Onko 5000 €/kk muka hyvä palkka 45-vuotiaalle yliopistokoulutetulle?
Luin tänään jonkun aloituksen ja siinä kehuttiin hyväksi, jotkut jopa todella hyväksi.
kiitos vastauksista etukäteen!
Kommentit (73)
Taideyliopistokoulutettuna naisena pidän tuota erittäin hyvänä palkkana.
Vierailija kirjoitti:
Valmistuin TaiK:sta 2003 - palkka 5200e/kk - soveltuva ala, elämä ei ole pelkkää taiteilua itselle.
Parikymppisenä vastavalmistuneena (2v. työkokemusta) olen jo yli tuon eli kaipa tuo on ihan perus.
Hassu kysymys, koska se on niin ammattikohtaista. Taiteilijalle tai lastentarhanopettajalle tuo on hyvä palkka, lääkärille tai juristille ei todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmistuin TaiK:sta 2003 - palkka 5200e/kk - soveltuva ala, elämä ei ole pelkkää taiteilua itselle.
Ei kukaan taidealan ihminen saa yli kolmea tonnia/kk
Riippuu mitä haluaa ja tavoittaa. Mulla 4800€ palkka, 100% etätyö, teen 25 tuntia viikossa töitä ja saan vapaasti päättää mihin aikaan teen töitä viikossa. Olen tuohon tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Hassu kysymys, koska se on niin ammattikohtaista. Taiteilijalle tai lastentarhanopettajalle tuo on hyvä palkka, lääkärille tai juristille ei todellakaan.
Todellakin riippuu, minkä alan ja minkä tason yliopistokoulutettu on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Parikymppisenä vastavalmistuneena (2v. työkokemusta) olen jo yli tuon eli kaipa tuo on ihan perus.
Ja valheita taas. Saat työttömän peruspäivärahaa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä haluaa ja tavoittaa. Mulla 4800€ palkka, 100% etätyö, teen 25 tuntia viikossa töitä ja saan vapaasti päättää mihin aikaan teen töitä viikossa. Olen tuohon tyytyväinen.
Kerro nyt edes ala, että tiedetään, mihin kannattaa pyrkiä.
Saman verran jää käteen niiltä jotka eivät käyneet kouluja ja saavat pienen palkan päälle tulonsiirrot
Palkka maksetaan työtehtävien vaativuuden ja suorituksen mukaan eikä tutkinnon perusteella
DI:nä tienasin tuon verran 30-vuotiaana ja palkkataso 20 vuotta sitten oli ihan erilainen, joten ei tuota hyväksi voi missään nimessä sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvä olet, valmistuit jo 18 vuotiaana, toiset nysvää vuosia koulun penkillä.
Ei humanistisilla aloilla ikinä tuollaisiin summiin päästä, mutta niitä ei valitakaan rahan takia.
Vierailija kirjoitti:
Ei humanistisilla aloilla ikinä tuollaisiin summiin päästä, mutta niitä ei valitakaan rahan takia.
Eli siis palkkiona opiskelusta ei ole raha vaan työn laatu.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Tuohon pääsee ehkä promille ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Saman verran jää käteen niiltä jotka eivät käyneet kouluja ja saavat pienen palkan päälle tulonsiirrot
Höpö höpö.
No onhan tuo melkoinen summa. Harva saa tuollaista palkkaa. Itse yliopistokoulutettuna 50-vuotiaana saan bruttona noin 3800e