Jos olisit 50v nainen, 162cm, 74kg, niin laihduttaisitko?
Olen vuosikausia ollut tuon kokoinen, eli painoindeksin mukaan vähän liikaa. Mites nyt ikääntyessä kannattaisi tehdä , laihduttaako vai pysyä samassa kuin ennen. Mikähän olisi terveyden kannalta parasta? Olen perusterve ja jaksan hyvin liikkua. Muutenkin terveet elämäntavat.
Kommentit (49)
52v äijä kommentoi.
Ihan miten haluat.
Pidä kunnostasi huolta. Eihän tuo ylipaino mitenkään merkittävä ole, laihdutukseenkin sisältyy riskejä.
T: nimim. Assburger
No ihan taatusti laihduttaisin. Olen sua 2cm pidempi, muutaman vuoden nuorempi ja painan 63kg. Parhaillaan dieetillä koska tässäkin on liikaa. Sinähän olet pläski, sori vaan.
Kannattaa huomioida muutama asia. 1. Ovatko ne kilot lihasta vai läskiä? 2. Mihin ne kilot ovat vartalossa asettuneet? 3. Varoisin, ettei tule lisää kiloja. Sanon kuten eräs entinen työkaveri: Kun ikä alkaa viitosella, niin painoa alkaa helposti tulla lisää eikä siitä pääse enää niin helposti eroon kuin aikaisemmin.
Jos vartalosi on sopusuhtainen eikä ole ongelmia vaatteita hankkiessa, niin en välttämättä alkaisi laihduttaa. Sitä paitsi vaara on suuri, että kun lopettaa laihdutuksen, niin kilot alkavat hiipiä takaisin. Terv. Kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
52v äijä kommentoi.
Ihan miten haluat.
Pidä kunnostasi huolta. Eihän tuo ylipaino mitenkään merkittävä ole, laihdutukseenkin sisältyy riskejä.
T: nimim. Assburger
Niinkun mitä riskejä? Ohis.
Laihduttaisin.
Naisen ei kuulu painaa yli 70kg ellei oo treenaava 180cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 164cm ja mulle sopii tuo paino.
Olen samanpituinen mutta itse en viihdy noin ylipainoisena, minusta se oli hyvin raskas taakka. Hoikkana jaksan paremmin.
Paino ei kerro kaikkea. :D
Mä voin hyvin. Ei ole ongelmia.
Ei kerro ei mutta tuon painoisena on yleensä aika lailla mahaakin siinä edessä että kyllä se elämänlaatuun vaikuttaa.
Kyllä sun pitäis laihduttaa, olet ylipainoinen. Ite 164cm ja 63kg ja koen olevani lihava. Harmi vaan että oon työtön ja halpa ruoka lihottaa.
Kannattaa muistaa sekin että 50-vuotias rypistyy ja vanhenee usein jos laihduttaa. Pieni ylipaino suojaa tutkimusten mukaan ikääntyvää ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa sekin että 50-vuotias rypistyy ja vanhenee usein jos laihduttaa. Pieni ylipaino suojaa tutkimusten mukaan ikääntyvää ihmistä.
höpö höpö.
Jos terveet elämäntavat niin ei ole mitään syytä laihduttaa, jotkut vaan luonnostaan ovat kookkaampia esim oma tytär on aina ollut roteva.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sun pitäis laihduttaa, olet ylipainoinen. Ite 164cm ja 63kg ja koen olevani lihava. Harmi vaan että oon työtön ja halpa ruoka lihottaa.
Täällä sun pituinen toinen työtön ja painan 54kg. Ei työttömyys ole mikään syy syödä paskaruokaa ja turvota porsaaksi. Ihan kohtalaiseen hintaan saa esim. pakastevihanneksia, kananmunia, ruisleipää jne.
Vierailija kirjoitti:
Jos terveet elämäntavat niin ei ole mitään syytä laihduttaa, jotkut vaan luonnostaan ovat kookkaampia esim oma tytär on aina ollut roteva.
Vai läski?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä sun pituinen toinen työtön ja painan 54kg. Ei työttömyys ole mikään syy syödä paskaruokaa ja turvota porsaaksi. Ihan kohtalaiseen hintaan saa esim. pakastevihanneksia, kananmunia, ruisleipää jne.
Röh röh.;)
Raskauden jälkeen voi mennä aikansa päästä normipainoon ja kenenkään ei tulis arvostella synnyttänyttä naista
Olen yli 10cm pidempi ja laihdutin patikymppisena. En ollut tuon painon kanssa kuin pyorea, mutta polvet karsii liikaa.
Voin selvasti paremmin kevyempana.
Tässäkin ketjussa täysin normaalipainoiset ilmoittavat olevansa lihavia ja laihduttavansa. Hyvin on saatu naisten päähän iskostettua, että naisen pitää olla laiha. Vaikka terveydellistä syytä siihen yleensä ei ole, toisin kuin miehillä, joilla ylipaino tuottaa useammin terveysongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa täysin normaalipainoiset ilmoittavat olevansa lihavia ja laihduttavansa. Hyvin on saatu naisten päähän iskostettua, että naisen pitää olla laiha. Vaikka terveydellistä syytä siihen yleensä ei ole, toisin kuin miehillä, joilla ylipaino tuottaa useammin terveysongelmia.
No tämä "normaalipaino" on nykymaailmassa käytännössä sitä että ylipaino on hyväksyttävää. Annas olla jos olet hoikka niin saat vain paskaa naamaasi. Olen ap:n pituinen ja oksentaisin jos painoa olisi noin paljon. 74kg on ihan älytön määrä. Mulla 56kg ja tästäkin olisi varaa ottaa pois.
Vierailija kirjoitti:
En oo rypistynyt vaikka olen laihtunut. Pieni ylipaino on ok mutta huomattava lihavuus ei ole.
Jos olisit 182 cm, hoikahko with miestissit. Löysämunainen 0-3 minuuttia.
Menisitkö lääkäriin?
Pliis.