Mitä Lontooseen matkustavan pitäisi tietää?
Lennot on Heathrowlle. Majoittuminen on Notting Hillin alueella. Mitä tehdä ja mihin mennä? Mitä pitää ottaa huomioon?
Kommentit (250)
Jos käyttää julkista liikennettä, aina kannattaa varautua siihen, että junat eivät kulje.
Vierailija kirjoitti:
Jos käyttää julkista liikennettä, aina kannattaa varautua siihen, että junat eivät kulje.
Hyvinhän ne kulkee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulje sellaisella jokilaivalla jos kulkevat talvisin.
Kesäkuussa on menossa, jos ap:ta tarkoitit.
Oon käynyt Lontoossa kahdesti ja tykkään kaupungista. Siellä ei voi olla erilainen, kun siellä on niin paljon erilaisia ihmisiä. Toisin sanoen ketään ei katsota siellä kieroon.
Rahaa siellä saa uppoamaan loputtomasti, ja jonottaakin saa, jos menee suosittuihin turistikohteisiin. Lontoosta saa kyllä paljon irti, kun suunnittelee hyvin reissunsa.
Pikku kuriositeettina sanoisin, että metro- ja juna-asemilla saatat saada joko todella ystävällistä palvelua tai sitten todella huonoa. Jos sattuu p*skamainen asiakaspalvelija, siirry suosiolla toiselle virkailijalle, jos voit valita.
Mitä asiakaspalvelua muka metroasemalla on?
Olen eri vastaaja, mutta minä olin viime pääsiäisenä Lontoossa ja joka asemalta löytyi helposti asiakaspalvelijoita. Heitä oli ihan kaikkialla. Se saattoi tietysti johtua siitä, että osa reiteistä oli suljettu ja työntekijöitä oli rekrytty neuvomistehtäviin, mutta jokatapauksessa olin tosi mielissäni tilanteesta.
Tai ehkä sinä et vain huomaa heitä, koska asut Lontoossa (?) ja osaat kulkea ilman apuakin, tai et vain halua koskaan kysyä neuvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinhän ne kulkee?
Lakkoja on usein.
Voi etsiä
status update tfl (kaupungin omistamat linjat)
ja
rail strikes (muut firmat)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinhän ne kulkee?
Lakkoja on usein.
Voi etsiä
ja
Mikä on usein?
Milloin on esimerkiksi ollut viimeksi lakkoja?
Vierailija kirjoitti:
Lisäisin vielä marraskuussa Lontoossa käyneenä, että mobiilidatan käyttäminen on sitten kallista. Olen matkustellut vaan EU:n alueella viime vuosina niin ei vaan voinut uskoa, miten iso puhelinlasku siitä voi tulla. Vaikka tiedossa oli, niin tuli käytettyä Googlemapsia kävellessä jne.
Ja muistaa huomioida, että oma puhelimen pistoke ei käy sikäläisiin pistorasioihin.
Googlen kartan voi ladata puhelumeen, niin se toimii ilman mobiiilidataa. Olen käyttänyt tätä kikkaa ihan EU-alueellakin, koska minulla oli vielä hetki sitten käytössä liittymä, jossa oli todella vähän ulkomaandataa.
Vierailija kirjoitti:
Mihin päin Lontoota kannattaa suunnata viettämään aikaa jos asuu Battersea Parkin lähistöllä? Entä millä kulkea?
No vaikka sinne puistoon?
Vierailija kirjoitti:
Mihin päin Lontoota kannattaa suunnata viettämään aikaa jos asuu Battersea Parkin lähistöllä? Entä millä kulkea?
Battersean pohjoispuolella on Chelsea, joka on tunnettu tyylikkäistä kaupoistaan, ravintoloistaan ja kahviloistaan. King's Road on erityisen suosittu ostoskohde. Eteläpuolella Clapham on toinen läheinen alue, jossa on vilkas yöelämä, trendikkäitä baareja ja ravintoloita. Käy katsastamassa myös Battersea Arts Centre.
Käytiin Lontoossa jossain korkeassa rakennuksessa missä oli kasvihuone. Samoin käytiin jossain puistossa mikä oli mäessä ja missä koko kaupunki näkyi alhaallapäin.
Varo,ettet joudu puukotetuksia tai ryöstetyksi. Äh lä m säh lä mit ovat levittäytyneet myös Lontoon kaupunkiin
Tärkeintä on tietää mitkä valioliigapelit pelataan Lontoossa oleskelun aikana ja valita niistä yksi johon saa vielä lippuja. Sitten pitää katsoa siitä ostamastaan lipusta mihin aikaan ja millä stadionilla peli alkaa ja selvittää kuinka sinne pääsee majapaikastaan ja onko stadionin lähellä tiettyjä pubeja, joissa kannattaa käydä tutustumassa paikalliseen fanikulttuuriin.
En edes ole jalkapallon ystävä, mutta kerran olen Liontoossa pelissä käynytt ja oli ihan hieno kokemus seurata peliä 60000 muun kanssa.
Lontoossa liikenne on sujuvaa ja monipuolista, eipä tarvitse ihmeempiä odotella. Miljoonakaupunki, osaavat sen homman. Ihan turhaan pelotellaan lakoilla, Suomessa taidetaan lakkoilla enemmän. Ota turisteille tehty Lontoon kartta, niitä saa ilmaiseksi joka puolelta, jos jaksat ja ehdit edes osan käydä, niin tiedät jo paljon.
Lontoo on hieno paikka, täynnä elämää, kivaa reissua sulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinhän ne kulkee?
Lakkoja on usein.
Voi etsiä
ja
Mikä on usein?
On Monday 15 January 2024, the ASLEF Union announced strike action for the following train operators on the following days:
Tuesday 30 January, affecting:
Gatwick Express
Great Northern
South Western Railway (including Island Line)
Southeastern
Southern
Thameslink
Wednesday 31 January, affecting:
Northern
TransPennine Express
Friday 2 February, affecting:
c2c
Greater Anglia (including Stansted Express)
LNER
Saturday 3 February, affecting:
Avanti West Coast
East Midlands Railway
London Northwestern Railway
West Midlands Railway
Monday 5 February, affecting:
Chiltern Railways
CrossCountry
Great Western Railway
In addition, the above train operators will have an overtime ban between Monday 29 January and Tuesday 6 February.
Hello mate! Can i have a pint please, cheers!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinhän ne kulkee?
Lakkoja on usein.
Voi etsiä
ja
Mikä on usein?
On Monday 15 January 2024, the ASLEF Union announced strike action for the following train operators on the following days:
Tuesday 30 January, affecting:
Gatwick Express
Great Northern
South Western Railway (including Island Line)
Southeastern
Nuo koskee vain pientä osaa liikenteestä.
Ja kas kas jos olet sellaisen gang stalkingin kohde kun mä, niin juuri silloin kun menet sinne, niin junat ei kulje sieltä, mistä sinä olet menossa. Muutenkin ihme härdelliä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Hello mate! Can i have a pint please, cheers!
Ap ei ollut menossa Aberdeeniin.