Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antakaa ihmisten uskoa Jumalaan jos haluavat

Vierailija
08.01.2024 |

Mitä se teiltä on pois? joku voi kirjaimellisesti tehdä sitä jotta tuntisi olonsa turvallisemmaksi, ilman että on edes "uskossa" tai "herännyt".....

Valitattehan tekin esim täällä palstalla päivästä toiseen jotta tuntisitte olonne turvalliseksi, jotta edes 1 ihminen näkisi teidän huonon olonne. 

Haha. Kasvakaa aikuisiks. 

Kommentit (502)

Vierailija
441/502 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää eteistit ovat monet suvaitsemattomia. Hermostuvat, jos joku kertoo uskostaan.

Palstalla kommentoivat ateistit ovat myös vainoharhaisia. Mikäli he kuulevat tai näkevät uskontoon liittyvää puhetta tai tekstiä missä tahansa, niin he ahdistuvat ja kokevat että heille tuputetaan uskontoa. 

Vainoharhaisuus eli paranoia on kohtuutonta levottomuutta tai pelkoa omasta hyvinvoinnista. Vainoharhaisuus saattaa olla kohtuutonta ja yltää psykoottisuuteen saakka. Paranoia sisältää vainokuvitelmia mahdollisesta uhasta tai salaliittoteorioista.

Mitä mieltä olisit ollut jos jokainen koulupäiväsi olisi sisältänyt ateistisia lauluja. Koulussa olisi käynyt yhtenään ateisti-kirkkoherra saarnaamassa ateismin ihanuutta. Jopa matematiikan tunnilla olisi kerrottu kaukaisesta ateismin ihannemaasta nimeltään Israel.

Tällaista oli minun aivopesuni. Ja tässä on vain murto-osa tuputuksesta.

Ehkä olen vainoharhainen uskonnon osalta, mutta sille on hyvin vahvoja perusteitakin.

Vierailija
442/502 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa, uskovaiset, muiden olla uskomatta tai uskoa eri jumalaan kuin te.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/502 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset saa uskoa mihin haluavat mutta jumal uskoa ei saa sotkea tosielämän asioihin kuten vaikkapa Räsänen ministerinä teki.

Vierailija
444/502 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki uskovaiset saisivat painua pois Suomesta ja sen jälkeen tappaa itsensä.

Vierailija
445/502 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen on syntiä tehnyt.

En minä ainakaan ole.

Niin, luulevaiset unohtavat, että synti on vain heidän oma konseptinsa. Sitä ei ole muille edes olemassa.

Pitäisivät syntiseksi syyttelyt omassa keskuudessaan.

Vierailija
446/502 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se jotenkin estää nauttimasta elämästä että uskoo Jumalaan? Ei kaikki uskossa olevat ole jotain lahkolaisia. Mä olen nauttinut elämästä paljon enemmän kun olen löytänyt elämästä hengellisen puolen, ateistisen nihilismin sijaan. 

Ateismi puuttuu vain jumalan olemassaoloon, nihilismi kiistää merkityksen. Olen ateisti, mutten nihilisti.

Ateismiin kuuluu nihilismi, koska sen mukaan ihminen on vain tahdoton solumöykky, kasa kemiallisia reaktioita joihin ei pysty itse vaikuttamaan, kaikki noudattaa vain kemian ja fysiikan lakeja. 

Ateismin määritelmä tampioille:

Uskovainen sanoo: Jumala on olemassa.

Ateisti vastaa: En usko väitettäsi.

Mikäli lisäät tuohon jotain muuta, esim. tiedettä, nihilismiä, autismia, evoluutiota tai muita määritelmiä, niin olet hakoteillä.

Vierailija
447/502 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveän vihaisia ateiteja täällä,olen huomannut tosielämässkin pyrkivät todistamaan omaa paremmuuttaan ja pakenevat pelkojaan olemalla aggressiivisia. Olen agnostikko ja huomannut huolestuttavan kehityksen, yhä harvempi uskoo kristinuskon Jumalaan,kaikkien muiden mielipiteet ja aatteet sallitaan muttei kristinuskon. Haluaisinpa nähdä kun nämä vihaiset ateistit papattaa muslimille tai hindulle,muslimien kanssa saattaa käydä kalpaten!

Ei täällä näy saarnaamassa muita kuin kristittyjä. Niinpä heidän juttujaan ateistit kommentoivat. Ei ateistit usko noiden muidenkaan jumaliin. Ja kyllä teidän uskomukset sallitaan, ei niitä olla kieltämässä. Mutta opinkappaleita saa arvostella. Jos siitä joku luulevainen pahoittaa mielensä, se ei ole vainoamista tai kieltämistä.

Ateistin tietysti saa ärtyneeksi uskovaisten tapa yhdistää ateismiin määritelmiä, jotka eivät siihen kuulu.

Vierailija
448/502 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se jotenkin estää nauttimasta elämästä että uskoo Jumalaan? Ei kaikki uskossa olevat ole jotain lahkolaisia. Mä olen nauttinut elämästä paljon enemmän kun olen löytänyt elämästä hengellisen puolen, ateistisen nihilismin sijaan. 

Ateismi puuttuu vain jumalan olemassaoloon, nihilismi kiistää merkityksen. Olen ateisti, mutten nihilisti.

Ateismiin kuuluu nihilismi, koska sen mukaan ihminen on vain tahdoton solumöykky, kasa kemiallisia reaktioita joihin ei pysty itse vaikuttamaan, kaikki noudattaa vain kemian ja fysiikan lakeja. 

Olet niin väärässä, ettet ole edes väärässä.

Julistava ateisti on hyvin usein jossain määrin säälittävä miesh

Missä niitä julistavia ateisteja on?

Vierailija
449/502 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala kumala. Uskonto on mielisairaus.

Vierailija
450/502 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ateisti tunne raamattua paremmin kuin uskovainen. Uskovaiselle raamattu voi olla kuin aarrearkku josta ammentaa jotain hyvää jokaiseen päivään. Raamattu sisältää paljon hyviä hyvyyttä korostavia esimerkkejä ja opetuksia. On erikseen jaoteltu uuteen ja vanhaan testamenttiin. Yleensä suositellaan uusia uskovaisia aloittamaan uudesta testamentista.

Vierailija
451/502 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin ateisteja olemaan vähemmän herkkänahkaisia. Suomi on kristillinen maa presidenttiä myöten, niin olisi aika vaan hyväksyä se. Ihmisillä joskus tarve uskoa ja toisaalta myös järkiperustainen ajatus ohjaa uskonnon pariin. Luoja on kaiken luonut ja me saamme nauttia luomistyön hedelmistä. Eikö olekin ihmeellistä? Kyllä uskonto kannattaa varsinkin jos ei aleta liian fanaattiseksi. Uskonnon kautta voi löytää hyvän yhteisön johon kuulua ja mistä saada apua. Myös Luojan apu puhtaudeksi ja terveydeksikin sekä siunaus ja varjelus on ihanaa.

Vierailija
452/502 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelisin ateisteja olemaan vähemmän herkkänahkaisia. Suomi on kristillinen maa presidenttiä myöten, niin olisi aika vaan hyväksyä se. Ihmisillä joskus tarve uskoa ja toisaalta myös järkiperustainen ajatus ohjaa uskonnon pariin. Luoja on kaiken luonut ja me saamme nauttia luomistyön hedelmistä. Eikö olekin ihmeellistä? Kyllä uskonto kannattaa varsinkin jos ei aleta liian fanaattiseksi. Uskonnon kautta voi löytää hyvän yhteisön johon kuulua ja mistä saada apua. Myös Luojan apu puhtaudeksi ja terveydeksikin sekä siunaus ja varjelus on ihanaa.

Missä kohden perustuslakia mainitaan Suomen kristillisyys?

Vierailija
453/502 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen laki kirjassa viitataan monessa kohtaa Jumalaan ja Jumalan tuntemiseen. Kannattaa tsekata joskus. Oli muistaakseni alkupuheessa sekä ohjeissa tuomarille tjsp.

Vierailija
454/502 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen laki kirjassa viitataan monessa kohtaa Jumalaan ja Jumalan tuntemiseen. Kannattaa tsekata joskus. Oli muistaakseni alkupuheessa sekä ohjeissa tuomarille tjsp.

Mielikuvitusolentoon viittaamiset tulee jättää pois lakikirjoista.

Vierailija
455/502 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut vastaus kysymykseen. Älä väistele.

Vierailija
456/502 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei viitata.

Vierailija
457/502 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen laki kirjassa viitataan monessa kohtaa Jumalaan ja Jumalan tuntemiseen. Kannattaa tsekata joskus. Oli muistaakseni alkupuheessa sekä ohjeissa tuomari

Viitataan. Et oo tainnut lukea. Minä olen ja muistan varsin hyvin. Tosin oli vanha painos 2004 luvulta jos muistan, mutta eikai nämä yleensä muutu.

Vierailija
458/502 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen enempää panettelematta ketään niin itse annan jokaiselle mahdollisuuden valita uskonsa kunhan se ei ole rikollista. Itse olen valinnut kristillisyyden ja suosittelen muillekin. Varsinkin jos ei ole taipumusta psykooseihin tai fanaattisuuteen, niin usko tekee elämästä parempaa.

Vierailija
459/502 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ainakaan Finlexistä löydy, mutta vastaisitko nyt kysymykseen?

Vierailija
460/502 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen enempää panettelematta ketään niin itse annan jokaiselle mahdollisuuden valita uskonsa kunhan se ei ole rikollista. Itse olen valinnut kristillisyyden ja suosittelen muillekin. Varsinkin jos ei ole taipumusta psykooseihin tai fanaattisuuteen, niin usko tekee elämästä parempaa.

En kyllä ymmärrä miten järjenvastainen valheessa eläminen, mitä usko omalla kohdallani tarkottaisi, tekisi elämästä millään tapaa parempaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän