Jos olisit 50v nainen, 162cm, 74kg, niin laihduttaisitko?
Olen vuosikausia ollut tuon kokoinen, eli painoindeksin mukaan vähän liikaa. Mites nyt ikääntyessä kannattaisi tehdä , laihduttaako vai pysyä samassa kuin ennen. Mikähän olisi terveyden kannalta parasta? Olen perusterve ja jaksan hyvin liikkua. Muutenkin terveet elämäntavat.
Kommentit (49)
Painat 20 kiloa enemmän kuin minä ja todellakin laihduttaisin. Eikö ole jo hankala olla noin ylipainoisena?
Olen melkein samankokoinen, mutta 60-vuotias. Lukemat ei muuten huolestuta, mutta lihasmassaa lienee liian vähän. Eikä kyllä mitään suklaata tms pitäisi syödä, että lihoisi mahdollisimman vähän. Kasviksia käytän, alkoa vältän, vettä juomaksi ja itse tehtyä ruokaa syön, koska melkein kaikki valmiit elintarvikkeet sisältävät rasvaa, suolaa tai sokerin kaltaisia aineita ja vehnää vielä jatkoaineena. Eli lähes kaikki, mihin kaupassa tarttuu, pitäisi jättää ostamatta. Suuri ongelma on elintarviketeollisuuden kyvyttömyys tehdä mitään hyvää ja terveellistä. Ellei ole muuta ongelmaa, niin sitten on ravinneköyhää ruokaa eli valkoista riisiä ja makaronia yms.
Vierailija kirjoitti:
Raskauden jälkeen voi mennä aikansa päästä normipainoon ja kenenkään ei tulis arvostella synnyttänyttä naista
No ap tuskin on ollut justiinsa raskaana 😂 Ikää 50v, herää jo.
Joo sillain rennosti yrittäisin.
Olen 43v 161 cm 67 kg ja yritän muutaman kilon karistaa terveyden takia.
Vierailija kirjoitti:
Painat 20 kiloa enemmän kuin minä ja todellakin laihduttaisin. Eikö ole jo hankala olla noin ylipainoisena?
Mä painan 90kg ja ei ole hankalaa. :D
Kyllä ehdottomasti laihduttaisin niin että paino on 65 kiloa tai alke sen.
En laihduttaisi, mutta lisäisin liikuntaa. Tuossa iässä lihaskunnosta kannattaa pitää huolta, se auttaa jatkossa ja nyt.
Onhan tuo nyt aika paljon. Minä olen 168 ja 68 ja tuntuu, että vähän liikaa on jo.
Mulla ei ole tullut takaisin kun tekee pysyviä muutoksia.