Tunnetko ketään rikasta?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen köyhät pitävät rikkaana jos asuu omistusasunnossa ja pankkitilillä on kymppitonni. Ei saisi ostaa punalapputuotteita.
Tämähän varallisuude jako on vääristynyt Suomessa sillä tavalla että pk seudulla asunnon aikoinaan ostanut ja niitä nyt perinnöiksi saavat, tulevat ikään kuin puolivahingossa helposti jopa ns miljonääreiksi. Kiitos asuntopolitiikkamme tässä maassa
No itsehän te niin hehkutatte miten halpaa on asua muualla kuin Helsingissä ja rahaa jää muihin asioihin. No jättäkää edes se sitten perinnöksi, koska ne teidän omakotitalonne ovat arvottomia.
Tekee töitä paljon. Elämäntapa on tavoitteellinen. Ponnistelee ja kehittää itseään jatkuvasti. Erittäin vaativien työtehtävien lisäksi opiskelee samaan aikaan mm. kieliä. On tarkka rahoistaan, ei tuhlaa. Mutta ei myöskään ole pihi. Rahan tarkoitus on jatkuvasti saada lisää rahaa. Rahaa ei ole siksi, että sitä käytetään vaan siksi, että se sijoitetaan. Sijoittaa ja hoitaa omaisuuttaan. Luonteeltaan hyväntahtoinen ja auttavainen. Päällimmäisenä kyllä tulee mieleen älykkyys kova työmoraali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne, mutta luulen että en tulisi toimeen. Mulla on vastenmielinen kuva rikkaista, joka varmasti vaikuttaisi asenteeseeni.
Miksi sinulla on vastenmielinen kuva?
Rikkaat ovat itsekkäitä ja ajattelevat vain lisärikkauksia. He kokevat olevansa muun yhteiskunnan ja muiden ihmisten yläpuolella.
-eri
Mihin tämä väite perustuu? Sydämellisimmät tuntemani ihmiset ovat olleet varakkaita firman omistajia.
Vierailija kirjoitti:
Äitini mies. Yrittäjä ja on niin pihi ettei voi ostaa edes uutta vyötä vaan käyttää vanhaa rikkinäistä. Varaa olisi käydä monta kertaa vuodessa ulkomailla mutta käy vain kerran.
Miksi pitäisi ostaa uusi vyö, jos vanhalla pärjää? Miksi pitäisi matkustella usein, jos ei kiinnosta kuin kerran vuodessa? Asenteesi paljastaa syyn, miksi sinusta ei koskaan tule varakasta.
Omissa määritelmissäni rikas ei vasta suurituloisen määritelmää, koska Suomessa on niin korkea verotus. Täällä ei ole helppo rikastua töitä tekemällä, vaan useimmilla oikeasti rikkailla ihmisillä on iso peritty omaisuus.
En tunne läheisesti ketään rikasta, en ystävätasolla, mutta kauempaa katsoen he eivät eroa meistä varakkaista juuri millään lailla. Useimmilla varakkailla on myös kohtalainen peritty omaisuus.
Sen olen havainnut, että jos on vähävarainen tausta, niin silloin varakas on asenteiltaan huomattavasti kovempi kuin sellainen, jolla on varakas tausta. Hän on jotenkin kovempi, ehkä siksi, että kovuutta on tarvittu ponnistaakseen köyhästä taustasta. Sellaiset ihmiset voivat olla hätkähdyttävän kovia asenteiltaan, mitä en ole milloinkaan tavannut vanhan rahan parissa.
joo kusipäitä ja kivoja raha pannaan poikimaan
Entinen läheisin ystäväni on rikas. Hän kun tarvitsee autoonsa uudet renkaat, niin voivat maksaa 2000-5000 euroa per rengas. Elintason ero tavalliseen työssäkäyvään on huomattava.
Mutta ainakin hän halusi omasta mielestään pitää varallisuutensa omana tietonaan. Loppupeleissä ainoa ajanviete mikä hänellä oli, oli lyöttäytyä ihmisten seuraan seurusteluravintoloissa ja pikku hiljaa tuoda esiin rahalla hankkimiaan asioita ja tekemiään liiketoimia pyrkien mitätöimään vastapuolta. Lopulta minullakin meni tähän touhuun maku.
Tunnen useita varakkaita henkilöitä. He eivät tuo varallisuuttaan millään tavalla esiin, koska he pitävät rahalla ja omaisuudella pröystäilyä rahvaanomaisena.
Tiedän, että toimeentulolla ja asumistuella elävä tuttuni pitää rikkaana jokaista, joka työtä tekemällä saa moninkertaiset tulot häneen verrattuna. Hänen mittapuunsa mukaan minäkin olen rikas/varakas, koska minulla on velaton hyvö asunto pääkaupungissa, säästöjä ja mahdollisuus tehdä muutaman tuhannen euron matka tai hankinta sen kummemmin miettimättä.
Alkuperäiselle kysyjälle pitäisi asettaa kysymys: miten hän määrittelee rikkaan tai varakkaan?
Elää minua köyhempää elämää katsellen paskoja leffoja ja sarjoja, pelaillen huonoja pelejä. Juoden kaljaa. Ei syö mitään hyvää ikinä,eikä muutenkaan käytä hyödykseen rahojaan.
Tunnen tai paremminkin tiedän. Vuositulot yli 100 000 ja ostaa jatkuvasti jotain lisäravinnejauheita ja pienpaahtimokahveja ja esittelee näitä somessa. Hämmentävän yksinkertainen ja typerä tyyppi.
Tunnen miljonäärin, luokittelen hänet rikkaaksi. Elää aika normaalia elämää, mutta vaihtaa kyllä aina uuteen autoon parin vuoden välein, omistaa ison hienon talon ja syö paljon ravintoloissa tms. Eli ei piilottele varallisuuttaan, mutta ei myöskään tuhlaa täysin turhiin asioihin.
Elämämme eroavat niin, että itselleni kelpaa se vanha hyvin toimiva auto, vuokrakämppä ja kotiruoka.
Ketä kiinnostaa, ei minua ainakaan. Asuin lapsena rikkaiden kaupunginosassa. Kavereiden vanhemmilla oli varmaan rahaa paljon. Ei kiinnostanut silloin eikä nyt.
Tekee enemmän töitä kuin minä. Mulla on tavistyöpäivä, mutta hän on naimisissa töiden kanssa myös iltaisin ja viikonloppuisin.
ystävän tulot oli verokoneen mukaan 630 000e. Asuu kaksiossa ja pelailee pelejä, koskaan ei ole naisen kanssa nähty. Ulkoapäin ei kukaan uskoisi rikkaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen tai paremminkin tiedän. Vuositulot yli 100 000 ja ostaa jatkuvasti jotain lisäravinnejauheita ja pienpaahtimokahveja ja esittelee näitä somessa. Hämmentävän yksinkertainen ja typerä tyyppi.
Eivät runsaan 100k bruttotulot kenestäkään rikasta tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hän on rikas, kun on jo vuosikausia tienannut tuon verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edes nettotulot. Hyvin toimeentuleva voi olla, mutta ei missään nimessä rikas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hän on rikas, kun on jo vuosikausia tienannut tuon verran.
Onko sulla tarkempaa tietoa hänen säästöistään? Noilla tuloilla ei kyllä voi sanoa rikkaaksi.
Tunnen yhden. Syntynyt suomalaiseen "metsäyhtiö sukuun".
Alykäs, kova tekemään töitä - melkein työnarkomaani (ehkä jopa onkin).
Perusti rahastoyrityksen (sukunimi firman nimenä) joka myytiin parivuotta sitten.
Muutti Alankomaihin missä sukufirman pääkonttori nykyään on ja toimii viinin viljeliänä Ranskassa.
Mukava tyyppi, aikaan saava, ei ehkä ihan 100% maanläheinen (inhosi julkisia liikenne välineitä).
Eroaa lähinnä elintapojen ja sosiaalisen piirinsä kautta.
Itse en lentäisi lounaalle Italiaan tai katsomaan oopperaa.
En myöskään käy Alpeilla laskettelemassa Lichenteinin kuninkaallisten (tai onko ruhtinita) kanssa - tai soittele "Nallelle".
Sukuni ei myöskään ole ympäri maailmaa, eikä meillä ole "suvun omaa linnaa".
En myöskään ole viettänyt nuoruuttani Luxembourgissa joten saksan, ranskan ja italian (ehkä espanjankin) kielitaitoni on vähän si och så.
Ja opintoni ihan suomi yliopistossa - ei St. Gallenissa.
Ihan mukava tyyppi. Tarjosi kerran jopa pizzan ja oluen..
Samantapaiset ongelmat ja haasteet silti..mm toisella lapsista oppimivaikeus, tarvitsi kouluavustajaa,
Eli jos Suomessa ei olisi menestyviä yrityksiä, palkat olisivat korkeammat ja työolot muutenkin paremmat. Olisivatko ne yhtä hyvät kuin Etelä-Sudanissa, jossa ei myöskään ole kovin paljon menestyviä yrityksiä?