Vihaan meidän koiraa.
Raflaava otsikko, mutta ei nyt kaukanakaan totuudesta. Otettiin vajaa vuosi sitten pitkän harkinnan jälkeen koira, koko perhe aivan innoissamme odotettiin pentua ja hankittiin hirveästi tarvittavia välineitä, opiskeltiin asioita pennun koulutuksesta jnejne. Alkuun kaikki menikin ihan suht hyvin, pentu oppi sisäsiistiksi ja peruskäskyt nopeasti ja helposti. Ei rähjää remmissä tai muutenkaan, ei ole eroahdistusta ja melko hyväluontoinen tuntuu olevan kaikinpuolin.
KUITENKIN, en voi sille mitään että tunnen päivittäin ihan valtavaa raivoa tuota koiraa kohtaan. En voi sietää, kun se seuraa nenä perseessä kiinni joka paikkaan, sohvalla istuessa sen on pakko hypätä viereen ja tunkea naama kiinni omaan naamaan tai sitten vahdata ikkunasta ulos jolloin ikkunat ovat täynnä kuolajälkiä. Mitä tahansa jos unohtuu lattialle tai sopivalle korkeudelle pöydille/tasoille niin tuo varastaa ja syö sen pilalle. Kuinkakohan monet hanskat, sukat ja kengät se on jo tuhonnut, en pysy laskuissa. Suihkun jälkeen kun pyyhe päällä kävelen kylpyhuoneesta makuuhuoneeseen pukemaan, se hyökkää jostain kulman takaa ja tulee lipomaan märkiä jalkoja (hyi). Sohvat ovat pilalla, koska koira on painanut selkänojan tyynyt ihan lyttyyn ja purrut kankaan puhki useammasta kohdasta. Vieraita kun tulee, koira villiintyy ja hyppii päälle ja sama nenä perseeseen pakkomielle toistuu. Lyhyesti, mitä tahansa tässä talossa yrittääkään tehdä, koira tekee siitä 100x vaikeampaa ja paskempaa.
En osannut odottaa että elämä koiran kanssa olisi näin hirveää. Lapset ja mies ovat kiintyneitä koiraan, joten luopuminen olisi vaikeaa. Jos saisin itse päättää koira lähtisi samantien. Miten voisin oppia sietämään tätä elämää koiran kanssa? Välillä haluaisin vain itkeä, koska tuntuu että kaikki on pilalla tuon takia.
Kommentit (301)
Tee hyvä teko ja lähde itse läiskimään. Saavat mies ja lapset keskittyä siihen koiran kanssa olemiseen.
Älä vihaa. Se on viaton olento. Hallitse itsesi.
Ehkä opit sietämään. Enkä kymmenen vuotta edessä.
Mulla olut koiria koko elämäni ajan. Pennusta asti sekä kodinvaihtajia. Tietyt säännöt ollu aina kaikille. Koirat kyllä oppivat kun jaksaa niitä ohjata oikeanlaiseen käytökseen.
No ei kyllä kuulosta kivalta :( ei kai tuossa oikein ole kuin kaksi vaihtoehtoa, luovu koirasta tai ala sietää sitä.
Se on vielä pentu, ei ole oppinut tavoille. Sitä pitää opettaa ja neuvoa, kyllä siitä hyvä tulee parissa vuodessa. Sen kun kestät niin et enää voisi luopua siitä.
Ihan hirveetä luettavaa, ja kadun että edes avasin tämän ketjun. Et ansaitse sitä koiraa, i*iootti. Ja jos minä saisin päättää, veisin sinut lopetuspiikille.
Ton takia en ottaisi koiraa. Rasittaisi jo se että seuraa kun hai laivaa, muista tuhoista puhumattakaan.
Luovuta hyvä ihminen se koira jollekin, jolle se on mieluinen. Se ei ole ansainnut vihaasi saati päättänyt syntyä ja tulla sinun koiraksesi.
Hankitte sitten myöhemmin koiran, kunhan pääsi selviää. Tuo on sellainen naaraskarhun ominaisuus, että toisen lajinen otus saattaa saada aikaan hylkimisreaktion. Ei oke ikävä kyllä edes harvinaista.
Anna koira heti pois.
Hei mulla on vähän hullu idea... mitäs jos kokeilisit kouluttaa sitä lisää? Vaikka opettaa että sukkia ei syödä ja käyttäytymään rauhallisesti kun vieraita tulee.
Anna se koira pois, vaikka kuinka mies ja lapset siitä tykkää. Ei ole koiran paikka tuollaisessa kodissa. pian alat potkia ja töniä koiraa pois tai teet sille jotakin muuta kamalaa, kun tarpeeksi ärsyttää.
Ja oon ihan tosissani, kun sanon, että anna se koira vaikka meille. Yhdenkään koiran ei kuule elää kodissa jossa sitä vihataan.
Kuulostat aika raskaalta ihmiseltä, säälin lapsiasi ja miestäsi.
Opeta sille paikkansa. Ei ole vaikeaa
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveetä luettavaa, ja kadun että edes avasin tämän ketjun. Et ansaitse sitä koiraa, i*iootti. Ja jos minä saisin päättää, veisin sinut lopetuspiikille.
No voitkin samantien poistua kun ei mitään järkevää sanottavaa näytä olevan.
Vie koirakouluun oppimaan tottelemista, liian myöhäistä itse enää kouluttaa kun on saanut mellastaa kotona.
Liity fb:ssä johonkin ryhmään, jossa etsitään koteja kodinvaihtajakoirilleja anna koirasi perheeseen, jossa sitä rakastetaan. Esim meille.
Hirvittää ihmiset, jotka tekee koiralle pahaa.
Muuta omilles anna miehen ja lasten elää koiran kanssa.
Jätä se koira