Voiko näin tulla raskaaksi???
Ystäväni väittää harrastaneensa seksiä ehkäisynään kierukka. Sitten seksiä seuraavana päivänä meni vaihdattamaan kierukan ehkäisyrenkaaseen ja oli sitten siitä kerrasta tullut raskaaksi. Siittiöt olisivat jääneet johonkin muhimaan ja hedelmöittäneet sitten hänen munasolunsa. Outoa on mielestäni myös se, ettei raskaustesti muka näyttänyt neuvolassa hänen olevan raskaana ja myöhemmin se sitten menikin kesken... Oli luultavasti jossain 8. raskausviikon paikkeilla.
Uskooko joku että näin voisi tapahtua?
Kommentit (10)
on niin sekava että en sen vuoksi uskoisi.
Ei olisi kuitenkaan ensimmäinen eikä viimeinen ihminen joka tulee kierukasta/muusta ehkäisystä huolimatta raskaaksi.
Ja niiden neuvolan pissatestien luotettavuus on noin romanialaisen ennustajaeukon luokkaa. Just itselle kävi niin että 1.9. tein positiivisen kotitestin, 2.9. terkkarin testi oli nega, 3.9. kotitesti oli positiivinen. Kuitenkin 2.9. otetussa verikokeessa hCG oli koholla (kohdunulkoisen raskauden epäily). Joten periaatteessa tuo voi olla mahdollista.
Sekava siksi, että kuulin tämän mieheltäni. Ystävä ei oikeasti ole minun ystäväni vaan mieheni salarakastajatar! Ja näin hän oli siis ollut miehelleni raskaana. Muka. Tai ehkä olikin ollut, sillä mieheni mukaan hänellä oli jopa alkanut maha kasvaa ennen sitä keskenmenoa. Mietin vain, että miksi muka testit eivät näyttäneet hänen raskauttaan. Eihän sellaiseen raskauteen ainakaan saa aborttia, joka ei näy testeissä...!
Onneksi meni kesken.
Seuraavana aamuna meni kuulemma töihin, kun ei ollut muitakaan tekijöitä. Olisiko ollut vielä niin, että sai jotenkin sumplittua ettei siitä jäänyt merkintää mihinkään... Ei todellakaan uskottava tarina.
ap (5. teksti myös minun)
eihän se mikään uusi juttu ole. Omalle kohdalle kävi myös niin. Tosin raskaus jouduttiin keskeyttämään rv, 14 . Mitäpä jos tuolle ap:n tarinan naiselle on käynyt samoin.
Ai oikein maha kasvaa? Ennen rv 8? :D
JOS on HOIKKA, se maha kasvaa kyllä jo noilla viikoilla.
Rv 8 sain jo onnitteluja ulkopuolisilta.
Mutta itse asiaan, periaatteessa mahdollista, käytännöstä ei tiedä kukaan.
Minulla itselläni oli menkat myöshässä 3 viikkoa, pissa testit negaa. Veritestit plussaa.
-Läskipallero- (jonka hoikalla kaverilla raskaus oli jo huomattavissa rv 8)
Ilman tuota mieheni kertomusta mahan kasvamisesta olisin satavarma, että juttu on valetta...
ap
kun minä menin kierukan poistoon niin aikaa varatessa lääkäri sanoi että ainakin viikon enne poistoo käyttää esim. kondoomia jos ei halua raskautua. jos ovis osuu poiston ja toisen ehkäisyn aloituksen väliin.
eli raskkautuminen on mahdollista. tuota sairaalassa ilman merkintää en usko,.
siittiöt voivat "muhia" toimintakykyisinä naisen sisällä jopa 5 vuorokautta. Eri asia että onko munasolu irronnut juuri sillä hetkellä kun kierukka otettu pois ja miten rengas vaikuttanut jne.
Mutta jos raskaustesti ei näyttänyt plussaa ja vuoto alkoi sitten kuitenkin, niin eihän tuossa ole kyseessä kuin myöhästyneet menkat, ei raskaus. Jos olisi tullut keskenmeno niin kai olisi käynyt tarkistuttamassa että kaikki tullut ulos ym. En todellakaan uskoisi tuollaista satua.