Antakaa ihmisten uskoa Jumalaan jos haluavat
Mitä se teiltä on pois? joku voi kirjaimellisesti tehdä sitä jotta tuntisi olonsa turvallisemmaksi, ilman että on edes "uskossa" tai "herännyt".....
Valitattehan tekin esim täällä palstalla päivästä toiseen jotta tuntisitte olonne turvalliseksi, jotta edes 1 ihminen näkisi teidän huonon olonne.
Haha. Kasvakaa aikuisiks.
Kommentit (502)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kummallista, kun kerta toisensa jälkeen ateistit katsovat asiakseen kertoa uskoville kristityille, kuinka heidän tulee elää ja miten ja mitä pitää pyytää Jumalalta anteeksi. Pieleen menee joka kerta, koska te ette tiedä erilaisten uskovien elämästä ja suhteesta Kristukseen yhtään mitään."
Erikoinen syytös.
Tosiasia on toisaalta, että ateisti tuntee kristinuskon opillisen sisällön usein uskovaa paremmin. Usko on monelle kristitylle eräänlainen autopilotti. Siis sitä ei kysytä eikä sisällöllisesti tutkiskella juuri ollenkaan. Uskotaan vaan (tottumus, tunne) ja painetaan likapyykit napista puhtaiksi ja mennään eteenpäin. Näin siis käytännön arjessa monen kohdalla on.
Vai ateistit tuntevat kristinuskon paremmin kuin uskova, Raamattua lukeva ja jumalanpalveluksissa käyvä kristitty?! Mistä moinen käsitys? Raamattu nimenomaan on hullutus ateisteille, kosk
Olen käynyt rippikoulun
Ja lukenut huvikseni raamatun kannesta kanteen.
Ateisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kummallista, kun kerta toisensa jälkeen ateistit katsovat asiakseen kertoa uskoville kristityille, kuinka heidän tulee elää ja miten ja mitä pitää pyytää Jumalalta anteeksi. Pieleen menee joka kerta, koska te ette tiedä erilaisten uskovien elämästä ja suhteesta Kristukseen yhtään mitään."
Erikoinen syytös.
Tosiasia on toisaalta, että ateisti tuntee kristinuskon opillisen sisällön usein uskovaa paremmin. Usko on monelle kristitylle eräänlainen autopilotti. Siis sitä ei kysytä eikä sisällöllisesti tutkiskella juuri ollenkaan. Uskotaan vaan (tottumus, tunne) ja painetaan likapyykit napista puhtaiksi ja mennään eteenpäin. Näin siis käytännön arjessa monen kohdalla on.
Vai ateistit tuntevat kristinuskon paremmin kuin uskova, Raamattua lukeva ja jumalanpalveluksissa käyvä kristitty?! Mistä moinen käsitys? Raamattu nimenomaan on hullutus ateisteille, kosk
Raamattu ja kristinuskon opillinen sisältö ovat eri asia, vaikka jälkimmäinen johdetaankin, usein hyvin valikoiden ja soveltaen, edellisestä. Ihan hyvin sitä oppia voi opiskella kuka tahansa ja alkaa ateistina vaikka teologiksi ja päätyä kirkkoherraksi asti. Ei siinä ole mitään niin salaista ja ihmeellistä kuin mitä yrität esittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse näen satukirjoihin ja huuhaa-kultteihin, kuten islam, kristinusko, uskomisen haittaavan ihmiskunnan edistymistä.
Sotia käydään uskontojen nimissä, järkeviä päätöksiä ei kyetä tekemään uskontojen nimissä, ihmisä kärsii eikä esimerkiksi eutanasiaa laillisteta, koska uskonto. Naiset eivät saa päättää omasta ruumiistaan koska uskonto. Rakennamme mieluummin kirkkoja ja käymme sotia uskontojen nimissä, kuin panostaisimme vaikka fuusioenergian kehitykseen.
Uskonnot ovat kaiken pahan alku ja juuri, siksi en sisäisesti hyväksy uskontoja, vaikka ulospäin esittäydyn hyvinkin suvaitsevana.
Skenaario: kaikki uskonnot hävitetään. Sen jälkeen käydään sotia ideologioiden, resurssien ja voimasuhteitten nimissä, ihmisiä kärsii ja eutanasia tehdään pakolliseksi kaikille hyödyttömille. Naiset eivät saa päättää omasta ruumiistaan koska ovat niin onnettomi
Ei mikää, kehitit päässäsi vain oudon fantasian, joka ei perustu mihinkään.
Ateistinen maailmankuva ei lohduta kuoleman edessä - siksi maailmankuvani on hengellinen. Ateistisessa maailmankuvassa ei ole toivoa jälleennäkemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Hirveän vihaisia ateiteja täällä,olen huomannut tosielämässkin pyrkivät todistamaan omaa paremmuuttaan ja pakenevat pelkojaan olemalla aggressiivisia. Olen agnostikko ja huomannut huolestuttavan kehityksen, yhä harvempi uskoo kristinuskon Jumalaan,kaikkien muiden mielipiteet ja aatteet sallitaan muttei kristinuskon. Haluaisinpa nähdä kun nämä vihaiset ateistit papattaa muslimille tai hindulle,muslimien kanssa saattaa käydä kalpaten!
Yksikään muslimi ei ole tullut mulle tuputtamaan uskontoaan, hinduja en ole tainnut koskaan tavata. Ja ihmeellinen mielikuva sinulla että muslimit olisivat kaikki ter ro risteja. Töissä meillä taitaa olla aika kattava edustus tuotakin uskontokuntaa ja yksikään heistä ei ole näkyvästi tuonut esiin näitä klassikkoväitteitä mitä me länsimaalaiset heistä levitellään. Muutama on jopa sensortin hissukoita, että kusisivat sukkaansa jos niitä katsoisi pahasti.
Saavatko noidat ja velhot olla rauhassa noitia? Valonoidat vaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse näen satukirjoihin ja huuhaa-kultteihin, kuten islam, kristinusko, uskomisen haittaavan ihmiskunnan edistymistä.
Sotia käydään uskontojen nimissä, järkeviä päätöksiä ei kyetä tekemään uskontojen nimissä, ihmisä kärsii eikä esimerkiksi eutanasiaa laillisteta, koska uskonto. Naiset eivät saa päättää omasta ruumiistaan koska uskonto. Rakennamme mieluummin kirkkoja ja käymme sotia uskontojen nimissä, kuin panostaisimme vaikka fuusioenergian kehitykseen.
Uskonnot ovat kaiken pahan alku ja juuri, siksi en sisäisesti hyväksy uskontoja, vaikka ulospäin esittäydyn hyvinkin suvaitsevana.
Skenaario: kaikki uskonnot hävitetään. Sen jälkeen käydään sotia ideologioiden, resurssien ja voimasuhteitten nimissä, ihmisiä kärsii ja eutanasia tehdään pakolliseksi kaikille hyödyttömille. Naiset eivät saa päättää omasta ruumiistaan koska ovat niin onnettomija heikkoja eivätkä pysty panemaan vastaan haha. Ryypätään ja tuijotetaan viihdettä sen sijaan että viitsittäisiin kehitellä mitään fuusioenergiaa.
Öö, mikä muuttui?
Kaikki muuttui. Huonompaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on uskonvapaus ja jokainen saa uskoa mihin haluaa. Rikoksia ei saa silti tehdä.
Ei ole kuin uskonnonvapaus.
Tämä ilmenee esim. siinä, että vain uskonnonvapauslaissa tarkoitettujen "ryhmittymien" pyhinä pitämät asiat on kriminalisoitu, mutta muiden ei. Jumalan pilkasta kyllä rangaistaan, mutta sosialismin pilkasta ei.
Suomessa saa siis kyllä uskoa Jumalaan, mutta sosialismiin ei. Mitä yhdenvertaisuutta se on?
Uskonnonvapaus tulisikin kumota ja muuttaa uskonvapaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama miten paljon ateistit tuputtavat näkemystään, mulle tuntuu loogisemmalta että maailma on syntynyt jostain jotenkin kuin ei mistään ihan sattumalta.
Niin minustakin. Siksi olenkin ateisti.
Sinulle tietämättömälle tiedoksi, että Jeesus itse ilmestyy ihmisille ja saa aikaan suuria herätyksen aaltoja. Tieto kulkee nopeasti ja uusia seurakuntia perustetaan. He joutuvat kokoontumaan salaa, koska heidän maissaan kristinusko on ankarasti kielletty ja siihen kääntymisestä teloitetaan. Silti ns. jäätyään kiinni uskostaan Jeesukseen, he kuolevat mieluummin kuin luopuvat Hänestä. Mistä se mielestäsi kertoo?
Että sinulla ei ole kaikki ruuvit tallella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen syytös.
Vai ateistit tuntevat kristinuskon paremmin kuin uskova, Raamattua lukeva ja jumalanpalveluksissa käyvä kristitty?!
Kyllä. Aiheesta on lukuisia tutkimuksia.
https://www.npr.org/sections/thetwo-way/2010/09/28/130191248/atheists-a…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveän vihaisia ateiteja täällä,olen huomannut tosielämässkin pyrkivät todistamaan omaa paremmuuttaan ja pakenevat pelkojaan olemalla aggressiivisia. Olen agnostikko ja huomannut huolestuttavan kehityksen, yhä harvempi uskoo kristinuskon Jumalaan,kaikkien muiden mielipiteet ja aatteet sallitaan muttei kristinuskon. Haluaisinpa nähdä kun nämä vihaiset ateistit papattaa muslimille tai hindulle,muslimien kanssa saattaa käydä kalpaten!
Yksikään muslimi ei ole tullut mulle tuputtamaan uskontoaan, hinduja en ole tainnut koskaan tavata. Ja ihmeellinen mielikuva sinulla että muslimit olisivat kaikki ter ro risteja. Töissä meillä taitaa olla aika kattava edustus tuotakin uskontokuntaa ja yksikään heistä ei ole näkyvästi tuonut esiin näitä klassikkoväitteitä mitä me länsimaalaiset heistä levitellään. Muutama on jopa sensortin hissukoita, että kusisivat sukkaansa jos niitä katsoisi
Sama täällä. Meillä on kyllä paljon porukkaa Intiasta, joten oletan joukossa olevan hindujakin. En ole yhdenkään heistä, en muslimin, enkä hindun, mainitsevan sanallakaan koskaan mitään uskontoon viittaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ateistinen maailmankuva ei lohduta kuoleman edessä - siksi maailmankuvani on hengellinen. Ateistisessa maailmankuvassa ei ole toivoa jälleennäkemisestä.
Ei ole olemassa yhtenäistä, ateistista maailmankuvaa. Ateismi kertoo vain sen, että henkilö ei usko jumalien olevan olemassa ja että ei usko yhteenkään jumalaan.
Olen monta kertaa tässä ketjussa selittänyt tämän saman, saamatta yhtään vastausta, mutta vielä kerran: ateisti saattaa silti ajatella, että on olemassa tuonpuoleinen, siellä ei vain palvota mitään yhtä tai useampaakaan jumalaa. Ateisti saattaa siis ajatella, että maailmassa on tasoja ja elämä on yksi niistä. Tai ateisti voi ajatella, että on vain tämä hetki, tämä universumi ja kuoleman jälkeen ei mitään.
Jos sinua vaivaa kuoleman läheisyydessä toivon puute, etkä voi käsittää kuolemaa ilman jälleennäkemistä, suosittelen kohtelemaan läheisiä hyvin ja rakastavasti jo tässä elämässä. Niin tekee varmasti suuri osa ateisteistakin. Välittämiseen, huolenpitoon, hyväntekemiseen, maailman pelastamiseen ei tarvita yhtään jumalaa tai yhtään uskontoa. Ilman niitäkin ihminen voi ja haluaa olla toiselle ihmiselle hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Nää eteistit ovat monet suvaitsemattomia. Hermostuvat, jos joku kertoo uskostaan.
Palstalla kommentoivat ateistit ovat myös vainoharhaisia. Mikäli he kuulevat tai näkevät uskontoon liittyvää puhetta tai tekstiä missä tahansa, niin he ahdistuvat ja kokevat että heille tuputetaan uskontoa.
Vainoharhaisuus eli paranoia on kohtuutonta levottomuutta tai pelkoa omasta hyvinvoinnista. Vainoharhaisuus saattaa olla kohtuutonta ja yltää psykoottisuuteen saakka. Paranoia sisältää vainokuvitelmia mahdollisesta uhasta tai salaliittoteorioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää eteistit ovat monet suvaitsemattomia. Hermostuvat, jos joku kertoo uskostaan.
Palstalla kommentoivat ateistit ovat myös vainoharhaisia. Mikäli he kuulevat tai näkevät uskontoon liittyvää puhetta tai tekstiä missä tahansa, niin he ahdistuvat ja kokevat että heille tuputetaan uskontoa.
Eivät ahdistu, mutta jos heille tuputetaan uskontoa, esim. kehottamalla kääntymään johonkin uskoon, niin he eivät pidä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se jotenkin estää nauttimasta elämästä että uskoo Jumalaan? Ei kaikki uskossa olevat ole jotain lahkolaisia. Mä olen nauttinut elämästä paljon enemmän kun olen löytänyt elämästä hengellisen puolen, ateistisen nihilismin sijaan.
Ateismi puuttuu vain jumalan olemassaoloon, nihilismi kiistää merkityksen. Olen ateisti, mutten nihilisti.
Ateismiin kuuluu nihilismi, koska sen mukaan ihminen on vain tahdoton solumöykky, kasa kemiallisia reaktioita joihin ei pysty itse vaikuttamaan, kaikki noudattaa vain kemian ja fysiikan lakeja.
Olet niin väärässä, ettet ole edes väärässä.
Julistava ateisti on hyvin usein jossain määrin säälittävä mieshenkilö, joka yrittää päteä hyökkäämällä esim. uskovia vastaan. Hänen henkinen tasapainonsa saattaa olla järkkynyt, koska hän tuntee itsensä vähäpätöiseksi muiden miesten kesken ja kanavoi siksi turhautumistaan ympärilleen.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tekee kuten tykkää, mutta nin tedän uskovaistenkin tulisi kunnioittaa ei uskoia eikä tuputtaa sitä uskoanne muille ja väheksyä ei uskovia. Mulle on ihan sama vaikka uskotte Aku Ankkaan, pitäkää se omana tietonanne.
Ei sinulle kukaan uskoa tuputa. Poistu ketjusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tekee kuten tykkää, mutta nin tedän uskovaistenkin tulisi kunnioittaa ei uskoia eikä tuputtaa sitä uskoanne muille ja väheksyä ei uskovia. Mulle on ihan sama vaikka uskotte Aku Ankkaan, pitäkää se omana tietonanne.
Todellakin tuputtaa. Ovella käyvät jehovat tuputtavat. Kauppatorin nurkalla pamfletteja jakava hihhulipartio tuputtaa. Täällä uskoon kääntymään kehottavat tolvanat tuputtavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin tuputtaa. Ovella käyvät jehovat tuputtavat. Kauppatorin nurkalla pamfletteja jakava hihhulipartio tuputtaa. Täällä uskoon kääntymään kehottavat tolvanat tuputtavat.
Elämä on kovaa.
Skenaario: kaikki uskonnot hävitetään. Sen jälkeen käydään sotia ideologioiden, resurssien ja voimasuhteitten nimissä, ihmisiä kärsii ja eutanasia tehdään pakolliseksi kaikille hyödyttömille. Naiset eivät saa päättää omasta ruumiistaan koska ovat niin onnettomia ja heikkoja eivätkä pysty panemaan vastaan haha. Ryypätään ja tuijotetaan viihdettä sen sijaan että viitsittäisiin kehitellä mitään fuusioenergiaa.
Öö, mikä muuttui?