemman (äidin) ajattelu eroaa aika lailla omastani. Ymmärrän että lapsella/nuorella kuuluu olla puhelin, siistit ja ehjät vaatteet ja toisinaan rahaa että pääsee vaikka elokuviin tai kahville. Ehkä niitä arvoja pitäisi alkaa miettiä jo silloin kun lapsi on pieni että kavereita ei kalastella vaatteiden tai mopojen avulla. 

Vierailija
671/812 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historiassa on puhuttu eri kultuureissa rikkaruohoista ja loisista.

On koettu uhkana kun tietty väestö lisääntyy hirmuisella tahdilla ja hallitsemattomasti. Erityisesti aatelisto ja porvaristo myöhemmin. Toki porvarit oli niin ahneita että näki loisissa ja rikkaruohoissa halpatyövoiman mahdollisuudet riistolle.

Pitää muistaa että luonnossa kaikista aggressiivisimmat ja voimakkaimmat yksilöt ja lajit lisääntyy muita nopeammin. Mä luulen että sama pätee ihmisiinkin. Vain voimakkaimmat lisääntyy ihan missä ympäistössä tahansa. Nykyinen yhteiskunta on tavallaan kuin suljettu eläintarha. Eläintarhan eläimistä heikosti lisääntyy Pandat. Ne lisääntyy myös vapaina hyvin heikosti.

Vain voimakkaimmat pandat lisääntyy myös vankilaolosuhteissa eläintarhoissa. Voimakkaimmilla on myös voimakkaat aistit ja vaistot. Lisääntymisvaisto on joillain ihmisillä niin suuri, että on tutkittu heidän parittelevan keskimäärin päivässä jopa seitsemän kertaa, jos olosuhteet on oikeat ja vapaata aikaa sille on riittämiin. Tässä riskit saada lapsia lisääntyy merkittävästi vaikka mukana olisi ehkäisykin käytössä.

Kun mietitään että tavallinen ja heikko yksilö saattaa paritella vain kerran viikossa tai kerran kuukaudessa, niin meidän joukossa on näitä jotka kykenee yhdyntään useita kertoja päivässä. Ei se tavallaan ole heidän vika, jos heillä on tälläinen genetiikka ja taipumus vaistojensa pohjalta. Ajatelkaa millaista on elää, jos on sellainen libido?

Tosi raskasta.

Vierailija
672/812 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Ihan samalla tavalla sitä itsenäisyyttä oli puolustamassa nekin joilla ei ollut laumaa sisaruksia. Minunkin isoisäni oli talon ainoa poika ja haavoittui vakavasti.

Aina sodat ovat poistaneet ylimääräisen porukan muonavahvuudesta ja yhteiskunnat säilyvät vakaampina kun se hyödytön porukka on lähetetty tykinruuaksi sen sijaan että pyörii rötöstelemässä kotinurkillaan. Karusti näin.

Vierailija
673/812 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, hyvä kun jotkut tekevät enemmän lapsia. Suomalaisia tarvitaan. 

Vierailija
674/812 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Ihan samalla tavalla sitä itsenäisyyttä oli puolustamassa nekin joilla ei ollut laumaa sisaruksia. Minunkin isoisäni oli talon ainoa poika ja haavoittui vakavasti.

Aina sodat ovat poistaneet ylimääräisen porukan muonavahvuudesta ja yhteiskunnat säilyvät vakaampina kun se hyödytön porukka on lähetetty tykinruuaksi sen sijaan että pyörii rötöstelemässä kotinurkillaan. Karusti näin.

Sodassa määrä on merkittävä. Jos ei ole tarpeeksi väkeä, niin ei ole järkevää sotia.

Kun se hyödytön porukka tulee sodasta pois pyörimään nurkkiin ja verottamaan kotinurkillaan, niin he ovat alueen herroja ja pomoja. Ei kukaan heitä enää pidä hyödyttöminä. Silloin muut on hiljaa ja maksaa kiltisti veronsa.

Vierailija
675/812 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jokaisen oma asia tuo lapsimäärä, kunhan ne tulee jokainen hoidettua hyvin.

Silloin kun tullaan veronmaksajien kukkarolle noinkin rankasti niin se ei ole enää oma asia. Porukka saa reilusti yli puolet rahastaan tulonsiirtoina toisilta ja tämän lisäksi he kuluttaa yhteiskunnan palveluja 3x enemmän kuin tavallinen lapsiperhe.

Vierailija
676/812 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttää. 

Jos omilla tuloillaan tai pääomatuloillaan pystyisi perheensä elättämään ja olemaan kotona niin sitten ei haittaisi. Mutta ei ole yhteiskunnan työ tukea tuollaista.

Vierailija
677/812 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme erityislasta, eli ei luultavasti koskaan nettoa yhteiskunta tästä pesueesta. 

Mutta ehkä sillä vältetään yksi itsemurha. Lastensaanti on monen naisen mielenterveyttä ja onnellisuuden tasoa edistävä tekijä. 

Vierailija
678/812 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sodassa määrä on merkittävä. Jos ei ole tarpeeksi väkeä, niin ei ole järkevää sotia.

Kun se hyödytön porukka tulee sodasta pois pyörimään nurkkiin ja verottamaan kotinurkillaan, niin he ovat alueen herroja ja pomoja. Ei kukaan heitä enää pidä hyödyttöminä. Silloin muut on hiljaa ja maksaa kiltisti veronsa.

Kyllä ne herrat ja pomot siellä rintamallakin oli niitä, jotka oli herroja ja pomoja valmiiksi siviilissä.  Hengissä säilynyt tykinruoka ei päässyt isottelemaan sodan jälkeenkään. Toki niille annettiin pienet maapläntit kivistä karia tai jotain suonreunaa että pääsivät raatamaan elantonsa.

