Antakaa ihmisten uskoa Jumalaan jos haluavat
Mitä se teiltä on pois? joku voi kirjaimellisesti tehdä sitä jotta tuntisi olonsa turvallisemmaksi, ilman että on edes "uskossa" tai "herännyt".....
Valitattehan tekin esim täällä palstalla päivästä toiseen jotta tuntisitte olonne turvalliseksi, jotta edes 1 ihminen näkisi teidän huonon olonne.
Haha. Kasvakaa aikuisiks.
Kommentit (502)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se jotenkin estää nauttimasta elämästä että uskoo Jumalaan? Ei kaikki uskossa olevat ole jotain lahkolaisia. Mä olen nauttinut elämästä paljon enemmän kun olen löytänyt elämästä hengellisen puolen, ateistisen nihilismin sijaan.
Ateismi puuttuu vain jumalan olemassaoloon, nihilismi kiistää merkityksen. Olen ateisti, mutten nihilisti.
Ateismiin kuuluu nihilismi, koska sen mukaan ihminen on vain tahdoton solumöykky, kasa kemiallisia reaktioita joihin ei pysty itse vaikuttamaan, kaikki noudattaa vain kemian ja fysiikan lakeja.
Olet niin väärässä, ettet ole edes väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"On myös erilaisia tapoja olla kristitty. Ei kaikki kristityt ole mitään lakiuskovaisia."
Kristinusko perustuu kuitenkin syntiin eli ihminen saa elää, mutta ei täysin vapaasti, ja ihminen on aina huono ja heikko tarviten Jumalan apua ja ohjausta. Myös Jumalan lakia, Jeesus ei kumonnut sitä vaan lisäsi siihen.
Eli sikäli Jumala määrää ne raamit ja rajat, joissa ihminen saa elää. Toisin kuin mm. shintolaisuudessa, ihminen ei ikinä voi nousta Jumalan kaltaiseksi tai tulla "enemmäksi" kuin syntiseksi. Kuuliaisuudesta ja raameista ei saa poiketa paitsi syvän katumuksen kautta.
Ei mua mitenkään hetkauta ajatus syntisyydestä. Ei kukaan ole täydellinen. En ateistinakaan ajatellut koskaan että olisin itse jotenkin täydellinen ja synnitön. Kuulostaa narsismilta jos ei hyväksy sitä, että ei ole virheetön.
Jos sinua ei synti hetkauta, olisin huolissani uskosi tilasta ja moraalistasi.
Mutta yleistähän se taitaa nykykristityillä olla, että ei murehdita syntejä. Synnit ovat kuin likapyykki, jonka saa nappia painamalla puhtaaksi (=vetoamalla Jumalan armoon).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se jotenkin estää nauttimasta elämästä että uskoo Jumalaan? Ei kaikki uskossa olevat ole jotain lahkolaisia. Mä olen nauttinut elämästä paljon enemmän kun olen löytänyt elämästä hengellisen puolen, ateistisen nihilismin sijaan.
Ateismi puuttuu vain jumalan olemassaoloon, nihilismi kiistää merkityksen. Olen ateisti, mutten nihilisti.
Ateismiin kuuluu nihilismi, koska sen mukaan ihminen on vain tahdoton solumöykky, kasa kemiallisia reaktioita joihin ei pysty itse vaikuttamaan, kaikki noudattaa vain kemian ja fysiikan lakeja.
Eikä ole. Oletko ollut noin tyhmä ihan syntymästä asti, vai oletko satuttanut kenties pääsi jossain kohtaa?
Hirveän vihaisia ateiteja täällä,olen huomannut tosielämässkin pyrkivät todistamaan omaa paremmuuttaan ja pakenevat pelkojaan olemalla aggressiivisia. Olen agnostikko ja huomannut huolestuttavan kehityksen, yhä harvempi uskoo kristinuskon Jumalaan,kaikkien muiden mielipiteet ja aatteet sallitaan muttei kristinuskon. Haluaisinpa nähdä kun nämä vihaiset ateistit papattaa muslimille tai hindulle,muslimien kanssa saattaa käydä kalpaten!
Vierailija kirjoitti:
Hirveän vihaisia ateiteja täällä,olen huomannut tosielämässkin pyrkivät todistamaan omaa paremmuuttaan ja pakenevat pelkojaan olemalla aggressiivisia. Olen agnostikko ja huomannut huolestuttavan kehityksen, yhä harvempi uskoo kristinuskon Jumalaan,kaikkien muiden mielipiteet ja aatteet sallitaan muttei kristinuskon. Haluaisinpa nähdä kun nämä vihaiset ateistit papattaa muslimille tai hindulle,muslimien kanssa saattaa käydä kalpaten!
No tuopa jostain tänne muslimi tai hindu kenelle papattaa. Olet siis teistinen agnostikko ilmeisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit nauttia elämästä, mutta et yhtä laajasti kuin sellainen, joka ei ole lakiuskonnon alainen.
Vertauskuvana voit nauttia ajelusta nopeusrajoitusten ja liikennesääntöjen mukaan. Mutta et koskaan voi nauttia millään muulla tavoin, tai et enää elä kristittyä elämää.
Tältä kantilta esimerkiksi buddhalaisuus on rennompi uskonto kuin kristinusko. Siinä ei ole selvärajaista kaikkia koskevaa sektoria sille, miten elää. Maallinen laki puuttuu siitä. Siksi olet ihan yhtä buddhalainen jos esimerkiksi joskus vähän hurjastelet. Se ei ole ehkä viisasta, mutta uskonto ei sitä tuomitse, sillä yhtä tuomaria ei ole. Kristi
Kummallista, kun kerta toisensa jälkeen ateistit katsovat asiakseen kertoa uskoville kristityille, kuinka heidän tulee elää ja miten ja mitä pitää pyytää Jumalalta anteeksi. Pieleen menee joka kerta, koska te ette tiedä erilaisten uskovien elämästä ja suhteesta Kristukseen yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu. Ateisti on jo silloin, jos ei usko mihinkään uskontojärjestelmään sellaisenaan. Ateisti ei todellakaan ole nihilisti.
Täällä vain eletään ja sitten kuollaan eikä kenestäkään jää jäljelle lopulta mitään. Mitä muuta tuo on kuin nihilismiä?
Saa minun puolesta uskoa. En vain halua osallistua siihen tai uskonnollisiin väittelyihin.
Täällä vain eletään ja sitten kuollaan eikä kenestäkään jää jäljelle lopulta mitään. Mitä muuta tuo on kuin nihilismiä?
Et siis tiedä mitä on ateismi, et tiedä mitä on nihilismi. Tiedätkö ylipäätään yhtään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ajanut ylinopeutta ja kävellyt päin punaisia. Olen lapsena valehdellut päästäkseni pälkähästä ja aikuisena päästäkseni eroon inhottavasta ihmisestä ja tilanteesta.
En ole satuttanut ihmisiä tai eläimiä.
En ole pettänyt kumppaneitani.
Olen harrastanut irtoseksiä ja itsetyydytystä. Nautin ruoasta ja herkuttelen. Olen matkustellut, rakentanut yhdessä aviopuolison kanssa talon meille. Olen riidellyt ja pyytänyt anteeksi. Olen auttanut pyyteettömästi, ja toisaalta kieltäytynyt auttamasta koska haistoin hyvöksikäytön siinä. En ole koskaan luntannut kokeisiin. En ole kiusannut ketään, edes netissä.
En ole ikinä uskonut yhteenkään jumalaan, joten en ole tehnyt syntiäkään. Yllä olevat asi
Ethän sä vastannut mun kysymykseen ollenkaan. Mutta muuta en uskovaisilta edes odota.
En koe tehneeni mitään syntiä. Nautin seksistä, nautin ruoasta ja viinistä, nautin pianon ja kitaran soittamisesta, maalaamisesta, kirjojen lukemisesta. Olen nainen ja nautin ;)
Voin kuvitella, miten sinun naamasi vääntyy inhosta ja miten ylimielinen nyt olet. Mutta minä olen se, joka tässä elämässä voittaa. Mitään jumalaa ei ole, eikä ole koskaan ollutkaan.
Se on keksitty pitämään ihmiset kurissa ja olemaan tyytyväisiä orjan asemaansa. Ja uskontojen sanansaattajat ja lähettiläät on aina olleet ihmisistä julmimpia (lasken tähän kategoriaan myös toisen maailmansodan aikaiset tapahtumat, vaikka ne tehtiin eri "jumalan" nimissä).
Miten minä voin parin rivin perusteella tietää sinun elämän tarinaasi ja mitä olet tehnyt? Paitsi toki Jumalan kieltäminen on syntiä, mutta oikein tarkempaa analyysia on vaikea tehdä. Sinun se pitää itse tietää.
Mikä sitten synniksi lasketaan selviää Raamatussa, esimerkiksi kymmenen käskyä.
Entä mitä tekee tämän maallisen vaelluksen "voittamisella" jos menettää pelastuksensa?
Vierailija kirjoitti:
Et siis tiedä mitä on ateismi, et tiedä mitä on nihilismi. Tiedätkö ylipäätään yhtään mitään?
Sekoittaakohan annihilationismiin?
Jokainen tekee kuten tykkää, mutta nin tedän uskovaistenkin tulisi kunnioittaa ei uskoia eikä tuputtaa sitä uskoanne muille ja väheksyä ei uskovia. Mulle on ihan sama vaikka uskotte Aku Ankkaan, pitäkää se omana tietonanne.
"Kummallista, kun kerta toisensa jälkeen ateistit katsovat asiakseen kertoa uskoville kristityille, kuinka heidän tulee elää ja miten ja mitä pitää pyytää Jumalalta anteeksi. Pieleen menee joka kerta, koska te ette tiedä erilaisten uskovien elämästä ja suhteesta Kristukseen yhtään mitään."
Erikoinen syytös.
Tosiasia on toisaalta, että ateisti tuntee kristinuskon opillisen sisällön usein uskovaa paremmin. Usko on monelle kristitylle eräänlainen autopilotti. Siis sitä ei kysytä eikä sisällöllisesti tutkiskella juuri ollenkaan. Uskotaan vaan (tottumus, tunne) ja painetaan likapyykit napista puhtaiksi ja mennään eteenpäin. Näin siis käytännön arjessa monen kohdalla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateismi ei ota mitään kantaa ihmiseen millään tavalla.
Keksit ensin omasta päästäsi väitteen ateismista ja sitten kritisoit väitettä.
Jos keksin väitteen, että Jeesus kannatti pedofiliaa ja sitten kritisoin asiasta kristinuskoa, niin onko tuo järkevää toimintaa?
Vierailija kirjoitti:
Mistähän johtuu, että kulttuurit jotka eivät ole kristinuskosta tietoisia, saavat siitä tiedon muilta ihmisiltä (John Allen Chau esimerkiksi) - ei koskaan tältä "jumalalta". Tämä kertoo, että se on puhtaasti ihmisten rakentama konsepti.
Sinulle tietämättömälle tiedoksi, että Jeesus itse ilmestyy ihmisille ja saa aikaan suuria herätyksen aaltoja. Tieto kulkee nopeasti ja uusia seurakuntia perustetaan. He joutuvat kokoontumaan salaa, koska heidän maissaan kristinusko on ankarasti kielletty ja siihen kääntymisestä teloitetaan. Silti ns. jäätyään kiinni uskostaan Jeesukseen, he kuolevat mieluummin kuin luopuvat Hänestä. Mistä se mielestäsi kertoo?
Ihan sama miten paljon ateistit tuputtavat näkemystään, mulle tuntuu loogisemmalta että maailma on syntynyt jostain jotenkin kuin ei mistään ihan sattumalta. Siksi olen teisti, ja en tiedä mikä saisi mut ajattelemaan eri tavalla. Mulle jumalausko on luonnollinen asia, ja saan ajatella asiasta miten haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän johtuu, että kulttuurit jotka eivät ole kristinuskosta tietoisia, saavat siitä tiedon muilta ihmisiltä (John Allen Chau esimerkiksi) - ei koskaan tältä "jumalalta". Tämä kertoo, että se on puhtaasti ihmisten rakentama konsepti.
Sinulle tietämättömälle tiedoksi, että Jeesus itse ilmestyy ihmisille ja saa aikaan suuria herätyksen aaltoja. Tieto kulkee nopeasti ja uusia seurakuntia perustetaan. He joutuvat kokoontumaan salaa, koska heidän maissaan kristinusko on ankarasti kielletty ja siihen kääntymisestä teloitetaan. Silti ns. jäätyään kiinni uskostaan Jeesukseen, he kuolevat mieluummin kuin luopuvat Hänestä. Mistä se mielestäsi kertoo?
Mistä olet saanut tämän tiedon, että Jeesus itse ilmestyy käännyttämään?
Marttyyriksi lähteminen kertoo lähinnä ihmisen sisäisistä tiloista. Saavatko islaminuskoiset marttyyrit tai buddhalaiset, jotka polttavat tai muumioivat itsensä elävältä uskosi horjumaan?
Vierailija kirjoitti:
"Kummallista, kun kerta toisensa jälkeen ateistit katsovat asiakseen kertoa uskoville kristityille, kuinka heidän tulee elää ja miten ja mitä pitää pyytää Jumalalta anteeksi. Pieleen menee joka kerta, koska te ette tiedä erilaisten uskovien elämästä ja suhteesta Kristukseen yhtään mitään."
Erikoinen syytös.
Tosiasia on toisaalta, että ateisti tuntee kristinuskon opillisen sisällön usein uskovaa paremmin. Usko on monelle kristitylle eräänlainen autopilotti. Siis sitä ei kysytä eikä sisällöllisesti tutkiskella juuri ollenkaan. Uskotaan vaan (tottumus, tunne) ja painetaan likapyykit napista puhtaiksi ja mennään eteenpäin. Näin siis käytännön arjessa monen kohdalla on.
Vai ateistit tuntevat kristinuskon paremmin kuin uskova, Raamattua lukeva ja jumalanpalveluksissa käyvä kristitty?! Mistä moinen käsitys? Raamattu nimenomaan on hullutus ateisteille, koska heille ei kukaan avaa sen salaisuuksia. Toki sen voi opetella ulkoa ja kuvitella, että näin kristityn tulee elää, mutta pieleen menee taas kerran.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama miten paljon ateistit tuputtavat näkemystään, mulle tuntuu loogisemmalta että maailma on syntynyt jostain jotenkin kuin ei mistään ihan sattumalta. Siksi olen teisti, ja en tiedä mikä saisi mut ajattelemaan eri tavalla. Mulle jumalausko on luonnollinen asia, ja saan ajatella asiasta miten haluan.
Näkemykseesi puuttumatta oikaisen vain, ettei ateismi sisällä kannanottoja siihen, mistä, miten tai miksi maailma on täällä. Voisi jopa kuvitella ateistin, jonka mielestä jokin jumaluus on maailman synnyn takana, mutta nyttemmin se on kuollut ja maailmassa ei enää ole jumalaa.
Ei kuulu. Ateisti on jo silloin, jos ei usko mihinkään uskontojärjestelmään sellaisenaan. Ateisti ei todellakaan ole nihilisti.