***Heinähelistimet alkuviikko***
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9250119&p=4&mpage=4&tmode…
Edelliset viestit...
Aloitampa taas uuden pinon meille... Olen tossa ajatellut että ei meitä tänne kovinkaan moni kirjoittele vaikka eikös meidän porukan koko lähentele jo sataa... Toki eihän kenenkään pakko ole kirjoittaa:0)
En nyt taaskaan muista mistä ollan yleisesti puhuttu viimeksi...
Omasta navasta sen verran että torstaina olisi se np-ultra. Jännittää kovasti..
JA arvatkaa... tänään luin uutta vauva lehteä rennosti sohvalla selälläni ja alamasussa tuntui semmoinen pieni pallero joka liikkui... Siis voikohan pienen jo tuntea siellä käsin?
Ihan säikähdin!!!
no kirjoitelkaashan reippaasti tänne...
t.sadetar ja eppu12+4
Kommentit (48)
tässä vain lyhykäisesti omaa napaa ja tuntemuksia...
Eli kuten tuolla jo aiemmin kirjoittelin siitää liikkuvasta jutusta tuolla alamassussa niin .. Mulla liikkuu kohtu siellä miten sattuu...masu on aina jommalta kummalta puolelta kohoumana(tai välillä tasaisesti keskellä).. Mie tunnen sen kuinka se liikkuu, kun selällään makáan niin tunnen kuinka se kohtu/siellä se pikkuinen liikkuu... tuntuu kuin muljahduksilta. Aika jänskä tunne...ekalla lapsellanikin sen tunsin, mutta huom.myöhempään.
Mulla on kohdun " yläreuna" melkein navan kohdalla.
Miten teillä muilla kohtu tuntuu ja liikkuuko se? Miten korkealla on kohdun yläreuna?
Outoja tuntemuksia lähetellen...
Sadetar, eppu 13+6(huom.np-ultra) ja tytteli03 ja mies jossain taustalla
viikkojahan on menossa näillänäkymin 12+6. Eli korjaus edelliseen!
Liitynpä mäkin teitin seuraan mukavaan:)
Koska käyn töissä ja toinen pikku mukula täs hoidettava, ei riitä oikein aika surffata netissä. Mut yritetään, niin mukavaa kuulla muiden tarinoita ku samas jamas ollaan;)
Tosiaan olen 29v ja tää on mulle toinen raskaus. Sisaruksille tulee oleen vähän päälle 2v ikäero. Ihanaa ku esikko saa leikkikaverin - siis toivottavasti!!!
Huomaa, että pahoinvointi on pahempaa ku viimeksi, kunto on jo nyt heikko ja pissalla saa ravata ainakin kerran yössä - vaiks täs ihan alkuvaiheessa ollaan!
Hassua ku täällä moni kertoo, että maha on kasvanut jo huomattavasti. EEEEi täällä olleskaan, ed. raskaudessakin maha rupes kasvaan vasta siinä vajat 20vko tienoilla!
Ma oli neuvola, eikä sydänääniä vielä kuulunut:( en kuitenkaan ota paniikkia, vaiks kyllähän se surettaa... onneks ensi viikol on ultra niin näkee asusteleeks siel kukaan.
Palataan ja mukavaa viikkoo!
Niin ja ONNEKS OLKOON KAIKILLE ODOTTAJILLE:)
crobin rv12+4
ei pahalla tätä, mutta ei näillä viikoilla pitäisi kohdun korkeus olla vielä tuolla navan alapuolella tai sitten napa todella lähellä häpyluita.. (maksimissaan on navan ja hapyluiden puolivälis, mutta ei pitäisi olla sieläkään asti vielä.) Mulla oli ultra 13+5 ja kohdun yläreuna oli jonkun sentin häpyluiden yläpuolella. Vaikka maha onkin itsellänikin mukamas iso jo niin ei vauvan ansiosta, vaikka ei kyllä kilojakaan ylimääräistä ;) Kyl ne on kropan hormoonit mitkä siitä vielä tekee ison ;)
Jos en väärin muista niin reilu puolen välin kohdun korkeus noin navan korkeudella, koska jos muuten nyt jo mittais kohdunkorkeutta neuvolassa niin lukemathan olisi tuolla n: 20cm ja jos kurkkaa omaan vanhaan äippäkortiin niin noita lukemia alkanut tulla vasta rv: 20 jälkeen... ja kohdunkorkeuttakin aletaan mittaa yleensä noin: 15-20 viikolla
Korjatkaa jos olen tosi väärässä, koska sitäkinhän voin olla, hihiiii
Jokaisella tietenkin oman mallinen kohtu, mahan koko jne...
Tämä viesti ei ollut pahalla kirjoitettu, muistathan sen ;)
RV: 14+3 kääks, jos muistan oikein..
Hyvin ansaitun joululoman jälkeen tilanne alkaa normalisoitua. Ehkäpä ehdin vähän palstaillakin enemmän :-)
Weatherby: valittelit ultrien puutetta Jyväskylän seudulla. Tervetuloa vaan vaan takaisin Lapiin. Mulla rv 11+5 ja ultrassa olen käynyt jo 2 kertaa. Tosin tilanne vähän erikoinen0 ei kuukautisia raskauden ja sitä edeltäneen km välillä ja tästä syystä vähän vaikea määrittää la. Seuraava ultra taas se tavan omainen rakenne 6-8 viikon kuluttua. Mulla muutenkin noita ultria siunaantuu ihan riittävästi, koska viimeistään viikolla 20 tulee raskausdiabetes ja ultrar 3-5 viikon välein. Ihan kivaa muuten paitsi matka ultraan suuremmilla viikoilla on 300 km.
Piipikkä: voimia pahoin voinnin kestämiseen. Minä melkein toivoisin, että voisin huoneommin. Molemmat km-raskaudet on ollut erittäin hyvä vointisia ja nyt tutkailen koko ajan vointiani, kumpa tuntuisi vähän pahelle!
Sitten Möhköfanttiin alias möhköön: olen sitä tyyppiä, että maha näkyy jo selvästi. Lääkärein mukaan syynä on turvotuksen kerääntyminen vatsaan. Painoakin tulut jo 4kg (taas pahoinvoinnittomuuden haittapuolia). Ultra siirsi la:ta 5 päivää myöhäisemmäksi. Hyvä niin! Mulla takan käynnistettysynnytys ja keisarinleikkaus, joten nyt ehkä on pieni mahdollisuus, että vauva syntyisi alakautta eikä tarvisi toista kertaa leikata. Käynnistys tehtäisiin (jos olisi mahdollista) viimeistään viikko la:n jälkeen, koska mulla on se diabetes. Möhkö oli eilen 5cm pitkä ja heilutti iloisesti molemmilla käsillä ja jaloilla. Vähän huolettaa, kun istukka on taas kohdun suun päällä, mutta onhan sillä aikaa nousta ja tipan tippaa ei vuotoja ole ollut.
Mukavaa alkanutta vuotta kaikille heinähelistimelle. Toivottavasti enää ei tule yhtään keskenmenoa. Perjantaina rv 12 meikäläinenkin voi vähän huoahtaa.
liskobeth: Sitähän miekin tässä ihmettelen. Mutta mikä muukaan se voi olla kuin kohtu joka tonne nousee.. Semmoinen greipin kokoinen pallo joka välillä on vinossa oikealle ja välillä vasemalle ja välillä se on keskellä. Eilen illalla oikein seurasin tilannetta ja se " pallo" siirty oikealta tohon mahan kekelle. Tunsin siis liikkeen ja näin kohouman.Makasin siis selälläni sängyllä.
Viime raskaudessa näköjään on ollut viikolla 14+5 kohdunpohajn korkeus 15,5cm. Mulla nousikin kohtu tod.nopeesti ylös ja oli tosi hankalaa loppuajasta hengittää... Kyllä mie uskon että kohtu ja vauva ne siellä liikuskelee. Ja tosiaan jokaisella on niin erimallinen kroppa ja raskaus joten noi mitat vaihtelee.
Kertokaa muutkin miten teillä on/on ollut nuo kohdun mitat tässä vaiheessa?
t.sadetar eppu 12+6 ja tyttö03
noi korkeudet menneet aikaisemmissa:
16+2 18cm, toisella 17+ 1 19cm
20+1 23cm, toisella 20+ 4 23cm
24 27cm, toisella 24+4 26cm
,
39+2 39cm ja sit synty samana päivänä, ja toisel 39+ 4 40cm ja synty tuosta seuraavana päivänä.
Eli aikas samanlaiset mitat pojan ja tytön odotukses ja mahan mallit oli kummaskin suoraan ylös pystyt :) Ei siis " klassinen" pojan pysty ja tytön levee..kuten vanha kansa sanoo ;)
Ja jokaisen kroppa omanlaisensa kuten aikaisemmin kirjoitin ja sadetarkin mainitsi :)
Mulla on tuo napa tosiaan aika alhaalla... :0)
Mulla on nuo mitat
rv14+5 15,5cm
17+4 17cm
22+4 25cm
jne..
No olipa mikä tahansa se möllykkä niin hassulta se siellä tuntuu :0)
t.sadetar eppu 12+6 ja tyttö03
Ei varmaan kukaan enaan muista mua, kun en oo aikoihin kirjotellut. Joskus pitkalti ennen joulua viimex. Siina ennen joulua tuli kaikkea, niin etten yksinkertasesti paassyt edes koneelle. Ensinnakin pahoinvointi oli aika kovaa, sit tultiin koko porukka vatsatautiin, mein kuopus joutu sairaalaan munuaistulehduksen takia, jossa vietettiin 6paivaa.. sit viel joulu ja uus vuos... Nyt oon jonkun aikaa kaynyt lueskelemassa, mut oon kyl ihan pudonnu karryilta =)
Paljon on tullu uusia naamoja ja monet naista " aktiivi kirjoittelijoista" on mulle ihan tuntemattomia, siis etten muista sielta ihan alusta asti. Eika taa mein helistimet kylla tosiaankaan tunnu olevan hirveen aktiivinen porukka =( Oon ihan mielenkiinnosta lueskellut noita viimeisia raskausviikkojaan viettavien pinoja ja ne on kun yhta suurta perhetta =) Jospa mekin pikkuhiljaa tutustutaan ja joku porukka jaksas aktiivisesti kirjotella.
Sadetar: Sa oo taalla kylla jaksanut kirjotella aika alusta saakka. Kiva kun oli joku " tuttu" kun palasin tauolta =) Eka aattelin et ei kai sielta viel noilla viikoilla paallepain tunnu liiketta, sielta sun masusta siis. Mut jos sa kerta niin sanot, niin uskottavahan se on!! =) Aikastahan tuo on, mut kait vois olla jotenkin mahollista. Valilla oikein arsyttaa, kun niin paljon tuijotetaan kaikkia keskiarvoja, mutta jokainen raskaus ja odottaja on erilaisia ja sahan se oot joka parhaiten tunnet vartalos ja joka myoskin ne liikkeet tuntee. Esikoisesta mulla tuntu selvasti rv18, jolloin mieskin sen jo tunsi kadella. Olin jo muutaman viikon miettinyt, et voisko olla, mut viikolla 18 olin siis varma. Kuopuksesta viikolla 15 alko tuntumaan.. Nyt ei viela mitaan =/ Voihan olla istukkakin eessa tai jotain.. Mullakin on kohdunpohja jo melkein navan korkeudella, eli ihan isona kohtu jo tuntuu.
KolmenEmo: Mitas nuo liitoskivut taas onkaan? Ehka hassu kysymys, kun kuitenkin jo kolmatta odotan =) Oon ennenkin miettinyt, etta onkohan mulla sellasia alkuunkaan. Kun monet puhuu, etta tekee oikein toosi kipeeta, enka muista aiemmista etta olis sellasta kipua ollut. Onkohan sita sit kaikilla tai ainakaan niin kovana? Onko se niinkun tuolla nivusissa vai missa? Onneksi olkoon kun olet paassyt pahoinvoinnista ja vasymyksesta.. seesteinen keskiraskaus alkakoon =))
Taalla kanssa karsitaan raskaus ajan migreenista. Ei siis koskaan ennen oo ollut, yllattain alko esikoista oottaessa ja sit taas vaivas toisessakin raskaudessa ja aina sit viel vahan raskauden jalkeenkin.. aika vahvasti siis varmaan hormoneista johtuvaa. Nyt ei viel oo ollu, kumpa ei tuliskaan. Ma parjaan ihan hyvin panadolilla, vaikka jotain vanhempiakin oon saanu, mut ei oo kauheesti tarvinnu, eika nyt kai saiskaan. Mulle tulee nakohairioita, huonovointisuutta ja kerran on puutunut ja meni puhekyky, ei kivaa!
Nalle-kirahvi: Toivottavasti paasette pian flunssasta eroon!! Viime aikoina on tuntunut olevan paljon kaikkea liikkeella. Nain mullekkin kavi, oltiin kipeita niin en tod. jaksanut kayda taalla pyorimassa. Siina kun on monta kipeeta lasta ja itekkin viel, niin jostain on tingittava ja taa vauva palsta on aika selva valinta =)) Kiva etta ultra meni hyvin!
tuiskuneiti: Kuulostaa kylla kivalta tuo karibia.. jos ei tota oksentelua lasketa =) Oon itte ollut joskus Saint Martinissa ja on se kylla aika ihana paikka!
beebebeebe: Kiva kun pystyt ottaan kesalomatkin siihen alkuun ennen mammalomaa. Ei siihen tosiaan sit enaan pitka aika oo, kun nyt jo on tammikuu pitkalla. Aika menee kyl nykyaan niin nopsaan, en oiekin edes pysy mukana tassa koko raskaudessa, tuntuu menevan niin vauhdilla.
DreamOne: Onnittelut hyvista ultrakuulumisista!!
liskolisbet (sadetar): Just kirjotin sadettarelle tuosta, etta mullakin on kohtu jo lahella napaa, tosin viikkoja muutama enemman (15+3), mutta musta on kylla hyvinkin mahollista. Piti ihan kayda taas potkolleen tohon sangylle ja kokeilla varmuudex, etten puhu ihan hopoja (ihan kun en joka paiva muutenkin sita kopelois =)) ja napaan on sentti pari! Ja kohdun kylla erotan selvasti, ei ole mitaan turvotusta tms. Mulla on aiemmistakin raskauksista huomautettu, etta kohtu vaikuttaa isolta, neuvolakortissakin lukee siitta. Kohdun kasvu menee eka reippaasti yli kayrien ja tasaantuu myohemmin. Oon tuntenut kohdun itse aina n.rv9. Kaivoin kans vanhan neuvolakortin, jossa mitattu rv17+3 19cm, toisesta alotettu mittaus vasta rv21+6, jolloin 24cm. Enka usko, etta noi mitat on ees mitaan hurjan suuria, varmasti jollain on isompiakin. Joten mahollista on. Oon aika lyhyt, joten ehka matkaa napaan on vahemman kuin pidemmilla, tiia hanta =)) Ja taakin myos ihan ystavallisesti =)))
Taalla muuten edelleen pahoivointi jatkuu, vaikkain onnex lievempana.. enaan n. kerran viikossa pitaa oksentaa. Paha olo on kylla joka paiva. Toivotaan etta pian loppus vallan. Jollain muullakin oli viel pahoinvointia, piipikka?, voimia sinnekkin!!
Neuvolalaakarikin oli viime viikolla, siella oli kaikki hyvin. Painoa oli tullu ekasta neuvolasta " vaan" 200g josta olin suht yllattynyt, kun siin oli joulu ja uus vuos valissa... kuitenkin tuli aika paljon massattya =) Sydanaania ei oikein kunnolla saatu kuuluviin, muutakun pienix hetkix. Onnex ne kuulu ihan hyvin edellisella kerralla ja kait tarpeex nyt, ettei laakari ollut huolissaan. Rakenneultra aika saatiin 15.2.. siihenkaan ei oo enaan niin kauaa aikaa =)
Eikohan tassa oo jo tarpeex tekstia.. kukaan ei oo varmaan jaksanut lukea =) Koitan nyt piristya taallakin, et oisin paremmin mukana teiankin jutuissa. Kirjoittelemisiin!! =))
Neeri ja nuppuinen 15+3 (kai)
Tuiskuneiti: Oltiinko me samassa pinossa ELOKUISISSA viimeksi?? Ainakin meillä on samanikäiset lapset, ja jotenkin nimimerkkisi on tuttu....
