Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi osastolla, miten vanhemman ruokailu

Vierailija
09.01.2024 |

Jos lapsenne on joutunut osastohoitoon esim. tapaturman tai infektion vuoksi, niin oletteko vanhempana saanut ruuan sairalaasta, vai onko täytynyt hankkia omat eväät? Missä päin suomea, minkä ikäinen lapsi on ollut?

Kommentit (118)

Vierailija
41/118 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä tyhmyyttä ap. 

Hänellä saattaa olla lapsi kuolemaisillaan. Silloin saattaa kysellä tyhmiä.

No ei taida siinä kohtaa ruoka ihan ensimmäisenä mielessä olla.

Vierailija
42/118 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalan ravintolasta tai ihan vaan lähikaupasta. Kait se lapsi pärjää hoitajien kanssa hetken.

Hoitajat eivät hengaile edes pyynnöstä lapsen huoneessa. Tämä on oikeasti aika hankala asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/118 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täällä ihme porukkaa. Ei ole lapsi yhtään missään, vaan olen itse ollut töissä osastolla jossa imettävien vauvojen äidit saivat ruuan, ja kuulin että toisaalla ei ole saanut. Kunhan kysyin, eikö tämä palsta ole keskusteluja varten?

Miettikää vähän omia reaktioitanne, olisikohan ennemminkin niissä havaittavissa tuota erään kommentoijan kuuluttamaa "käsittämätön tyhmyyttä".

Ap 

Siinä kohtaa se äiti on siellä asiakas. Typerys.

Vierailija
44/118 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä saattaa olla lapsi kuolemaisillaan. Silloin saattaa kysellä tyhmiä.

No ei taida siinä kohtaa ruoka ihan ensimmäisenä mielessä olla.

Lapsi voi olla kuolemaisillaan pitkän aikaa 

Vierailija
45/118 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalan yhteydessä on myös hammashoitola, mutta kieltäytyivät tekemästä minulle tarvitsemaani juurihoitoa.

Vierailija
46/118 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei juma, onko mammat näin ahneita, että pitää saada ilmaista ruokaa lapsen varjolla??

Eihän ap minusta ilmaisesta ruuasta puhunut, vaan yleensä siitä, että saako ruokaa, ettei tarvitse kauempaa lähteä hakemaan. Moni kirjoittaakin, että on saanut ostaa annoksen.

Vierailija
47/118 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalan ravintolasta tai ihan vaan lähikaupasta. Kait se lapsi pärjää hoitajien kanssa hetken.

Hoitajat eivät hengaile edes pyynnöstä lapsen huoneessa. Tämä on oikeasti aika hankala asia.

Saattaa olla kerran viikossa osastolla vapaaehtoisia, jotka voivat olla lapsen kanssa hetken.

Vierailija
48/118 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, koko suku vaan mukaan ja kaikki saa sairaalasta ruokaa (omakustanne hintaan ravintolasta). 

Romaneillahan on tapana, että on koko suku siellä sairaalassa jos yksi on potilaana.

Vierailija
49/118 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täällä ihme porukkaa. Ei ole lapsi yhtään missään, vaan olen itse ollut töissä osastolla jossa imettävien vauvojen äidit saivat ruuan, ja kuulin että toisaalla ei ole saanut. Kunhan kysyin, eikö tämä palsta ole keskusteluja varten?

Miettikää vähän omia reaktioitanne, olisikohan ennemminkin niissä havaittavissa tuota erään kommentoijan kuuluttamaa "käsittämätön tyhmyyttä".

Ap 

Siinä kohtaa se äiti on siellä asiakas. Typerys.

Ai että imettävä äiti on asiakas, jos on sairaan vauvan kanssa osastolla?

Vierailija
50/118 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia vanhemman pitäisi sairaalasta ruuat saada?

Minkäköhän takia? Mietipä itse. Jos äiti/ isä on sairaan lapsen luona 24/7

Sairaalassa voi ruokailla myös ulkopuoliset. Ihan rahalla.

Eivät vanhemmat saa ilmaista ruokaa sairaalasta. Se pitää ostaa.

Niinhän tuossa kommentissakin jo kerrottiin.

Vierailija
51/118 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensairaalassa talo tarjosi kahvia ja teetä, muut syötävät hankittiin itse kun oltiin vuorotellen lapsen luona 24/7. Jotain alennuskuponkeja hlökuntaruokalaan. Ensimmäinen ilta ja yö kohdallani ruoatta venyi tosi pitkäksi kun kotoa lähdettiin äkkiä suoraan töistä ja minä ensiavusta mukaan sairaalaan. Ensiavussa tyhjä automaatti, samoin sairaalassa eikä tietysti kanttiinit auki enää. Kärvistin aamuun asti jolloin mies ajoi tuomaan mulle ruokaa. En yöllä pimeässä ja hirveässä hädässä hoksinut lähteä vieraaseen ympäristöön etsimään 24h kauppaa tai kioskia. Eikä siinä ihan lähellä ollutkaan.  Muttaettä näemmä toimintatavat sairaaloissa vaihtelevat.

Vierailija
52/118 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean negatiivisia kommentteja taas osa. Minusta kysymys on ihan olennainen, jos joutuu olemaan lapsen kanssa osastolla. En minä ainakaan jaksa päivätolkulla syömättä mitään. Kai nyt jokainen tajuaa, että se ruoka maksaa, siitähän nyt ei varmaan aloituksessakaan ollut kyse.

Vierailija
53/118 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei juma, onko mammat näin ahneita, että pitää saada ilmaista ruokaa lapsen varjolla??

Olisikohan kuitenkin kyse ahneuden sijaan ihan vaikka käytännön asioista? Miten hoitaisit, jos sairaana olisi vaikka 1,5 v jatkuvasti kiipeilevä taapero, hoitajat eivät ehdi lastenvahdiksi, ja sairaalassa ei olisi ravintolaa (jossain nimittäin vain kahvila joka on auki ma-la)? 

Vierailija
54/118 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Suomessa saa imettävä ruuan ja itse olen kyllä törkeästi syönyt isomman lapsen ruuat mitä on hänellä jäänyt, kun roskiinhan ne menee eikä lapsi kipeänä ole jaksanut syödä kaikkee mitä tuotu. 

Vierailija
55/118 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean negatiivisia kommentteja taas osa. Minusta kysymys on ihan olennainen, jos joutuu olemaan lapsen kanssa osastolla. En minä ainakaan jaksa päivätolkulla syömättä mitään. Kai nyt jokainen tajuaa, että se ruoka maksaa, siitähän nyt ei varmaan aloituksessakaan ollut kyse.

Näin juuri. Ja näemmä jossain on saanut jopa ilmaisen ruuan.

Osattaisiinpa joskus vastata asiallisesti kysymykseen jos on vastattavaa, eikä alkaa tatti otsassa -ttuilemaan

Vierailija
56/118 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan kuitenkin kyse ahneuden sijaan ihan vaikka käytännön asioista? Miten hoitaisit, jos sairaana olisi vaikka 1,5 v jatkuvasti kiipeilevä taapero, hoitajat eivät ehdi lastenvahdiksi, ja sairaalassa ei olisi ravintolaa (jossain nimittäin vain kahvila joka on auki ma-la)? 

Niin, että pitäisi saada ilmaiseksi ruokaa, ahneutta se on.

Vierailija
57/118 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsopa peiliin. Ainakin itse HUSissa sain kaikki ruuat kun imetin. Lapsen ollessa isompi sain myös lounaan ja päivällisen. Typerää huudella tyhmäksi kun et selkeästi tiedä mitä huutelet

Ja missähän sait lounaan ja päivällisen?

Samaisessa HUS:ssa.

Vierailija
58/118 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lepositeet on keksitty jo kauan sitten.

Vierailija
59/118 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, että pitäisi saada ilmaiseksi ruokaa, ahneutta se on.

Kuka puhui ilmaisesta ruuasta? 

Vierailija
60/118 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lepositeet on keksitty jo kauan sitten.

Voit sitten itse pyytää lapsellesi leparit, kun olette osastolla ja lähdet talsimaan läheiseen markettiin ruuan hakuun

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme