Onko muitakin, joiden mielestä on kivempaa olla hoikka kuin lihava? Laihdutin uniapnean ja muut vaivat pois viime vuonna. Nyt voin sanoa...
...että se todella kannatti! Ensimmäinen talvi koskaan, kun olen ollut yhtä virkeä kuin lapsena. Nukun paljon paremmin, herään virkeänä ja jaksan touhuta ja liikkua. Sitten illalla taas nukahdan suloisen pehmeään uneen. <3
Enää ei nälkäkiukku ja herkunhimo määrää rytmiäni. Enää ei tarvitse verhoutua "lakanoihin" ja voin käyttää ihania vaatteita. Eipä harmittanut uusia vaatekaapin sisältöä näin hoikkana.
Itsevarmuus ja aktiivisuus on noussut ihan uudelle levelille. Ystävät ovat antaneet ilahduttavaa palautetta "selvästä nuorentumisesta." Tuntui ihan itkettävän ihanalle, kun multa kysyttiin taas papereita, koska näytän alle 30-vuotiaalta!
Kivut ja säryt ovat jääneet pois eikä liukkaalla kävely enää pelota. Myös mielen välillä vallannut alakulo on kadonnut kilojen mukana.
Minä olen sitä mieltä (toki tämä on ihan makuasia), että on paljon paljon parempaa elämää, kun ei tarvitse kantaa ylimääräistä taakkaa mukanaan ja on hyvä virkeä mieli koko ajan.
Aikani minäkin "todistelin" kehopositiivisuutta, mutta en kyllä ollut valmis maksamaan siitä sellaista hintaa. Siksi vapauduin kiloistani.
Toivottavasti tämä kannustaa muitakin vaihtamaan paljon kevyempään elämään. Ei kai se kehopositiivisuus kuitenkaan ole omaa terveyttä ja elämänlaatua tärkeämpää?
Kommentit (426)
Tuntemillani ylipainoisilla on laihdutuskuuri aina edessä. "Sitten kun..." Näin on menty jo vuosia ja ovat lihoneet sinä aikana. Yksi laihdutti hienosti, mutta on jo lihonut takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Yhdenkin rasvakilon laihduttaminen on hitonmoinen urakka. Alkuun kylläkin nestettä saa nopeasti pois, mutta rasvan polttaminen on tuskallisen hidas juttu.
Helppohan tuo on siihen verrattuna että saa laihdutuksen jälkeen pääkopankin uuteen kuosiin ja painon pysymään aisoissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla lähde kilot vaikka miten yrittää. Ehkä silloin kun ei ole liukas maa.
Ei niitä kiloja lenkkipolulla laihduteta vaan keittiössä ja jo (verkko)kaupassa kun valikoi ostoskoriin/kärryyn tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla lähde kilot vaikka miten yrittää. Ehkä silloin kun ei ole liukas maa.
Ei niitä kiloja lenkkipolulla laihduteta vaan keittiössä ja jo (verkko)kaupassa kun valikoi ostoskoriin/kärryyn tuotteita.
Liikuntaa tarvitsevat kaikki, niin ylipainoiset kuin tervepainoisetkin.
niin niin ihanalta kuulostaa mut milläs nää kilot lähtis multaki?!?
En ole koskaan ollut ylipainoinen, koska nautin tosi paljon elämästäni ihannepainoisena. 😃
Raskauden aikana paino nousi huimat 20kg. 7 tosin putosi synnytyksen yhteydessä, mutta loppujen kanssa jouduin ottamaan käyttöön järeät aseet. Ihanalta tuntuu olla taas sopivan paksuisessa ihossa. Sanon myös sen verran, että liian isot lihakset häiritsevät myös. Eivät samalla tavalla, mutta raskaan urheilun lopettamisen jälkeen olo on luonnollisempi, kevyempi ja mukavampi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdenkin rasvakilon laihduttaminen on hitonmoinen urakka. Alkuun kylläkin nestettä saa nopeasti pois, mutta rasvan polttaminen on tuskallisen hidas juttu.
Helppohan tuo on siihen verrattuna että saa laihdutuksen jälkeen pääkopankin uuteen kuosiin ja painon pysymään aisoissa.
Elintapojen muutos on ainoa, mikä mitään uutta painoa ylläpitää. Uudet rutiinit. Keho oppii kyllä, kun toistaa muutaman kerran manuaalisesti
0/5 nälkäkiukku ja herkunhimo ei lähde laihduttamalla. Taas yksi idiootti joka ei kykene tuntemaan empatiaa paljastaa tyhmyytensä.
