Ystäväsi tulee käymään, ja kysyy voiko jäädä yöksi ja toiseksi päivänä koska kotona on hankalaa, mitä vastaat?
Kommentit (94)
Lattiapaikka jos olohuoneen nurkasta jos kelpaa niin miksei . Patjaa ei tosin ole .
Sen mukaan mikä olisi tilanne. Meillä ei ole ylimääräistä makuuhuonetta joten jos meillä ei olisi menoa ja haluaisi maata olohuoneen lattialla niin ok.
Levitettävä sohva ostettu juuri siksi että täällä on rakkaille aina tilaa. Kaksi menee sohvalla ja yksi vieressäni sängyssä, kesäaikaan toki myös terassikalusteita ja vilttejä saa läjäillä ja on täällä yksi irtopetarikin sekä makuupussi. Saunan lauteilla kun voi joku viihtyä ja karvamatolla. Niin kauan kun oma oloni on turvallinen niin saa tulla. Veljeäni en majoita päihdeongelman vuoksi. Ja kunhan koirat ei kärsi tilanteesta ja minä saan nukkua niin mikäs täällä isommankin porukan olla .
Minulla on vain yksi todellinen ystävä, jonka olen tuntenut pikkupojasta asti. Jos hän joskus kysyisi tuollaista, niin tottakai saisi tulla.
Minun on tosin helppo sanoa, kun asun yksin ja pojan huone on käytettävissä silloin kun hän ei ole täällä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oo sellaisia ystäviä jotka edes kehtaisivat kysyä moista. Varsinkin kun asun mieheni kanssa. Eikä tänne mahdu edes.
Mitä se mies siihen vaikuttaa? Oikeasti mitä ihmettä millaisia ihmisiä :D
Joku tosi läheinen ystävä voi tulla 1 yöksi, mutta jatkossa hotelliin tai muiden tuttujen nurkkiin.
Emme ole hotelli.
Miksi täällä kyselet? Jos mun ystävä kysyisi noin minulta, vastaisin tottakai voi jäädä sohvalle yöksi, jos lapset ei häntä häiritse.
Tottakai voi jäädä. Ystävää autetaan hädässä. Meillä on vierastalo, sinne voi majoittua omaan rauhaansa ja olkapää on tarjolla aina kun haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oo sellaisia ystäviä jotka edes kehtaisivat kysyä moista. Varsinkin kun asun mieheni kanssa. Eikä tänne mahdu edes.
Mitä se mies siihen vaikuttaa? Oikeasti mitä ihmettä millaisia ihmisiä :D
Se on hänen kotinsa? Oikeasti mitä ihmettä millaisia ihmisiä.
Mun naispuolinen ystävä oli aikanaan huonossa parisuhteessa, ja tuli mun luokse yöksi tai pariksi kun meno kotona alkoi käydä vaikeaksi. Sai levätä, rauhoittua ja minä tarjosin läheisyyttä ja hyvää seksiä. Ja ukko tuli aina hakemaan nöyränä emännän kotia :D
Harmi, että ystävä on nykyisin hyvässä liitossa ;)
Mulla ei ole sellaisia ystäviä. Lapset voi tulla koska vaan ja usein tulevatkin.
Tarjoan teetä ja sympatiaa ja yhdeksi yöksi voi jäädä. Ei sen pitemmäksi eikä varsinkaan missään tilanteessa ennalta määräämättömäksi ajaksi. Kuulostaako sydämettömältä? Ei ole. Minun täytyy suojella itseäni ja perhettäni. "Kotona on vaikeaa" tyypit tuo aina sen draaman mukanaan. En järkytä läheisteni turvallisuutta yöllisten vierailujen tai kadulla/rapussa raivoavien puolosoiden takia, enkä kuuntele sitä loputonta ystävän puhelimessa jankkaamista kakkapääpuolisonsa kanssa. Jos aikuinen haluaa puhua niin puhukaa, kasvotusten ja mieluiten terapeutin läsnäollessa. Mun läheisiä ei sille tarvitse altistaa.
Aivan sama mitä aattelette, mulla sattuu olemaan tästä asiasta vahva omakohtainen kokemus. Tuolloin päätin, että ei ikinä enää.