Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehillä on velvollisuus käydä armeija, naisilla taas on vain oikeuksia. Tähän täytyy saada muutos!

Vierailija
13.01.2024 |

On aivan jäätävän väärin ja epäreilua tämä nykytilanne. Onneksi suurin osa presidentinkandidaateista ovat kutsuntojen uudistamisesta sitä mieltä, että jatkossa pakollista myös naisille. Voivat sitten valita, menevätkö armeijaan vai sivariin vuodeksi.

Kommentit (589)

Vierailija
501/589 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

naisia ei pidä pistää armeijaan eikä sotimaan miesten sotia. sori vaan, se on mun mielipide. sota ei oo hyvä asia eikä oo myöskään hyvä et ihmisiä kuolee, mut erityisesti sodan aikana naisiin kohdistuvat vahingot tulisi minimoida. eletään jo vuotta 2024 ja eiköhän siihen olla jo totuttu että ne pojat käy sen armeijaan ja naiset hoitaa vaikka muita asioita

- nainen 19

Tulepa sieltä 1950-luvulta nykyaikaan. Tasa-arvoon kuuluu, että sekä miehet ETTÄ naiset menevät armeijaan

Mitä aselajia noin tasa-arvon nimissä suosittelet naisille? Tulenjohtoa?

Samaa mitä miehille

Vierailija
502/589 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti naisille on luvassa tulevaisuudessa pakollinen asevelvollisuus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/589 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
504/589 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että tähän on (ainakin toivottavasti) tulossa muutos! 👏🏻

Vierailija
505/589 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisiakin tarvitaan rintamalla

Vierailija
506/589 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten kehittämä ja luoma systeemi miehille. Antaa miesten pitää omat juttunsa. Miksi ihmeessä naiset alkaisivat vaatia heille epäedullisia velvollisuuksia? Miesten pitää alkaa itse romuttaa tätä miesten miehille luomaa lainsäädäntöä. Eli toisin sanoen alkaa feministeiksi ja vaatia sukupuolten välistä  tasa-arvoa.

Vaalin sukupuolten välistä tasa-arvoa kannattamalla pakollista asevelvollisuutta sekä miehille että naisille

Vierailija
507/589 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israelin naisilla ei ole asiassa ongelmaa

Vierailija
508/589 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoinen asevelvollisuus kaikkiin EU-maihin

Vierailija
509/589 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
510/589 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella, että kaikki vinkumatit saisivat täydet naisten oikeudet, alkaen ihan heti. Simsalabim.

Ah, että nauttisin

Vierailija
511/589 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tasa-arvoisen asevelvollisuuden kannalla, mutta sitäkin tärkeämpää olisi muuttaa velvoittaviksi kansalaisvelvollisuuksiksi monia muitakin yhteiskunnan kannalta kriittisiä toimintoja. Ja nämä muutokset täytyisi nimenomaan muuttaa velvoittaviksi sukupuolesta riippumatta, tai alkuun sukupuolijakaumaa tasaten. Hoivatyöstä ja terveydenhuollosta olisi aloitattava. Näillä on valtava merkitys bruttokansatuotteen kannalta, mutta myös akuuttina kriisiajan toimintona. Tämän voisi tasata siten, että kaikki vapaa-ajalla tehtävä hoivatyö määriteltäisiin tiettyyn määrään saakka pakolliseksi ja palkattomaksi kansalaisvelvollisuudeksi ja tiettyyn määrään olisi päästävä jokaisen suomalaisen. Sote-ammatteihin määrättäisiin miehiä, kunnes sukupuolijakauma menee tasan.

Sitten lisääntyminen. Suomi voisi perustaa rekisterin tutkitusti vanhemmuuteen vapaaehtoisista ja tutkitusti kyvykkäistä yksilöistä. Nämä saisivat merkittäviä veroalennuksia ja jokaiselle syntyisi oikeus tarkistaa, löytyykö uusi kumppanikandidaatti tästä rekisteristä. Hoivavelvoite tasa-arvoisena koskisi siis molempia vanhempia. 

Yllä mainittujen rinnalla asepalvelus on tietysti kansanterveyden ja bruttokansantuotteen rinnalla vähäpätöisempi. Kutsunnoista vastaava koululääkäri totesi, että naiset paikkaavat siellä hyvin sen vajeen, mitä syntyy kun miehet eivät palvelukseen kykene. 

Vierailija
512/589 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on enää vain yksi tehtävä ja senkin ne haluaa luovuttaa naisille...

Vierailija
513/589 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo o eli naisten ei tarvii mennä koska synnyttävät. Tosissaan tältä se nykyään näyttää. Jos naiset oikeasti haluavat tasaarvoa armeija on osa sitä. Aika pelottavaa tämä keskustelu miesten näkökulmasta

Vierailija
514/589 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekä naiset että miehet armeijaan!

Miehille pakotetut sukunimen vaihdot ja perhevapaat. Katsotaan sitten tasa-arvoa.

Sinulle tiedoksi, että sukunimen vaihtaminen ei EDELLEENKÄÄN ole pakollista

Vierailija
515/589 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mä olen velvollinen kuolemaan sun puolesta. Miksei toisinpäin?

Vierailija
516/589 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministitkin puhui naisten asevelvollisuuden puolesta

Vierailija
517/589 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekä naiset että miehet armeijaan!

Miehille pakotetut sukunimen vaihdot ja perhevapaat. Katsotaan sitten tasa-arvoa.

🤦🏻

Vierailija
518/589 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mä olen velvollinen kuolemaan sun puolesta. Miksei toisinpäin?

Sä mitään kuole kun pakoon juokset  sulla ei ole poika mitään tajua sodasta, mutta mulla on. Ja mä elän vielä.

Vierailija
519/589 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset armeijaan!

Vierailija
520/589 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla pitäisi olla pakollinen siviilipalvelus.