Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antakaa ihmisten uskoa Jumalaan jos haluavat

Vierailija
08.01.2024 |

Mitä se teiltä on pois? joku voi kirjaimellisesti tehdä sitä jotta tuntisi olonsa turvallisemmaksi, ilman että on edes "uskossa" tai "herännyt".....

Valitattehan tekin esim täällä palstalla päivästä toiseen jotta tuntisitte olonne turvalliseksi, jotta edes 1 ihminen näkisi teidän huonon olonne. 

Haha. Kasvakaa aikuisiks. 

Kommentit (502)

Vierailija
361/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut elämäni aikana sekä ateisti että uskossa. Uskossa oleminen on ollut kaikin verroin parempaa, joten aion olla jatkossakin. Mä luotan enemmän omaan kokemukseeni kuin ulkopuolisten mielipiteisiin. 

Vierailija
362/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ajanut ylinopeutta ja kävellyt päin punaisia. Olen lapsena valehdellut päästäkseni pälkähästä ja aikuisena päästäkseni eroon inhottavasta ihmisestä ja tilanteesta. 

En ole satuttanut ihmisiä tai eläimiä. 

En ole pettänyt kumppaneitani.

Olen harrastanut irtoseksiä ja itsetyydytystä. Nautin ruoasta ja herkuttelen. Olen matkustellut, rakentanut yhdessä aviopuolison kanssa talon meille. Olen riidellyt ja pyytänyt anteeksi. Olen auttanut pyyteettömästi, ja toisaalta kieltäytynyt auttamasta koska haistoin hyvöksikäytön siinä. En ole koskaan luntannut kokeisiin. En ole kiusannut ketään, edes netissä.

En ole ikinä uskonut yhteenkään jumalaan, joten en ole tehnyt syntiäkään. Yllä olevat asiat luettelin, koska tiedän että täällä on monta

Ethän sä vastannut mun kysymykseen ollenkaan. Mutta muuta en uskovaisilta edes odota. 

En koe tehneeni mitään syntiä. Nautin seksistä, nautin ruoasta ja viinistä, nautin pianon ja kitaran soittamisesta, maalaamisesta, kirjojen lukemisesta. Olen nainen ja nautin ;) 

Voin kuvitella, miten sinun naamasi vääntyy inhosta ja miten ylimielinen nyt olet. Mutta minä olen se, joka tässä elämässä voittaa. Mitään jumalaa ei ole, eikä ole koskaan ollutkaan. 

Se on keksitty pitämään ihmiset kurissa ja olemaan tyytyväisiä orjan asemaansa. Ja uskontojen sanansaattajat ja lähettiläät on aina olleet ihmisistä julmimpia (lasken tähän kategoriaan myös toisen maailmansodan aikaiset tapahtumat, vaikka ne tehtiin eri "jumalan" nimissä). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni abrahamilainen uskova näkee uskonnon eräänlaisena käännytyspakettina. Eli kun vaan uskot, ja elät näin ja näin, niin saat siitä hyvät palkinnot.

Kauko-Idän uskonnot eivät toimi ollenkaan näin. Siellä uskonto on ikään kuin jokaisella omanlaisensa. Ei ole "yhteistä lahjapakettia", vaan jokainen tekee, ja jopa pitää tehdä, kuten parhaaksi näkee aiheen kanssa. Ei ole siis mitään sisältöä, joka koskee kaikkia. Vaan jokaisella on oma tiensä ja niin pitää olla.

Vierailija
364/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateistit rakentavat Jumalasta jonkun oman olkiukon ja uhoavat, että eivät usko siihen. 

En minäkään usko siihen teidän kehittelemään jumalaan. 

Ei, vaan ateisti ei usko yhteenkään jumalaan, sinun jumalasi mukaanlukien.

Ateisteilla ei ole ketään idolia eikä fanituskohdetta. Koska eivät usko itseisarvoisesti Jumaliin eikä ihmisiin.

Väärin.

Vierailija
365/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on juuri "lähetystyö". Sen raamatulliset juuret ovat kyseenalaiset koska episodi löytyy kaikkein epäluotettavimpana pidetystä Johanneksen evankeliumista. 

En jotenkin jaksa uskoa, että Jeesus olisi nähnyt tärkeänä voimakkaan ja aktiivisen seuraajakseen käännyttämisen. Tämä on myöhemmin keksittyä kuten moni muukin kristinuskon seikka.

Et jaksa uskoa että Jeesus pitäisi tärkeänä että ihmiset kuuluisivat evankeliumin ja saisivat syntinsä anteeksi?? 

Ei väkisin, missään tapauksessa. Löydätkö Jeesukselta kohtaa, jossa hän vaatii tai painostaa ihmisiä sanan kuuloon?

Vierailija
366/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se jotenkin estää nauttimasta elämästä että uskoo Jumalaan? Ei kaikki uskossa olevat ole jotain lahkolaisia. Mä olen nauttinut elämästä paljon enemmän kun olen löytänyt elämästä hengellisen puolen, ateistisen nihilismin sijaan. 

Vierailija
367/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Helsingin keskustassa eikä kukaan ole tyrkyttänyt minulle uskoa. 

Ihan jo tässä ketjussa sitä on tyrkytetty useampia kertoja kuin jaksan laskea.

Et siis salli mielipiteen ilmaisuvapautta, mutta itsellesi suot oikeuden ilmaista mielipiteesi.

Sinun ei kai ole pakko lukea uskontoon liittyviä ketjuja. Kun itse luet, niin se ei ole tuputtamista.

Miten uskonnon tuputtaminen olisi yhtään mitään muuta kuin uskonnon tuputtamista?

Meillä on erilainen käsitys tuputtamisesta. Sinun näkemyksesi lienee vallalla Pohjois Koreassa ja Kiinassa. 

Vierailija
368/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se jotenkin estää nauttimasta elämästä että uskoo Jumalaan? Ei kaikki uskossa olevat ole jotain lahkolaisia. Mä olen nauttinut elämästä paljon enemmän kun olen löytänyt elämästä hengellisen puolen, ateistisen nihilismin sijaan. 

Voit nauttia elämästä, mutta et yhtä laajasti kuin sellainen, joka ei ole lakiuskonnon alainen.

Vertauskuvana voit nauttia ajelusta nopeusrajoitusten ja liikennesääntöjen mukaan. Mutta et koskaan voi nauttia millään muulla tavoin, tai et enää elä kristittyä elämää.

Tältä kantilta esimerkiksi buddhalaisuus on rennompi uskonto kuin kristinusko. Siinä ei ole selvärajaista kaikkia koskevaa sektoria sille, miten elää. Maallinen laki puuttuu siitä. Siksi olet ihan yhtä buddhalainen jos esimerkiksi joskus vähän hurjastelet. Se ei ole ehkä viisasta, mutta uskonto ei sitä tuomitse, sillä yhtä tuomaria ei ole. Kristitty sen sijaan rikkoo Jumalan lakia vastaan ja joutuu pyytämään anteeksi joka kerta Jumalalta, tai muuten hän ei ole ns. oikea kristitty.

Vierailija
369/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit nauttia elämästä, mutta et yhtä laajasti kuin sellainen, joka ei ole lakiuskonnon alainen.

Vertauskuvana voit nauttia ajelusta nopeusrajoitusten ja liikennesääntöjen mukaan. Mutta et koskaan voi nauttia millään muulla tavoin, tai et enää elä kristittyä elämää.

Tältä kantilta esimerkiksi buddhalaisuus on rennompi uskonto kuin kristinusko. Siinä ei ole selvärajaista kaikkia koskevaa sektoria sille, miten elää. Maallinen laki puuttuu siitä. Siksi olet ihan yhtä buddhalainen jos esimerkiksi joskus vähän hurjastelet. Se ei ole ehkä viisasta, mutta uskonto ei sitä tuomitse, sillä yhtä tuomaria ei ole. Kristi

On myös erilaisia tapoja olla kristitty. Ei kaikki kristityt ole mitään lakiuskovaisia.

Vierailija
370/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Helsingin keskustassa eikä kukaan ole tyrkyttänyt minulle uskoa. 

Ihan jo tässä ketjussa sitä on tyrkytetty useampia kertoja kuin jaksan laskea.

Et siis salli mielipiteen ilmaisuvapautta, mutta itsellesi suot oikeuden ilmaista mielipiteesi.

Sinun ei kai ole pakko lukea uskontoon liittyviä ketjuja. Kun itse luet, niin se ei ole tuputtamista.

Miten uskonnon tuputtaminen olisi yhtään mitään muuta kuin uskonnon tuputtamista?

Meillä on erilainen käsitys tuputtamisesta. Sinun näkemyksesi lienee vallalla Pohjois Koreassa ja Kiinassa. 

Minua ei kiinnosta hevonvittuakaan sinun käsityksesi yhtään mistään.

Vierailija
371/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitäkin kommentteja kun lukee, niin herää kysymys, että minkä takia jokaisen henkilökohtainen tapa elää tarvitsee jonkinlaisen todistuksen ulkopuolisille? Siis jos ei sitä koita pakkosyöttää muille, eikä vahingoita muita sillä. 

Ja tämä on erityisen totta, jos ei halua haalia kaikkea mahdollista materiaa itselleen. Jos ei joka vuosi halua päivittää kaikkea elektroniikka, autoa yms, niin heti alkaa päivittely kuinka se on suorastaan mahdotonta olla onnellinen tuollaisessa tilanteessa.

Kuten kaikessa muussakin nykyään, niin miksi tässä tarvii kilpailla? Mitä siitä hyötyy sen enempää uskovainen kuin ateistikaan, että väkisin pitää yrittää "todistaa" toisen olevan väärässä ajattelussaan? 

Vierailija
372/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää eteistit ovat monet suvaitsemattomia. Hermostuvat, jos joku kertoo uskostaan.

Vierailija
373/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateismi puuttuu vain jumalan olemassaoloon, nihilismi kiistää merkityksen. Olen ateisti, mutten nihilisti.

Vierailija
374/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On myös erilaisia tapoja olla kristitty. Ei kaikki kristityt ole mitään lakiuskovaisia."

Kristinusko perustuu kuitenkin syntiin eli ihminen saa elää, mutta ei täysin vapaasti, ja ihminen on aina huono ja heikko tarviten Jumalan apua ja ohjausta. Myös Jumalan lakia, Jeesus ei kumonnut sitä vaan lisäsi siihen.

Eli sikäli Jumala määrää ne raamit ja rajat, joissa ihminen saa elää. Toisin kuin mm. shintolaisuudessa, ihminen ei ikinä voi nousta Jumalan kaltaiseksi tai tulla "enemmäksi" kuin syntiseksi. Kuuliaisuudesta ja raameista ei saa poiketa paitsi syvän katumuksen kautta.

Vierailija
375/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää eteistit ovat monet suvaitsemattomia. Hermostuvat, jos joku kertoo uskostaan.

Nää eskovaiset ovat monet suvaitsemattomia. Hermostuvat, jos joku näyttää heille persettään.

Vierailija
376/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateistit ovat jo "vallanneet" koulut jne, silti uhkuvat täällä antakaa meidän olla rauhassa.  Paremminkin nykymaailmassa sitä USKONrauhaa ateistien taholta kaipaa uskovat (ja heidän lapsensa).

Millä tavalla ne koulut on vallattu? Ei kai ketään ole kielletty uskomasta. Koululle ei kuulu uskonnon julistaminen.

90-luvun alussa oli vielä kristillinen aamunavaus ja ehkä myös ruokarukous koulussa. Jokaisella oli myös oma virsikirja. 

Ja me rukoiltiin ruokarukous ennen aterian aloittamista. Miten ihmeessä tuon voi nähdä minään muuna kuin tuputtamisena, mitä se on? Olin toki silloin vielä epävarma siitä, uskonko vai enkö, mutta onneksi tuota aivopesua tapahtui vain kouluympäristössä.

Mistähän johtuu, että kulttuurit jotka eivät ole kristinuskosta tietoisia, saavat siitä tiedon muilta ihmisiltä (John Allen Chau esimerkiksi) - ei koskaan tältä "jumalalta". Tämä kertoo, että se on puhtaasti ihmisten rakentama konsepti.

Vierailija
377/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ajanut ylinopeutta ja kävellyt päin punaisia. Olen lapsena valehdellut päästäkseni pälkähästä ja aikuisena päästäkseni eroon inhottavasta ihmisestä ja tilanteesta. 

En ole satuttanut ihmisiä tai eläimiä. 

En ole pettänyt kumppaneitani.

Olen harrastanut irtoseksiä ja itsetyydytystä. Nautin ruoasta ja herkuttelen. Olen matkustellut, rakentanut yhdessä aviopuolison kanssa talon meille. Olen riidellyt ja pyytänyt anteeksi. Olen auttanut pyyteettömästi, ja toisaalta kieltäytynyt auttamasta koska haistoin hyvöksikäytön siinä. En ole koskaan luntannut kokeisiin. En ole kiusannut ketään, edes netissä.

En ole ikinä uskonut yhteenkään jumalaan, joten en ole tehnyt syntiäkään. Yllä olevat asi

Itse olen kategorisoitavissa asekuaaliksi, kaikki intiimitoiminta on mielestäni kuvottavaa. Mutta siitä huolimatta koen vähintään yhtä vastenmieliseksi sen, että ylhäältä kontrolloidaan ihmisten seksuaalisuutta. Pitää olla siveä ja puhdas neitsyt, muuten on likainen h*ora. Ihan käsittämätöntä seksuaalisen itsemääräämisoikeuteen puuttumista. Kuten sinäkin nautit seksistä, siinä ei ole MITÄÄN väärää, kunhan et satuta ketään. Uskonnon varjolla viedään ihmisiltä päätösvalta jopa intiimimmeistä asioistaan, se on kuvottavaa.

Vierailija
378/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinuskon ehkä ainoa plussa on, että se suojelee nihilismiltä eli kaiken arvottomuudelta. Itse pidän nihilismiä pahimpana olemassaolon tilana.

Vierailija
379/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateismi puuttuu vain jumalan olemassaoloon, nihilismi kiistää merkityksen. Olen ateisti, mutten nihilisti.

Ateismiin kuuluu nihilismi, koska sen mukaan ihminen on vain tahdoton solumöykky, kasa kemiallisia reaktioita joihin ei pysty itse vaikuttamaan, kaikki noudattaa vain kemian ja fysiikan lakeja. 

Vierailija
380/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"On myös erilaisia tapoja olla kristitty. Ei kaikki kristityt ole mitään lakiuskovaisia."

Kristinusko perustuu kuitenkin syntiin eli ihminen saa elää, mutta ei täysin vapaasti, ja ihminen on aina huono ja heikko tarviten Jumalan apua ja ohjausta. Myös Jumalan lakia, Jeesus ei kumonnut sitä vaan lisäsi siihen.

Eli sikäli Jumala määrää ne raamit ja rajat, joissa ihminen saa elää. Toisin kuin mm. shintolaisuudessa, ihminen ei ikinä voi nousta Jumalan kaltaiseksi tai tulla "enemmäksi" kuin syntiseksi. Kuuliaisuudesta ja raameista ei saa poiketa paitsi syvän katumuksen kautta.

Ei mua mitenkään hetkauta ajatus syntisyydestä. Ei kukaan ole täydellinen. En ateistinakaan ajatellut koskaan että olisin itse jotenkin täydellinen ja synnitön. Kuulostaa narsismilta jos ei hyväksy sitä, että ei ole virheetön.