Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pitkään sairaalassa synnytyksen jälkeen?

08.01.2007 |

Eli monta päivää teidän piti olla saikulla lapsen syntymän jälkeen?

Ja oliko kyseessä eka lapsi vai...?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien synnytysten jälkeen olen kotiutunut 2 päivän (tai yön) kuluttua Esikoinen tosin jäi aikanaan vielä sairaalaan. Kummallakin kerralla maito nousi kunnolla vasta kotona. Molemmat olivat alatiesynnytyksiä; ekassa episiotomia, tokassa pieni repeämä.

Vierailija
2/30 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisen kanssa 1vrk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lapsi, alatiesynnytys, ei repeämiä/epparia. Maito nousi juuri kotiinlähtöpäivänä, eli oltais tarvittu lisäruokaa jos oltais lähdetty aikaisemmin pois.

Vierailija
4/30 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun toistaiseksi eka ja ainoa syntyi (normaali alatiesynnytys, ei ongelmia ja kumpikin terveitä ja hyvin voivia), olimme synnytyspäivän (torstai) ja jo maanantai aamuna olisimme päässeet pois, mutta jouduimme odottamaan isää töistä iltapäivään että saimme kyydin kotiin.

Periaate taitaapi olla, että esikoisen kanssa se 5 vrk ja siitä etiäpäin 3 vrk, jos kaikki on ok.

Vierailija
5/30 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö, ei ekasta joudu 5 päivää olemaan jos kaikki ok. En oo koskaan kuullutkaan tommosta väitettä. Kyllä se on se kolme päivää maksimi, jos kaikki on kunnossa.

Vierailija
6/30 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa 4 pv, mutta tehtiin eppari ja repesin tosi pahasti.

Toisen kanssa 3 pv, kun pieni repeämä. Olisin lähtenyt jo aiemmin kotiin, mutta lastenlääkäri tarkastaa vauvan vasta 3. päivänä ja tästä ei tingitty.

Vierailija
7/30 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisesta 2 vrk. Kyllä täällä meilläpäin ensisynnyttäjät on 4-5 vrk normaalisti.

Vierailija
8/30 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 2 päivää synnytyksen jälkeen. Halusin itse lähteä pois kun vauva joutui jäämään sairaalaan. Ja ensimmäinen on. [img]http://www.cosgan.de/images/midi/traurig/d015.gif[/img]

Vierailija
9/30 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin, että sinun viesti koski minua.

Länsi-pohjan keskussairaalasta sai synnytysvalmennuksesta erään ohjelapun, jossa lukee näin: Hoitoaika on ensisynnyttäjillä yleensä 5 vrk ja uudelleensynnyttäjillä 3-4 vrk.

Ehkäpä tämä on sitten kaupunkikohtaista...

Olisin kyllä ollut valmis kotiin jo pari päivää aikaisemmin.

Vierailija
10/30 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin minä vauvan kanssa sairaalassa. Vauvan kanssa oli hieman ongelmia kun paino ei noussut tarpeeksi eikä vauva kannatellut päätään ollenkaan. Muuten olisimme päässeet jo aiemmin kotiin.

Vierailija
11/30 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin meni näin: Esikon kans kaikki meni hyvin: lauantaina alkuillasta syntyi ja kotia maanantaina.

Kuopuksen kanssa haikaranpesän puolella: Syntyi pe aamulla 7 aikoja ja kotia samana päivänä 15 aikoja. Vauvan kanssa 3pvä:n ikäisenä syntymästä sit lääkärin tarkastukseen synnytys sairaalaan mentiin.

Nyt odotetaan meille kolmatta ja toivon että kaikki menee jälleen hyvin ja päästään samana päivänä pois, tosin jos syntyy illasta/yöstä niin silloin ei kyl pääse ennen aamua ;) ..ei siis yöllä kotia pimeessä, hih.

Vierailija
12/30 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekasta (-93) 7. pv:nä synnytyksen jälkeen kotiin. Vauva kellastui ja biliarvojen seurannan vuoksi oltiin ekstraa.

toisesta (-95) 3. pv:nä synnytyksen jälkeen kotiin. Kohtuun oli jäänyt jotain riekaleita, mutta ne saatiin poistettuailman suurempia vippaskonsteja.

kolmannesta (-98) 7. päivänä kotiin, lapsi oli ennenaikainen, ja vietti päivän keskolassa, 5 pv tarkkailussa ja vuorokauden vierihoidossa.

neljännestä (-03) oltiin kotiinlähtöluvat saatu 13 tuntia synnytyksen jälkeen. Mutta mies pääsi hakemaan vasta kolme tuntia myöhemmin, eli vauvalla ikää silloin 16 tuntia. (tähän jälkiuomautus, että silloinen synnytyssairaala takasi paikan uudelleen synnyttäjälle vain, jos synnyttäjä lupaa lähteä normaalin synnytyksen jälkeisenä päivänä kotiin, eli yksi yö sairaalassa. Ja kun läpsi syntyi klo 20 kieppeissä, olisi meidät kotiutettu klo 9 seraavana aamuna. Ensisynnttäjillä tämä raja oli 2 yötä sairaalassa)

Vierailija
13/30 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-04 Naistenklinikalla lähettiin ja päästiin kotia 10h synnytyksestä ja

-06 n.vrk kuluttua kotia.

Kotia pääsyn ehtona oli että vauvalla ja äidillä kaikki kunnossa,vauva on pissannut ja kakannut ja lääkäri tarkastanut.

Jemin kera 5 lapsosen

Vierailija
14/30 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totisesti toivon, että aika on tuonkin säännön muuttanut!!! Synnytin lapseni OYS:ssa vuosina 1999 ja 2002 ja kyllä siellä oli ihan sääntönä tuo, että sairaalassa ollaan esikoisen kanssa 5vrk ja uudelleensynnyttäjänä 3vrk, jos kaikki hyvin menee.

Imetyksen ja vauvanhoidon täytyy sujua, ennenkuin kotiuttavat. Näin minulle sanottiin esikoisen kohdalla. Ei auttanut itku eikä rukoilu päästä kotiin. Paniikkihäiriö yms. aiheuttivat sen, etten pystynyt nukkumaan sairaalassa tuon viikon aikana kuin muutaman tunnin/vrk.

Olin sitten sairaalassa esikoisen kanssa 7vrk (keltaisuutta) ja kuopuksen kanssa 4vrk (halkiolapsi). Minulle myöskin tehtiin selväksi, että huono äiti olisin, jos jättäisin lapsen sairaalaan ja lähtisin itse kotiin (tämäkin vaihtoehto kävi mielessä kun esikoinen joutui toistamiseen valohoitoon ja näytti, ettei täältä ikinä pääse kotiin..). Tällöin lapsi olisi joutunut lastenosastolle.

mami, 34+1

Vierailija
15/30 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin esikoiseni OYS:issa 10/05 sunnuntai-iltapäivänä ja keskiviikko aamuna sain luvan lähteä kotiin. Imetys takkuili alkuun mutta sujui kuitenkin hyvin jo kotiinlähtöpäivänä.

Kylvetyksen kätilö opetti ja vaipanvaihto ehti tulla tutuksi tuona aikana. Olisin tullut hulluksi jos sinne olisi pitänyt jäädä vielä pariksi päiväksi! Kätilö synnytyssalissa sanoi että ensisynnyttäjiä pidetään yleensä 3-5vrk siellä, vähintään se 3 kuitenkin. En tiedä muista sairaaloista sitten..

-H-

Vierailija
16/30 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytin TAYS:ssa elokuussa

ja pe-aamuna synty tyttö ja su-na iltapäivällä lääkärikierron jälkeen kotiuduttiin.

se oli ns.lyhki-hoito eli kahtena päivänä kotiutumisen jälkeen soitti Lyhki-hoitaja kotiin ja kysyi vauvan ja äidin kuulumiset ja oli puh:nro mihin olis saanut soittaa mihin vuorokauden aikaan vaan jos jotain ongelmia kotona olis tullut.

näin meillä siis lyhykäisyydessään niin ja 1.lapsi oli..

Vierailija
17/30 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viikko oltiin sairaalassa. Lapsella oli keltaisuutta ja valohoitoa ja painoa tarkkailtiin. Ja minullekin olisi kotiinlähtölupa irronut vasta 5. päivänä synnytyksestä. Olin nimittäin aika turvoksissa (halusivat varmistaa, ettei tule tulehdusta). Taisin saada antibiottikuuri 5. päivänä.

Vierailija
18/30 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan ja tokan kanssa olin sairaalassa 2vrk ja kolmannen kans 1vrk,ja kaikki olivat syntyneet alateitse ilman mitään repeämiä:)

Vierailija
19/30 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi 2003. Synnytys meni hyvin ja selvisin ilman epparia ja kahdella tikillä. 3vrk jouduin olemaan kun seuratttiin tulehdusarvoja. Lapsivesi oli vihreää mutta kaikki arvot kohdallaan.

Kuopus syntyi 2005 ja 1vrk oltiin sairaalassa. Meinasin lähteä jo samana päivänä mutta lastenlääkäri ei ollut enää paikalla, joten odotin seuraavaan aamuun. Lääkäri tarkasti lapsen ja sanoi että voidaan jo lähteä kotiin.

Vierailija
20/30 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella kerralla sain poliklinikkasynnytyksen kuopus syntyi aamulla klo 7.16 ja puoli kuuden maissa illalla tultiin vauvan kanssa kotiin. Oli mielestäni aivan ihanaa päästä kotiin, omaan sänkyyn lepäämään.