Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kyllä haluaisi elää kuin 60vuotiaaksi. Sitten voisi kuolla.

Vierailija
14.01.2024 |

Mitä muut miettii asiasta?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60 ja töissä. En haluaisi kuolla vielä pitkään aikaan.

50-vuotiaana lapset lähtivät maailmalle, ja kun ei ollut enää huollettavia kotona, oli itselle enemmän aikaa, hankin vähän lisää koulutusta. Sitten vaihdoin työpaikkaa ja nykyään olen erittäin tyytyväinen sekä elämäntilanteeseen että työhön. 

Vierailija
22/57 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun joltain vanhukselta joskus telkkarissa kysyttiin, että mikä on paras ikä. 

Ja hän vastasi, että paras ikä on aina se mitä eletään. Eli jokaisessa iässä on hyvät ja huonot puolensa.

Katsokaa ympärillenne ja tiiraikaa erityisesti vanhoja ihmisiä. Vaikuttaako he kovin onnettomilta? Ei todellakaan. Niin kauan kuin tossu nousee niin hehän ovat yleensä todella positiivisen oloisia ja höpöttävät iloisesti muille, verrattuna yrmeisiin umpimielisiin teineihin, joita wituttaa kaikki. 

Kyllä se elämä oikeasti muuttuu iän myötä vain paremmaksi, ellei nyt ihan ole munannut asioitaan. Ja tietenkin terveys vaikuttaa paljon, mutta siihenkin kannattaa itse panostaa.

Kyllä monet teinitkin vaikuttaa iloisilta ja tyytyväisiltä. Ja toisaalta jotkut vanhukset ovat kärttyisiä, mikä onkin ihan ymmärrettävää. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että on mahdollista olla tyytyväinen minkä ikäisenä tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nykyään siihen on hyvät mahdollisuudet, kun terveydenhuolto on kriisissä, eikä vanhempia ikäluokkia hoideta niin hyvin kuin työikäisiä, lapsia ja nuoria - heitäkin huonosti. Resurssit alkavat niukentua. Sen lisäksi koronatartunnat vammauttavat long covidiin enenevässä määrin ihmisiä, siksi tuskin itsekään enää elän eläkeikään, kun terveys meni ensimmäiseen tartuntaan. Kaikenlaiset sairaudet lisääntyvät väestössä ja odotettavissa oleva elinikä laskee joka vuosi entisestään. 

Vierailija
24/57 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai kukaan oikeasti halua, on vain ns yhteisöllinen pakko arvostaa vanhuutta. Minä en todellakaan halua elää edes 60-vuotiaaksi, ja ei, en ole 15, olen viisikymmnentä. Ihan on tullut nähtyä ja koettua, sekä käynyt selväksi mikä täällä elämässä on homman nimi. Kiitos ja hei. 

Sama. Mulla on lapsi, rakastan häntä kyllä, ja hoidin mielelläni pienenä. Silti ajatuskin lapsenlapsista ahdistaa, kiitos ei. Mulla ei ole minkään valtakunnan narsistista tarvetta nähdä omien geenieni jatkuvan. Jaksan hädin tuskin hoitaa nykyisin itseni, enkä erityisemmin pidä pikkulapsista muutoinkaan. Tämä(kään) ei siis tue haluani vanhentua.

Vierailija
25/57 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuskybäsenä aion hallita kaikki biisit Das Wohltemperierte Klavier'ista. 

Vierailija
26/57 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös fakta, että kuusikymppisenä näyttää vanhalta - siinä ei auta enää mikään. Rumuus, en jaksa/kestä sitä. 

Vierailija
27/57 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös fakta, että kuusikymppisenä näyttää vanhalta - siinä ei auta enää mikään. Rumuus, en jaksa/kestä sitä. 

Mikset? Miksi sun pitää olla ikuisesti kaunis? Ei ne muutkaan ole.

Vierailija
28/57 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota kun täytät 40 v, mieli muuttuu.

N57

Vierailija
29/57 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen ja aloittajan kanssa suunnilleen samaa mieltä. En osannut odottaa, että näin nuorena on jo kaiken tehnyt ja nähnyt mitä haluaa ja loput ei kiinnosta. Enkä odottanut, että jo tässä iässä on niin kyyninen, väsynyt, huonokuntoinen ja saanut tarpeekseen toisista ihmisistä. Vanhemmat läheiset sairastuvat ja kuolevat, nuoremmat läheiset sähläävät elämänsä ja ovat onnettomia. Molempia on paha katsoa vierestä. Olen elänyt vaiherikkaan elämän ja minulla on joka päivä onnen ja ilon hetkiä. Mutta vihaan nyky-yhteiskuntaa ja vanhenemista, en jaksa tätä maailmaa katsella kymmeniä vuosia enää. Jos vaikka voittaisin lotossa, en tiedä mitä rahoilla tekisin, kun en halua mitään. 

Vierailija
30/57 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole, _kukaan_ ei ole kuusikymppisenä kaunis! Tuo kaiken muun vanhenemispaskan lisänä on nyt vain minulle se viimeinen piste, joka saa elämänhaluni sammumaan. Taapertaa nyt täällä elähtäneenä rumiluksena, lisääntyvin vaivoin ja raihnaistuen. Joo ei.

Vierailija
31/57 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan erään tuttuni sanoneen: 'Kyllähän täältä joutaa,mut' kiire ei oo mikkään'.   

Toinenkin elämänasennetta  kuvaava aforismi tuli myös mieleeni: 'Eihän mikkään mitään oo' ,jos ei mittään minään pidä'.

(joku ns. kansanviisaus ,tai sananlasku taisi tuo jälkimmäinen noista olla )

Vierailija
32/57 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole, _kukaan_ ei ole kuusikymppisenä kaunis! Tuo kaiken muun vanhenemispaskan lisänä on nyt vain minulle se viimeinen piste, joka saa elämänhaluni sammumaan. Taapertaa nyt täällä elähtäneenä rumiluksena, lisääntyvin vaivoin ja raihnaistuen. Joo ei.

Sä olet vaan tosi pinnallinen.  Ei siinä muusta ole kyse. Onko sun mielestä naurettavaa, että harmaahapsinen mummo haluaa kihartaa hiuksensa ja laittaa kauniin huivin ja nätit vaatteet lähtiessään ihmisten ilmoille?

Tai että joku pappa käy parturilla laitauttamassa parran ja hiukset vimosen päälle?

Koska mitä sitä nyt yrittämään, rumia ovat kuitenkin?

Vierailija
33/57 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täytän 60, on kaikki velat maksettu ja lapsenlapseni on 7 vuotias. Ollaan just remontoimassa taloa ja sen pitäis valmistua kun olen 58. Miksi ihmeessä EN haluais elää kun täytän 60?

Vierailija
34/57 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikella ja kaikilla on AIKANSA. Mietipä miksi esim. 1890-luvun hehkeimmät kaunottaret EIVÄT ole kaunottaria (...tai ylipäätään mitään) ENÄÄ ?

Vierailija
35/57 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 tulee nopeammin kuin huomaat. Sitten ihmettelet, mihin ne vuodet menivät. Suosikkiartistisi 40 vuoden takaa kuulostavat yhä tuoreilta, mutta ovat oudosti vanhentuneet.

Vierailija
36/57 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hollywood on toki eri juttu kuin Kälviä, mutta en voi olla laittamatta tätä kuvaa 63-vuotiaasta naisesta, joka on ainakin mun silmään ihan järjettömän kaunis: https://images.hellomagazine.com/horizon/landscape/31f75a0d391e-gettyim…

Vierailija
37/57 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60 tulee nopeammin kuin huomaat. Sitten ihmettelet, mihin ne vuodet menivät. Suosikkiartistisi 40 vuoden takaa kuulostavat yhä tuoreilta, mutta ovat oudosti vanhentuneet.

Jännä juttu. Ainakin ekat 50 vuotta olivat yhtä kärsimystä ja jäiden polttelua. Ihan hirveää scheissea. Todellakin huomasin vitkuttelevat, kivun ja kärsimyksen täyteiset vuodet, jokainen toistaan pahempi. 

Vierailija
38/57 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhalta näyttävä ei suinkaan tarkoita samaa kuin rumuus.

Vierailija
39/57 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhalta näyttävä ei suinkaan tarkoita samaa kuin rumuus.

Ja taas tätä lässytystä. Ei se tarkoita kaunistakaan. Kyllä se aika rumuutta on; sitä ei ole vain korrektia sanoa ääneen.

Vierailija
40/57 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet ap? Täytän tänä vuonna 60 ja ajatuksesi tuntuu sairaalta. Oletko masentunut?

Mä täytin eilen 60 v., jotta onko se menoa sitten? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä