Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia ettei mies halua leikkiä lapsensa kanssa?

Vierailija
09.01.2024 |

Kaikki muukin hoitaminen vaikuttaa olevan pakkopullaa ja täytyy vaatimalla vaatia, jotta saisin ite tehtyä välillä muitakin asioita. En ihan tätä odottanut, koska nimenomaan mies oli se, joka innokkaammin halusi lapsia ja haluaa omien sanojensa mukaan lisääkin.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä määrittelet, ohjaat ja säätelet millainen hän tulisi olla isänä? Miten paljon isä ja lapsi on saanut sitä tilaa ja aikaa toisten kanssa ihan vaan keskenään? 

En? Olen todellakin pyytänyt lukuisia kertoja miestä hoitamaan lasta, jotta voisin itse käydä vaikka omassa rauhassa kaupassa, tehdä kotitöitä, ottaa aikaa itselle tai edes käydä yksin suihkussa. Pyytänyt, koska mies ei kertaakaan ole tarjoutunut itse hoitamaan tai muutenkaan osoittanut halua siihen. Ihan päivittäin on ollut tilaisuus olla lapsen kanssa keskenään.

ap

Lapsiko olet? 

Vierailija
22/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä määrittelet, ohjaat ja säätelet millainen hän tulisi olla isänä? Miten paljon isä ja lapsi on saanut sitä tilaa ja aikaa toisten kanssa ihan vaan keskenään? 

En? Olen todellakin pyytänyt lukuisia kertoja miestä hoitamaan lasta, jotta voisin itse käydä vaikka omassa rauhassa kaupassa, tehdä kotitöitä, ottaa aikaa itselle tai edes käydä yksin suihkussa. Pyytänyt, koska mies ei kertaakaan ole tarjoutunut itse hoitamaan tai muutenkaan osoittanut halua siihen. Ihan päivittäin on ollut tilaisuus olla lapsen kanssa keskenään.

ap

Eli et ole antanut sitä tilaa? 

Miten se mielestäsi tapahtuu? Jätän lapsen heitteille ja katson mitä tapahtuu? Jos en pyydä niin mies ihan tyytyväisenä tekee vain omia juttujaan eikä osallistu mitenkään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osannut yhtään olla lapsen kanssa ennen kun oli jotain 6-7v. Sen jälkeen ollaankin touhuttu paljon paljon lapsen kanssa. Käydään kalassa ja eräilemässä. Ehkä se oli oma kärsivällisyys tai lapsen kärsimättömyys pienempänä kun ei oikeen löydetty kivaa yhteistä tekemistä. Legoja joskus yritin lapsen kanssa rakennella, mutta kun se keskittymiskyky on niin mahdottoman huono ainakin tällä meidän lapsella, niin eihän siitä mitään tullut. 

M

Vierailija
24/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et enää pyytele lupia lähteä kauppaan tai johonkin muualle omassa rauhassa. Ilmoitusluontoinen asia, että menet nyt omille asioille ja piste.

Nimenomaan. Näin toimii ainakin meidän kaksilapsisessa perheessä. "Hei mä lähden käymään tossa illansuussa kirjastossa". "Mä meen nyt suihkuun". "Mulla on illalla se pilates". "Mun kaveri tulee perjantaina kaupunkiin, ja me voitais mennä johonkin yksille. Sopii varmaan että menen."

Ei lapsen kanssa ole pakko koko ajan leikkiä, mutta kyllä pienellä lapsella pitää olla koko ajan joku läsnä. Jos lapsella on kaksi aikuista, niin kyllä kuuluu molemmille yhtä paljon lastenhoitoa ja kotitöitä, ei tämä ole mikään neuvottelun aihe. Lapsi on kuitenkin yhdessä päätetty hankkia, joten yhdessä se myös hoidetaan.

Ja sellainen huomio, että kotityöt EI ole mitään omaa aikaa. Eli reippaasti kalenteriin joku oma kiva juttu joka rentouttaa, isä hoitaa sillä aikaa lasta.

Vierailija
25/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hän on jättänyt lapsen hoitamatta kun olet käynyt kaupassa, harrastuksessa, kahvilla, jne? 

Ei ole jättänyt hoitamatta, mutta en mä ole mihinkään harrastuksiin tai kahville uskaltanut lähteä, koska siinä tapauksessa en ole saanut hyväksyntää. Jotenkin en vaan uskalla lähteä, koska vaikka kävisin vain nopeasti kaupassa, saan kuulla takaisin tullessani valitusvirren.

ap

Vierailija
26/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt keskustelet, että joko korjaa asenteensa ja osallistuu perhe-elämään tai pääsee maksamaan elareita. Käytännössä olet jo yksinhuoltaja.

Vierailija
27/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se valitettavasti edelleen tyypillistä, että mies haluaa jatkaa elämäänsä lapsen synnyttyä ja äidille jää paljon suurempi vastuu lapsesta ja kotitöistä. Kyllä se sitten alkaa jossain vaiheessa näkymään kumpi lapsen kanssa on aikaansa viettänyt ja muutosliikkeiden eteen pitää tehdä aina vaan enemmän töitä. Leikkiä ei toki tarvi, mutta läsna pitäisi olla.

Vierailija
28/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli et ole antanut sitä tilaa? 

Miten se mielestäsi tapahtuu? Jätän lapsen heitteille ja katson mitä tapahtuu? Jos en pyydä niin mies ihan tyytyväisenä tekee vain omia juttujaan e

Heitteille jättö esim mennä suihkuun kun toinen vanhempi on kotona? 

Vierailija
29/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hän on jättänyt lapsen hoitamatta kun olet käynyt kaupassa, harrastuksessa, kahvilla, jne? 

Ei ole jättänyt hoitamatta, mutta en mä ole mihinkään harrastuksiin tai kahville uskal

Anteeksi suora sanavalinta, mutta olet tässä tilanteessa myös siksi, että olet lapanen etkä pidä omia puoliasi. Jos valitusvirsi alkaa, annat takaisin sellaisen valitusvirren että muistaa sen. Sä et saa olla yksin vastuussa lapsesta, jos teillä on jonkunlainen parisuhde. Mies on varmaan jo niin tottunut siihen, ettei lusmuilusta tule mitään seuraamuksia.

Vierailija
30/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni ei juurikaan leikkinyt kanssani ollessani pieni. Aikuisena olin hänelle ryyppykaveri.

M 48

Vierailija
31/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lapsi osaa leikkiä itse, eihän vanhempi ole mikään viihdyttäjä lapselle. Mutta olemalla läsnä, viemällä lasta ulos, ottamalla lapsi mukaan arkeen jne toki. Eikö isä vietä ollenkaan aikaa lapsen kanssa?

No viettää pitkin hampain jos pakotan. Enkä pakota mitenkään viihdyttämään tai olemaan tietyllä tavalla. Kunhan katsoo perään ja tarvittaessa antaa ruokaa, vaihtaa vaipan. Joskus olen toivonut, että veisi lasta vaikka ulos, mutta sitä ei suostu tekemään. Piti vähän isyysvapaata, jolloin vei pari kertaa, mutta ilmeisesti ei tykännyt.

ap

Avaa vähän mitä tarkoitat pakottamisellasi, mitä se on !

Vierailija
32/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopputulema taitaa siis olla, että olen hyväksikäytetty vässykkä :( Jokatapauksessa on jo mennyt maku tästä touhusta ja lisää lapsia en todellakaan ole hankkimassa.

ap

Vierailija
33/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on taas jännä miehen valinnut lasten tekoon joka ei sitten huolehdi lapsista vaan jättää sen naiselle ja käy varmaan pettämässä jossain sinua.

Vierailija
34/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin uuden harrastuksen kun ipana täytti vuoden ja ilmoitin että mäkin otan itselleni aikaa. Ei mies jaksanu kauaa vikistä kun huomasi että pystyy hoitamaan lastaan enkä aijo luopua harrastuksestani saati anteeksi pyydellä. 

Aloittaja lähtee nyt vaan menoilleen ja korvat kiinni miehen valituksesta. Yhdessä lapsi tehtiin ja yhdessä se myös hoidetaan. Ei ne juuri leikkineet, puuhasivat muita juttujaan. 

Vierailija
35/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi, oletko hoitovapaalla, käykö lapsi päiväkodissa ? Lapselle pitää antaa myös tilaa keksiä itse omia leikkejä, jos on leikkivälineitä.

Vierailija
36/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopputulema taitaa siis olla, että olen hyväksikäytetty vässykkä :( Jokatapauksessa on jo mennyt maku tästä touhusta ja lisää lapsia en todellakaan ole hankkimassa.

ap

Moni suomalainen nainen kohtaa parisuhteessa hyväksikäyttöä. 

Vierailija
37/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletko itse palannut jo töihin? Meillä tilanne tasaantui vasta kun palasin töihin, ja mies hoiti lasta pari kuukautta ennen päivähoitoon viemistä. Tajusi siinä kohtaa, että kaikkea ei ehdi päivän aikana lapsen kanssa hoitaa, vaan kotitöitä voidaan jakaa illalla. Myös isän ja lapsen suhde voimistui luontevaksi. Meillä ei äiti ole automaattisesti ykkönen.

Vierailija
38/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se valitettavasti edelleen tyypillistä, että mies haluaa jatkaa elämäänsä lapsen synnyttyä ja äidille jää paljon suurempi vastuu lapsesta ja kotitöistä. Kyllä se sitten alkaa jossain vaiheessa näkymään kumpi lapsen kanssa on aikaansa viettänyt ja muutosliikkeiden eteen pitää tehdä aina vaan enemmän töitä. Leikkiä ei toki tarvi, mutta läsna pitäisi olla.

Miten niin tyypillistä? Omissa sosiaalisissa piireissä ei todellakaan ole tyypillistä, mutta ehkä se kertoo enemmän siitä ettei porukassa ole yhtään amista tai vastaavaa elämänkoululaista, jolla olisi haasteita elämänhallinnassa. Kyvyttömyys kantaa vastuuta lapsesta ei ole muuta kuin elämänhallinnan puutetta, eikä tämä katso sukupuolta.

Vierailija
39/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 60 luvulla vanhemmat leikkineet meidän lasten kanssa. Töitä tekivät ja ottivat mukaan askareisiin kun kynnelle kykenimme. Se oli sitä yhdessäoloa.  Jos ei isälle tai äidille leikkiminen ja konttaaminen lattialla maistu, voi vaikka lukea, kertoa tarinoita ym.  

Vierailija
40/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lapsi osaa leikkiä itse, eihän vanhempi ole mikään viihdyttäjä lapselle. Mutta olemalla läsnä, viemällä lasta ulos, ottamalla lapsi mukaan arkeen jne toki. Eikö isä vietä ollenkaan aikaa lapsen kanssa?

No viettää pitkin hampain jos pakotan. Enkä pakota mitenkään viihdyttämään tai olemaan tietyllä tavalla. Kunhan katsoo perään ja tarvittaessa antaa ruokaa, vaihtaa vaipan. Joskus olen toivonut, että veisi lasta vaikka ulos, mutta sitä ei suostu tekemään. Piti vähän isyysvapaata, jolloin vei pari kertaa, mutta ilmeisesti ei tykännyt.

ap

Avaa vähän mitä tarkoitat pakottamisellasi, mitä se on !

Vien lapsen hänelle ja sanon, että menen nyt tekemään asian x, josta sanoin aiemmin. Vastaan tulee AINA nurinaa, miksi en voi ottaa lasta mukaan. Hän ei siis sano, että ok, hoidan lasta sen aikaa vaan alkaa keksiä syitä miksi voin tehdä ihan mitä vaan lapsen kanssa ja ottaa aina lapsen mukaan. Suurimman osan  ajasta niin teenkin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän