Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kyllä haluaisi elää kuin 60vuotiaaksi. Sitten voisi kuolla.

Vierailija
14.01.2024 |

Mitä muut miettii asiasta?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

62 ja elämäni paras aika. Velat maksettu, lapset aikuisia, työ mukavaa eikä tarvitse ahdistua muiden mielipiteistä vaikkapa ulkonäköasioissa. 

Ylpeä harmaista raidoista pitkissä, tuuheissa hiuksissani.

Ei passattavaa miestä vaatimassa liharuokaa!

ELÄ YLI 60 JA NAUTI!!!

🙌💃🎉😍

Vierailija
42/57 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tehköön omalle elämälleen mitä haluaa, kunhan ei puutu toisten elämään. Kannattaisi kuitenkin synkkienkin ajatusten keskellä muistaa, että elämästä löytyy myös hienoja asioita, vähän vanhempanakin. Jokainen ihminen elää joka tapauksessa vain häviävän lyhyen hetken maailmankaikkeudessa. Miksi täältä lähtemistä pitäisi kiirehtiä?

Syy on se, että jos joutuu hoitolaitokseen, niin menettää päätösvallan omasta elämästään. Vaikka kuinka haluaisit tappaa itsesi, niin lääkäri määrää sellaiset lääkkeet, ettet  tajua mitään. Siinä sitten makaat 20 vuotta, kun viisaammat ovat niin päättäneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Vielä nelikymppisenä ajattelin, että elän ainakin 80-vuotiaaksi asti terveenä. Nyt 12 vuotta myöhemmin tiedän, että olen jo kuusikymppisenä todella raihnainen. Nyt jo alkaa olla rajoitteita, mitä työtä pystyy tekemään. Joinakin päivinä tarvii kipulääkkeitä pelkästään lähikaupassa käyntiä varten. Ei tällainen elämä ole mitään herkkua.

Vierailija
44/57 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kuolla jo kuusikymppisenä, olisi ihan tylsää olla olematta olemassa.

Vierailija
45/57 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan erään tuttuni sanoneen: 'Kyllähän täältä joutaa,mut' kiire ei oo mikkään'.   

Toinenkin elämänasennetta  kuvaava aforismi tuli myös mieleeni: 'Eihän mikkään mitään oo' ,jos ei mittään minään pidä'.

(joku ns. kansanviisaus ,tai sananlasku taisi tuo jälkimmäinen noista olla )

hyvä juttu

Vierailija
46/57 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Vielä nelikymppisenä ajattelin, että elän ainakin 80-vuotiaaksi asti terveenä. Nyt 12 vuotta myöhemmin tiedän, että olen jo kuusikymppisenä todella raihnainen. Nyt jo alkaa olla rajoitteita, mitä työtä pystyy tekemään. Joinakin päivinä tarvii kipulääkkeitä pelkästään lähikaupassa käyntiä varten. Ei tällainen elämä ole mitään herkkua.

jaa oon 65 ja terveys tallella      meit on moneks

Vierailija
47/57 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 59, eikä mikään kiire kuolla. Kyllä sitten aikanaan sitäkin ehtii olla miljardeja vuosia. 

Vierailija
48/57 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun joltain vanhukselta joskus telkkarissa kysyttiin, että mikä on paras ikä. 

Ja hän vastasi, että paras ikä on aina se mitä eletään. Eli jokaisessa iässä on hyvät ja huonot puolensa.

Katsokaa ympärillenne ja tiiraikaa erityisesti vanhoja ihmisiä. Vaikuttaako he kovin onnettomilta? Ei todellakaan. Niin kauan kuin tossu nousee niin hehän ovat yleensä todella positiivisen oloisia ja höpöttävät iloisesti muille, verrattuna yrmeisiin umpimielisiin teineihin, joita wituttaa kaikki. 

Kyllä se elämä oikeasti muuttuu iän myötä vain paremmaksi, ellei nyt ihan ole munannut asioitaan. Ja tietenkin terveys vaikuttaa paljon, mutta siihenkin kannattaa itse panostaa.

nuoret on ennakkoluuloisia ku ne ei viel tiedä

Vierailija
49/57 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60 vuotias ja todella yksinäinen, ei työkavereita, sisaruksia, vanhempia, ei ystäviä.

Kukaan ei edes välitä olemassa olostani, ei soita, ei käy.

Vierailija
50/57 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä toivon, että minulla riittäisi vielä elinvuosia pitkään.

n57

Mutta olisi naiivia ajatella että säilyt samassa kunnossa loppuun saakka vaikka nyt kroppa olisikin vielä kivuton ja toimiva.

Vierailija
51/57 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai kukaan oikeasti halua, on vain ns yhteisöllinen pakko arvostaa vanhuutta. Minä en todellakaan halua elää edes 60-vuotiaaksi, ja ei, en ole 15, olen viisikymmnentä. Ihan on tullut nähtyä ja koettua, sekä käynyt selväksi mikä täällä elämässä on homman nimi. Kiitos ja hei. 

Itse olen myös viisikymmentä ja ajattelen, että homma on vasta alussa :) No ei nyt oikeasti ole, mutta paljon on vielä näkemättä. Toivottavasti elän vielä 30 vuotta.

Vierailija
52/57 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 62v, terve, täysillä työelämässä, odotan saavani lapsenlapsiakin lähivuosina. Todellakin haluan elää!

Vierailija
53/57 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 60 vuotias ja todella yksinäinen, ei työkavereita, sisaruksia, vanhempia, ei ystäviä.

Kukaan ei edes välitä olemassa olostani, ei soita, ei käy.

Suomessa on ihan älyttömästi yksinäisyyttä. Omituinen, kuppikuntainen kulttuuri, jossa on käytännössä mahdotonta hankkia yhteisöä enää aikuisiällä, koska ihmiset ovat niin kuplaantuneita.

Vierailija
54/57 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös fakta, että kuusikymppisenä näyttää vanhalta - siinä ei auta enää mikään. Rumuus, en jaksa/kestä sitä. 

Mikset? Miksi sun pitää olla ikuisesti kaunis? Ei ne muutkaan ole.

Ei tietenkään ole, _kukaan_ ei ole kuusikymppisenä kaunis! Tuo kaiken muun vanhenemispaskan lisänä on nyt vain minulle se viimeinen piste, joka saa elämänhaluni sammumaan. Taapertaa nyt täällä elähtäneenä rumiluksena, lisääntyvin vaivoin ja raihnaistuen. Joo ei.

Ulkonäkö on ilmeisesti ollut hyvin tärkeää sinulle. Oman ulkonäön muuttuminen voi olla raskasta, jos on aina ollut kaunis ja kauneus on oleellinen osa identiteettiä. 

Vierailija
55/57 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut vähän samoja asioita mutta en ihan noin radikaalisti. Lehdissä on ollut viime aikoina lukuisia artikkeleita satavuotiaista. En ikimaailmassa haluaisi elää niin vanhaksi, miksi sitä ihannoidaan. Krempat lisääntyvät, kaikki ystävät ovat jo kuolleet. Kaikista kamalinta olisi, jos omat lapset kuolisivat ennen minua

Vierailija
56/57 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiän mummo on nätti. Se on jo 66. Kivakin mummo on.

Vierailija
57/57 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lausuntosi on jonkin arvoinen jos olet nyt 59 vuotta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan