Kysymys ns. makuupussitakeista, Voguen trendikatsauksen mukaan ne jatkavat katukuvan dominointia yhä 2024!
Muita kuumia trendejä vuodelle 2024: valkoinen läpikuultava mesh-kangas, naiselliset Chanel-vaikutteiset jakut koristenapeilla, pitkät huivitakit ja metallisävyistä hopea.
Mutta palataan otsikkoon, eli kysymys makuupussitakkia käyttäville: miten sujuu siinä kävely? Monissa kuvissa, niin muotilehtien kuin nettikauppojen sivuilla makuupussitakit on kuvattu auki mallien päällä, ja jos siellä on kuva takki kiinni, malli vaan seisoo se päällä.
Kysyn, koska olen aiemmin omistanut pitkähkön untuvatakin ja vaikka siinä oli vetoketjut takin helman sivusaumoissa, joskus ärsytti kävellä se päällä, kun tuntui ettei voinut ottaa kovin pitkiä askeleita, kun takki ei joustanut yhtään. Kaikista imartelevin linja makuupussitakeissa on pitkä ja vartalonmyötäinen naisellisella leikkauksilla, mutta miten se päällä kävellään, varsinkin jos helman saumoissa ei ole vetskareita eikä nappeja?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Todella rumia ja typerän näköisiä takkeja.
En ottaisi vaikka saisin ilmaiseksi.. Hyi säkki vetoketjulla.. 😫
Vierailija kirjoitti:
Todella rumia ja typerän näköisiä takkeja.
Ihan sama. Hemmetin lämpöisiä, joten erityisen hyviä kylmillä pakkaskeleillä.
Nuo makuupussitakit on ihan universaali muoti siellä missä kulloinkin on kylmä. Ei ole mikään suomalainen muoti-ilmiö eikä mikään tätitakki.
Vierailija kirjoitti:
Brittiläisen ystäväni aikuinen tyttö oli ensimmäistä kertaa talvella Suomessa ja kommentoi, että näitä suomalaisia ei erota eskimoista!
No hän ei sitten yhtään tiedä, miltä ne eskimot näyttää. Esimerkiksi kasvonpiirteet ja ihonväri on aika erilaiset, kuin keskiverto suomalaisella...
Ai ostatte sen sen takia sellaisen Michelin-ukkotakin että jos jotain kauheaa tapahtuu niin joudutte seisoskelemaan ulkoilmassa 😆😂
Siellä ostarillahan se takki on niin eHaaNan LäMmIn🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brittiläisen ystäväni aikuinen tyttö oli ensimmäistä kertaa talvella Suomessa ja kommentoi, että näitä suomalaisia ei erota eskimoista!
Brittiläinen perse paljaana kulkeminen se vasta järjettömän näköistä on.
Lisäksi vielä mahdollisimman syvä ja avara tissivako kesät ja talvet. Sitten ihmetellään, kun miehet ahdistelevat. Eikö niillä ole kurkku kipeä koko talven?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te naiset keksi puheenaiheita ilman ettå pukeudutte samoin kuin naapurin Merja?
Kerro omat vinkkisi lämpimään pukeutumiseen.
Ei valtavassa pakkasessa ole tarkoituskaan olla lämmin. Siellä on viileää ja käväistään äkkiä missä käväistään ja sitten sisään.
Huutonaurua! Siinä meillä on pakkaspukeutumisen asiantuntija. Sulle tulee kylmä, jos auto/juna/bussi/mikä tahansa kulkuneuvo jäätyy kesken matkan.
Ja sinä hikoilet joka paikassa koska niin ei tapahdu.
Et ole lukenut yhtään uutista miten junat pysähtyy kesken matkan eikä lämmitys toimi tai miten autohinau
Olet esimerkki naisesta joka saa syövän ihan koska pelkää sitä hysteerisesti niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä keleillä ensin lämpö ja mukavuus.
Kukaan ei käytä sitä ihanaa yksinappista villakangastakkia viimaisessa paukkupakkasessa.
Minun pitkä untsikka on palvellut jo 10 talvea. Vetskari ulottuu polveen ja nepparit puolipohkeeseen. Alin napsahtaa auki, kun kipuan bussiin.
Tuplavetoketju jos on, niin siitä voi säätää lisää liikkumaväljyyttä, vaikka pyöräilyyn.
Sovittakaa vaatteet ennen ostopäätöstä.
Ton pitunen onkin paras, tilasin juuri itelleni Cellbesiltä, sovittaa voin vasta kotona.
Mutta ne makuupussitakithan menee melkein nilkkoihin asti. Ensin nuoriso pukeutui talvisin kesävaatteisiin nilkat paljaina, nyt sitten laitetaan kokomakuupussi päälle, laidasta laitaan menee.
Ei tietenkään kaikki. Ja minä oon jo keski-ikäinen muori, enkä välitä muodista pätkääkään, vain mukavuudesta.
Ei kun apua, korjaus tohon ylhäällä olevaan kommenttiini, mulla muuttu nyt pohje mielessäni reideksi. Siis itse tilasin hieman yli polven yläpuokelle jäävän takin, en sen pituista kelle vastasin, en makuupussia. 😁
Mun takki on noin polveen asti ja mun askel on tunnetusti pitkä, enkä ole kyllä huomannut mitään ongelmaa.
Vaikkei kysytty, niin: siirryin villakangastakeista makuupussitakkiin, koska villa imi kaikki mahdolliset kissankarvat. Makuupussitakin kans ei tarvi miettiä, pitääkö sitä harjata karvoista ennen käyttöä. Ei tartu mikään. Sinänsä villakangas oli enempi mun tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Nuo makuupussitakit on ihan universaali muoti siellä missä kulloinkin on kylmä. Ei ole mikään suomalainen muoti-ilmiö eikä mikään tätitakki.
