Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset luulevat että heidän matkansa kiinnostavat muita?

Vierailija
14.01.2024 |

Kerrotaan kuinka ihanaa on ollut, esitellään kuvia jne, ja varsinkin kun se todellisuus on usein ollut jotain aivan muuta?

Ketä oikeasti kiinnostaa?

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pitkäaikaistyötön, elän hyvin niukasti, en ole juurikaan missään koskaan matkustellut. Tarpeeksi on miettimistä miten saan ensi viikon elannon järjestettyä. Ja siinä sitten ystäväni kertoo matkakokemuksiaan vähän väliä, kuinka ihanaa oli jne. Täytyy sanoa että eipä se kivalta tunnu. Ei näillä ihmisillä ole sosiaalisten tilanteiden tai empatian kykyjä. Oma napa se tuntuu olevan maailman keskipiste.

Reagoisitko samalla tavalla, jos ystäväsi esittelisi joulupöydän ruokaherkkuja? Harrastuksia? Vaatteitaan? Kodin sisustusta?

En ikinä olisi kenellekään kateellinen matkustamisesta. Jos olisin pitkäaikaistyötön, numero yksi kateuden kohde olisi ehdottomasti työpaikka. Olen joskus ollut työtön, tosin vain lyhyen aikaa. Mutta muistan sen pettymyksen tunteen, kun sain tietää, kuka työpaikkaan on valittu, minun sijastani. Ja olen ajatellut, että miksi hän tuli valituksi, miksi en minä, vaikka omasta mielestäni olen ollut parempi ehdokas!

Tottakai, kun on kovat pakkaset ulkona, ja vaikea liikkua työmatkat, tulee mieleen, että olisi kiva olla lomalla jossain lämpimässä nyt. Mutta siihen sisältyy niin paljon negatiivista: Päästäkseen tarpeeksi kauas, pitää istua tuntikausia lentokoneessa ja pahimmassa tapauksessa kärsiä aikaerosta. Silloin ajatus vakituisesta työpaikasta siistissä sisätyössä on asia, jota arvostan paljon enemmän kuin matkustelua. 

Vierailija
42/104 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpahan jotain keskusteltavaa kahvipöydässä. Ei mua haittaa pätkääkään, vaikkakaan en ehkä ole mitenkään älyttömän kiinnostunut. Mukaan saattaa livahtaa kuitenkin jotain olennaista toisesta ihmisestä, mikä on aina kiinnostavaa. Sinänsä toivon työkavereilleni hyvää ja olen iloinen, jos reissut menee putkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsensä esille tuominen yleensä kumpuaa kateudesta. On kauhea tarve tehdä itsestään jotenkin tärkeä. Vaikka sitten kehuskella matkoillaan.

Onko matkat tässä jotenkin erityisasemassa, vai saako itsestään ja tekemisistään kertoa muutakaan? Jos vaikka kerron lukeneeni hyvän kirjan, niin kumpuaako tämänkin kertominen kateudesta? 

Suomessa pystyy kuka tahansa lukemaan hyvän kirjan ilmaiseksi. Se ei merkitse mitään.

Vierailija
44/104 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hohhoijaa taas. Minä kyllä katselen todella paljon mieluummin matkakuvia kuin sitä, että joku jatkuvasti postaa samannäköistä kuvaa koirastaan tai taas kerran sitä illalliskattausta, jossa on perussafkat. Puhumattakaan jostain sairauksista tai omasta pärstästä.

Mutta kukin saa postata, mitä haluaa. Pakko ei ole seurata. 

Vierailija
45/104 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkoista kuuleminen on ok. Jos niistä itse kysyy. Yksi tyyppi on kohtuu rasittava puhuessaan koko ajan kesämökistään. Ja aina löytyy aasinsilta jenkkireissuihin, oli tilanne mikä tahansa.

Vierailija
46/104 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisesta viikon rantalomasta en viitsi tilittää, niitä on jo ollut.

Jos on eksoottinen kohde, niin ihmiset suorastaan kysyvät. Olen raatorehellinen matkakuvauksissani, kerron kyllä kaikki havainnot. Matkalehtien ylimakeat kuvailut ärsyttävät, koska joka paikassa on kuitenkin plussaa ja miinusta. 

Vierailija
47/104 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsensä esille tuominen yleensä kumpuaa kateudesta. On kauhea tarve tehdä itsestään jotenkin tärkeä. Vaikka sitten kehuskella matkoillaan.

Ei kai matkasta kertominen ole mitään kehuskelemista. Työkaveri osti joululahjaksi perheelleen loman Guadaloupeen ja hän on ihan innoissaan tulevasta reissusta. Seuraavan kerran kun nähdään toimistolla hän sitten kertoo tarkemmin matkasuunnitelmista. En koe tuota mitenkään kehuskeluna vaan hän on aidosti innoissaan tulevasta reissusta. 

Vierailija
48/104 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä ne ainakin siinä mielessä kiinnostaa, että kateutta ne herättää, jos ei muuta. "Ai noilla on varaa tommoseen, pääsisipä itsekin" En tietenkään puhu mistään pakettimatkoista.

Minua ihan aidosti kiinnostaa muiden reissut. Kyllä niitä mieluummin kuuntelee kun ainaisia lässytyksiä lapsista tai naapurin Lissun tekemisistä. Lisäksi olen aina ihmettellyt tuota että matkustamiseen vaadittaisiin paljon rahaa. Itse en tienaa kovin hyvin mutta silti olen aina kerran vuoteen vähintään reissannut. Turha siis valittaa kun se on vaan järjesteleyistä kiinni. Toki jos niitä lapsia on mennyt hankkimaan niin voi kyllä vaikeuttaa asiaa. 

Vierailija
49/104 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkakertomukset on kiinnostavia. 

Mistä ihmisten sitten pitäisi jutella? Tuliko tänään kakka? Ostin leipää ja maitoa? 

Vierailija
50/104 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko matkat tässä jotenkin erityisasemassa, vai saako itsestään ja tekemisistään kertoa muutakaan? Jos vaikka kerron lukeneeni hyvän kirjan, niin kumpuaako tämänkin kertominen kateudesta? 

Suomessa pystyy kuka tahansa lukemaan hyvän kirjan ilmaiseksi. Se ei merkitse mitään.

Eli maksullisista asioista kertominen on itsensä esille tuomista ja kumpuaa kateudesta? Jos vaikka kertoo ostaneensa kirjan niin sitä ei pitäisi kertoa? Ja entä jos matkustaa halvalla tai jopa ilmaiseksi, niin saako sitten matkoista kertoa? 

Itselleni ei muuten koskaan tule edes mieleen miettiä että paljonko jonkun matka on maksanut. Ylipäätään minusta on aika normaalia että toisilla on enemmän rahaa käytössä kuin vaikkapa minulla, joten en oleta että jostain kertominen liittyy suoraan omilla rahoilla kehuskeluun. Toisaalta matkustella voi niin eri budjeteilla, koska se on nykyään tosi halpaa (liiankin halpaa) ja myös itse köyhänä olen käynyt välillä hyvinkin edullisesti jossain.

Vierailija
51/104 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä

lähtien sinä olet ollut kaikki, ap? Jos sinua ei kiinnosta, se ei tarkoita ettei ketään muuta voisi kiinnostaa.

Vierailija
52/104 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa kaikki matkakuvat. 

Vierailija
53/104 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ketä kiinnostaa joidenkin vauvapäivitykset ja kukkasten kuvat? Ei ketään. Mutta jokainen laittaa someensa, mitä laittaa, ja ne katsoo, jotka katsoo.

Vierailija
54/104 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on eksoottinen kohde, niin ihmiset suorastaan kysyvät. Olen raatorehellinen matkakuvauksissani, kerron kyllä kaikki havainnot. Matkalehtien ylimakeat kuvailut ärsyttävät, koska joka paikassa on kuitenkin plussaa ja miinusta. 

Siis jos on ollut oikein mukava rantaloma, niin miksi ihmeessä siitä ei voisi kertoa? Eikö ole ihan normaalia kertoa vaan kuulumisia? Miksi pitäisi olla jotain erikoista, että voisi kertoa jotain tekemisistään? 

Vierailija
55/104 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä

lähtien sinä olet ollut kaikki, ap? Jos sinua ei kiinnosta, se ei tarkoita ettei ketään muuta voisi kiinnostaa.

Asiatonta käydä yksilön kimppuun.

Vierailija
56/104 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa ihmisten reissujutut, on kiva kuunnella lomafiiliksiä ja miettiä haluaisinko itsekin joskus mennä kohteisiin joista muut kertovat. Kerron myös omista reissuistani ja näytän kuvia, kun kysytään. Tämä on aivan normaalia ihmisten välistä kanssakäymistä, ja on tavallista että ihmisiä kiinnostaa ystäviensä ja myöskin joskus tuntemattomien asiat.

Vierailija
57/104 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailu ei kaikkia avarra... tulevat samana Moukka a takaisin.. 

Tämä on kyllä aivan totta. Jotkut menee ulkomaille vain kännäämään ja panemaan, jotkut niittävät tietynlaista mainettakin omasta maastaan tuleville turisteille. Tulevat kotiin krapulassa ja aivan yhtä umpimielisinä rasisteina kuin lähtivätkin. Tämä oli kyllä offtopic, tykkään itse kuunnella ihmisten reissujuttuja ja muitakin juttuja.

Vierailija
58/104 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos on ollut oikein mukava rantaloma, niin miksi ihmeessä siitä ei voisi kertoa? Eikö ole ihan normaalia kertoa vaan kuulumisia? Miksi pitäisi olla jotain erikoista, että voisi kertoa jotain tekemisistään? 

Mietin samaa. Minusta olisi outoa, jos ystävä olisi ollut reissussa eikä kertoisi siitä mitään koska se oli "tavallinen viikon rantaloma".

Jos jonnekin nykyään matkailen, niin lähinnä tuttuihin rantakohteisiin, koska lämpö ja aurinko on se mitä kaipaan, ei niinkään eksoottiset seikkailut kuten nuorempana. Olen niihin nykyisin liian mukavuudenhaluinen. Mutta kyllä mä tavallisestakin rantakohteesta kerron. On sekin vaihtelua ja sellaista mukavaa elämässä, mistä haluaa kertoa ystäville joiden olettaa ilahtuvan siitä että mulla on ollut jotain kivaa elämässäni.

Vierailija
59/104 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on kiinnostuneita eri asioista. Mua kiinnostaa matkat (vaikka en itse juuri matkaile) ja katson mielelläni matkakuvia. Mutta mua taas ei kiinnosta yhtään ruokakuvat! En vaan löydä mitään järkeä siitä, että ihminen kertoo toisille somessa mitä on syönyt. Toisaalta itse en ole mikään kulinaristi, joten ehkäpä liittyy siihen etten osaa niiden ruokien makuja kuvan perusteella kuvitella enkä niistä myöskään saa mitään vinkkejä omiin kokkauksiini. (Sekö niissä on ideana?)

Mutta eipä se haittaakaan että niin moni kuvaa syömisiään ja haluaa niistä kertoa. Mä vaan scrollaan ne ohi ja tartun juttuihin jotka itseäni kiinnostaa enemmän.

Vierailija
60/104 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on kiinnostuneita eri asioista. Mua kiinnostaa matkat (vaikka en itse juuri matkaile) ja katson mielelläni matkakuvia. Mutta mua taas ei kiinnosta yhtään ruokakuvat! En vaan löydä mitään järkeä siitä, että ihminen kertoo toisille somessa mitä on syönyt. Toisaalta itse en ole mikään kulinaristi, joten ehkäpä liittyy siihen etten osaa niiden ruokien makuja kuvan perusteella kuvitella enkä niistä myöskään saa mitään vinkkejä omiin kokkauksiini. (Sekö niissä on ideana?)

Mutta eipä se haittaakaan että niin moni kuvaa syömisiään ja haluaa niistä kertoa. Mä vaan scrollaan ne ohi ja tartun juttuihin jotka itseäni kiinnostaa enemmän.

Miksi niissä kuvissa pitäisi aina olla jotain järkeä? Me lähetetään kaverin kanssa ruokakuvia toisillemme, kun kumpikin tykkkää kokata. Tyyliin kokeilin tänään tällaista ja tuli ihan älyttömän hyvää. Suosittelen jne..