Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL : Alma 31, elää tuilla ja kritisoi ajatusta palkkatöistä

Vierailija
09.01.2024 |

Tuuvan toimintaa ohjaa antikapitalistinen passiivisuus. Hän vastustaa ajatusta siitä, että ihmisen olisi tehtävä toiselle ihmiselle rahaa ollakseen validi yhteiskunnan jäsen.

Ihmiset eivät hahmota, että työsuhde on valtasuhde. Se ei ole reilua työntekijälle, Tuuva selittää ajatusmaailmaansa juontaja Emma Karasjoelle.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/30af2174-5465-4418-ba7a-9fedcbf…

Kommentit (304)

Vierailija
81/304 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustaja kutsuu almaa sikailijaksi...

Kutsusiko tämä kansanedustaja myös Afrikasta sosiaaliturvaan matkustanutta monen lapsen yksihoitajaa tai paremminkin haaremivaimoa sikailijaksi

Vierailija
82/304 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Alman kanssa samoilla linjoilla. En tarvitse omaisuutta. Tietokone ja internet on minulle tv, radio, kirjasto ja ajanviete ja sivistys ja chatti ja pelaaminen ja kulttuuri. En tee mitään rahalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/304 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos tämä Alma Sven tuuvan lähisukulaisia.

Vierailija
84/304 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansanedustaja kutsuu almaa sikailijaksi...

Kutsusiko tämä kansanedustaja myös Afrikasta sosiaaliturvaan matkustanutta monen lapsen yksihoitajaa tai paremminkin haaremivaimoa sikailijaksi

No sinä oot ainakin rasisti

Kansanedustaja osoitti ettei osaa lukea otsikkoa pidemmälle. Raivo-otsikointi toimii

Vierailija
85/304 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalapalkkainen työ ei kannata, koska se ei lopu. Saa vain pahan mielen ja pienen palkan.

Vierailija
86/304 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkevä nainen joka osaa ajatella itsenäisesti. Arvostan.

Olet itse samanlainen itsekäs loinen?

Ja sinä olet pelkkä yhteiskunnan lammastyöläinen!

Vierailija
87/304 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matala palkka millä tavalla alalla tarkoittaa paskapaikkaa ja alistettua asemaa työpaikalla ..

Tämä on itse huomattu. Samasta työstä toinen saa parempaa palkkaa ja parempaa kohtelua jossa  irveitö katsotaan läpi ja tämän ajatuksia kuunnellaan ja työaikoja ja työtehtävistä pystyy sopimaan paremmin .

Tätä kutsutaan myös pärtstäkertoimeksi

Vierailija
88/304 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen Alman kanssa samoilla linjoilla. En tarvitse omaisuutta. Tietokone ja internet on minulle tv, radio, kirjasto ja ajanviete ja sivistys ja chatti ja pelaaminen ja kulttuuri. En tee mitään rahalla.

Älä sitte nosta etujakaan

Vierailija
89/304 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alma on human being (not doing). Sitäpaitsi olen Alman kanssa samaa mieltä vaikka en itse olekaan ollut päivääkään työtön. Arvostan.

Vierailija
90/304 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alman kommenttien tulkinnassa, ja toki kommenteissakin on havaittavissa pientä provokaatiota / provosoitumista. Kokonaisuudessaan ymmärrän keskeisimmän sanoman olevan, että työtön ihminen ei ole sen huonompi kuin työssä käyväkään, ja työ ei saisi olla ihmisarvon mittari. 

Lisäksi Suomessa on vapaus valita elinkeino / ammatti, eli tässä ehkä nyt liikaa tartutaan siihen, että Alma saa tukia, mutta unohdetaan se, että hän tekee kyllä luovaa työtä (esim. apurahalla), muttei varsinaista palkkatyötä. Mielestäni tämä ei tee hänestä idologista elämäntapatyötöntä, vaan ennemminkin luovan alan pätkätyöläisen. Suomessa on valtavasti esimerkiksi kulttuurialan pätkätyöläisiä, taiteilijoita, muusikoita, kirjailijoita ym., eikä heitäkään voida pakottaa ns. "Oikeisiin töihin". Jos voisi, tämä käytännössä tarkoittaisi sosiaaliturvan muuttamista vastikkeelliseksi. Tämä taas vähentää niitä oikeasti asiallisesti palkattujen ty

Ei nyt ihan näinkään.

Ennemmin se on niin, että palkkatyöllä eletään, ja taiteella hankitaan lisätuloja. Työviikon jälkeen toteutetaan sitten sitä luovaa puolta.

Annat nyt ihan väärän kuvan kaikesta.

Moni kuvataiteilija opettaa koulussa kuvista päivisin, ja moni kuuluisakin muusikko on ihan perusduunari arkisin.

Vierailija
91/304 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alma saa olla erittäin tyytyväinen että sattui syntymään hyvinvointivaltio-Suomeen. Pohjoismaiden ulkopuolella hän nimittäin joutuisi elättämään itsensä eli luopumaan "ideologisen työttömän" periaatteista. Tällainen lusmuilu ei olisi missään nimessä mahdollista esimerkiksi Etelä-Amerikassa tai Afrikassa. Ja jos me kaikki oltaisiin human being (not doing) niin vieläkin eleltäisiin enemmän tai vähemmän tyytyväisinä luolissa eläinten taljoihin pukeutuneina. Ei olisi nykyajan mukavuuksista tietoakaan, koska kukaan ei vaivautuisi näkemään vaivaa minkään kehityksen eteen. Sitäpaitsi Alma ei ole missään mielessä riippumaton tai edes järkevä, miksiköhän hän muuten lopetti journalistiikan opinnot yliopistossa kun opintotukikuukaudet oli käytetty. Mt-ongelmat syynä viivästymiselle tai ihan vaan laiskuus (ideologisista syistä varmaan sekin)?

Vierailija
92/304 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo se on naureskella, mutta tässä kritiikissä on nykypäivänä enemmän ja enemmän totuutta. Palkalla juuri ja juuri elää, tämän miniminkin eteen moni joutuu vetämään itsensä ihan äärirajoille, ja samaan aikaan yhä harvalukuisempi joukko rikastuu yhä enemmän toisten tekemällä työllä. Jotain on pahasti pielessä.

No miksei sitten yhä enemmän ja enemmän ryhdytä yrittäjiksi, kun siinä vaan muut tekevät kaikki työt ja itse vaan rikastuu? Vai mitä? 

Eikös vähän tarvita joku suuri pääoma? Perintönä kulkeva suklaatehdas. 

Vierailija
93/304 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alma saa olla erittäin tyytyväinen että sattui syntymään hyvinvointivaltio-Suomeen. Pohjoismaiden ulkopuolella hän nimittäin joutuisi elättämään itsensä eli luopumaan "ideologisen työttömän" periaatteista. Tällainen lusmuilu ei olisi missään nimessä mahdollista esimerkiksi Etelä-Amerikassa tai Afrikassa. Ja jos me kaikki oltaisiin human being (not doing) niin vieläkin eleltäisiin enemmän tai vähemmän tyytyväisinä luolissa eläinten taljoihin pukeutuneina. Ei olisi nykyajan mukavuuksista tietoakaan, koska kukaan ei vaivautuisi näkemään vaivaa minkään kehityksen eteen. Sitäpaitsi Alma ei ole missään mielessä riippumaton tai edes järkevä, miksiköhän hän muuten lopetti journalistiikan opinnot yliopistossa kun opintotukikuukaudet oli käytetty. Mt-ongelmat syynä viivästymiselle tai ihan vaan laiskuus (ideologisista syistä varmaan sekin)?

Kyllä muissakin maissa on ihmisiä ammatiltaan taiteilijoita. Kuvitteletko muka, että muissa maissa kaikki olisivat valtion virkamiehiä ja poliitikkoja?

Mikä muuten saa luulemaan, että taiteilija olisi täydellinen match valtion virkamiehen ammattiin?

Toisekseen, et näytä itsekään olevan töissä kun pitkin päivää heti aamusta alkaen kirjoittelet täällä.

Vierailija
94/304 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antikapitalismi eli kaikki mulle tänne heti ilman että teen mitään sen eteen

Tosi terve ajatusmaailma on tämä. Näinhän se yhteiskunta pyörii

Vierailija
95/304 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päätin myös vaihtaa työnteon taisteluun mielenterveysongelmia vastaan. Ei ura urjennut, joten hankin muuta tekemistä ongelmien ratkomisesta.

Vierailija
96/304 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh... Minun verorahoillani maksetaan taas tämänkin tiskihansikkaisiin ja pellevaatteisiin pukeutuvan someklovnin elämä. Ja totta kai hänellä on olevinaan taas niin viisasta sanottavaa, että julkaistaan oikein kirjoja ja Yle kirjoittaa juttuja.

Vierailija
97/304 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuen jakaja päättää tuista.                                                                                                                                                    db

Vierailija
98/304 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh... Minun verorahoillani maksetaan taas tämänkin tiskihansikkaisiin ja pellevaatteisiin pukeutuvan someklovnin elämä. Ja totta kai hänellä on olevinaan taas niin viisasta sanottavaa, että julkaistaan oikein kirjoja ja Yle kirjoittaa juttuja.

Ethän sä itsekään näytä olevan töissä. Ihan samanlainen verorahoilla loisiva itsekin olet, jopa huomattavasti pahempi. Klo on 14.48 eli parasta valtion virkamiehen työaikaa, miksi et tee itse töitä vaan kirjoittelet nettiin?

Vierailija
99/304 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea vääntää asiasta lisää huumoria, kun verorahoin ylläpidetty wokemedia promoaa sinkut paljaana-realityssä elämäntapatyöttömän antikapitalistista ideologiaa. He tekevät satiiria ihan itse!

Vierailija
100/304 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alma varmaan sitten hyväksyy myös sen, että sähkölaitosten ja vesilaitosten työntekijät myös jäävät kotiin makaamaan. Ja toki myös rakennus ja huoltoala. Vähän kylmä ja jano toki saattaa Almalle tulla, mutta kun oikeus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan