Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kunnalla töissä, saanko tehdä oman alani..

Vierailija
08.01.2007 |

..lyhyitä sijaisuuksia hoitovapaan aikana? Ja keneltäköhän asiaa voisi tiedustella? Pomolle en halua soittaa, tietääkö palkanlaskija???

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtä, jos huvittaa.

Vierailija
2/7 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moista kysellä - eikä mikään pomo. Ihme tyyppejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, pihalla olen asioista, kiitos huomiosta.. =)

Tarkennan vielä..Olen vakituisesta työstä hoitovapaalla, ja keikat, jota haluaisin hoitoavapaani aikana tehdä, on SAMALLE työnantajalle. Muttei ehkä omaan yksikkööni.

Vierailija
4/7 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta työtä hoitovapaan aikana. Hoitovapaa oli lapsen hoitamista vasten (luki papereissa).

Vierailija
5/7 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama mun kaveri, hoitajia ammatiltaan, tekevät viikonloppuisin keikkaa kun mies on kotona hoitamassa lapsia. Saavat sillä tavalla hieman helpotusta laskujen maksuun. Ota Kelaan yhteyttä sieltä saat neuvoja.

Kuulosti kyllä ihmeelliseltä, että yksityinen työnantaja voisi kieltää työnteon hoitovapaan aikana. tietenkin jos se on kirjattu työsopimukseen niin silloinhan työntekijä on asian hyväksynyt.

Vierailija
6/7 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hoitovapaalla tekee. Työanantajalla on velvollisuus myöntää hoitovapaata lapsen hoitamista varten - ei sitä varten että voi tehdä keikkatyötä muille. Mun työnantaja ei salli oman alan työn tekemistä kilpailijalle koskaan eikä free lancer -hommia itselleen hoitovapaan aikana. Free-töiden kiellon perustelu on lähinnä, että koska minulle on määritelty kuukausipalkka, en voi saada muuta palkkiota työnantajalta.

Kelalla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Khh-tukea saa jos lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa aivan riippumatta työnteosta, itse hoitovapaa ja se mitä silloin saa tehdä on nimenomaan työntekijän ja työnantajan välinen asia.

Vierailija
7/7 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijän on asiallista ilmoittaa asiasta, mutta jollei ole mennyt allekirjoittamaan sopimusta jossa se kielletään (en menisi takuuseen tuollaisen ehdon laillisuudestakaan ...) niin ei ole työnanatjan asia ollenkaaan mitä ihminen hoitovapaalla tekee.