Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys ns. makuupussitakeista, Voguen trendikatsauksen mukaan ne jatkavat katukuvan dominointia yhä 2024!

Vierailija
13.01.2024 |

Muita kuumia trendejä vuodelle 2024: valkoinen läpikuultava mesh-kangas, naiselliset Chanel-vaikutteiset jakut koristenapeilla, pitkät huivitakit ja metallisävyistä hopea.

Mutta palataan otsikkoon, eli kysymys makuupussitakkia käyttäville: miten sujuu siinä kävely? Monissa kuvissa, niin muotilehtien kuin nettikauppojen sivuilla makuupussitakit on kuvattu auki mallien päällä, ja jos siellä on kuva takki kiinni, malli vaan seisoo se päällä.

Kysyn, koska olen aiemmin omistanut pitkähkön untuvatakin ja vaikka siinä oli vetoketjut takin helman sivusaumoissa, joskus ärsytti kävellä se päällä, kun tuntui ettei voinut ottaa kovin pitkiä askeleita, kun takki ei joustanut yhtään. Kaikista imartelevin linja makuupussitakeissa on pitkä ja vartalonmyötäinen naisellisella leikkauksilla, mutta miten se päällä kävellään, varsinkin jos helman saumoissa ei ole vetskareita eikä nappeja?

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan? Nyt on alennusmyynneissä näitä ja mietin onko hyvä ja kätevä, etenkin ulkoilun ja liikkumisen kannalta.

Vierailija
2/112 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, hyvin sujuu. Ihanan lämmin.

Vierailija
4/112 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh, hyvin sujuu. Ihanan lämmin.

Kuinka pitkä ja millainen malli? Saako helman saumoja avattua?

Vierailija
5/112 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun takissa on vetoketjut sivuilla jotka vedän auki. Ihan helppo kävellä

Vierailija
6/112 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun takissa on vetoketjut sivuilla jotka vedän auki. Ihan helppo kävellä

Joo, veikkaan että ne on pakko olla, muuten ei kävely tiukemmassa pitkässä takissa onnistu. 

Näitä on nyt Alessa, nimenomaan malleja, joissa ei ole minkäänlaisia vetskareita tai neppareita sivuilla. Se on sitten pakko olla takki auki, jotta pystyy kävelemään. Takkihan ei yhtään jousta. Kuin makuupussissa kävelisi.

Vierailija
7/112 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutsenen untuvatakeissa kävelyt onnistuu ja ovat aina onnistuneet. Ne on tehty suomalaisille eikä Keski-Euroopan citien korkkareissa sipsuttajille. Minulla on Joutsenen takkeja 3, joista kaksi ovat pitkiä ja yksi polvimittainen. Olenkin keskivertoa pidempi nainen eli 178 cm ja aina hihat mukaanlukien kaikki istuu hyvin päällä ja on lämmin. Koska ne ovat aitoa untuvaa, ei tule kuuma sisätiloissa takki kiinni. Laatu maksaa, muttei läheskään niin paljon kuin Canada Goose, jota saa pelätä varastettavan päältä.

Vierailija
8/112 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole vetoketju alas asti, vaan nepparit ja niitä voi avata sen verran kuin tarttee. Ihan alas asti napitettuna toimii tosiaan vain sipsutukseen tai seisoskeluun, mutta pari alinta nepparia auki niin voi harppoakin. Ja se vetoketjukin on kaksisuuntainen että saa alhaalta päin auki jos tarttee. Niinkuin itseasiassa kaikissa mun muissakin yhtään pidemmän mallisissa takeissa on. 

Vierailija
9/112 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuuko pyöräily makuupussissa? 

Vierailija
10/112 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuuko pyöräily makuupussissa? 

Ehkä jollain mummomallin pyörällä voi onnistua. 

