Lapsi osastolla, miten vanhemman ruokailu
Jos lapsenne on joutunut osastohoitoon esim. tapaturman tai infektion vuoksi, niin oletteko vanhempana saanut ruuan sairalaasta, vai onko täytynyt hankkia omat eväät? Missä päin suomea, minkä ikäinen lapsi on ollut?
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Keski-Suomessa saa imettävä ruuan ja itse olen kyllä törkeästi syönyt isomman lapsen ruuat mitä on hänellä jäänyt, kun roskiinhan ne menee eikä lapsi kipeänä ole jaksanut syödä kaikkee mitä tuotu.
Meille Jorvin infektio-osastolla tuotiin vuoden ikäiselle esim. aamupalalla puuro, maito, tuoremehu, jogurtti ja kaksi leipää päällisineen, ja sanottiin että syö vain itse mitä jää. Toivat reilusti muulloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-Suomessa saa imettävä ruuan ja itse olen kyllä törkeästi syönyt isomman lapsen ruuat mitä on hänellä jäänyt, kun roskiinhan ne menee eikä lapsi kipeänä ole jaksanut syödä kaikkee mitä tuotu.
Meille Jorvin infektio-osastolla tuotiin vuoden ikäiselle esim. aamupalalla puuro, maito, tuoremehu, jogurtti ja kaksi leipää päällisineen, ja sanottiin että syö vain itse mitä jää. Toivat reilusti muulloinkin.
Toi on kuitenkin eri asia, saamasi ruoka on maksullista.
Täällä vanhemmat kinuavat ilmaista ruokaa lasten varjolla.
Itse olin viitisen vuotta sitten melkein viikon 2,5 vuotiaan kanssa PHKS lasten infektio osastolla ja siellä tosiaan sai pitää omia ruokia vanhemmille tarkoitetussa taukohuoneen jääkaapissa ja lisäksi sairaalan ruokalasta sai ostaa ruokaa ja kahvilasta tietenkin mitä halusi. Minulla oli asiat sinänsä tosi hyvin, että meidän luona kävi vierailulla joka päivä ainakin joku, lapsen isä ja sisarus, sekä molemmat isovanhemmat, tällöin pääsin itse helposti jaloittelemaan tai hakemaan ruokaa tai ihan vain syömään rauhassa. Lisäksi anoppi myös toi joka kerta tullessaan minulle jotain ruokaa ja viinirypäleitä, yms. pikkupurtavaa.
Tämän lisäksi kyllä myös hoitajat huolehtivat minusta ja kyselivät, että olethan varmasti muistanut syödä ja tarjoutuivat olemaan lapsen kanssa jos minun tarvitsee hakea sairaalan kahvilasta jotain tai jos lapsi tarvitsee seuraa sen aikaa kun käyn taukohuoneessa syömässä.
Kuka edes haluaisi syödä sairaalaruokaa? Kuka siitä vielä maksaiskin? Puistatus
Turvaverkko piti mut ruuassa parin viikon ajan. Osastolle ei vierailijoita päässyt, niin kylmälaukku hoitajien toimistoon ja he sitten toimittivat pieneen taukohuoneeseen.
Lastenklinikka 8 v tytär
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse olin eristyshuoneessa 1v taaperon kanssa taysissa 2v sitten. itsellä ei ollut mitään oireita ym mutta koska en voinut jättää lasta yksin en pystynyt hakeen ruokaa. onneks kaverit jaksoi auttaa ja kävi mulle hakemassa välillä evästä ettei tarvinnut kokonaan ilman ruokaa selvitä sitä viikkoa.
Miksi sitä lasta ei voi jättää sinne siksi aikaa, että käyt vaikka pesulla ja syömässä? Se on siellä hoidossa ja ihan hyvissä käsissä, eikä tervehtyminen vaadi sinun 24/7 läsnäoloasi.
koska 1.5v ei voinut jättää yksin happisaturaatio mittareineen ja nenämahaletkuineen. Kaverit toivat ruuat osaston ovelle josta kävin ne juosten hakemassa lapsen nukkuessa toivoen että letkut on paikallaan kun tulen.
Meillä sairaalasta kauppaan n.2min matka ja kyllä hoitajien sen verran kuuluu lasta tarvittaessa hoitaa. Täytyyhän sen vanhemman jossain vaiheessa käydä pesulla ja vessassakin.
Ei saanut osastolla imettävä ruokaa. HUS
T. Lasten infektio osastolla 4vk viettänyt putkeen.
Paikallisessa keskussairaalassa sai tilata sairaalaruuan vanhemmalle, maksua vastaan tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytä yksi viesti, jossa on puhuttu ILMAISESTA ruuasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei ole ilmaisesta ruuasta puhunut kuin te nillittäjät. Ap käsittääkseni tiedusteli, saako ruokaa osastohuoneeseen myös vanhemmalle, vai tarvitseeko hankkia omat eväät. Jossain sairaaloissa näköjään saa maksua vastaan tilattua ruuan vanhemmalle. Ja jossain taas sen on saanut ilmaiseksi, jos on ollut imetyksellä olevan vauvan kanssa.
Omat evät mukaan jos ei rahaa käytää sairaalan ruokalaa/ kahvilaa.
Jos vanhempi ei ole potilaana, on tietenkin itse maksettava ruuat.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sairaalasta kauppaan n.2min matka ja kyllä hoitajien sen verran kuuluu lasta tarvittaessa hoitaa. Täytyyhän sen vanhemman jossain vaiheessa käydä pesulla ja vessassakin.
Ei saanut osastolla imettävä ruokaa. HUS
T. Lasten infektio osastolla 4vk viettänyt putkeen.
Ilmaisen hammasharjan ja läjän tahnaa sain kuitenkin kun lähtö sairaalaan tuli vähän yllättäen. En näitä pyytänyt vaan kysyttiin tarvitsenko.
Mä "sain" ruokaa kun olin lapsen kanssa osastolla. Siis kun täällä nyt on epäselvyyttä ilmeisesti siitä, mitä sanat tarkoittavat, niin tässä tapauksessa se, että "sain" ruokaa tarkoitti sitä, että minulle tuotiin annos ruokaa ruokailuaikaan ja maksoin siitä sitten sairaalalaskun yhteydessä.
Miten ihmeessä tässä keskustelussa on niin monta ihmistä, jotka eivät osaa suomea? Suomessahan on ihan normaalia, että kun tiedustelet vaikkapa ravintolan tarjontaa, niin käytetään sanaa "saada". "Saako sieltä pizzaa?" tai "Saako siellä lihapullia?". Kukaan ei oleta ruuan olevan ilmaista, vaan tässä tapauksessa sana "saada" viittaa siihen, onko haluttua asiaa ylipäänsä tarjolla.
Minä siis sain sairaalassa ruokaa, kun olin siellä lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kun potilaasta kirjataan tietoja, myös ruokailusta kirjataan - miten ruoka maistuu ja minkä verran syö - kannattaa mainita oma osuus, muuten käy niin, että henkilökunna arvio heittää härän pyllyä kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Kun potilaasta kirjataan tietoja, myös ruokailusta kirjataan - miten ruoka maistuu ja minkä verran syö - kannattaa mainita oma osuus, muuten käy niin, että henkilökunnan arvio heittää härän pyllyä kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei juma, onko mammat näin ahneita, että pitää saada ilmaista ruokaa lapsen varjolla??
Olisikohan kuitenkin kyse ahneuden sijaan ihan vaikka käytännön asioista? Miten hoitaisit, jos sairaana olisi vaikka 1,5 v jatkuvasti kiipeilevä taapero, hoitajat eivät ehdi lastenvahdiksi, ja sairaalassa ei olisi ravintolaa (jossain nimittäin vain kahvila joka on auki ma-la)?
Niin, että pitäisi saada ilmaiseksi ruokaa, ahneutta se on.
Etkö sä tollo osaa lukea aloitusta? Ei siinä puhuta ilmaisuudesta mitään. Olet kyllä yksinkertainen.
Miten oot saanut tähän asti syödäksesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen tollo! Kuka on kinunnut?
Miksi sitä lasta ei voi jättää sinne siksi aikaa, että käyt vaikka pesulla ja syömässä? Se on siellä hoidossa ja ihan hyvissä käsissä, eikä tervehtyminen vaadi sinun 24/7 läsnäoloasi.