Lapsi osastolla, miten vanhemman ruokailu
Jos lapsenne on joutunut osastohoitoon esim. tapaturman tai infektion vuoksi, niin oletteko vanhempana saanut ruuan sairalaasta, vai onko täytynyt hankkia omat eväät? Missä päin suomea, minkä ikäinen lapsi on ollut?
Kommentit (118)
On täällä ihme porukkaa. Ei ole lapsi yhtään missään, vaan olen itse ollut töissä osastolla jossa imettävien vauvojen äidit saivat ruuan, ja kuulin että toisaalla ei ole saanut. Kunhan kysyin, eikö tämä palsta ole keskusteluja varten?
Miettikää vähän omia reaktioitanne, olisikohan ennemminkin niissä havaittavissa tuota erään kommentoijan kuuluttamaa "käsittämätön tyhmyyttä".
Ap
Omassa sairaalassa (Hyvinkää) ei ollut ainakaan aiemmin vanhemmille ruokailua. Lähellä kauppa ja osastolla vanhempien eväille jääkaappia/mikroa. Kahvinkeitin ja kahvit löytyi talon puolesta.
Hyvin siinä lähi kaupassa sai aina parin päivän välein kipaistua, kerroin vaan siitä aina hoitajalle ja joku yleensä tuli lapsen kanssa siksi aikaa.
Jos imettää niin saa maksuttoman ruuan. Täällä on ihan jääkaapit vanhemmille ja mikrot. Kahvia/teetä saa keittää maksutta.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä tyhmyyttä ap.
Katsopa peiliin. Ainakin itse HUSissa sain kaikki ruuat kun imetin. Lapsen ollessa isompi sain myös lounaan ja päivällisen. Typerää huudella tyhmäksi kun et selkeästi tiedä mitä huutelet
Vierailija kirjoitti:
Jos imettää niin saa maksuttoman ruuan. Täällä on ihan jääkaapit vanhemmille ja mikrot. Kahvia/teetä saa keittää maksutta.
Missä sairaalassa olette?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia vanhemman pitäisi sairaalasta ruuat saada?
Minkäköhän takia? Mietipä itse. Jos äiti/ isä on sairaan lapsen luona 24/7
Sairaalassa voi ruokailla myös ulkopuoliset. Ihan rahalla.
Minulta kysyi hoitaja, että tilaako mulle annoksen, kun oli puhe lapsen ruokailusta.
Vierailija kirjoitti:
Sairaalan ruokalassa saa ainakin Meilahdessa käydä ulkopuolisetkin syömässä, ei tarvitse olla henkilökuntaa. Lapsen osastolla (keskososasto) oli lisäksi vanhemmille taukohuone jossa oli jääkaappi, sinne sai tuoda omia eväitä.
Toki, mutta ei se ilmaista ole, vaan maksaa tietenkin täytyy, niin kuin henkilökuntakin.
Jorvi, lastenosasto 2022.
6vk vanhan imetetyn vauvan kanssa osastolla. Ekana aamuna sai aamupalan, muuten piti ruoka hankkia itse. Oltiin osastolla 2 yötä.
Kerran lapsen isovanhempi toi ruokaa ja kerran hoitajat vahti vauvaa sen aikaa, että pääsin läheiselle ärrälle ostamaan eväitä.
Ihan perseestä oli. Hoitajilla ei resurssia hoitaa lapsia että vanhempi pääsisi syömään.
Vierailija kirjoitti:
Jorvi, lastenosasto 2022.
6vk vanhan imetetyn vauvan kanssa osastolla. Ekana aamuna sai aamupalan, muuten piti ruoka hankkia itse. Oltiin osastolla 2 yötä.
Kerran lapsen isovanhempi toi ruokaa ja kerran hoitajat vahti vauvaa sen aikaa, että pääsin läheiselle ärrälle ostamaan eväitä.
Ihan perseestä oli. Hoitajilla ei resurssia hoitaa lapsia että vanhempi pääsisi syömään.
Vauva oli pisaraerityksessä, joten vauvan kanssa ei sairaalassa voinut liikkua. Minä sain liikkua normaalisti, mutta yksin ei vauvaa voinut jättää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen isän kanssa vuoroteltiin. Ja huomautuksena että oltiin tosi huonoissa väleissä tuolloin, mutta lapsen vakava sairaus laittoi asiat perspektiiviin. Yleensä myös se kumpi oli käynyt jossain kahvilassa tms. toi toiselle jotain välipalaa.
Tämä. Vuorot.
Ei saa ruokaa. Jos on kaksi vanhempaa, niin voi vuorotella.
Itse jouduin yllättäen illalla lapsen kanssa ambulanssilla sairaalaan harrastuksessa tapahtuneen tapaturman vuoksi. Söin illalla lapsen annoksesta sen mitä lapsi ei jaksanut, ja seuraavana aamuna kävin syömässä sillä aikaa kun lapsi oli leikkauksessa. Onneksi ei huolen takia ollut kauheasti ruokahaluakaan. Lasta ei voinut jättää yksin ruuan haun ajaksi, koska kannttiini oli jo kiinni ja ruoka olisi pitänyt hakea kauempaa, lapsi oli sen verran pieni ja kipeä. Lapsen isä on kuollut, joten hänestä ei ollut apua.
Ja täysimetetty vauva, ei ruokatarjoilua imettävälle äidille.
Jos tarvii vielä osastolle joskus mennä, auto saa jäädä kotiväelle että voivat tuoda ruokaa osastolle...
Ei juma, onko mammat näin ahneita, että pitää saada ilmaista ruokaa lapsen varjolla??
Vierailija kirjoitti:
Ja täysimetetty vauva, ei ruokatarjoilua imettävälle äidille.
Jos tarvii vielä osastolle joskus mennä, auto saa jäädä kotiväelle että voivat tuoda ruokaa osastolle...
Ja mies vanhempien lapsien kanssa kotona ilman autoa. Vierailla ei saanut eristyshuoneessa ja kouluikäisiä ei voinut jättää yksin kotiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä saattaa olla lapsi kuolemaisillaan. Silloin saattaa kysellä tyhmiä.
Minulla on yksi lapsi kuollut sairaalan teholle enkä minä silti kysellyt tyhmiä. Tilanne oli lisäksi nopea ja sattui illalla/yöllä niin kyllä tullut ruoka mieleenkään.
Vierailija kirjoitti:
On täällä ihme porukkaa. Ei ole lapsi yhtään missään, vaan olen itse ollut töissä osastolla jossa imettävien vauvojen äidit saivat ruuan, ja kuulin että toisaalla ei ole saanut. Kunhan kysyin, eikö tämä palsta ole keskusteluja varten?
Miettikää vähän omia reaktioitanne, olisikohan ennemminkin niissä havaittavissa tuota erään kommentoijan kuuluttamaa "käsittämätön tyhmyyttä".
Ap
Imettävien vauvojen äidit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsopa peiliin. Ainakin itse HUSissa sain kaikki ruuat kun imetin. Lapsen ollessa isompi sain myös lounaan ja päivällisen. Typerää huudella tyhmäksi kun et selkeästi tiedä mitä huutelet
Ja missähän sait lounaan ja päivällisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia vanhemman pitäisi sairaalasta ruuat saada?
Minkäköhän takia? Mietipä itse. Jos äiti/ isä on sairaan lapsen luona 24/7
Sairaalassa voi ruokailla myös ulkopuoliset. Ihan rahalla.
Minulta kysyi hoitaja, että tilaako mulle annoksen, kun oli puhe lapsen ruokailusta.
Silloin maksat oman ruokasi.
Vierailija kirjoitti:
Ei juma, onko mammat näin ahneita, että pitää saada ilmaista ruokaa lapsen varjolla??
Kiva jos joku voisi sen aikaa katsoa lapsen perään että vanhempi pääsisi hankkimaan ruokaa
tuo joka oli ollut korona aikana eristyshuoneessa. Ei tietenkään kaverit saaneet viereilla osastolla vaan toivot oaston ovelle ruokaa ja kävin siitä nopeasti hakemassa. kertaakaan ei kyllä hoitajat tarjonneet mitään lastenvahtipalvelua että olisi päässyt syömään.
Ei eristyshuoneeseen saa vieraita tulla eikä sieltä pääse myöskään pois ravaamaan mihinkään. Hoitohenkilökuntakin suojautuu ennen eristyshuoneeseen menoa ja eristyshuoneen astiatkin pakataan suojiin ennen poiskuljettamista ettei pöpöt ja bakteerit leviä huoneen ulkopuolelle.