Joillakin kylläisyyshormoonin toiminta on häiriintynyt. Piste.
Varauksella olen täysin samaa mieltä. Hoikistumisen hyvät puolet:
- Energiaa ja jaksamista on rutkasti enemmän. Fyysinen kuntoni on loistava.
- Vaatteita on helpompi valita, kun useampi sopii päälle (inhoan vaatekaupoissa käymistä silti ihan aina).
- Vaikka hellesää on edelleen tuskaa, niin helteellä pystyy silti vähän paremmin elämään.
- Ruokavalion uudistaminen tuotti ahaa-elämyksen, ja nyt moni terveellinen ruoka maistuu todella paljon paremmalta kuin ennen. Olen oppinut rakastamaan ruoanlaittoa ja monipuolista ruokavaliota.
- Tietoisuus siitä, että edessä on todennäköisemmin terveitä ja toimintakykyisiä vuosia kuin lihavana, ilahduttaa ja tuo turvallisuuden tunnetta, varsinkin näinä aikoina, kun terveydenhuolto ajetaan kokonaan alas.
Sitten ne huonot puolet:
- Suhtautuminen vieraisiin ihmisiin on muuttunut vahvasti negatiiviseksi, mikä johtuu siitä huomiosta, että ihmisarvoni onkin riippuvainen ulkomuodosta. Minua kohdellaan nyt paremmin, vaikka olen täsmälleen sama ihminen kuin ennenkin. Huomaan, että olen alkanut melkein vihata ihmisiä, mikä pahentaa stressiä. Pyrinkin viettämään mahdollisimman paljon aikaa yksin ja oman perheen sekä omien ystävieni kanssa.
Edellisestä voi johtaa vielä yhden hyvän puolen:
- Oma perhe ja ystävät ovat tulleet läheisemmiksi, mukaan lukien lemmikit, ja kokemus kaikenlaisesta pärjäämisestä ilman muiden apua on vahvistunut.
Unen laadusta moni puhuu, itse en siinä huomaa eroa ollenkaan. (Lisäyksenä edelliseen.)
Tosi hienoa, jos ihmiset heräävät tästä kehopositiivisuuden hullunmyllystä ja vapauttavat itsensä täysin tarpeettomista, epäterveellisistä kiloista.
En ole koskaan ollut ylipainoinen, koska en halua joutua taistelemaan kiloja vastaan koko loppuelämäni ajan niin kuin laihdutuksen jälkeen tapahtuu.
En siis tiedä miltä tuntuu olla lihava, mutta lihavia ystäviäni seuratessani tiedän, ettei se ole kovin ihanaa. Liikkuminen on hankalaa, on jatkuvasti kuuma, menkkakivut ovat kovia, nälkä vaivaa ja väsymys ja mieliala heittelee.
Minäkään en ole koskaan ollut ylipainoinen, mutta olen aikuisiässä lihonut kymmenisen kiloa normaalipainon rajoissa. Täytyy sanoa, että tässäkin tilanteessa laihana oli parempi olla.
Ei, ei ole, ap, ainakaan noin perkeleellisen omahyväisiä kuin sinä.
Mä laihdutin syövän, monta kasvainta ja muutaman sukulaisen tossa taannoin. Etkö usko? Miksi et? Just sanoin niin tehneeni! Kaikki mikä on netissä on totta...
Kuka nyt HALUAISI olla lihava vapaaehtoisesti??
Vierailija kirjoitti:
Yksikään hoikka/normaalipainoinen ei ole koskaan kaatunut eikä tarvinnut ensiapupolia. Olet oikeassa. Ihan kuin hekin jotka ovat varmoja etteivät koskaan sairastu tai kuole koska eivät ottaneet tuota rokotusta tai ovat hoikkia ja kauniita ja lahjakkaita.
Lihavat tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
0/5 nälkäkiukku ja herkunhimo ei lähde laihduttamalla. Taas yksi idiootti joka ei kykene tuntemaan empatiaa paljastaa tyhmyytensä.
Joillakin kylläisyyshormoonin toiminta on häiriintynyt. Piste.
Kärsin molemmista sekä matalasta verensokerista mutta olen yhä normaalipsinoinen.
Osaan sanoa itselleni - ei kiitos!