Jos lapsesi pistää ranttaliksi oppitunnilla, saako opettaja kantaa hänet luokasta ulos?
Huoltajat olivat haastaneet opettajan oikeuteen, koska hän oli poistanut oppilaan kantamalla luokasta.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/81d6e2a4-398b-4e4c-8965-68356362f0ce
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajat kouluissa tietää oikeutensa. Kiusaavat koska voivat. Koulumaailma pitäisi ajanmukaistaa rangaistusten suhteen. Kysymys on oppimisrauhasta joka on kouluissa taattava. Valitettavasti koulumaailma on sairas, jossa vallitsee vahvemman laki.
Armeijassa on toimiva kuri. Sieltä kannattaisi ottaa oppia.
Eli lapset voisivat vain ilmoittaa, että ei minusta ole tähän?
Opettaja käskee oppilaille asennon ja taakse poistu. Opettajaa pitää teititellä ja opettajan puhutteluun on pyydettävä lupa. Pienistä järjestyshäiriöistä oppilaat laitetaan punnertamaan 100 kertaa ja juoksutetaan 20 kertaa koulun ympäri tai annetaan ylimääräistä työpalvelusta välituntien ajaksi.
Olet ilmeisesti vapautettu palveluksesta. Ei armeijassa tuollaista ole.
Olitko itse kenties soittokunnassa?
Ei. Steiner-koulussa lapset kävelivät itse luokasta käytävään. Ei ollut mitään ongelmia. Ikävä kyllä esikoululaisia joku koki voivansa kanniskella, vaikka se oli tonttu joka teki kepposen lasten kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaduta tippaakaan, etten opiskellut opettajaksi, vaikka palkka ja lomat on hyvät.
Työolot on perseestä, ja typerät lainsäätäjät varmistavat että niin jatkuu.
15-18-vuotiaat teinit, joilla ei koskaan ole ollut rajoja: käyvät ihmisten kimppuun kaupoissa ja hajottavat kaiken.
Lukekaa Kärpästen herra, niin saatte tietää miten käyttäytyy poikajoukko, joka joutuu keskenään ilman aikuisia selviämään hengissä viidakossa. Heistä tulee sadisteja, siis osasta.
Ihan hyvä, että et noilla "vahvuuksilla" alalle hakeutunut.
Älä muuta sano!
Vahvuuteni olisivat menneet hukkaan. Tuntemistani viidestä aineenopettajasta kolme on vaihtanut alaa. Yksi on tyytyväinen opettaja jossain koulussa, jossa oppilasaines on hyvää. (Jos arvaat mitä tämä tarkoittaa, arvaat luultavasti oikein.) Yksi opettaa lukiossa, hänestä en ole kuullut sitten toisen asteen muuttamisen pakolliseksi.
Ei nyt Christinan kanavointi onnistunu.
"Olitko itse kenties soittokunnassa?"
En. Ihan vaan kapiaisesta eronnut nainen. Vanhempi poikani valmistui maanpuolustuskorkeakoulusta ja Sauli Niinistö ylensi hänet kadetista luutnantiksi ja nimitti upseeriksi.
Osaan muuten soittaa pianoa ja huilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaduta tippaakaan, etten opiskellut opettajaksi, vaikka palkka ja lomat on hyvät.
15-18-vuotiaat teinit, joilla ei koskaan ole ollut rajoja: käyvät ihmisten kimppuun kaupoissa ja hajottavat kaiken.
Lukekaa Kärpästen herra, niin saatte tietää miten käyttäytyy poikajoukko, joka joutuu keskenään ilman aikuisia selviämään hengissä viidakossa. Heistä tulee sadisteja, siis osasta.
Älä muuta sano!
Vahvuuteni olisivat menneet hukkaan. Tuntemistani viidestä aineenopettajasta kolme on vaihtanut alaa. Yksi on tyytyväinen opettaja jossain koulussa, jossa oppilasaines on hyvää. (Jos arvaat mitä tämä tarkoittaa, arvaat
Todella huolestuttavaa, että nykyajan opettajat luulevat työnsä olevan vain helppoa lepertelyä hyvinkäyttäytyvien lasten ja nuorten kanssa sulassa sovussa.
Vierailija kirjoitti:
En. Ihan vaan kapiaisesta eronnut nainen. Vanhempi poikani valmistui maanpuolustuskorkeakoulusta ja Sauli Niinistö ylensi hänet kadetista luutnantiksi ja nimitti upseeriksi.
Eli et edes itse ollut armeijassa. Se, että olet ollut kapiaisen kanssa naimisissa ja lapsi on opiskellut itsensä ainakin sotatieteiden kandiksi asti, ei vielä tee asiantuntijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et edes itse ollut armeijassa. Se, että olet ollut kapiaisen kanssa naimisissa ja lapsi on opiskellut itsensä ainakin sotatieteiden kandiksi asti, ei vielä tee asiantuntijaa.
Missä olen sellaista sanonut? Totuus nyt kuitenkin on se, että armeija ei ole sitä, mitä sinä viestissäsi lapsellisesti kuvittelit.
"Todella huolestuttavaa, että nykyajan opettajat luulevat työnsä olevan vain helppoa lepertelyä hyvinkäyttäytyvien lasten ja nuorten kanssa sulassa sovussa."
Tämähän se oikea ongelma on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä olen sellaista sanonut? Totuus nyt kuitenkin on se, että armeija ei ole sitä, mitä sinä viestissäsi lapsellisesti kuvittelit.
Ensinnäkään ei ollut minun viestini, toisekseen en usko sen kirjoittajan tosissaan kuvitellen armeijan olevan sitä mutta onhan se hienoa että pääsit kertomaan asinatunemuksestasi :D
Itse kysyin siksi, koska inttikulttuuriin kuuluu liioitellun tarinat (luutnantti nönnönnöö meni harjoituksessa piiloon järveen ja hengitti aseen piipun kautta, sissit eivät löytäneet häntä. Sen lisäksi hän ei tarvinnut taistelumuonia vaan pyydysti ruoaksi hirven, jonka hän juoksi kiinni metsässä...)ja intin oikeasti käyneet tietävät tämän. Tätä ei miehesi tai lapsesi tainneet sinulle kertoa?
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Oppilaaseen ei saa fyysisesti kajota tai nostaa. Osa nostaa kiukkuisena väärin tai vatsan / selän kohdalta ja puristaa. Ihminen voi panikoitua suunnattomasti jos joku puristaa tai tulee väkisin päälle. Tilanteen voi selvittää asiallisesti, rauhoittaa, kuunnella ja tuntia jatketaan. Tai sitten varovasti siirtää oppilaan ohjaamalla. Oppilaat eivät ole tyhmiä. Jos puristaa käsivarresta (älä purista liikaa), se sattuu, kosketus ei saa olla uhkaava. Ehkä hartiaselkää koskettamalla osa ohjaa, en tiedä kuinka paha se on. Jos on uhkatilanne, sitten voi olla eri juttu, mutta silloinkin tilannetaju mitä itse tekee.
Mitä väliä sillä on? Kierrät takaapäin oikean käsivartesi kakaran kurkun ympäri, tartut vasemmalla kädelläsi oikeaan käsivarteesi ja kannat kakaran ulos.
Jos se jatkaa rimpuilua, niin seisot vain paikallasi ja kiristät oikean käsivartesi otetta, niin riehuja menee veltoksi noin kahdessakymmenessä sekunnissa, se ei ole vaarallista. Sitten lasket sen lattialle vatsalleen ja sidot sen kädet. Jos narua riittää, niin taivutat sen toisen nilkan selän taakse sidottujen käsien lähelle ja sidot nilkan käsiin kiinni.
Anna sen olla näin nurkassa oppitunnin loppuun ja soita sitten rehtori päästämään sen irti. Eiköhän pari kertaa riitä asenteen korjaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä muuta sano!
Vahvuuteni olisivat menneet hukkaan. Tuntemistani viidestä aineenopettajasta kolme on vaihtanut alaa. Yksi on tyytyväinen opettaja jossain koulussa, jossa oppilasaines on
Todella huolestuttavaa, että nykyajan opettajat luulevat työnsä olevan vain helppoa lepertelyä hyvinkäyttäytyvien lasten ja nuorten kanssa sulassa sovussa.
Koulutuksessa niille kerrotaan, että posin kautta mennään aina ja että kuri on väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa millaista armeija sitten on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa millaista armeija sitten on.
Miksi kysyt tällaisia epäolennaisuuksia? Juurihan hän antoi tarkan kuvauksen tietämästään osuudesta: Sauli Niinistö ylentelee lapsia luutnanteiksi.
Fiksut kapiaiset osaavat pitää vaimonsa ulkona työasioista, ja jos kaikki on mennyt oikein, armeijaa käymätön kapiaisen vaimo tietää armeijasta vähemmän mitä kapiaisen koira.
Olet ilmeisesti vapautettu palveluksesta. Ei armeijassa tuollaista ole.