Täällä töissä päkerrän... kovasti on töitä töitä töitä.
Minä olen jo tuntenut selviä liikkeitä, juuri sellaisia perhosenlepatusta tai kalanpyrstönlepatusta :0). Tuntuu kivalta.
Nyt takaisin lähetykseen!
heather, neiti-nessukka 1v4kk ja mötkö 14+5
Nyt tekin olitte laittanut noita mittoja, ja melkein samat mitat meilla kaikilla oli =) En mulla siis todellakaan oo mitkaan isot mitat. Jos mulla ja sadettarella onkin lyhyempi matka napaan, hih =)) Ootkohan liskolisbet kovin pitka, jos se vaikuttaa.. ma ainakin kun oon aika lyhyt. Kyl ma ainakin oon ihan sataprosenttisen varma, etta mohkale mahassani on kohtu, joka ei enaan ole kovin pieni. Vai voisko vaan kohdun asento/ muoto vaikuttaa? Tosin ei silta vaikuttanut liskolisbetilla ainakaan..
Tiia sit naista jutuista.. Eika oo kait tarkotuskaan etta kaikki menis samoilla viikoilla, samoilla senteilla. Uskon, etta odottaja itse parhaiten tietaa oman vartalonsa.. ja myohemmin myos vauvansa!!
ja muut :) Olipas kivaa et saatiin kunnon supinaa tänne, eli oikeeta keskustelua :)
Minä olen tällainen " lyhyt" mittainen.... 174cm rungon pituutta tullut ja neuvolas lähtöpaino oli 62kg vaikka sil ei varmaan hirveetä merkitystä? Itsellä tuntuu se " pallo" just n: 5cm häpyluiden yläpuolella ja siitä napaan matkaa jotain ööö vajaa 7cm..vajaa 10cm kuitenkin... eli kohdun reuna tuntus vähän alle puoles välis olevan.. Mulla on kyl kans pitkä selkä, et tiiä onko silkin vaikutusta...tai pitkä joka puolelta, hihiiiii
No jos sa oot lyhyt tolla 174 rungolla, niin ma oon kyl sit ihan patka.. 158cm. =) Ehka toi pituus tosiaan vois olla erona. Ei kait kaikilla nyt oo sama matka hapyluusta napaan.. taytyykin alkaa mittaileen kaikkia tuttuja naisia =))
Kävin aamulla np-ultrassa ja kaikki on ok. Mulla on joku hyytymä ja se aiheutti sen vuodon. Ja voi aiheuttaa uudestaankin. Ei ollut mitään turvotusta. ja laskettu siirtyi 5 päivällä. nyt olis sit 1.8. mut mä silti uskon et vois veilä muuttua 31.7. Eli älkää heivatko mua pihalle tästä ryhmästä :)
Nyt on ihan tosi jees fiilis. Jää lyhyeksi viesti kun on ihan älytön nälkä. Ja vähän heikko olo. Huomenna lisää.
11+0
heather: kirjoittelin syyskuisiin, meidän poju on siis syntynyt 7.9.2005 ja laskettu aika oli 6.9. Taisit sinä olla myös syyskuisten listalla siellä alkupäässä elikkä tilanne sama kuin minulla nyt? Eli menkkojen mukaan laskettu aika oli 1.7. ja nyt se siirtyi kesäkuun puolelle 30.6. ultrassa.
Kiitos vaan " kateellisuuksista" ;). Olihan se kiva ja rentouttava reissu, ruskeasilmäinen, vaaleatukkainen ja ihan täysin vaaleaihoinen (todella) poikamme sai paljon ihailuja :).
Nyt sitten on taas palailtu arkeen, noita omia heppavauvoja (2v ja 3v) oli ihana taas nähdä melkein 3 viikon tauon jälkeen. Ja työt tietysti odotti täällä kotona. Hoidan siis meidän firman kaikki toimistotyöt, joten esim. laskuja ehti kolmessa viikossa jo kertyä aika paljon. Ja meillä ei siis ketään muita toimistotyöntekijöitä. Saatikka että nyt kun vuoden alussa taas pitää antaa taas kaikki vuosi-ilmoitukset verottajalle, vakuutusyhtiöille yms... Ja tuo vilkas pojankoltiainen pitää tietysti kiireessä myös. Niinpä tässä ei taas hirveästi ehdi miettiä tätä raskautta, jotenkin tuntuu, että nuo raskausviikot vaan hurahtaa eteenpäin, ihan eri tahtiin kuin esikkoa odottaessa.
Huono olo alkanut helpottaa ja se on siinä mielessä huono juttu, että unohdan nyt tosi helposti syödä, kun ei tulekkaan huono olo. Tänäänkin söin aamulla leipäpalan ja huomasin joskus iltapäivällä neljän aikaan, etten ole syönyt mitään muuta. Tänään siis oli poikaa vahtimassa lastenhoitaja, joten keskityin täysillä töihin.
Maha on omasta mielestä jo älyttömän iso, mutta tuolla reissussa kyllä kukaan ei meinannut uskoa, että olen raskaana, kun kerroin. Ehkä ne vaan ajatteli, että mä olen normaalistikin " tukeva" tuosta vyötärön seudulta. No mutta normaalisti vyötärö onkin aika " ampiaismainen" (vaikka en mikään superlaiha olekkaan) ja siihen verrattuna mahanseutu tuntuu nyt valtavalta.
Sadetar pohti kohtua. En sen kummemmin asiasta tiedä, mutta aikoja sitten kauan ennen kuin olin edes miettinyt raskaana olemista, niin useampaan otteeseen ihmettelin, kun mahassa oli " möykky" välillä toisella ja välillä toisella puolella. Silloin olin todella hoikka (168cmn.50kg). Olisko joku sisäelin...? En tosiaan tiedä sen tarkemmin.
t. tuiskuneiti79 + poika 1v4kk + rv 15+4??(kai?eli se laskettu aika 30.6.)
Eilen kirjoitin pitkän jutun kuulumisia ja sit se ei tullukkaa perille. Näillä sivuilla käy aina välillä niin. Otti niin päähän, etten uudelleen jaksanu kirjoittaa, kun en tallentanut tekstiä ennen lähettämistä. No, virheistä oppii.
Olen saikulla 2 päivää, vasta maanantaina menen iltavuoroon. Tuli kyllä tarpeeseenkin. Kamala yskä ja nuha, lisäksi selkä venähti maanantaina, niin sitäkin jouunu töissä potemaan. Tilannetta ahnkaloittaa se, kun mitään lääkkeitä ei meinaa uskaltaa ottaa. Illalla oli kuitenkin pakko laittaa nasoliinia nenään, kun ei pystyny nukkuu ja otin ihan vähän lasten yskänlääkettä, niin ei kaivattanut yöllä. Aamulla taas ei voi yskiä, kun alka yökkäyttämään. Selkä olisi kaivannut sirdaludia, mutta sitä en uskalla ottaa. Aikoinaan määrättiin hartajumiin niitä, mut kun imetin, en voinutkaan käyttää. Olen nyt sitte kitunut ilman mitään särkylääkkeitä.
pahoinvoinnista: Minullahan ei ole sitä paljoa ollukkaa, mut edelleen herään joskus yöllä kuvottavan oloon, mut se kestää vain hetken. Mistähän tuokin johtuu? Aamulla ei ole huono olo, kun van syö heti jotain, eikä päivällä annan tulla nälän.
Kivuista: Menkkamaista kipua on ollu ja repivää tuskaa nivukissa. Käsittääkseni nämä ovat kohdun venymisestä jhtuvia, kun kiinnikkeet joutuvat antamaan myöten. Liitoskivut minulle tulee vasta 20 viikon jälkeen. Suonenveto tulee myös loppuraskaudessa sekä issiaskipu " takajalkaan" . Mut eipä murehita niitä vielä.
Kohta elämä helpottaa, kun opinnot on ohi ( vielä kolmisen viikkoa). Sitte voisin jäädä loppuajaksi poikain kans kotia tai tehdä vaan sijaisuuksia. En nyt halua mitään pitempiaikaista työtä aloittaa, vaan haluan nauttia meidän vimppa lapsesta täysin rinnoin ilman odottavaa työpaikkaa.
Mulla on vielä jouluvalotkin paikoillaan, mut ei niitä ole laitettu loppiaisen jälkeen päälle. Töiden jälkeen oon ollu aina niin poikki, et en oo jaksanu kerätä pois ja kun aloin nyt niitä keräämän, en löytänytkään niille pahvilaatikkoa. Joten olkoonpa vielä. Pitää miehelle soittaa, et tuo töistä yhden pahvilaatikon.
Eilen aamulla lähin töihin ja kun auto tuli vastaan, vaihdoin lyhyet päälle, mut ne ei toiminukkaa! Parkit vaan toimi, mut eihän ne paljon mitään näytä. Nelostiellä rekat vilkutteli valoja, mut mistäpä minä työmatkalla valot nappaan. Auto ei kuitenkaan ollut täysin valoton, vaan edessä vaan oli sellaset himmeät ja takana normaalit valot. Aattelivat tietty, et taas yks tyhmä akka ratissa, joka ei tajua edes valoja laittaa pimeällä päälle. Mies aiko ne kuite korjata ennen ens viikkoa. Auto on mulle vasta ostettu, joten en tiä onko toi joku oikku, vai hajosko rele vai molemmat hehkut kerralla. Mies ruttas ennen joulua mun auton, joten pikaseen piti joku auto mulle ostaa ja edullisesti saatin -97 Mondeo. Meillä ei oo koskaan Fordeja ollu ja vähä epäileväisiä ollaan niiden suhteen, mut pakon eessä oli pakko ostaa joku auto siihen asti, et saan omani takasi.
Ultra: Mullaki on tänään! Jänskättää!
" Maiju rv jotain 12"
Jep..On:
Eli tänä aamuna käytiin siel np-ultrassa ja kaikki oli ok. Lääkäri ei voinut ultrata alakautta ollenkaan kun ei babya näkynyt. Normaalisti vaan masun päältä, niin hyvin näkyi!Tänään on menkkojen mukaan 13+0 mut vauveli oli melkein 7cm pitkä joten viikoiksi saatiin 13+2, mut siinä la 19.7. pysytään. Niska turvotusta oli 1,2mm esikoisella oli 1,0mm aikoinaan. Ei meinannut saada mitattua sitä niskaa kun kaveri oli aina jotenkin muutenpäin kuin olisi pitänyt olla. kädet ja jalat sätki vimmatusti. Todella selvästi näki pienoisen. Mulla on istukka kohdun takaseinässä joten potkut luultavasti alkavat tuntumaan suht.aikseen ja selvästi. Niin ja siitä eillisestä keskustelusta sen verran vielä että lääkäri sanoi minun kohtuni olevan eteenpäin kallellaan todella kovasti joten siitä johtuu se että niin hyvin tuntuu ja näkyy, ja pituutta minulla 0n 153cm. eli en ole pitkä minäkään.
Meeri: Kyllä miekin muistan siut sieltä alkuajoista, en nyt muista että onkos sinulla jo ultra ollut?
Liskobeth: Sinähän olet saanut pituutta ihan mukavasti. Voihan se siitäkin johtua et sun masu nousee nopeesti kun olet itsekkin pitkä nainen.
Lisää kunnon keskusteluja kehiin!!!! :0)
t.sadetar, eppu 13+0 ja tyttö03
taasen korjausta...siis olen 163cm pitkä..Eli aikasta lyhyt.
t.sadetar
Koitan nyt olla oikein tosi aktiivinen, niin piti taas tulla jotain kirjotteleen, vaikkei mitaan " asiaa" ookkaan. Tietty kaikkien muitten kuulumisia aina kiva lueskella =)
Sadetar: Hienoa, etta ultrassa kaikki meni hyvin! Ja kiva, kun laakarikin kommentoi jotain masusta, nyt kun siita juuri oli puhetta =) Ma en oo viel kaynyt ultrassa, meen vasta siihen rakenneultraan. Se on 15.2, niin kauan joudun viel oottaan ennen kun naan mein nappulan. Vaik akkiahan taa aika tas menee, kun on noita pienia hoidettavia tossa jaloissa =)
oasis: sinnekkin onnittelut hyvin menneesta ultrasta. En nyt tiiakkaan sun " vuotohistoriaa" =) mut pelottavalta kuulostaa kaikki vuodot. Poistuuko se hyytyma sielta itellaan vai mollottaako se siella koko raskauden? Alaka ihmeessa vaan lahde taalta helistimista mihinkaan, vaikka heilutkin siella rajoilla, taalla on muutenkin niin hiljasta!!
