Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monta ateriaa syöt päivän aikana?

Vierailija
13.01.2024 |

Ja millainen kroppa sinulla on, ihan rehellisesti? Palstalla tulee vastaan näitä paasaajia päivittäin joiden mielestä aikuinen tarvitsee 1-2 ateriaa päivässä.

minä syön ihan viisi, joskus kuusi ateriaa päivässä. Joku 2000-3000 kaloria tulee työpäivästä ja liikunnasta riippuen. Olen aina ollut 55kg/167cm ja lihaksia kehutaan aina ajoittain. Yhdessä vaiheessa tuli käytyä laihaläskikausi kun syöminen ja liikunta jäi. Miten teillä? 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamiaisen (runsaan) ja toisen aterian joka on joskus ehkä 14-16 aikaan. Poikkeuksia tietty on jos on joku "ulkoruokailu"tai reissu missä haluaa maistella moneen kertaan päivässä uusia juttuja. Normaalisti ei väli- tai iltapaloja. 

Kaloreista ei hajuakaan, ja oon koko ikäni ollut aika samoissa mitoissa, 170cm ja vähän reilu 60kg, oon sellainen "roteva", leveäharteinen ja kapealanteinen. Syön mitä tykkään, paljon makeaa, pizzaa, ihan kotiruokaa... 

Ja ikää 59. 

...Jos mielletään joku hedelmä tai rahka "ateriaksi" niin kai ne mun välisuklaatkin on sitten aterioita tai ainakin välipaloja, en vaan oikein osaa sellaiseksi mieltää. 

Vierailija
22/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun tähän ap;n mainitsemaan 1-2 ateriaa päivässä porukkaan. Voin huonosti jos syön monta kertaa päivässä. Olen pätkäpaastonnut  kauan ennenkuin siitä tuli ilmiö. Syön jotain pientä esim siivu ruisleipää tai keitetty kananmuna, tuna avokado+hedelmä tyylisesti päivällä ja kunnon illallinen perheen kanssa. Minä kokkaan ja ruuat jotka voivat olla hyvinkin aikaavieviä, 2 tuntia illassa helposti keittiö tehtävissä. En edes kerkeäisi muita aterioita valmistamaan kuin illallinen.  Kahvia taikka teetä laske ateriaksi. Paljon hyötyliikuntaa ja pilates. Ok kunto 162/60

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 2 krt päivässä, lounas klo 12 ja päivällinen klo 18, ei välipaloja eli muina aikoina kurkusta alas menee vain kahvia (mustana), vettä tai yrttiteetä. Kerran viikossa pidän 24 tunnin paaston.

Normaalipainoinen N44

Vierailija
24/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden jos jaksan. 

N63v

Vierailija
25/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala klo 9, lounas klo 12, päivällinen klo 16-17, iltapala klo 20-21. BMI 22 eli ihan normaalipainoinen olen. 2 x viikossa käyn kuntosalilla + jokuset koiran kanssa lenkkeilyt (mies kyllä pääasiassa lenkittää koiraa).

Vierailija
26/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala, lounas ja iltapala. Olen hoikka/normaalipainoinen 44 v nainen.

Vierailija
27/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupala, lounas ja iltapala. Olen hoikka/normaalipainoinen 44 v nainen.

Mihin aikaan oikein syöt lounaan ja iltapalan? Et varmaan liiku kummemmin siinä välissä?

Vierailija
28/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä 3, max 4, joskus viikonloppuna voi jäädä kahteenkin, kun aamupala venyy myöhemmälle.

Välipaloja en syö, yritän syödä monipuolisesti, mutta herkuttelen myös välillä. Olen 54kg ja 168cm, pysyn tässä painossa harrastin liikuntaa tai en (mielenkiinto salilla käymiseen vaihtelee paljon)

Vierailija
29/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön pari kertaa päivässä ja valitettavan usein nekin kerrat ilman kunnon nälkää ja ruokahalua, jollei ole raskaamman lisäliikunnan päivä tai sitä seuraava päivä.

Minusta on puhuttu koko elämäni huonona syöjänä, mutta nyt aikuisena en ihan allekirjoita sitä vaan minusta kyse on enemmän pienestä koostani, siten myös pienemmästä kulutuksestani ja siitä, että syön yhdellä kertaa mieluummin enemmän kuin vähemmän. Jo lapsena söin aamupalalla kunnon lautasellisen puuroa ynnä muut päälle enkä ollut lounasaikaan tippaakaan nälkäinen ellei tyyliin oltu remuttu ulkona koko aamupäivää. Välillä vanhemmat kyllästyivät koulusta tulevaan palautteeseen ja lähdin kouluun ilman aamupalaa, mutta sitten en taas syönyt koululounaan jälkeen päivällistä kotona, koska olin syönyt koululounaalla, joten se siitä sitten. Aikuisena olen välillä yrittänyt syödä vähemmän kerralla mutta useammin, mutta mitään hyötyä en koe siitä saavani. Ruokahalua ja nälkää toivoisin olevan enemmän ja yritän ruokkia niitä aktiivisuudella, mutta valitettavasti varsinkaan raskaampaa liikuntaa ei voi loputtomiin lisätä ilman, että kokonaisrasitus kasvaa liikaa. 

Vierailija
30/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön arkisin kolme ateriaa päivässä, viikonloppuna usein vain kaksi koska aamiainen on enemmän brunssi. 

Joskus jos ateriavälit venyvät pitkiksi saatan syödä välipalan.

Mulla on kurvikas mutta vahva ja jäntevä kroppa ja harrastan liikuntaa 4-6 kertaa viikossa.

N52 173cm/70kg

Vierailija
31/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäsi?

Tiedätkin varmaan, että mitä vanhemmaksi käyt, sitä vaikeammaksi tulee pitää sama paino? 

erityisesti 45-55 välillä nousee paino hormonien muutoksien takia.

Vierailija
32/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4ateriaa/pvä. Yksi tai kaksi lämmintä ateriaa. Olen laihaläski. 

Vierailija
33/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan.

Lounaan ja päivällisen väliin lisätään välipalan aina kun minulla on tarve pudottaa painoa

Vierailija
34/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-5, yleensä 3-4 normaali ateria määrä on 5 ja jotkut syövät kuudesti. Koska kuusi siitä tulee jos näin syö aamupala,  välipala, lounas, välipala päivallinen, iltapala. Että oikeilla jäljillä olit. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme