Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä metatyöt on teidän taloudessa miehen vastuulla?

Vierailija
10.01.2024 |

Olen eronnut, joten miestä ei ole, mutta meillä se meni niin, että minä mietin kaikki viikon ruokalistat ja tein kauppalaput, pidin huolen että kaapissa oli aina lapsille vuodenaikaan sopivat vaatteet, luistimet teroitettuna ennenkuin niitä tarvittiin, jne

Hoidin myös oman autoni renkaat, huollot ja katsastukset.

Mies huolehti omatoimisesti ilmanvaihtokoneen suodattimen vaihdosta. Muut asiat hoiti, kunhan muistutin. Minusta se muistuttelu oli aika raskasta. Kun jäin lasten kanssa taloon, oli jotenkin helpompaa. 

Kommentit (597)

Vierailija
521/597 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aviovaimona vastaan tälle palstalle päivittäin kirjoittamisesta ja ruikuttamisesta eri asioista, se on raskasta metatyötä joten mies saa hoitaa kaikki muut hommat ja tietysti käydä myös yksin töissä, onhan hän "provider".

Vierailija
522/597 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa kaikean omakotitaloon, autoihin (3kpl) ja tietotekniikkaan liittyvät jutut ja hoitaa siihen päälle vielä kaikki talousasiat (sijoittamisen yms.). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/597 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei anna lainata, mutta tuohon e-pillerireseptin unohtamiseen: Huvittavaa miten se metatyö muuttuu yhtäkkiä tärkeäksi, jos sen tekemättä jättämisestä koituu harmia miehelle. Nainen, jos unohtaa hankkia ehkäisyn, niin se oikeuttaa jopa pettämiseen. Muuten koko metatyö-ilmiötä ei edes muka tunnisteta.

Vierailija
524/597 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aviovaimona vastaan tälle palstalle päivittäin kirjoittamisesta ja ruikuttamisesta eri asioista, se on raskasta metatyötä joten mies saa hoitaa kaikki muut hommat ja tietysti käydä myös yksin töissä, onhan hän "provider".

Sellaiset harhat palstapeikolla tänään.

Vierailija
525/597 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tekee kumpi osaa paremmin. Älytöntä edes ajatella että työt pitäis mennä kirjaimellisesti tasan. Joukkuepeli, pitää hyödyntää vahvuuksia ja löytää oikea pelipaikka.

Vierailija
526/597 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tekee kumpi osaa paremmin. Älytöntä edes ajatella että työt pitäis mennä kirjaimellisesti tasan. Joukkuepeli, pitää hyödyntää vahvuuksia ja löytää oikea pelipaikka.

Tämä ketjussa korostuu katkeroituneet ihmiset. Jos terapeutteja kuuntelee, kukaan ei eroa metatöiden takia, syyt ovat syvemmällä. Mutta voihan avioeroaan syyttää siitä, että itse piti ilman apua miettiä kaikki lasten syntymäpäivien ohjelmat. Ne kaltaisesti asialliset kommentit normaaleista suhteista ohitetaan.

Vierailija
527/597 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ulkoisti itsensä ihan kaikesta taloon ja perhe-elämään kuuluvasta, erohan siitä tuli. Eleli kun teini ja kiukutteli minkä ehti. Sääliksi käy seuraavaa uhria

Vierailija
528/597 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ollut miestä ilona. Eikä riesana, eli ei tarvitse miettiä kuka hoitaa mitäkin.

Itse olen hoitanut, lapset, kodin, autojutut, sekä työni. Eikä ole valittamista. Apua sai pyydellä useaan kertaan, joten lopetin pyytämisen. Myös naapurin pikkutöissä auttelen, esim. ikkunalaudan poraamisessa. Kikatellen hänen kanssaan yhdessä eli hauskuuttakin seasta löytyy.

Tulee varmastikin aika jolloin pakosti tarvitsen apua, siihen asti - näillä mennään. Ja toivotaan, että myöhemmin apua sitä tarvitessaan saisi.

Vierailija
529/597 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle ajautunut kaikki autoihin littyvä, ruohonleikkuu, roskien vienti, sähkösopimukset, vakuutusten kilpailutus...kaupassa käydään yhdessä ja erikseen. Ei me mitään erityisiä ruokailusuunnitelmia tehdä, fiiliksen mukaan.

Ruokaa laittaa se jolla kovempi nälkä.

Kaikki loput lienee minun hommia.

Vierailija
530/597 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastauksessani menee nyt metatyö ja oikea työ iloisesti sekaisin - niinkuin näemmä kaikilla muillakin. 

Vaimoni on todella ailahteleva luonne: milloin itkettää työ, milloin menkat ja stressi ja milloin mikäkin. Hän ei yhtään huomaa, että minä kannattelen koko perheemme ( 2 lasta ) mentaalista hyvinvointia, että hän saa rauhassa levätä ja puuhata omiaan. Olemme lasten kanssa oppineet elämään hänen mielialansa mukaan. Silti hän syyllistää minua, että hän tiskaa ja kokkaa enemmän.

No kai nyt, kun itse teen enemmän duunia, maksan koko porukan kulut etupäässä. 

Hoidan myös kaikki uinnin, luistelemisen, hiihdon, kalastamisen, futiksen, liikunnan opettelun ja hoidan treenit, mutta se nyt on eri juttu, koska hän askartelee jotain ja joskus leipoo kouluun jotain. 

Huolehdin myös kaikki kouluhommat, läksyt ja luen, käydään kirjastossa ja teatterissa, mutta koska hän riitelee open kanssa Wilmassa, nii

ompa kust kuin meillä. lisäksi nainen pitää töistään meteliä. kodin työt on moninaiset, vaikkei jokapäivä niitä tehdäkään. On suunniteltava tekemisiä, siirtoja sopimuksia ja hankittava jopa tietoa hankintoja varten ja ns. piilotyö jää usein miehelle lknottamatta wilmaviestejä ja lääkäriaikojen varauksia. omakotitalossa taas ylläpitohommaa olisi vielä enemmän kallistuen miehen suuntaan.

Vierailija
531/597 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ajatelkaa, paljonko metatöitä oli keskitysleirien komendanteilla!

Vierailija
532/597 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metatyö? Onpas hienoa, että arjen kotitöille on joku keksinyt "hienon" nimen.

Kuulostaakohan kotityö hienommalta näin? Jäi naurattamaan, kun mietin keskustellaanko perheissä näin "kumpi meillä tällä viikolla hoitaisi nämä ja nämä metatyöt".

Metailu, metasoppa - Kielikellossa näitäkin pohdittu.

Vierailija
533/597 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hemmetiä on metatyö?

Komentelua ja muiden mitätöintiä.

Vierailija
534/597 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hoitaa se kumpi ennättää, osa tehdään yhdessä 🙂 Ei ole mitään sellasta kummallakkaan  missä tartteis kitistellä tai kokea että joutuu yksin hoitamaan kun toiselle voi kertoa ja sanoa jos on jottain sellaista että tarvii apua. Tiimi työtä tämä arki meillä on ja hyvin on pärjätty. 

Vierailija
535/597 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaljat ja käyn Puolueen tilaisuuksissa, perussuomalaisten.

Vierailija
536/597 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää oli todella heikko esitys, alkaen siitä, ettei selkeästi ole mitään käryä siitä, mistä puhutaan. Toiseks se, että se olit sinä, joka tuon kirjoitti. Koitas petraa vähän, hyvä trolli on aina ilahduttavaa luettavaa, huono on vain...huono. 

Vierailija
537/597 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketjussa korostuu katkeroituneet ihmiset. Jos terapeutteja kuuntelee, kukaan ei eroa metatöiden takia, syyt ovat syvemmällä. Mutta voihan avioeroaan syyttää siitä, että itse piti ilman apua miettiä kaikki lasten syntymäpäivien ohjelmat. Ne kaltaisesti asialliset kommentit normaaleista suhteista ohitetaan.

Kuka täällä on erostaan kertonut? Tai et syy olis ollut metatöiden tekemättömyys.

Apn kysymys on aika neutraali, vastaukset myös. Ja jos se homma kaatuu vain yhden niskoille, taitaa se toinen olla lusmu muissakin asioissa. Silloin erokin voi olla ihan todennaköinen ja ymmärrettävä seuraus.

Katkeruuden kehitit ihan itse päässäsi.

Vierailija
538/597 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metatyö? Onpas hienoa, että arjen kotitöille on joku keksinyt "hienon" nimen.

Kuulostaakohan kotityö hienommalta näin? Jäi naurattamaan, kun mietin keskustellaanko perheissä näin "kumpi meillä tällä viikolla hoitaisi nämä ja nämä metatyöt".

Metailu, metasoppa - Kielikellossa näitäkin pohdittu.

Metatyö EI ole sama kuin kotityö. Selvitä edes perusasiat.

Vierailija
539/597 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies suunnittelee ruoanlaitot 90%+kaupassa käynnit,  hoitaa lasten(nuorten) raha-asiat+sijoitukset, huolehtii/kilpailuttaa vakuutukset+muut sopimukset+puhelinliittymät+sähkösopimukset jne, jne, huolehtii pojan vaatteiden hankinnat ja huolehtii hänen lukion koulunkäynnin+materiaalien hankinnat. Ja varmasti paljon muutakin.

Mulla on todella hyvä mies ja arvostan hänen panostaan perheen hyväksi.

Vierailija
540/597 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsätyö on vähän hämärä käsite meillä. Minä hoidan miehenä kaikki tekniset ja muistakin hommista raskaammat, rouva tykkää hoitaa ruoat ja siistimiset, toki mukana olen niissäkin tarpeen mukaan. Eli talosta huolehdin, mökkiä rakennan ja tuon tonnin kuussa enemmän rahaa yhteiseen talouteen, sitten vähän kaikkea renkaanvaihdosta mattojen puisteluun. Sitten hemmottelu on erikseen, tykkään ostella koruja, vaatteita, kukkia ja muuta hömpötystä. Oltiin 17 kun ihastuttiin, nyt 62 vee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi