Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä Terveydenhuoltoalan nettirekisteristä?

Vierailija
04.09.2008 |

Minulle tämä oli viimeinen niitti.

Hoitovapaan jälkeen lähden opiskelemaa, hoitajan työhön en enää palaa.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

osoite yms. tietoja silloin väestörekisteristä saa kuin viranomaiset.

Vierailija
2/46 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä!

ymäärätkö että nimellä ja syntymävuodella saa väestorekisteristä ihmisen osoitetiedot.

Kyllä tällä tavalla toteutettuna rekisteri lisää terveydenhuollon henkilökunnan turvattomuutta ja yksityiselämään tunkeutumista. Sen pitää riittää että työnantaja pääsee tarkistamaan henkilökuntansa pätevyyden.

Jos sitten valitsee menevänsä jollekin yksityisesti ammattiaan harjoitavalla esim. jäsenkorjaajalle tms. joiden koulutus ei ole samalla tavalla säädeltyä kuin muiden terveydenhuollon työntekijöiden, on ihan omalla vastuulla se homma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten toteutuu, jos toteutuu? tietääkö kukaan?

Vierailija
4/46 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin haluisin tietää esim. kaupantyöntekijöiden pätevyyden.

Vierailija
5/46 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku googlettaa minun nimeni, niin tuleeko tuo rekisteri esiin?

Eli ihan kuka vain saa nimeni perusteella tietää ammattipätevyyteni ja syntymävuoteni?

Miksi tuollaista rekisteriä ei tehdä kaikista ihmisistä? Eikö minulla kuluttajana ole oikeus tietää, mikä on lähikaupan kassan syntymävuosi ja koulutus?

Olisipa hauska ottaa ihmisten ammattipätevyyksiä selville...

Vierailija
6/46 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenen tahansa pitäis päästä näihin tietoihin. Kun jokaiselta työtä hakiessa vaaditaan paperit ja ammatinharjoittamisluvat nähtäväksi. Mun mielestä rekisteri vois olla tarpeen yksityisten ammatinharjoittajien osalta, joissa on monenlaista "terapeuttia" ja hörhöä. Sit vois tarkistaa, onko ko. terapeutilla mitään virallista koulutusta vai onko ihan itseoppinut puoskari tai poppamies.

Vierailija
7/46 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niiin rekisteriä vastaan. Taas on lyöty viisaat päät yhteen, ja käytetty aikaa turhuuteen.

Miksi ei perusteta rekisteriä, jossa näkyy kaikki joilla on rikosrekisteri? Mielestäni se olisi helkkarin hyvä homma, siitä hyötyisi kaikki.

Vierailija
8/46 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

adressi nettirekisteriä vastaan!

http://hoitajat.net/adressit/index.php

Vierailija
9/46 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska on hyvä lisätä avoimuutta tässäkin asiassa ja minä ainakin haluan maksavana asiakkaana tietää että minua hoitava henkilö esim. kiropraktikko on on oikean koulutuksen saanut eikä ole mikään humpuukimaakari!

Vierailija
10/46 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luullut. Mutta kun te kerran joka tapaukskssa olette valmiita luovuttelemaan niitä joka suuntaan, niin miksi ette yhtä hyvin niille ihmisille, joiden elämiä te kääntelette ja vääntelette joka suuntaan?

Kelasta pitäisi terveydenhuollon ammattilaisten tarkistaa, että henkilö kuuluu suomalaisen terveydenhuollon piiriin? Mites viikonloppuisin, kun Kela ei palvele? Pitäisikö jättää potilaat hoitamatta? Jippii, loppuu lääkäreiltä ja hoitajilta yö- ja viikonlopputyöt tyystin.

Lehtien tilaaminen ja potilaan hoitaminen on täysin eri asia. Lehtien tilaajarekisterit eivät ole julkisia, joten jos jotain häiriköintiä sieltä suunnasta tulee, niin tiedetään, kenen puoleen viranomaiset voivat kääntyä. Sen sijaan terveydenhuollon nettirekisteristä kaavaillaan julkista, joten jokainen häiriintynyt tai muuten vain terveydenhuoltoon pettynyt henkilö voi tarkistaa sellaisia asioita, jotka eivät hänelle kuulu, kutenterveydenhuollon ammattilaisen syntymävuoden. Sinä et tee sillä syntymävuodella yhtään mitään, usko nyt. Vai kysytkö kenties niiltä kuuluisilta lehtimyyjiltäkin syntymävuoden?

Vierailija
11/46 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska on hyvä lisätä avoimuutta tässäkin asiassa ja minä ainakin haluan maksavana asiakkaana tietää että minua hoitava henkilö esim. kiropraktikko on on oikean koulutuksen saanut eikä ole mikään humpuukimaakari!

Vierailija
12/46 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

salattavaa koska eivät halua nimeään rekisteriin. Eivät ilmeiseti tee työtään ammattitaidolla palkankorotuksista huolimatta!

Hoitajien ja muiden terveydenhuollon ammattilaisten nimet ja ammattipätevyydet sekä niiden rajoitukset ovat jo rekisterissä. Suomessa ei ole mahdollista toimia terveydenhuollon ammattilaisena ilman rekisteröintiä. Nämä rekisteritiedot ovat jo nyt julkisia, joten voit ihan vapaasti käydä tarkistamassa sinua hoitaneen henkilön rekisteritiedot. Sen sijaan uutena kaavailtu syntymävuosi ei kuulu kenellekään. Sinä et tee sillä tiedolla yhtään mitään.

Vierailija
13/46 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

salattavaa koska eivät halua nimeään rekisteriin. Eivät ilmeiseti tee työtään ammattitaidolla palkankorotuksista huolimatta!

Vierailija
14/46 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oikeus pitää itseeni liittyvät asiat salaisina, kuten syntymävuoteni.

Vierailija
15/46 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja varmaan outo, mutta mun mielestä toi on periaatteessa hyvä juttu. MUTTA se ei ole mun mielestä hyvä, että sinne tulee osoite- tai muita henkilökohtaisia tietoja. Mutta esim. nimi- ja kotipaikkakunta vois mun mielestä näkyä.

Vierailija
16/46 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan terveydenhuollon ammattihenkilön nimen ja rekisteröintinumeron lisäksi tämän syntymävuosi sekä ammattipätevyys, maininnat mahdollisista erikoislääkäri- tai erikoishammaslääkärioikeuksista ja tiedot ammattipätevyyden rajoituksista.

Vierailija
17/46 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä päuhdepsykiatrialla ja tappouhkauksia on tullut...Rekisterin jälkeen kokisin oloni sen verran turvattomaksi, että alan vaihto kutsuisi.

Vierailija
18/46 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä hoitohenkilökunnan yksityisyyden suoja?

Vierailija
19/46 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on salaiset, ihan siksi koska olen psyk.hoitaja. En hyväksy tuollaista.

Vierailija
20/46 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monillahan nuo tiedot näkyvät jo nimikyltissä, vain syntymävuosi tulee näkyviin. Tosi päihde(psyk. puolella saattaa olla hieman eri asia kun siellähän nimikyltissä vain etunimi juuri turvallisuuden vuoksi. Mutta itsellä ei ole mitään sen puolesta eikä vastaan, ihan sama!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä