Luonnollista tuoksua pyykkiin
Meillä on pyykit pesty jo vuosia hajusteettomalla pesuaineella, suosikiksi on noussut LV:n kirjopyykki -pesuaine. Sillä pestään vaipat ja vaatteet. Kaipaan kuitenkin " puhtaan pyykin" tuoksua ja tiedustelisinkin, onko joku lisännyt jotain tuoksua pesuaineen joukkoon. Haittaako se pesutulosta tai tekeekö huonoa pesukoneelle? Oon pähkäillyt, josko laittaisin jotain eteeristä öljyä tipan pesuaineen joukkoon...
Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (4)
pari tippaa eteeristä öljyä - näin minä olen kuullut, ja joskus laittanutkin. En usko että siitä vaatteisiin mitään hirveitä " jäämiä" jää. Tuoksuu aika voimakkaasti, kun ottaa pesun koneesta. Sitten tuoksu haihtuu, myöhemmässä vaiheessa ei mielestäni edes ole oleellista eroa, laittoi tai ei.
meillä pyykki pestään pesupähkinöillä ja varsinkin vaippapyykkiin jää joskus hieman tunkkainen tuoksu. olen laittanut huuhteluainelokeroon etikkaa, joka myös pehmentää puuvillaa. Olen miettinyt, että josko etikasta ja eteerisestä öljystä tekisi jonkinlaisen cocktailin. Esim. yleispesuaineeksi olen keittänyt pesupähkinöistä lientä ja hajustanut sen sitsuunaöljyllä. Kestovaippojen säilytysastiaan (kuiva) suihkuttelen suihkepullosta etikka-vesi-teepuuöljyseosta ja hyvälle tuoksuu! Luulen että pyykin hajuongelmakin odotta vain neronleimausta eikä teollisia huuhteluaineita...
luontoa säästävällä natures of scandinavian pesuaineilla. Ei ole mitään ylimääräisiä hajuja, vaan pesuaineen oman kookosöljystä kotoisin olevan aineksen raikas tuoksu:). Itse olen niin hajusteille yliherkkä, et normaalit pesuaineet aiheuttaa hirveän päänsäryn.
Esimerkiksi santelipuuöljyä oon käyttäny, laventelia joskus.