Maieli: Koitahan parantua, kipeena ei oo kivaa =) taallakin on viel osa joulukoristeista paikallaan. Voisit lahettaa sen miehes toumaan tannekkin yhden pahvilaatikon =)) Olishan niita kait tuolla varastossa, mut en oo jaksanut lahtea myllaamaan.. minako saamaton, eih!
Mitka tunnelmat on muilla joilla jo lapsia ja ehka jopa useempia lapsia ennestaan? Siis tuntuuko muista silta ettei meinaa millaan pysya tan raskauden perassa? Onhan tassa nyt viel paaaljon aikaa sinne heinakuulle, mut tuntuu vaan noita viikkoja kertyvan ihan pelottavan nopeeta. Eka odotus kesti ikuisuuden! Kavin monta kertaa paivassa lukemassa et minka kokonen vauva on nyt ja mitka viikot yms. ja aika meni toosi hitaasti. Toisen odotus meni puolta nopeemmin, ihan rennosti. Nyt taa kolmas tuntuu kiitavan ohi! =/ En edes muista olevani raskaana ja jotenkin on vaikee kuvitella pikkuista, vaikka masukin jo paljon kasvanut. Ei oo ollut niin paljon aikaa ajatella tulevaa vauvaa. Tuntuuko kestaan muusta samalta? Mites ne joilla on jo vaik viis lasta, onko vauva jo melkein sylissa, kun on sangysta noussut? =)
Sit viel semmonen juttu, kun oli noista masuista paljon puhetta. Onko muut huomannut, et aamulla kun heraa ja on kova pissahata, et kohtu saattaa olla ihan hirveen korkeella ja ihan kummassa paikassakin jopa? Taa on mulla kans ollut ihan joka raskaudessa ja aamusin usein naureskellaan pallerolle miehen kanssa. Siis kohtu nopottaa ihan tossa mahan paalla. Sillon jo kun se oli pienempi, niin aamulla se on ihan silminnahden tuossa pystyssa ja sen vois melkein ottaa kateen =) Oonkohan ihan outolintu vai onko taa ihan joku tavallinen juttu.. en muista koskaan mistaan lukeneeni tollasta.
Silla tanne sais keskustelua, kun joku olis jostain ihan dramaattisesti eri mielta, kun muut.. kaikki taivastelisi ja korjaisi vaaria luuloja ja ajatuksia =) Niinhan se talla palstalla usein on, etta eniten luetaan jotain isoja riitoja ja kummia mielipiteita. Kuka uhrautuu yhteisen hyvan puolesta.. me muut voidaan sit hyokata yhden kimppuun ja tuntea suurta yhteenkuuluvuutta sen jalkeen =)) Ei vaineskaan, vitsi vaan!! =))
Kaikki sielta taustalta vaan kirjottelemaan!!
N. ja nuppuinen 15+4
niin sanoman piti, että suklaakin valitettavasti alkanut maistumaan ainakin joissain muodoissa (Twix!) joka on hyvin valitettavaa mun muodoille ;) joskin herätän jo hilpeyttä muutenkin, eilen ruokakaupassa joitain muita kaupassa olijoita huvitti mun ihan vain minun ja miehen korville suunnattu vitsiksi tarkoitettu toteamus: " noniin, ja nyt sitten näitä vanukkaita. kaks mulle, yks sulle. Vauvalle, minulle ja sinulle. Reilu peli!" :D
Tämä pahoinvoinnin hetkittäinen katoaminen tosiaan tuntuu oudolta ja epänormaalilta,heti tulee pelko että apua mitä tapahtuu. Mies sitten vieressä rauhoittelee, että hei.. neljästoista viikko, eikö olis jo aika loppua. Huhhuh, alkaispa jo tuntea potkut niin tietäis vähän miten siellä mahassa elellään.
Tällaista tänään, hyvää päivänjatkoa kaikille!
-Weatherby rv 13+4