Enimmäkseen noita taidetaan pitää maissa joissa ei edes pakkasia ole, suomalaiset kyllä pärjää ihan normipitusossa takeissa talvellakin, kun useimmissa on siperiageenejä.
Kai kuljette kesällä aina kumisaappaissa sillä VOI TULLA KAUHEA SADE!!!?
Vierailija kirjoitti:
Mun takki on noin polveen asti ja mun askel on tunnetusti pitkä, enkä ole kyllä huomannut mitään ongelmaa.
Vaikkei kysytty, niin: siirryin villakangastakeista makuupussitakkiin, koska villa imi kaikki mahdolliset kissankarvat. Makuupussitakin kans ei tarvi miettiä, pitääkö sitä harjata karvoista ennen käyttöä. Ei tartu mikään. Sinänsä villakangas oli enempi mun tyyliin.
Arvasin että hullut kissatädit noita makuupusseja ostelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt tommosia kesän +30 asteen helteillä käyttää? Varmasti kuuma tulee silloin.
Taidat asua jossain eteläisellä pallonpuoliskolla, kun siellä tuollaisia lämpötiloja on. Laita tuon lämpötilan eteen miinusmerkki, niin tiedät, mitä vaatteita tarkoitetaan.
En asu. Aloituksessa puhuttiin vuodesta 2024. Silloin tähän vuoteen kuuluu myös kesä 2024. Ihan Suomen kesässäkään +30 astetta ei ole mikään poikkeus, vaan niitä päiviä useimpina kesinä ilmenee, ainakin jokunen joissain päin Suomea. Kovina hellekesinä ilmenee laajalti ja melko paljonkin.
Mulla on Makian Meera eikä oo vaikeutta kävellä. Ihana paksu takki, palelen helpolla niin tuo on paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hän ei sitten yhtään tiedä, miltä ne eskimot näyttää. Esimerkiksi kasvonpiirteet ja ihonväri on aika erilaiset, kuin keskiverto suomalaisella...
No meillä useilla suomalaisilla on kyllä siperialaista geeniperimää, joka taas liittyy myös samaan geenipooliin eskimoiden kanssa, uskoakseni. Minäkin olen kasvoista hyvin arktisen näköinen, vaikka on punakka kalpea iho ja vaaleat silmät.
On luusto varmaan aika samankaltainen kuin eskimoilla, meillä persjalkaisilla pienisilmäisillä suomalaisilla. Meiät on luotu kylmiin olosuhteisiin vuosituhansien aikana.
Pallosilmäisten pitkäkoipisten kapeavartisten suomalaisten geenit taas tulee etelästä. Ne varmaan noita makuupussejakin käyttää.
Mikä teillä joillakin on toisten takkeja vastaan??
Pitkä toppis on just hyvä. Ei jäädy jalatkaan. Mulla on nuorempanakin ollut ja oikein hyvä ja järkevä takki on. Ripähän palella ja se juuri on takin funktio.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten, sekö on sitten joku hieno asia? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutsenen untuvatakeissa kävelyt onnistuu ja ovat aina onnistuneet. Ne on tehty suomalaisille eikä Keski-Euroopan citien korkkareissa sipsuttajille. Minulla on Joutsenen takkeja 3, joista kaksi ovat pitkiä ja yksi polvimittainen. Olenkin keskivertoa pidempi nainen eli 178 cm ja aina hihat mukaanlukien kaikki istuu hyvin päällä ja on lämmin. Koska ne ovat aitoa untuvaa, ei tule kuuma sisätiloissa takki kiinni. Laatu maksaa, muttei läheskään niin paljon kuin Canada Goose, jota saa pelätä varastettavan päältä.
Ihmettelen Canada Goosen suosiota, nehän on pitkälti polyesteriä, paitsi sisällä toki untuvaa. Taitaa merkki maksaa.
Ja ihmettelen kanssa sitä, että niitä myydään käytettynä tosi kalliilla, myös rikkonaisia takkeja, joissa voi olla jopa reikä tai aivan riekaleiksi rispaantuneet resorit. Onko jollekin se Canada Goose logo oikeasti niin iso juttu, että haluaa rikkon
Häh, kaikki säätä kestävät takit ovat keinokuitumateriaaleja, useimmiten varmaan polyesteria! Canada goosessa on ihan eri luokkaa oleva laatu kuin vaikka muutaman sadan euron takeissa, niin kankaan jämäkkyydessä kuin muutenkin. Saa yrittää aika paljon että sen saa rikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt tommosia kesän +30 asteen helteillä käyttää? Varmasti kuuma tulee silloin.
Taidat asua jossain eteläisellä pallonpuoliskolla, kun siellä tuollaisia lämpötiloja on. Laita tuon lämpötilan eteen miinusmerkki, niin tiedät, mitä vaatteita tarkoitetaan.
En asu. Aloituksessa puhuttiin vuodesta 2024. Silloin tähän vuoteen kuuluu myös kesä 2024. Ihan Suomen kesässäkään +30 astetta ei ole mikään poikkeus, vaan niitä päiviä useimpina kesinä ilmenee, ainakin jokunen joissain päin Suomea. Kovina hellekesinä ilmenee laajalti ja melko paljonkin.
Niin Suomessa on vuodesta ehkä 2kk lämmintä. Kesällä makuupussitakkia voinee käyttää peittona telttailessa pohjoisessa, niin ei tarvi ostaa erillistä makuupussia ja useammat linnut säästyy sulkasadolta?
Et ole lukenut yhtään uutista miten junat pysähtyy kesken matkan eikä lämmitys toimi tai miten autohinauspalveluilla on ollut kiirettä tänä talvena.