Vierailija
11/112 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niissä ole vetoketju vedin alhaallakin, ja täällä on kylmä, käytän makuupussitakkia, vaikka sua suututtais, heh  :)

Vierailija
12/112 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuupussitakki + uggit = fiilis on ihan kuin lähtisi aamutakissa ja tohveleissa kaupungille. Eli ihan paras muoti ikinä tällaiselle mukavuudenhaluiselle vilukissalle 😁

Vierailija
13/112 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niissä ole vetoketju vedin alhaallakin, ja täällä on kylmä, käytän makuupussitakkia, vaikka sua suututtais, heh  :)

Tarkoitatko takin vetoketjua? Vai sivusaumoissa vetoketjuja? Ei mua suututa yhtään, vaan mietin sellaisen hankkimista. Yhden tilasin jo, mutta se oli täysi huti ja lähti palautukseen. Kaupoissakin kävin etsimässä, mutta en löytänyt hyvää. Yhtä nyt harkitsen, mutta siinä ei ole vetoketjuja alhaalla sivusaumoissa, niin mietin miten onnistuu kävely se päällä. En haluaisi taas tilata ja joutua palauttamaan.

Vierailija
14/112 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makuupussitakki + uggit = fiilis on ihan kuin lähtisi aamutakissa ja tohveleissa kaupungille. Eli ihan paras muoti ikinä tällaiselle mukavuudenhaluiselle vilukissalle 😁

No eihän siinä mitään väärää ole, että on lämmin ja mukava olo. Etenkin näillä keleillä.

Vierailija
15/112 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun takki on mua vähän nilkan yläpuolelle. Hyvin onnistuu kävely, takki ei yhtään estä. Toki mä en kävele harppoen, vaan tavallisesti. Oon vajaa 170cm, eli mulla ei ole pitkiä jalkoja. Takin helmassa on molemmin puolin nepparit, joilla helmaa saa aukaistua, jos tarvii. Myös vetoketjua voi avata myös alhaalta ylöspäin. Ihan huipputakki! Paksu ja lämmin. Luhta-merkkinen. Ei palele koskaan se päällä, edes kovassa pakkasessa.

Vierailija
16/112 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑

Vierailija
17/112 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutsenen untuvatakeissa kävelyt onnistuu ja ovat aina onnistuneet. Ne on tehty suomalaisille eikä Keski-Euroopan citien korkkareissa sipsuttajille. Minulla on Joutsenen takkeja 3, joista kaksi ovat pitkiä ja yksi polvimittainen. Olenkin keskivertoa pidempi nainen eli 178 cm ja aina hihat mukaanlukien kaikki istuu hyvin päällä ja on lämmin. Koska ne ovat aitoa untuvaa, ei tule kuuma sisätiloissa takki kiinni. Laatu maksaa, muttei läheskään niin paljon kuin Canada Goose, jota saa pelätä varastettavan päältä.

Ihmettelen Canada Goosen suosiota, nehän on pitkälti polyesteriä, paitsi sisällä toki untuvaa. Taitaa merkki maksaa.

Ja ihmettelen kanssa sitä, että niitä myydään käytettynä tosi kalliilla, myös rikkonaisia takkeja, joissa voi olla jopa reikä tai aivan riekaleiksi rispaantuneet resorit. Onko jollekin se Canada Goose logo oikeasti niin iso juttu, että haluaa rikkon

Näköjään on, urpot haluaa sen ruman logon/merkin hihaan hinnalla millä hyvänsä. Itse käytän puffertakkia, lämmin ja mukava! 

Vierailija
18/112 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettiny jos ostais, mut ehkä ne on kohta jo vanhanaikaisia.

Vierailija
19/112 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettiny jos ostais, mut ehkä ne on kohta jo vanhanaikaisia.

Onko sillä oikeasti merkitystä? Osta sellainen takki, joka on sulle itsellesi mieleinen.

Vierailija
20/112 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te naiset keksi puheenaiheita ilman ettå pukeudutte samoin kuin naapurin Merja?

Etkö itse keksi muita puheenaiheita kuin muiden puheenaiheista valittaminen?

Talvipukeutuminen näillä keleillä on tärkeä asia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi