Antakaa ihmisten uskoa Jumalaan jos haluavat
Mitä se teiltä on pois? joku voi kirjaimellisesti tehdä sitä jotta tuntisi olonsa turvallisemmaksi, ilman että on edes "uskossa" tai "herännyt".....
Valitattehan tekin esim täällä palstalla päivästä toiseen jotta tuntisitte olonne turvalliseksi, jotta edes 1 ihminen näkisi teidän huonon olonne.
Haha. Kasvakaa aikuisiks.
Kommentit (502)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama miten paljon ateistit tuputtavat näkemystään, mulle tuntuu loogisemmalta että maailma on syntynyt jostain jotenkin kuin ei mistään ihan sattumalta.
Niin minustakin. Siksi olenkin ateisti.
Eli kysymys ei ole näkemyseroista vaan erilaisista termeistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateistinen maailmankuva ei lohduta kuoleman edessä - siksi maailmankuvani on hengellinen. Ateistisessa maailmankuvassa ei ole toivoa jälleennäkemisestä.
Ei ole olemassa yhtenäistä, ateistista maailmankuvaa. Ateismi kertoo vain sen, että henkilö ei usko jumalien olevan olemassa ja että ei usko yhteenkään jumalaan.
Olen monta kertaa tässä ketjussa selittänyt tämän saman, saamatta yhtään vastausta, mutta vielä kerran: ateisti saattaa silti ajatella, että on olemassa tuonpuoleinen, siellä ei vain palvota mitään yhtä tai useampaakaan jumalaa. Ateisti saattaa siis ajatella, että maailmassa on tasoja ja elämä on yksi niistä. Tai ateisti voi ajatella, että on vain tämä hetki, tämä universumi ja kuoleman jälkeen ei mitään.
Jos sinua vaivaa kuoleman läheisyydessä toivon puute, etkä voi käsittää kuolemaa i
Mä ajattelen että Jumala näkyy juuri lähimmäisenrakkaudessa - siis ateisteissakin. Näinhän raamatussakin sanotaan, lähimmäisenrakkaus on tärkein opetus.
Enpä ole koskaan tavannut ateistia joka uskoisi kuolemanjälkeiseen elämään. Mä uskon koska jos on pienikin, edes olemattoman pieni mahdollisuus tavata kuollut perheenjäsen seuraavassa elämässä, niin pidän siitä kiinni. Monen voi olla vaikea käsittää tätä, mutta kun oikein paljon rakastaa toista, niin uskoo sitten mieluummin vaikka järjettömyyksiin kuin elää ilman rakastamaansa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveän vihaisia ateiteja täällä,olen huomannut tosielämässkin pyrkivät todistamaan omaa paremmuuttaan ja pakenevat pelkojaan olemalla aggressiivisia. Olen agnostikko ja huomannut huolestuttavan kehityksen, yhä harvempi uskoo kristinuskon Jumalaan,kaikkien muiden mielipiteet ja aatteet sallitaan muttei kristinuskon. Haluaisinpa nähdä kun nämä vihaiset ateistit papattaa muslimille tai hindulle,muslimien kanssa saattaa käydä kalpaten!
Yksikään muslimi ei ole tullut mulle tuputtamaan uskontoaan, hinduja en ole tainnut koskaan tavata. Ja ihmeellinen mielikuva sinulla että muslimit olisivat kaikki ter ro risteja. Töissä meillä taitaa olla aika kattava edustus tuotakin uskontokuntaa ja yksikään heistä ei ole näkyvästi tuonut esiin näitä klassikkoväitteitä mitä me länsimaalaiset heistä levitellään. Muutama on jopa sensortin hissukoita, että kusisivat sukkaansa jos niitä katsoisi
Jos sinä katsoisit heitä pahasti, niin saattaisivat kuolla nauruun.
Mene johonkin musilimaahan kuulosuojainten kanssa, ette joudu kuuntelemaan kaduilla moskeijasta rukouskutsuja viidesti pivässä. Toki voit sitten tehdä valituksen heille että uskonnon tuputuksen on loputtava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää eteistit ovat monet suvaitsemattomia. Hermostuvat, jos joku kertoo uskostaan.
Palstalla kommentoivat ateistit ovat myös vainoharhaisia. Mikäli he kuulevat tai näkevät uskontoon liittyvää puhetta tai tekstiä missä tahansa, niin he ahdistuvat ja kokevat että heille tuputetaan uskontoa.
Eivät ahdistu, mutta jos heille tuputetaan uskontoa, esim. kehottamalla kääntymään johonkin uskoon, niin he eivät pidä siitä.
Ahdistus ilmenee kylläkin esimerkiksi ateistien kommenteista.
Ihmisillä on monia asioita, joista he eivät pidä, mutta he eivät kuitenkaan kirjoittele niistä ahdistuneina vauvapalstalle. Itse en tykkää feissauksesta, en kauppakeskusten musiikista, kulkuväyliä tukkivista mielensoittajista, meluavasta känniporukasta kaduilla, mutta sopeudun kuitenkin enkä valita tai hyökkää heitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tekee kuten tykkää, mutta nin tedän uskovaistenkin tulisi kunnioittaa ei uskoia eikä tuputtaa sitä uskoanne muille ja väheksyä ei uskovia. Mulle on ihan sama vaikka uskotte Aku Ankkaan, pitäkää se omana tietonanne.
Ei sinulle kukaan uskoa tuputa. Poistu ketjusta.
Todellakin tuputtaa. Ovella käyvät jehovat tuputtavat. Kauppatorin nurkalla pamfletteja jakava hihhulipartio tuputtaa. Täällä uskoon kääntymään kehottavat tolvanat tuputtavat.
Onko vaikea vaan kävellä ohi. Roska-autosta ja liikenteen melusta on suurempi häiriö, muttet pysäytä liikennettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama miten paljon ateistit tuputtavat näkemystään, mulle tuntuu loogisemmalta että maailma on syntynyt jostain jotenkin kuin ei mistään ihan sattumalta.
En tiedä. En ole koskaan kuullut kenenkään paitsi uskovaisten esittävän maailman syntyneen ei mistään. Minusta kuulostaa paljon loogisemmalta, että se on syntynyt kaikkien luonnolakien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tekee kuten tykkää, mutta nin tedän uskovaistenkin tulisi kunnioittaa ei uskoia eikä tuputtaa sitä uskoanne muille ja väheksyä ei uskovia. Mulle on ihan sama vaikka uskotte Aku Ankkaan, pitäkää se omana tietonanne.
Todellakin tuputtaa. Ovella käyvät jehovat tuputtavat. Kauppatorin nurkalla pamfletteja jakava hihhulipartio tuputtaa. Täällä uskoon kääntymään kehottavat tolvanat tuputtavat.
Onko vaikea vaan kävellä ohi. Roska-autosta ja liikenteen melusta on suurempi häiriö, muttet pysäytä liikennettä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vaikea vaan kävellä ohi. Roska-autosta ja liikenteen melusta on suurempi häiriö, muttet pysäytä liikennettä.
Ei ole. Enkä kyllä pidä roska-auton, enkä liikenteenkään melusta yhtään sen enempää kuin uskontoaan tuputtavista ääliöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. En ole koskaan kuullut kenenkään paitsi uskovaisten esittävän maailman syntyneen ei mistään. Minusta kuulostaa paljon loogisemmalta, että se on syntynyt kaikkien luonnolakien mukaan.
Uskovaiselle se ei-mistään ja luonnonlait ja maailman syntymä niiden kautta = Jumalan luomisprosessi. Mä uskon Jumalaan mutta en mitenkään kiellä että maailma on syntynyt luonnonlakien mukaan. Mutta en ajattele että maailma on syntynyt tyhjästä, itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää eteistit ovat monet suvaitsemattomia. Hermostuvat, jos joku kertoo uskostaan.
Palstalla kommentoivat ateistit ovat myös vainoharhaisia. Mikäli he kuulevat tai näkevät uskontoon liittyvää puhetta tai tekstiä missä tahansa, niin he ahdistuvat ja kokevat että heille tuputetaan uskontoa.
Eivät ahdistu, mutta jos heille tuputetaan uskontoa, esim. kehottamalla kääntymään johonkin uskoon, niin he eivät pidä siitä.
Ahdistus ilmenee kylläkin esimerkiksi ateistien kommenteista.
Ihmisillä on monia asioita, joista he eivät pidä, mutta he eivät kuitenkaan kirjoittele niistä ahdistuneina vauvapalstalle. Itse en tykkää feissauksesta, en kauppakeskusten musiikista, kulkuväyliä tukkivista mielensoittajista,
Ei ilmene.
Mutta en ajattele että maailma on syntynyt tyhjästä, itsestään.
No tuskin ajattelee kukaan muukaan.
Uskovaiselle se ei-mistään ja luonnonlait ja maailman syntymä niiden kautta = Jumalan luomisprosessi. Mä uskon Jumalaan mutta en mitenkään kiellä että maailma on syntynyt luonnonlakien mukaan. Mutta en ajattele että maailma on syntynyt tyhjästä, itsestään.
Siinä tapauksessa et usko Raamatun olevan erehtymätöntä Jumalan sanaa, vaan olet kehittänyt itsellesi jonkinlaisen rusinat pullasta uskonjärjestelmän. Joka on toki ihan OK ja sallittua sekin, henkilökohtainen usko on henkilökohtaista ja jokainen saa uskoa juuri miten haluaa. Tarkoitin kuitenkin uskovaisilla kirjaimelliseen Raamatuntulkintaan uskovia, joiden mukaan maailma on luotu tyhjästä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa et usko Raamatun olevan erehtymätöntä Jumalan sanaa, vaan olet kehittänyt itsellesi jonkinlaisen rusinat pullasta uskonjärjestelmän. Joka on toki ihan OK ja sallittua sekin, henkilökohtainen usko on henkilökohtaista ja jokainen saa uskoa juuri miten haluaa. Tarkoitin kuitenkin uskovaisilla kirjaimelliseen Raamatuntulkintaan uskovia, joiden mukaan maailma on luotu tyhjästä.
Oletko kuullut sellaisesta että kristinuskossa on aika monenlaisia suuntauksia ja raamatuntulkintoja. On liberaaleja ja konservatiiveja. On myös muita uskontoja kuin kristinusko! On paljon uskossa olevia luonnontieteilijöitä. Uskonto ja tiede eivät kaikille ole vastakkaiset asiat. Ihan hyvin voi uskoa alkuräjähdykseen, evoluutioon, luonnonlakeihin ja Jumalaan.
On paljon uskossa olevia luonnontieteilijöitä.
No ei niitä kyllä paljon ole. Jopa jenkeissä, joka on muuten ihan himouskovainen maa, alle 10 % National Academy of Sciencen jäsenistä uskoo minkäänlaiseen jumalaan. Brittien Royal Societyn osalta luku on alle 5 %.
Vierailija kirjoitti:
On paljon uskossa olevia luonnontieteilijöitä.
No ei niitä kyllä paljon ole. Jopa jenkeissä, joka on muuten ihan himouskovainen maa, alle 10 % National Academy of Sciencen jäsenistä uskoo minkäänlaiseen jumalaan. Brittien Royal Societyn osalta luku on alle 5 %.
On tuo minun mielestäni aika paljon, jos kerran oletus on se, ettei ole mahdollista että luonnontieteilijä uskoisi Jumalaan. Tunnen myös itse vaikka kuinka monta uskovaa luonnontieteilijää, ja sellainen olen itsekin. Minusta usko ja tiede vastaa ihan eri kysymyksiin.
Ateistit saavat puolestani uskoa ateismiin ja spagettihirviöön, kunhan eivät tuputa minulle ateismiaan keskustelupalstoilla, radiossa, tv:ssä, podcasteissa eivätkä kaduilla.
Hullu saa olla mutta ei tyhmä? Kaikki maailman kauheudet on tehty jonkun uskomuksen nimissä ja uskovaiset piiloutuvat uskon taakse? Mitä jos otetaan vastuu omasta elämästä ja tekemisistä? Raukat uskovaiset piiloutuu aina ja eivät kanna maailman taakkaa? "jumala vihaa pelkureita"?
Jokainen joka uskoo jumalaan ja ei auta ihmistä?
Vierailija kirjoitti:
Jokainen joka uskoo jumalaan ja ei auta ihmistä?
Jokainen, joka ei auta ihmistä, ei usko Jumalaan.
Sivusta, mutta raamattuhan on siitä ongelmallinen, että valtaosa lukee sitä kuin, noh, piru raamattua.
Ne taas jotka sitä elää kokonaisuutena, eikä vaan napsi sieltä osia mitkä milloinkin omaan mieleen sopii, niin on ihmisiä, jotka ei tähän maailmaan istu, koska suuri osa niistä opeista on puhtaasti rikollisia meidän yhteiskunnissa.