Ystäväsi tulee käymään, ja kysyy voiko jäädä yöksi ja toiseksi päivänä koska kotona on hankalaa, mitä vastaat?
Kommentit (94)
Tietysti ystävä voi jäädä, ja vaikka vähän pidempäänkin, jos on tarvis
Tottakai 18 vuotias ulkomaalainen ystävättäreni voi jäädä luokseni yökylään, eiköhän se järjesty jos vaimo ei ole kotona.
Hyvin on ystävät mahtunut tähänkin asti mun yksiköön. Yleensä nukkuvat vieressä parisängyssä ja syliinkin/halaukseen pääsee, jos maailma murjoo liikaa. Saman tiedän myös ystävieni tarjoavan minulle silloin, kun matka on ollut liian raskas yksin tassutettavaksi.
Elämä on muuten helpompaa kun tietää, ettei yksin tarvitse jaksaa ja mikään ei ole niin suuri katastrofi, etteikö ystävät sitä pystyisi käsittelemään/tukemaan.
N43
Vierailija kirjoitti:
Jos väkivaltainen ex jahtaa häntä niin turvakotiin, kiitos!
Minä autoin ystävääni pakenemaan lemmikkiensä kanssa väkivaltaista exää. Varustauduttiin astaloiden/kaasun kanssa siltä varalta, että uuvatti olisi tullut paikalle. Ei tullut mieleenkään jättää toista yksin. Uuvatti pysyi poissa.
Minä olen ystävieni tukena myös, kun oma perse on uhattuna ja he minun tukenani.
Hei Ap, onko sinulla kenties sellainen tiukka tilanne ja olet pyytänyt ystävältäsi apua ja hän on kieltäytynyt? Ja nyt teit tällaisen kyselyn jotta voisit näyttää tämän ystävällesi ja hän voisi nähdä kuinka sydämetön hän on? Ei hän ei ole sydämetön, sinulle ei vaan kukaan eikä mikään riitä. Erityisesti sinuun pätee se että ihmisiä tulisi auttaa opettamalla heitä kalastamaan sen sijaan että antaisi heille aina kalaa. Hän yrittää nyt opettaa sinua kalastamaan, on sinun aika tarttua verkkoon sen sijaan että kääntyisit taas uuden uhrin puoleen.
Kotini on kotini eikä mikään vierasmaja. Toki kahvilla tahi lounaalla tapaan ystäviäni kernaasti mutta kotiini ei ulkopuolisilla ole mitään asiaa.
Jos hyvällä ystävällä on todellinen tarve, nii kyllä majoitan.
Eipä meillä kukaan kahta yötä kauemmin majaile. Sohva on sen verran epämukava petipaikka, vaikka siihen laitankin paksun petarin päälle. Arkena joudun myös muistuttamaan omatoimisuudesta aamupalan ja lounaan suhteen, jos jotain suuhunsa kaipaa. Itse vetäydyn teekuppini kanssa etätyöpisteelle heti aamusta ja harvoin syön lounastakaan.
Vähän epäilen, että kieltävästi vastanneilla ei ole ystäviä. Etäisempiä kavereita vaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi käydä kahvilla mutta ei mahdu yökylään kukaan
Kanakoppi-hellahuone?
Voi jäädä vaikka viikoksi, mutta useamman yön terapia istuntoja en jaksa.
Ei voi jäädä yöksi, minulla on muutenkin rankkaa enkä halua mitään ystäviä tai kavereita luokseni
Mulla ei oo sellaisia ystäviä jotka edes kehtaisivat kysyä moista. Varsinkin kun asun mieheni kanssa. Eikä tänne mahdu edes.
Lapseni tulee joskus yksiööni kun hänellä on exän kanssa vaikeaa. Hyvää tekee exälle saada levätä.
et nyt voi mene hotelliin on kotiasioita hoidettavana
Tietenkin saa jäädä vaikka pidemmäksikin aikaa. Joskus on jäänytkin kun rahat ja bensa loppu mutta töihin on päästävä. Olla yhtä köyhiä melkeen kaikki ja autetaan aina sitä joka on heikoimmilla.
No tämä... tottakai majoitan ystävän jos tarve on. Kerran tosin kävi niin, että soitti iltasella viikonloppuna, että voiko tulla yöksi, kun on kotona riitaa. Toki. No hän tuli olutlaatikon kanssa ja siinä meni oma leffailta aika lailla pilalle.