Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olisit 50v nainen, 162cm, 74kg, niin laihduttaisitko?

Vierailija
12.01.2024 |

Olen vuosikausia ollut tuon kokoinen, eli painoindeksin mukaan vähän liikaa. Mites nyt ikääntyessä kannattaisi tehdä , laihduttaako vai pysyä samassa kuin ennen. Mikähän olisi terveyden kannalta parasta? Olen perusterve  ja jaksan hyvin liikkua. Muutenkin terveet elämäntavat.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa huomioida muutama asia. 1. Ovatko ne kilot lihasta vai läskiä? 2. Mihin ne kilot ovat vartalossa asettuneet? 3. Varoisin, ettei tule lisää kiloja. Sanon kuten eräs entinen työkaveri: Kun ikä alkaa viitosella, niin painoa alkaa helposti tulla lisää eikä siitä pääse enää niin helposti eroon kuin aikaisemmin.

Jos vartalosi on sopusuhtainen eikä ole ongelmia vaatteita hankkiessa, niin en välttämättä alkaisi laihduttaa. Sitä paitsi vaara on suuri, että kun lopettaa laihdutuksen, niin kilot alkavat hiipiä takaisin. Terv. Kokemusta on 

Mulla ei ole tullut takaisin kun tekee pysyviä muutoksia.

Vierailija
42/49 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painat 20 kiloa enemmän kuin minä ja todellakin laihduttaisin. Eikö ole jo hankala olla noin ylipainoisena?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melkein samankokoinen, mutta 60-vuotias. Lukemat ei muuten huolestuta, mutta lihasmassaa lienee liian vähän. Eikä kyllä mitään suklaata tms pitäisi syödä, että lihoisi mahdollisimman vähän. Kasviksia käytän, alkoa vältän, vettä juomaksi ja itse tehtyä ruokaa syön, koska melkein kaikki valmiit elintarvikkeet sisältävät rasvaa, suolaa tai sokerin kaltaisia aineita ja vehnää vielä jatkoaineena. Eli lähes kaikki,  mihin kaupassa tarttuu, pitäisi jättää ostamatta. Suuri ongelma on elintarviketeollisuuden kyvyttömyys tehdä mitään hyvää ja terveellistä. Ellei ole muuta ongelmaa, niin sitten on ravinneköyhää ruokaa eli valkoista riisiä ja makaronia yms. 

Vierailija
44/49 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskauden jälkeen voi mennä aikansa päästä normipainoon ja kenenkään ei tulis arvostella synnyttänyttä naista

No ap tuskin on ollut justiinsa raskaana 😂 Ikää 50v, herää jo.

Vierailija
45/49 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sillain rennosti yrittäisin. 

Olen 43v 161 cm 67 kg ja yritän muutaman kilon karistaa terveyden takia. 

Vierailija
46/49 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painat 20 kiloa enemmän kuin minä ja todellakin laihduttaisin. Eikö ole jo hankala olla noin ylipainoisena?

Mä painan 90kg ja ei ole hankalaa. :D

Vierailija
47/49 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ehdottomasti laihduttaisin niin että paino on 65 kiloa tai alke sen.

Vierailija
48/49 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laihduttaisi, mutta lisäisin liikuntaa. Tuossa iässä lihaskunnosta kannattaa pitää huolta, se auttaa jatkossa ja nyt.

Vierailija
49/49 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo nyt aika paljon. Minä olen 168 ja 68 ja tuntuu, että vähän liikaa on jo.