Monta ateriaa syöt päivän aikana?
Ja millainen kroppa sinulla on, ihan rehellisesti? Palstalla tulee vastaan näitä paasaajia päivittäin joiden mielestä aikuinen tarvitsee 1-2 ateriaa päivässä.
minä syön ihan viisi, joskus kuusi ateriaa päivässä. Joku 2000-3000 kaloria tulee työpäivästä ja liikunnasta riippuen. Olen aina ollut 55kg/167cm ja lihaksia kehutaan aina ajoittain. Yhdessä vaiheessa tuli käytyä laihaläskikausi kun syöminen ja liikunta jäi. Miten teillä?
Kommentit (34)
Kuulun tähän ap;n mainitsemaan 1-2 ateriaa päivässä porukkaan. Voin huonosti jos syön monta kertaa päivässä. Olen pätkäpaastonnut kauan ennenkuin siitä tuli ilmiö. Syön jotain pientä esim siivu ruisleipää tai keitetty kananmuna, tuna avokado+hedelmä tyylisesti päivällä ja kunnon illallinen perheen kanssa. Minä kokkaan ja ruuat jotka voivat olla hyvinkin aikaavieviä, 2 tuntia illassa helposti keittiö tehtävissä. En edes kerkeäisi muita aterioita valmistamaan kuin illallinen. Kahvia taikka teetä laske ateriaksi. Paljon hyötyliikuntaa ja pilates. Ok kunto 162/60
Syön 2 krt päivässä, lounas klo 12 ja päivällinen klo 18, ei välipaloja eli muina aikoina kurkusta alas menee vain kahvia (mustana), vettä tai yrttiteetä. Kerran viikossa pidän 24 tunnin paaston.
Normaalipainoinen N44
Aamupala klo 9, lounas klo 12, päivällinen klo 16-17, iltapala klo 20-21. BMI 22 eli ihan normaalipainoinen olen. 2 x viikossa käyn kuntosalilla + jokuset koiran kanssa lenkkeilyt (mies kyllä pääasiassa lenkittää koiraa).
Aamupala, lounas ja iltapala. Olen hoikka/normaalipainoinen 44 v nainen.
Vierailija kirjoitti:
Aamupala, lounas ja iltapala. Olen hoikka/normaalipainoinen 44 v nainen.
Mihin aikaan oikein syöt lounaan ja iltapalan? Et varmaan liiku kummemmin siinä välissä?
Yleensä 3, max 4, joskus viikonloppuna voi jäädä kahteenkin, kun aamupala venyy myöhemmälle.
Välipaloja en syö, yritän syödä monipuolisesti, mutta herkuttelen myös välillä. Olen 54kg ja 168cm, pysyn tässä painossa harrastin liikuntaa tai en (mielenkiinto salilla käymiseen vaihtelee paljon)
Syön pari kertaa päivässä ja valitettavan usein nekin kerrat ilman kunnon nälkää ja ruokahalua, jollei ole raskaamman lisäliikunnan päivä tai sitä seuraava päivä.
Minusta on puhuttu koko elämäni huonona syöjänä, mutta nyt aikuisena en ihan allekirjoita sitä vaan minusta kyse on enemmän pienestä koostani, siten myös pienemmästä kulutuksestani ja siitä, että syön yhdellä kertaa mieluummin enemmän kuin vähemmän. Jo lapsena söin aamupalalla kunnon lautasellisen puuroa ynnä muut päälle enkä ollut lounasaikaan tippaakaan nälkäinen ellei tyyliin oltu remuttu ulkona koko aamupäivää. Välillä vanhemmat kyllästyivät koulusta tulevaan palautteeseen ja lähdin kouluun ilman aamupalaa, mutta sitten en taas syönyt koululounaan jälkeen päivällistä kotona, koska olin syönyt koululounaalla, joten se siitä sitten. Aikuisena olen välillä yrittänyt syödä vähemmän kerralla mutta useammin, mutta mitään hyötyä en koe siitä saavani. Ruokahalua ja nälkää toivoisin olevan enemmän ja yritän ruokkia niitä aktiivisuudella, mutta valitettavasti varsinkaan raskaampaa liikuntaa ei voi loputtomiin lisätä ilman, että kokonaisrasitus kasvaa liikaa.
Syön arkisin kolme ateriaa päivässä, viikonloppuna usein vain kaksi koska aamiainen on enemmän brunssi.
Joskus jos ateriavälit venyvät pitkiksi saatan syödä välipalan.
Mulla on kurvikas mutta vahva ja jäntevä kroppa ja harrastan liikuntaa 4-6 kertaa viikossa.
N52 173cm/70kg
Ikäsi?
Tiedätkin varmaan, että mitä vanhemmaksi käyt, sitä vaikeammaksi tulee pitää sama paino?
erityisesti 45-55 välillä nousee paino hormonien muutoksien takia.
3-4ateriaa/pvä. Yksi tai kaksi lämmintä ateriaa. Olen laihaläski.
Syön aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan.
Lounaan ja päivällisen väliin lisätään välipalan aina kun minulla on tarve pudottaa painoa
3-5, yleensä 3-4 normaali ateria määrä on 5 ja jotkut syövät kuudesti. Koska kuusi siitä tulee jos näin syö aamupala, välipala, lounas, välipala päivallinen, iltapala. Että oikeilla jäljillä olit.
...Jos mielletään joku hedelmä tai rahka "ateriaksi" niin kai ne mun välisuklaatkin on sitten aterioita tai ainakin välipaloja, en vaan oikein osaa sellaiseksi mieltää.