Kerron olevani eläkkeellä ja ihmiset suuttuvat
Pistänyt merkille sellaisen asian että kun netissä tutustun uusiin ihmisiin jotka vaikuttavat ensin asiallisilta niin sittenkun he kysyvät mitä teen töikseni ja kun vastaan että eläkkeellä niin yli puolet suuttuu heti tietämättä taustoja. Ja minunhan ei tarvitse sitä syytä kertoa edes kenellekkään jos en halua. Se on kelan ja lääkäreiden ja minun välinen asia. Mistä viha eläkeläisiä kohtaan johtuu? Muistutan että ennenkuin ihminen edes joutuu eläkkeelle pitää käydä työ- ja toimintakykyarvioissa yms, siihen vaikuttaa koko elämä. Toivon totisesti että noilta ihmisiltä jotka alkaa mäkättää, menisi se työkyky ja he eivät itse pääsisis eläkkeelle, kun he kerta ovat tuollaisia.
Kommentit (246)
Harvinaisen typerä aloitus. Ja valheellinen. Ei kukaan suutu kenellekään siitä, että toinen sanoo olevansa eläkkeellä
Vierailija kirjoitti:
Harvinaisen typerä aloitus. Ja valheellinen. Ei kukaan suutu kenellekään siitä, että toinen sanoo olevansa eläkkeellä
Kyllä suuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Et näköjään tiedä kuinka kateellisia, katkeria ja pahansuopia ihmisiä netti on täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Jos pystyy kirjoittamaan AV:lle, niin pystyy ihan yhtä hyvin tekemään etätöitä tietokoneella.
Sulleko maksetaan propagandan suoltamisesta palkkaakin? Pitihän se arvata että tänne on palkattu työttömiä puolustamaan EK:n ja Purran järjettömyyksiä joissa kansan varat siirretään paremmalle väelle ja potkitaan maassa makaavaa.
Suurimmassa osassa työpaikkoja on vähän eri tason vaatimukset ja tulijoita riittää enemmän kuin on töitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos pystyy kirjoittamaan AV:lle, niin pystyy ihan yhtä hyvin tekemään etätöitä tietokoneella.
Ihan vinkkinä en ole 12 vuoteen pystynyt käyttämään tietokonetta.
tervetuloa kamppailemaan terveysongelmien kanssa 24/7. mulla on kuuloakin lähtenyt merkittävästi toisesta korvasta ja korva soi. jos pystytte tämän kakofonian kanssa päässä keskittymään ja tekemään töitä niin onneksi olkoon. minä olen todettu vuosien kuntoutuksen jälkeen työkyvyttömäksi JA SITÄ OLEN.
Eläkkeelle ei pääse millään vaikka minä oon sellasessa kunnossa, että oksat pois. Paljon leikkauksia ja aivotapahtumia, 15v kuntoutustuella.
Mieluummin olisin töissä terveempänä, mutta kiitos lääkäreille, niin paskassa tarvotaan. Lääkityskin sellainen, että enpä palkkaisi mihinkään töihin itsekään tälläistä. Olisin muutenkin riski missä tahansa työpaikassa. Ihme ettei ole pää vielä pahemmin levinnyt tässä pyörityksessä.
Jos joku kateellinen haluaa vaihtaa paikkaa, niin ilomielin suostun siihen ja toivotan perään, että pidä ihan helv* hauskaa....
Vierailija kirjoitti:
Jos kykenee osa-aikatöihin, ei pitäisi olla eläkkeellä. Työkyvyttömyyseläke pitäisi olla vain TYÖKYVYTTÖMILLE sokeille/vammaisille. Ei työkykyisille.
Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja vieläpä sellaisen paheksuttavan asian kuin masennuksen takia. Mutta vielä paheksuttavampaa kuin se, että olen työkyvyttömyyseläkkeellä, on ilmeisesti joidenkin mielestä se, että joskus siitä huolimatta yritän tehdä töitä. Kyllä, se on sallittua tulorajan puitteissa tk-eläkkeella. Ja suositeltavaakin, sillä pysyy vähän paremmin yhteiskunnassa mukana, matalakasi jäänyt eläkekertymä karttuu, ja kerryttää niitä verotulojakin. Itse pystyn tekemään muutaman tunnin viikossa, välillä olen koettanut tehdä enemmänkin, mutta se ei ole onnistunut. Tällaisilla tutimäärillä ei todellakaan ansaittaisi elantoa ja siksipä olenkin työkyvyttömyyseläkkeellä. Työstä saan vähän lisäansiota ja sisältöä elämääni. Ehkä sillä annan myös oman osani yhteiskunnalle. Se on minusta parempi kuin ei mitään, mutta tämän enempään en pysty. Jotkut ilmeisesti ovat sitä mieltä, että olisi parempi maata sängyssä päivät pitkät, koska en ole tyäkykyinen tekemään täyttä päivää.
PS. Sokeat saavat automaattisesti tk-eläkkeen 16-vuotiaana, eikä siinä edes ole tulorajaa. Eli vaikka he olisivat täysipäiväisesti hyvätuloisissa töissä ja siinä mielessä täysin työkykyisiä, he saavat kansaneläkettä. Tämä johtuu siitä, että joskus 50-luvulla laissa on määritelty, että sokeus on automaattisesti työkyvyttömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tutkitusti erittäin älykäs ja historiani perusteella myös ahkera ja tunnollinen. Valitettavasti olen myös masentunut niin pahasti ja pitkäaikaisesti, että olen tk-eläkkeellä. Tekisin todella mielelläni töitä, mutta ongelma on se työkyvyn vaihtelu, eli että joinakin viikkoina kykenisin tekemään jopa 20h töitä, mutta sitten saattaa mennä puoli vuotta sängyn pohjalla. Vaihtelee jopa päivittäin. Kukaan ei palkkaa tällaista.
Jos tulevaisuudessa tulee sellaisia töitä joita voi vaikka jostain pilvestä käydä kuittaamassa ja hoitamassa aina voinnin salliessa, niin alan heti tekemään!
Itse oon tehnyt keikkatöitä nollatuntisopimuksella ja lyhytaikaisia määräaikaisuuksia. Voi päättää itse, paljonko tekee.
Itse en aio edes hakea töitä, kun ei ole pakko. Enkä hae sitä muiden mielipiteiden takia, ei ole pakko mielyttää ketään jos ei halua. Tk eläkkeellä 3 vuotta.
Nollasoppari keikkalaisena on hyvä kun voi rauhassa toipua. Ottaa sitten keikan kun tuntee, että pystyy päivän tekemään. Tulee myös lomarahat joka tiliin niin ei tarvitse tulorajoja vahtia, se on mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Sama.
En ees kehtaa kertoa kenellekään olevani sairaseläkkeellä.
Sairauteni ei näy ulospäin.
Jos on korvien välissä vikaa, niin eihän se näy. Suuri osa ihmisistä on eläkkeellä F-alkuisen diagnoosin takia.
PS. Sokeat saavat automaattisesti tk-eläkkeen 16-vuotiaana, eikä siinä edes ole tulorajaa. Eli vaikka he olisivat täysipäiväisesti hyvätuloisissa töissä ja siinä mielessä täysin työkykyisiä, he saavat kansaneläkettä. Tämä johtuu siitä, että joskus 50-luvulla laissa on määritelty, että sokeus on automaattisesti työkyvyttömyyttä."
Käsittämätöntä! En haluaisi veronmaksajana maksaa työkykyiselle sokealle eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
PS. Sokeat saavat automaattisesti tk-eläkkeen 16-vuotiaana, eikä siinä edes ole tulorajaa. Eli vaikka he olisivat täysipäiväisesti hyvätuloisissa töissä ja siinä mielessä täysin työkykyisiä, he saavat kansaneläkettä. Tämä johtuu siitä, että joskus 50-luvulla laissa on määritelty, että sokeus on automaattisesti työkyvyttömyyttä."
Käsittämätöntä! En haluaisi veronmaksajana maksaa työkykyiselle sokealle eläkettä.
Onhan se. Toki en usko, että suurin osa haluaisi vaihtaa osia sokean kanssa, mutta on omituista, että sokeuden perusteella eläke myönnetään automaattisesti eikä siinä ole tulorajaa. Varmasti joillakin sokeus voi aiheuttaa työkyvyttömyyttä (jos ihmisestä ei ole pidempää opiskelua vaativaan istumatyöhön tai jos on muita rajoitteita, vaihtoehdot ovat sokealle aika vähissä). Mutta kyllähän tämä arvio pitäisi tehdä yksilöllisesti ja mieluummin tukea kouluttautumista ja työllistymistä itselle sopiviin töihin. Ja jos se onnistuu ja palkka juoksee, on älytöntä jatkaa eläkkeen maksua, kun sokea kuitenkin saa myös vammaistukea.
Mutta sokeita turha tästä syyttää, vaan järjestelmää, joka ei ole uudistunut 2000-luvulle.
Ap puhuu paskaa. Ei kukaan suutu siitä, että toinen kertoo olevansa eläkkeellä. Ja ihmiset täällä vielä ottavat tämän tosissaan
No onpas kummallista. Itselle ensimmäinen tunne joka tulee on sääli. Pitää olla vakavasti sairas, että pääsee nuorena eläkkeelle, en todellakaan kadehdi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et näköjään tiedä kuinka kateellisia, katkeria ja pahansuopia ihmisiä netti on täynnä.
No se on varmaan totta. Minä tunnen vaan semmoisia suunnilleen normaalijärkisiä ihmisiä ja hyvin vaikea kuvitella että kukaan suuttuisi toisen eläkepäätöksestä. Vaikea jotenkin edes ymmärtää millä perustein siitä voi suuttua. Tutullani on ms-tauti ja jäi juuri eläkkeelle, kyllä facen kommenttikenttä täyttyi tsempeistä kun asian julkaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on varmaan totta. Minä tunnen vaan semmoisia suunnilleen normaalijärkisiä ihmisiä ja hyvin vaikea kuvitella että kukaan suuttuisi toisen eläkepäätöksestä. Vaikea jotenkin edes ymmärtää millä perustein siitä voi suuttua. Tutullani on ms-tauti ja jäi juuri eläkkeelle, kyllä facen kommenttikenttä täyttyi tsempeistä kun asian julkaisi.
Niin ne tuttusi fb-kaverit ovat kavereita ja ystäviä ja sukua, eivät tuntemattomia. Itse kun puolitutulle kerroin olevani sairaseläkkeellä niin tämä vastasi tuohtuneesti "ethän sä ole edes sairas, miten voit olla sairaseläkkeellä?" Se vastaanotto voi olla ihan mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon kateuteesi auttaa se että revit itseltäsi silmät päästäsi niin pääset samaan asemaan.
olet kateellinen vammaiselle. Voin näin näkövammaisena kertoa ettei kannata olla kateellinenn 24/7 epävarmuudesta, pelosta ja masennuksesta mitä heikkonäköisyys vääjäämättä aiheuttaa. Itsekin urheilen ja matkustan paljon ja ne onkin ainoita ilonpilkahduksia elämässäni. Jos mietit vielä haluaisitko vaihtaa osia niin laita vaikka huivi silmille, lähde kävelemään ja ala elää ! Huomaat melko pian ettei se olekaan yhtään kivaa.
^Mene töihin! Kyllästyny maksamaan sun urheilua ja matkustelua.