En kyllä haluaisi elää kuin 60vuotiaaksi. Sitten voisi kuolla.
Kommentit (220)
Hmm. Miksei 80v? Mun mummolle tuli muistisairaus vasta yli 80v joten ei välttämättä sitäkään ehtis viel tulla.
Ap taitaa olla kovin nuori? Iän myötä saattaa mielipide tuosta muuttua. Kai meistä jokainen haluaa esim nauttia eläkepäivistä työelämän jälkeen? Jos vielä vanhemmalla iällä tuolta tuntuu, kannattaa hankkia joku mielekäs harrastus, josta saa merkitystä elämälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tehköön omalle elämälleen mitä haluaa, kunhan ei puutu toisten elämään. Kannattaisi kuitenkin synkkienkin ajatusten keskellä muistaa, että elämästä löytyy myös hienoja asioita, vähän vanhempanakin. Jokainen ihminen elää joka tapauksessa vain häviävän lyhyen hetken maailmankaikkeudessa. Miksi täältä lähtemistä pitäisi kiirehtiä?
Syy on se, että jos joutuu hoitolaitokseen, niin menettää päätösvallan omasta elämästään. Vaikka kuinka haluaisit tappaa itsesi, niin lääkäri määrää sellaiset lääkkeet, ettet tajua mitään. Siinä sitten makaat 20 vuotta, kun viisaammat ovat niin päättäneet.
Moniko 60v on hoitokodissa?
Hädintuskin saimme 86v dementikon sinne!
Toisaalta, jos olisi sellaisia upeita seniorikoteja kuten ulkomailla voisin hyvin mennä sellaiseen jos olisin yksinäinen
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet ap? Täytän tänä vuonna 60 ja ajatuksesi tuntuu sairaalta. Oletko masentunut?
Niin juuri. Selvä elämänilon puute tai ihan kakara.
Me ollaan swingailulomalla Thaimaassa 60+ juuri nyt. Ihanaa olla elossa!
Minä taas en 43 vuotiaana malta odottaa, että olisin jo 60. Silloin olen laskelmieni mukaan taloudellisesti riippumaton ja voin vihdoin elää kuten haluan.
50 nyt. Hyvä ikä olisi saada lopetuspiikki.
Vaikkapa kipujen, mielen ja muuten vaan kuin koirat.
Osaan kuitenkin kertoa miksi, eläin ei..
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en 43 vuotiaana malta odottaa, että olisin jo 60. Silloin olen laskelmieni mukaan taloudellisesti riippumaton ja voin vihdoin elää kuten haluan. 22
Ja sit saat syövän, tms.
Vierailija kirjoitti:
Kakarana 30v oli muka vanha taidat olla aika nuori vielä
Sanoin 18-vuotiaana, että "jos elän vielä 30-vuotiaana, päälleni voi ajaa autolla."
Nyt olen yli puolet tuosta vanhempi ja kauhistuttaa ja samalla naurattaa oma lapsellinen kypsymättömyys.
Ajattelin ihan oikeasti, että 30-vuotias on jo
toivottoman ikäloppu.
Jos pystyy elämään elämänsä rohkeasti ja itseään kuunnellen taipumatta muiden odotuksiin elämä voi tuntua hyvin eletyltä jo 60 vuotiaana. Silloin ei enää tarvitse ajatella, että sitten kun on sitä tai tätä minä elän.
Vierailija kirjoitti:
Jos pystyy elämään elämänsä rohkeasti ja itseään kuunnellen taipumatta muiden odotuksiin elämä voi tuntua hyvin eletyltä jo 60 vuotiaana. Silloin ei enää tarvitse ajatella, että sitten kun on sitä tai tätä minä elän.
Joo tai ei.Jos ei ole 60v mennessä elänyt mitenkään mielenkiintoisesti voi ajatella että kaikki on koettu eikä elämä parane enää. "Ihan sama"
Tai jos on aina elänyt täysillä kokee 60v:nä että haluaa vieläkin lisää ja että hyviä vuosia on edessä runsaasti.
Itse olen jm. Elämänahneus vaan lisääntyy vaikka olen elänyt jo hyvin antoisat ja tapahtumarikkaat yli 60v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös fakta, että kuusikymppisenä näyttää vanhalta - siinä ei auta enää mikään. Rumuus, en jaksa/kestä sitä.
Vanhalta näyttävä ei suinkaan tarkoita samaa kuin rumuus.
Ja taas tätä lässytystä. Ei se tarkoita kaunistakaan. Kyllä se aika rumuutta on; sitä ei ole vain korrektia sanoa ääneen.
Vanheneminen vie seksikkyyden. Me koemme luonnostaan seksuaalisesti puoleensavetävinä yksilöt, jotka hehkuvat vitaliteettia, ovat terveitä ja symmetrisiä. Siihen biologia meitä ohjaa.
Vanhakin ihminen voi silti olla esteettisesti miellyttävä. Hän voi olla eteerisesti kaunis. Puhumattakaan elämänkokemuksen tuomasta viisaudesta ja arvokkuudesta, joka voi parhaimmillaan jalostaa ihmistä.
Surullista, jos seksikkäänä oleminen on tärkein itsetunnon mittari. Itse näin viisikymppisenä hyväksyn, että himokkaiden katseiden suuntautuminen minuun on taakse jäänyttä elämää. Oma arvo on löydettävä elämän jälkimmäisellä puolella muista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös fakta, että kuusikymppisenä näyttää vanhalta - siinä ei auta enää mikään. Rumuus, en jaksa/kestä sitä.
Vanhalta näyttävä ei suinkaan tarkoita samaa kuin rumuus.
Ja taas tätä lässytystä. Ei se tarkoita kaunistakaan. Kyllä se aika rumuutta on; sitä ei ole vain korrektia sanoa ääneen.
Vanheneminen vie seksikkyyden. Me koemme luonnostaan seksuaalisesti puoleensavetävinä yksilöt, jotka hehkuvat vitaliteettia, ovat terveitä ja symmetrisiä. Siihen biologia meitä ohjaa.
Vanhakin ihminen voi silti olla esteettisesti miellyttävä. Hän voi olla eteerisesti kaunis. Puhumattakaan elämänkokemuksen tuomasta viisaudesta ja arvokkuudesta, joka voi parhaimmillaan jalostaa ihmistä.
Surullista, jos s
Olin ehdottomasti seksuaalisuuteni huipulla 50+v:nä.
Vieläkin - kiitos intohimoisen ja ihanan mieheni - saan kokea nautintoa ja tuntea olevani haluttu. En seksikäs, se ei ole ollut minulle mikään juttu vaan läheisyyden ja hellyyden arvoinen. Vieraiden miesten himokkaat katseet ei ole ikinä hetkauttaneet, ei edes nuorena.
"Surullista, jos seksikkäänä oleminen on tärkein itsetunnon mittari. Itse näin viisikymppisenä hyväksyn, että himokkaiden katseiden suuntautuminen minuun on taakse jäänyttä elämää. Oma arvo on löydettävä elämän jälkimmäisellä puolella muista asioista."
Itse kyllä haluan olla parasta top 1% ryhmää osassa viitekehyksessäni vielä yli 6-kymppisenä. Eri-ikäisten naisten silmä pysähtyy tsekkaamaan. Ei se ole mun itsetunnon tärkein mittari. se on kuitenkin asia, jossa ei pysty itselleen valehtelemaan. Homma alkoi (naisten katseet) kun lihasmassaa tuli 6-7 kg lisää ilman fläsää kun aloitin testosteroni hoidon.
Vierailija kirjoitti:
62 ja elämäni paras aika. Velat maksettu, lapset aikuisia, työ mukavaa eikä tarvitse ahdistua muiden mielipiteistä vaikkapa ulkonäköasioissa.
Ylpeä harmaista raidoista pitkissä, tuuheissa hiuksissani.
Ei passattavaa miestä vaatimassa liharuokaa!
ELÄ YLI 60 JA NAUTI!!!
No kaikkien elämä ei ole ylipäätäänkään ollut nautintoa millään tasolla, eikä se todellakaan paremmaksi silloin muutu yli 60 vuotiaanakaan. Olisi ollut fiksu ja laittanut naurun kaulaan jo 30 vuotiaana niin oiisi säästynyt tältä kaikelta paskalta.
Sehän on ihan parasta aikaa elämässä jos vain terveys ok. Olen nyt 56v ja oikein hyvä fiilis.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään haluaisi elää niin kauan.
Olen nyt 48-vuotias ja aion olla olemassa vielä kaksi vuotta. Sitten se on hei hei maailma!
Olet siinä tapauksessa varmaan jo suunnitellut, miten päätät päiväsi? Helpommin sanottu kuin tehty.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kuusikymppisenä on alkanut tulla sellaista kyllästymistä, mitä aiemmin ei ollut.
On sellainen "kaikki tarpeellinen on nähty"- olo, vaikka en kaikkea ole nähnytkään. Kun tietää ihmisten keski-iän maailmanhistorian mittakaavassa, niin johan tässä on eletty yliajalla jo 20 vuotta.
Terveysasiat ei kiinnosta enää yhtään juuri nyt, kun se olisi tärkeintä. Kaikki on tylsää.
Ei minulla kyllä kuusikymppisenä vielä tuollaisia mietteitä ollut. Nyt kun ihan kohta täytän 80, niin vähän kyllästymisen ja tylsyyden tunteita on ilmestynyt. Pitää vain keksiä jotain mukavaa. "Elämän tarkoitus on tylsyyden karkoitus".
Vierailija kirjoitti:
Olen 62v, terve, täysillä työelämässä, odotan saavani lapsenlapsiakin lähivuosina. Todellakin haluan elää!
53 v sairas sekä fyysisesti että psyykkisesti, ei lapsia ja toivon kuolemaa mahdollisimman nopeasti luonnolisesti ettei tarvitse itse mennä junan alle.
Lucky you! Olet ehtinyt niin paljon!!
Minä olen käynyt vasta 43 maassa, n 120 reissua, saanut 3 lastenlasta, tehnyt mielekkään uran, rakastanut ja saanut rakkautta ja tunnen vasta raapaisseeni elämän pintaa!!?? Joka päivä jotain uutta ja ihmellistä tulee eteen. Paras aika alkoi viiskymppisenä.
#60 n65v