Vierailija
679/812 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapset ovat niin erityistarpeisia, että terapia- yms käyntejä sattuu useampi joka viikolle, niin on aika selvää, ettei heistä välttämättä edes työelämään ole. Työelämässä pitäisi olla superihminen ja vaikka miten erityislapsille kaadetaan kalliita tukitoimia koko lapsuus, kannattelu loppuu, kun he tulevat aikuisiksi eikä kukaan hoida asioitaan heidän puolestaan. Toki he ovat jo tottuneet siihen, että tukea tulee ja ovat lapsuudenperheessään nähneet mallin ettei töitä oikeastaan tarvitse edes tehdä. Erityisesti tytöt voivat jatkaa äitinsä tapaan tekemällä lapsia koko hedelmällisen ikänsä, kun eivät muuta keksi. Ei Suomelle ole mitään hyötyä, että tänne tehdään liukuhihnalla erityislapsia. Oikeasti koulutettujen uraihmisten pitäisi hankkia lapsia, mutta systeemi ei siihen kannusta, vaan heidän on helpompi jäädä lapsettomiksi tai hankkia max kaksi lasta. Lisäksi on ikävää, että nykyiset resurssit menevät heikoimpien tukemiseen

Ollessani lapsi kävin puhe- ja toimintaterapiassa ja erilaisissa tutkimuksissa. On sitä kaikkea mahdollista tutkittu ja diagnosoitu, pääasialliset diagnoosit ovat nyt autismi ja laaja-alaiset oppimisvaikeudet sekä aikuisiällä diagnosoitu Sjögrenin oireyhtymä. 

Kyllä minulla kaikesta huolimatta vahva halu päästä työelämään, oikeisiin töihin saaden ok palkkaa. Pääsin itse asiassa nopeasti töihin valmistuttuani ensimmäisestä ammatista, ja tein töitä extrana saaden samalla työttömyysetuutta. Töitä riitti, vaikka olinkin silloin extrana. Olin töissä ravintola-alalla kuusi vuotta. Nyt opiskelen merkonomiksi ja tavoitteena on valmistua keväällä, jos asiat etenevät suunnitelmien mukaisesti. Haaveilen pääseväni töihin erikoismyymälään/ eko-/luontaistuotekauppaan tai kirpputorille, sillä minua kiinnostavat vanhat Arabian ja Iittalan astiat, Nuutajärven ja Riihimäen lasin tuotanto yms. 

Joo, olen "wt-perheen" ja vielä eronneiden sellaisten kasvatti ja on perheessä ollut yhtä sun toista vaikeutta, mutta ei sentään mitään huumeiden käyttöä, psykopatiaa ja rikollisuuttaja. Vanhemmillakin ollut jotain työhistoriaa sentään kunnes työttömyys ja työkyvyttömyys tulivat kuvioihin.  Toinen vanhemmista oli edes välillä töissä ajaen rekkaa, luulen reumasairauden haitanneen myöhemmin tilannetta töissä. 

Voitte vain kuvitella, miten sitä nuorempana itse itki kuinka köyhyys periytyy ja ihan oikeassa olin. Sitä nuorempana oikein haaveili löytävänsä hyvin tienaavan puolison päästäkseen pois köyhyydestä, heheh. En koe kaipaavani iPhonea tai Michael Korsin laukkua. En ole ihan materian perään. Minusta ei tule koskaan professoria, mutta taidan yrittää vielä sitä, että jaksaisinko tehdä pitkiä työpäiviä. Ravintola-alalla tuli tehtyä välillä jopa 12 tunnin työpäiviä ihan siinä toivossa, että sai edes hieman palkkaa nostettua.

Voitte kyllä kuvitella, että olen itsekin joskus potenut syyllisyyttä siitä, että miten kulutan yhteiskunnan verovaroja. Olen tottunut siihen, että "normaali" ihminen maksaa itse kulunsa ja elämisensä. En kuitenkaan itse pidä itseäni pummina, joka nyt vain tykkää löhöillä sohvalla, kun tekemättä mitään saa nyt enemmän, vaan tykkään olla töissä. Joutenolo on minulle aivan ankeaa elämää. Itse teen melkein kaikkeni, ettei minusta tule äidin kaltaista työtöntä. Välillä olisin toivonut toisenlaista perhettä, sillä omaan identiteettiini sopii paremmin työssäkäyvä äiti. Jos rahkeita olisi, ehkä olisin sellainen autistinen uranainen, sillä lapsia minulle ei koskaan siunaannu. 

Vierailija
680/812 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä. Syntyvyys on kohta niin alhainen ettei ap:n tarvitse itsekään ärsyyntyä mistään. 

Mutta mitä ihmettä tuon tasoisella aineksella tekee? Syntyvyys ei ole mikään itseisarvo. Syntyvyydessä laatu menee AINA määrän edelle!

Naurattaa miten moni odottaa pokaalia siitä että ovat synnyttäneet! Mitataanko oikeasti ihmisarvo siinä kuinka monta muksua on pyöräyttänyt? 

Niin ja jotkut vielä erityisen ylpeitä,jos synnyttäneet ilman sektiota. Itse en ole koskaan ymmärtänytkään,miten paljon naiset voi kilpailla ja verrata näillä asioilla tyyliin 'ken on meistä parempi' :). Olen lapseton,mutten pidä itseäni ollenkaan huonompana naisena synnyttäneisiin verrattuna. Kaippa äideissäkin on hierarkiansa: yhden lapsen vs. 10 lasta tehneet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan