Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL : Alma 31, elää tuilla ja kritisoi ajatusta palkkatöistä

Vierailija
09.01.2024 |

Tuuvan toimintaa ohjaa antikapitalistinen passiivisuus. Hän vastustaa ajatusta siitä, että ihmisen olisi tehtävä toiselle ihmiselle rahaa ollakseen validi yhteiskunnan jäsen.

Ihmiset eivät hahmota, että työsuhde on valtasuhde. Se ei ole reilua työntekijälle, Tuuva selittää ajatusmaailmaansa juontaja Emma Karasjoelle.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/30af2174-5465-4418-ba7a-9fedcbf…

Kommentit (304)

Vierailija
41/304 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisesti työttömien parjaamisen ymmärtäisin jos meillä olisi täystyöllisyys ja oikea työvoimapula.

Mutta meillä ei ole täystyöllisyyttä. Meillä on tuhansia työttömiä, jotka riemusta kiljuen menisivät tekemään mitä tahansa työtä. Tärkeämpää olisi saada ensin heille työpaikat. 

Siellä hoitoalalla on työpaikkoja eli mitä tahansa työtä tarjolla vaikka kuinka paljon.

Ei vaan kelpaa.

Vierailija
42/304 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeksi: Kokoomus haluaa lietsoa enemmän vihaa työttömiä kohtaan jotta kansa hyväksyisi heidän rääkkäämisensä.

Tuollaisten ideologisesti työttömien rääkkäämisen hyväksyn minäkin, jonkun pitäisi kirjaimellisesti takoa noita kamara puolella vaikka päähän, jos ei opi niin sitten toisella puolen. Maailmassa ei olisi yhtään ihmistä jos ei kukaan tekisi töitä. Kuvitteletteko että samalla ajatus mallilla olisi alkuihmiset selvinneet? Ei kun piti hankkia ruokaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/304 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alman mielestä ruoka ja asunto ovat perusoikeuksia, mutta kenenkään ei pitäisi tehdä töitä. Kukahan ne asunnot sitten rakentaisi ja ruoat hankkisi.. 

Vierailija
44/304 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdä rahaa jollekin toiselle...?

Öö, se toinen maksaa palkan itselleni. Se antaa mulle rahaa työntekijänä.

Omituinen auktoriteettiongelma tai epäluuloisuusongelma yrittäjiä kohtaan Almalla.

Vierailija
45/304 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alma on oikeassa. Työtä ei pidä tehdä jos palkka on huono ja rikastuttaa vain yrittäjää. Sen takia minäkään en hae töitä koska olen aikaisemmin saanut palkkaa korkeintaan 1200 euroa kk jolla just tulee toimeen mutta ei jää säästöön mitään vaikka on ollut 15 vuoden työkokemus. Sitten päätin että oon vaikka työtön jos palkka ei ole kohtuullinen edes.

Vierailija
46/304 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo se on naureskella, mutta tässä kritiikissä on nykypäivänä enemmän ja enemmän totuutta. Palkalla juuri ja juuri elää, tämän miniminkin eteen moni joutuu vetämään itsensä ihan äärirajoille, ja samaan aikaan yhä harvalukuisempi joukko rikastuu yhä enemmän toisten tekemällä työllä. Jotain on pahasti pielessä.

No miksei sitten yhä enemmän ja enemmän ryhdytä yrittäjiksi, kun siinä vaan muut tekevät kaikki työt ja itse vaan rikastuu? Vai mitä? 

Koska se on harvalukuinen joukko, joka rikastuu rikastumasta päästyään. Yrittäjyyteen tarvitaan vähintäänkin toimiva liikeidea, mitä kaikilla ei ole. Ja siitä huolimatta valtaosa yrittäjistä on pienyrityksiä, joilla yrittäjä elättää hyvässä lykyssä itsensä mutta ei rikastu.

Rikastumiseen tarvitaan paljon pääomaa, verko

Nykymaailmassa et rikastu ilman suhteita. Se on tehty mahdottomaksi. Yksi syy miksi itse en koskaan jaksanut panostaa tähän yhteiskuntaan ja maailmaan koska kaikkialla on korruptiota ja hyvä veljiä. 

Vierailija
47/304 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muiden on tehtävä Almalle rahaa, niinkö? Muiden pitää käydä töissä ja maksaa veroja, jotta Alman tuet saataisiin maksetuiksi.

Vierailija
48/304 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alman mielestä ruoka ja asunto ovat perusoikeuksia, mutta kenenkään ei pitäisi tehdä töitä. Kukahan ne asunnot sitten rakentaisi ja ruoat hankkisi.. 

Ajattelet aivan liian monimutkaisesti!

Vierailija
49/304 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alma taitaa olla hieman psykoosissa tai muissa tiloissa

Vierailija
50/304 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Almalla on fiksuja ajatuksia, mutta leuka loksahti kyllä rintaan, kun täräytti Sinkut paljaana-ohjelmassa miten miesten tulotasolla on tietysti väliä ja miten ihanaa olisi, jos miehellä olisi varaa hemmotella häntä. Unelmoi muun muassa romanttisesta lomasta Pariisiin illallisineen.

Tämä on erittäin tyypillistä antikapitalistella. Muiden rahat kelpaa aina.

Vierailija
51/304 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Alma-paran tarvitse kärsiä valtasuhteesta (=työnteko) kunhan ihan itse elättää itsensä jollain muulla tavalla kuin tukia nostamalla.

Alman jututkin muuttuisivat nopeasti kun tilille ei meidän tyhmien työtätekevien maksamia tukia pamahtaisi automaattisesti.

Pois tuet tuollaisilta.

Vierailija
52/304 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alma on nyt lapsen tasolla. Edunvalvontaan joutaisi, kun ei ymmärrä yhteiskunnan toiminnasta yhtään mitään.

Vierailija
53/304 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellinen tyyppi. Apurahat ja etuudet tulevat siitä, että muut käyvät töissä, mutta sehän ei Almaa haittaa. 

Vierailija
54/304 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä toimittaja, kun ei kysynyt Almalta, että mitä sitten tapahtuisi, jos ihan kaikki ajattelisivat samoin kuin hän: jokaisella oikeus kotiin ja ruokaan. Mistä ihmeestä ne tulisivat? 

Vierailija
55/304 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun työhön kuuluu mainostaminen TikTokissa niin vaaditaan valtiota kieltämään TikTokin käyttö ja näin estämään töiden teko. Sitten taas huudellaan menkää töihin laiskat ja se on oma syy kun on työtön.

Sitten huudellaan kuinka nostelee yhteiskunnan tukia.

Kun sitten TikTokin tilalle ottaa Instan mainostamiseen niin vaaditaan Instan lopettamista ja kieltämistä kokonaan, käydään hakkeroimassa kaikki instatilit ja käydään antamassa perättömiä ilmiantoja tileistä mikä milläkin syyllä, että ei vaan missään nimessä pääsisi tienaamaan rahaa ja tekemään töitä.

Sitten taas huudellaan kuinka nostelee yhteiskunnan tukia ja kuinka työttömyys ja köyhyys on omaa syytä. Mitäs ovat laiskoja eivätkä viitsi tehdä töitä.

Tiktokissa hilluminen ei ole mitään oikeaa työtä. Se ei tuota mitään eikä vie kehitystä eteenpäin millään tavalla. 

Vierailija
56/304 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, huudatustahan nämä kaikki tällaiset aloitukset ovat mutta vastaan nyt kuitenkin. Olen itsekin 31-vuotias, olen ollut työsuhteessa viimeksi vuonna 2013. Nyt olen ollut siis 10 vuotta tekemättä "mitään". Aluksi vasten tahtoani, mutta olen viihtynyt ja saanut tehdä itselleni mielekkäitä asioita eikä ole tarvinut tuhlata elämäänsä huonolla palkalla työssä josta en pidä. Saan kelalta nettona hieman vajaa 1800e/kk. Elän sillä ihan mukavasti. Minulle vapaa-aika on tärkeämpää kuin suuret tulot ja materia. Eipä ole kummempia menojakaan.

Vierailija
57/304 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllästynyt siihen, että maksan korkeita veroja jotta tällaiset almat voivat loisia.

Vierailija
58/304 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa tää on tää, joka tekee niitä huonoja meemikuvia (jotka eivät ole oikeita memejä nähneetkään). Kun näin joitain tän taiteilijan tuotoksia, fraasi dont leave your day job kävi mielessä, mut eihän tällä ole sitäkään. Ja ikää 31 vuotta, ymmärtäisin jos olisi joku 17 ja taidelukionsa kovin antikapitalisti.

Mut joo, siitä kunnon saalis jollekin alfaurokselle. Mieluiten rikkaalle perijälle.

Hän on hän, mutta Sinä et ole muuta kuin kateellinen panettelija.

Vierailija
59/304 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomeksi: Kokoomus haluaa lietsoa enemmän vihaa työttömiä kohtaan jotta kansa hyväksyisi heidän rääkkäämisensä.

Tuollaisten ideologisesti työttömien rääkkäämisen hyväksyn minäkin, jonkun pitäisi kirjaimellisesti takoa noita kamara puolella vaikka päähän, jos ei opi niin sitten toisella puolen. Maailmassa ei olisi yhtään ihmistä jos ei kukaan tekisi töitä. Kuvitteletteko että samalla ajatus mallilla olisi alkuihmiset selvinneet? Ei kun piti hankkia ruokaa. 

Ratkaisu: kaikki työttömät esittämään kärsivää niin kulissit pysyy pystyssä ja lampaat karsinassa.

Vierailija
60/304 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alma on nyt lapsen tasolla. Edunvalvontaan joutaisi, kun ei ymmärrä yhteiskunnan toiminnasta yhtään mitään.

Somaliasta suomeen lennätetty isoäiti joka ei osaa suomea eikä tule koskaan osaamaankaan suomea saa saman eläkkeen kuin olisi asunut suomessa koko ikänsä. Somalialaista mitään osaamatonta vanhoillisislamistista isomammaa et koskaan uskaltaisi haukkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä