Miten pitkään sairaalassa synnytyksen jälkeen?
Eli monta päivää teidän piti olla saikulla lapsen syntymän jälkeen?
Ja oliko kyseessä eka lapsi vai...?
Kommentit (30)
Ensimmäisen synnyttyä keskiviikkoiltana päästiin kotiin perjantaina aamupäivästä. Toisen synnyttyä perjantai-iltana päästiin kotiin lauantaina aamupaivästä. Muistaakseni sitten seuraavana tiistaina oli lääkärillä käynti vauvan kanssa-> ns. kotiutustarkistus.
Esikoisesta olin 6 pv, koska hän oli keltainen. Toisesta 1,5 vrk vauvan syntymästä. Eka oli liian pitkä aika, toinen ehkä liian vähän koska maitokuume iski vasta kotona. Mutta ei ryhmähuoneessa saanut oikein nukuttua niissä muovitetuissa sängyissä kuorsaavien naapurien kanssa.
ke-to yönä puolenyön jälkeen syntyi ja su iltapäivällä lähdettiin kotia. Taysissa synnytin, esikoinen, eppari tehtiin, eikä ollut synnytyksen jälkeen mitään ongelmia missään paitsi istumisessa ;)
Esikoinen syntyi keskellä viikkoa iltapäivällä ja neljä päivää oltiin sairaalassa. Normaali alatiesynnytys, epiduraali ja episiotomia. Raskausviikot 40+3
Kuopus syntyi aikaisin aamulla ja jouduttiin olemaan kaksi yötä osastolla sokeriarvojen vuoksi. Nopea alatiesynnytys, repeämä. Ei kivunlievitystä. Raskausviikot 40+5. Oltaisiin päästy kotiin jo seuraavana aamuna mutta noiden sokereiden vuoksi vauva oli tarkkailussa.
Zeldatar, jännää kolmatta 35+1
Itse kävin pyöräyttämässä esikoisen -05 ja siis 3 pvää olin sairaalassa. Ei siellä ollut mitään " sääntöjä" imetyksen sujumisen suhteen jne. Lähdin vielä kotiin vauvan kanssa " kylmiltään" eli ilman minkäänlaista vierihoitoa, kun vauva oli lastenosastolla.
Eli minä laitoin " gallupin" alulle ja nyt on sitten oma synnytys takana ja sairaala aika.
Näin sit meillä: Tyttö syntyi maanatai aamuna 4.34 ja perjantaina lähdettiin sitten joskus illalla viiden maissa kotiin. Eli kai sit tavallaan viis päivää tuli saikulla oltua. " Ongelmiakin" oli meillä molemmilla: minä menetin yli litran verta synnytyksessä ja sain sitten verta tiputuksessa ja vauvelilla seurattiin verensokereita. Nyt kaikki hyvin!
Vauvalla oli kaikki hyvin mutta itselläni vähän hutera olo kun menetin paljon verta. Oltiin perhehuoneessa, sain hyvin nukuttua joten viihdyttiin hyvin. Saatiin oikeastaan itse päättää milloin lähdetään.
Hei!
Meillä 3 lasta, vuosimallit -99, -01 ja -04. Esikoisen kanssa sairaalassa 5 pv koska syntyi sektiolla (lääkäri toivotti tervemenneeksi kotiin jo 2 pvän ikäisenä tarkastuksen jälkeen ja veti sitten takaisin, kun hoksasi, että vauva olikin syntynyt sektiolla. Osastolla oltiin siis 5 pv minun eikä vauvan takia), 2. ja 3. kanssa kotiin 2 pv:n iässä lastenlääkärin tarkastuksen jälkeen.
:) ONNANNAA
Tyttö syntyi torstaina aamuyöllä, tosin tulin sisään jo edellisenä päivänä puolenpäivän maissa. Lauantaina halusin lähteä kotiin vaikka olisivat kyllä pitäneet vielä päivän. Episiotomia tehtiin ja kohdunsuu repesi jota sitten leikkuusalissa ommeltiin. Häpyhuuliinkin taisi tulla repeämiä, mutta onneksi vauva voi hyvin. Aluksi en saanut nousta ollenkaan sängystä ja minulla oli katetri. Olo oli tosi heikko ja kipeä!Kotona sain sitten vielä kohtutulehduksen. :(
Tyttö oli aika iso, painoa 4075g ja pituutta 51cm.
Tämä ainokaisemme syntyi 03/ 2006.
Synnytys kännistyi pe- iltana, sairaalaan menimme sitten yöllä n. klo. 01, lopulta synnytys kuitenkin päätyi sektioon la- aamuna kymmenen aikaan.
Kotiin pääsimme torstaina. Eli mitä siitä tulee... hoitoaika 1+ 5 lukee papereissa.
Sinänsä ei mitään ongelmia ollut, lapsi voi hyvin, bilirubiiniarvoja tosin seurattiin, mutta niissä ei ollut mitään häikkää. Minun vointi oli hyvä olosuhteisiin nähden. Olimme perhehuoneessa.