Onko olemassa täysin itsenäisiä ihmisiä jotka eivät ollenkaan tarvitse toisia ihmisiä?
Olisi nimittäin kiva olla sellainen. En tykkää olla riippuvainen keistäkään ihmisistä. Liian usein ihmisiin saa pettyä tavalla tai toisella. Onko joku niin henkisesti vahva että ei koe tarvitsevansa esim. juttuseuraa ikinä?
Kommentit (45)
Minusta esim on todella vaikea lohduttaa itseään vain tosiasioilla. Sä paljon enemmän rohkaisua jostain syystä kun joku toinen lohduttaa niillä samoilla asioilla jotka itsekin kyllä jo tietää. Ap.
Minä taidan olla tällainen. En ikinä avaudu mistään ongelmista läheisille ja jos johonkin tarvitsen apua, niin ostan sitä. Olen oppinut kantapään kautta, että kehenkään ei kannata luottaa ja kaikkein vähiten "ystäviin".
Vierailija kirjoitti:
Minä taidan olla tällainen. En ikinä avaudu mistään ongelmista läheisille ja jos johonkin tarvitsen apua, niin ostan sitä. Olen oppinut kantapään kautta, että kehenkään ei kannata luottaa ja kaikkein vähiten "ystäviin".
Mulle ei esim. tule sellaista tunnetta, että nyt on pakko soittaa jollekin ja jutella. Voin helposti olla vaikka viikkoja puhumatta yhtään kenellekkään.
Minä olen sellainen.
Mitä vähemmän ihmisiä ympärillä,sitä parempi minun on olla. Olen ehdottomasti introvertti ,enkä kaipaa toisia ihmisiä sotkemaan elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sellainen.
Mitä vähemmän ihmisiä ympärillä,sitä parempi minun on olla. Olen ehdottomasti introvertti ,enkä kaipaa toisia ihmisiä sotkemaan elämääni.
Onko sulla puolisoa?
Kun tarkkaan miettii, niin oikeastaan ihan joka ikinen murhe liittyy jollain tavalla johonkin muuhun ihmiseen. Yksin on onnellisempi.
Kaikki me ollaan riippuvaisia yhteiskunnasta. Eli ei ole. Jotkut toki luulee olevansa parempia kuin muut ja väittää etteivät tarvitse
Olen oppinut olemaan yksin. Matto on vedetty monta kertaa jalkojen alta, kun olisin tarvinnut toista ihmistä. Sitä oppii olemaan yksin. Kavereita on joitain, mutta en paljon luota niihinkään. Ovat kivanpäivän tuttuja.
Toisaalta minun ei tarvitse auttaa tai tukea ketään, kun on vastavuoroista.
Kavereillani on omiakin ongelmia, niin eivät pysty / osaa tukea.
Vierailija kirjoitti:
Kun tarkkaan miettii, niin oikeastaan ihan joka ikinen murhe liittyy jollain tavalla johonkin muuhun ihmiseen. Yksin on onnellisempi.
Ei välttämättä. Voi olla työasioita, talousasioita tai terveyshuolia.
En ole tavannut sellaista hyvää ystävää, vaikka mielestäni minä voisin olla toiselle sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sellainen.
Mulla sama.
En käytä edes kelan palveluita koska en halua olla riippuvainen kenestäkään. En myöskään käytä julkista liikennettä vaan kuljen omalla autollani ja mieluimmin yksin, ottamatta ketään kyytiin. Asun yksin 154 neliön omakotitalossani sillä rakastan tilaa ja yksityisyyttäni. Lisäksi inhoan kakaroita ja niistä lähtevää meteliä sekä sitä sotkua minkä ne saavat aikaan. En myöskään halua jotain naista tänne majailemaan pidemmäksi aikaa joten käytän mieluummin vuokrattavia versioita.inhoan kaikenlaista jonottamista joten mahdolliset hammaslääkäri / lääkäri asiat hoidatan yksityisellä puolella. Samoin autoni huollot sekä katsastuksen hoidatan palveluna jossa auto haetaan pihasta ja palautetaan kunnossa olevana. Työni teen etätyönä joten sekin asia on kunnossa.
Aika monta kertaa olen joutunut toteamaan, että olen yksin tässä maailmassa. Kuinka katkeraa ja kipeää. Kipu hellittää. Pala palalta tarvitsee vähemmän toisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sellainen.
Onko sulla puolisoa?
Minulla on fwb suhde erään yksinhuoltaja naisen kanssa. Oikein toimiva suhde onkin.
Ei ole. Jokainen ihminen tarvitsee syntymiseen toisen ihmisen.
Olen täysin itsenäinen. Vanhempani hylkäsi minut jo nuorena. Olen elänyt yksin aina ei ole kavereita eikä sukulaisiakaan.
T: kiltti ja kunnollinen mies
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me ollaan riippuvaisia yhteiskunnasta. Eli ei ole. Jotkut toki luulee olevansa parempia kuin muut ja väittää etteivät tarvitse
Yhteiskunta riippuvaisiakin on monen tasoisia, mutta läheisriippuvuus on täysin eriasia. Toiset ovat tissiposkia ja toiset pärjäävät paremmin yksin.
Mieluummin yksin , kuin huonon kaverin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sellainen.
Onko sulla puolisoa?
Minulla on fwb suhde erään yksinhuoltaja naisen kanssa. Oikein toimiva suhde onkin.
"enkä kaipaa toisia ihmisiä sotkemaan elämääni"
Juujuu.
Parempi yksin kuin yyhhoon kanssa.
Näin se vaan menee..
Yksinäisyys on vapauttavaa. Ei tarvitse olla riippuvainen kenenkään mielipiteistä.
Toisaalta yksinäisyys luo ulkopuolisuuden olon. Hyvät ihmiset tuovat energiaa ja tukea - se jää puuttumaan.
Ei ole sellaista, joka ei tarvitsisi millään tavalla muita ihmisiä. Ellei asu jossain viidakossa.