Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antakaa ihmisten uskoa Jumalaan jos haluavat

Vierailija
08.01.2024 |

Mitä se teiltä on pois? joku voi kirjaimellisesti tehdä sitä jotta tuntisi olonsa turvallisemmaksi, ilman että on edes "uskossa" tai "herännyt".....

Valitattehan tekin esim täällä palstalla päivästä toiseen jotta tuntisitte olonne turvalliseksi, jotta edes 1 ihminen näkisi teidän huonon olonne. 

Haha. Kasvakaa aikuisiks. 

Kommentit (502)

Vierailija
321/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerro sinä tietoisuusjankkaaja miten todistat toisen tietoisuuden. Ja mikään aivosähkökäyrä ei käy todisteeksi koska se todistaa vain sähköiset impulssit, ei sitä mitä ihminen kokee. 

Ei sillä ole mitään merkitystä tietoisuuden kannalta mitä joku subjektiivisesti kokee, joten en edelleenkään ymmärrä mitä ihmettä oikein selität. Kuten jo lukuisia kertoja todettua, tietoisuuden mittaamiselle ja toteamiselle on lukuisia eri tapoja ja kriteerejä.

Vierailija
322/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku uskovainen täällä kauhisteli, miten ihmiset uskoo enää vain rahaan ja raha pyörittää maailmaa. 

Edelleen iso osa maailman ihmisistä kuuluu jonkin uskonnon vaikutuksen piiriin. Ei ateistit tätä maailman pahuutta pyöritä. Pää pois pensaasta nyt. 

Eniten konflikteja on tullut jo lähes viimeiset 1000 v monoteistisille veljesuskonnoille kristinusko, juutalaisuus ja islam. Valitettavasti.

Lähteenä Esson baarin historioitsijat? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerro sinä tietoisuusjankkaaja miten todistat toisen tietoisuuden. Ja mikään aivosähkökäyrä ei käy todisteeksi koska se todistaa vain sähköiset impulssit, ei sitä mitä ihminen kokee. 

Ihan millä tahansa asiaan käytetyllä kokeella. Vaikkapa Turingin testillä. Tai mittaamalla ne aivosähkökäyrät, ja vertaamalla tuloksia muiden samoille ärsykkeille altistetuille koe-henkilöille.

Se, että sinä olet kyvytön suunnittelemaan tieteellisen kokeen, ei tarkoita että kaikki muutkin olisivat sitä.

Et voi todistaa toisen henkilökohtaista kokemusta. En väittele sun kanssa tästä enää kun et selvästikään ymmärrä, mitä haen takaa. 

Vierailija
324/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idän uskonnoissa on enemmän hyvää kuin Lähi-Idän. Toki hankala asia on kastilaitos, mutta sehän on jo ollut pitkään kielletty. 

Pidän erityisesti Kiinan ja lähiseutujen taolaisuudesta paljon. Sen maailmankuvassa on monia tasoja, jotka eivät sulje toisiaan pois. Ei siis ole niin tarkkaa rajaa faktan ja fiktion välillä, mikä esimerkiksi Suomessa on hyvin tarkka.

Harmi vain että viimeisellä tuomiolla ei niistä ole apua.

Vierailija
325/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan millä tahansa asiaan käytetyllä kokeella. Vaikkapa Turingin testillä. Tai mittaamalla ne aivosähkökäyrät, ja vertaamalla tuloksia muiden samoille ärsykkeille altistetuille koe-henkilöille.

Se, että sinä olet kyvytön suunnittelemaan tieteellisen kokeen, ei tarkoita että kaikki muutkin olisivat sitä.

Et voi todistaa toisen henkilökohtaista kokemusta. 

Etkä sinä omaasi. Entä sitten. Subjektiiviset kokemukset eivät kiinnosta minua tipan vertaa, eivätkä ne liity mitenkään aiheeseen.

Vierailija
326/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idän uskonnoissa on enemmän hyvää kuin Lähi-Idän. Toki hankala asia on kastilaitos, mutta sehän on jo ollut pitkään kielletty. 

Pidän erityisesti Kiinan ja lähiseutujen taolaisuudesta paljon. Sen maailmankuvassa on monia tasoja, jotka eivät sulje toisiaan pois. Ei siis ole niin tarkkaa rajaa faktan ja fiktion välillä, mikä esimerkiksi Suomessa on hyvin tarkka.

Ei ole mikään harmi, koska mitään viimeisiä tuomioita ei ole olemassakaan.

Vierailija
327/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhupuheita juu. 

https://www.nytimes.com/2021/05/28/world/canada/kamloops-mass-grave-res…

Sellaista lähimmäisenrakkautta. 

Vierailija
328/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ajanut ylinopeutta ja kävellyt päin punaisia. Olen lapsena valehdellut päästäkseni pälkähästä ja aikuisena päästäkseni eroon inhottavasta ihmisestä ja tilanteesta. 

En ole satuttanut ihmisiä tai eläimiä. 

En ole pettänyt kumppaneitani.

Olen harrastanut irtoseksiä ja itsetyydytystä. Nautin ruoasta ja herkuttelen. Olen matkustellut, rakentanut yhdessä aviopuolison kanssa talon meille. Olen riidellyt ja pyytänyt anteeksi. Olen auttanut pyyteettömästi, ja toisaalta kieltäytynyt auttamasta koska haistoin hyvöksikäytön siinä. En ole koskaan luntannut kokeisiin. En ole kiusannut ketään, edes netissä.

En ole ikinä uskonut yhteenkään jumalaan, joten en ole tehnyt syntiäkään. Yllä olevat asiat luettelin, koska tiedän että täällä on monta kaltaistani tavallista ihmistä ja monta uskovaa, jotka ovat monin kerroin pahempia kuin mitä kuvittelevat olevansa. 

Kaikki synnit lasketaan, uskoi yksilö Jumalaan tai ei. Ainoastaan Jeesus on elänyt synnittömän maanpäällisen elämän, ei kukaan muu. 

Kannattaa sinunkin ottaa syntien sovitus vastaan, niin pahat tekosi annetaan anteeksi.

Vierailija
329/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku uskovainen täällä kauhisteli, miten ihmiset uskoo enää vain rahaan ja raha pyörittää maailmaa. 

Edelleen iso osa maailman ihmisistä kuuluu jonkin uskonnon vaikutuksen piiriin. Ei ateistit tätä maailman pahuutta pyöritä. Pää pois pensaasta nyt. 

Eniten konflikteja on tullut jo lähes viimeiset 1000 v monoteistisille veljesuskonnoille kristinusko, juutalaisuus ja islam. Valitettavasti.

Lähteenä Esson baarin historioitsijat? 

No pannaan 1500 vuoden aikajana. Mongolien riehunta taitaa olla ainoa todella suuri Kauko-Idän hävitysaalto, jos toiseen vaakakuppiin pannaan esimerkiksi ristiretket, uskonsodat, löytöretket, siirtomaasodat, valloitussodat, inkvisitio ja maailmansodat Euroopassa, Japanissa ja Atlantilla. Kommunismikin voidaan nähdä kristillisesti motivoituneena, ainoastaan sen protestiliikkeenä. 

Ei hindut ja buddhalaiset tai taolaiset ole yhtä paljon riehuneet, likimainkaan.

Vierailija
330/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetyssaarnaaja -ateisti on pahempi kuin jonkin uskonnon lähetyssaarnaaja. Kaikki ne kuvittelevat omistavansa muut ihmiset ja luovansa onnellisemman maailman itselleen käännyttämällä muut . Ateistin luulisi korkeintaan naureskslevan muiden uskoa, mutta viele käännyttävänkin omaan näkemykseensä.

Vierailija
331/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun puolestani saa uskoa vaikka Ilmaisten ämpärien jumalaan, jos haluaa, mutta raja menee siinä, kun alkaa tällä jumaluudella puolustelemaan tekojaan ja syyttelemään muita. 

Vierailija
332/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnon vuoksi ja sen varjolla on tapettu ihmisiä varmaan eniten maailmassa. Kaikkia uskontoja yhdistää sama , eli se että uskotaan johonkin "näkymättömään" ihmistä korkempaan voimaan. Oli se sitten Jumala, Allah tms.

Vierailija
333/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä  ja missä ovat tyrkyttäneet ateisteille uskoa?

Vierailija
334/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ajanut ylinopeutta ja kävellyt päin punaisia. Olen lapsena valehdellut päästäkseni pälkähästä ja aikuisena päästäkseni eroon inhottavasta ihmisestä ja tilanteesta. 

Olen harrastanut irtoseksiä ja itsetyydytystä. Nautin ruoasta ja herkuttelen. Olen matkustellut, rakentanut yhdessä aviopuolison kanssa talon meille. Olen riidellyt ja pyytänyt anteeksi. Olen auttanut pyyteettömästi, ja toisaalta kieltäytynyt auttamasta koska haistoin hyvöksikäytön siinä. En ole koskaan luntannut kokeisiin. En ole kiusannut ketään, edes netissä.

En ole ikinä uskonut yhteenkään jumalaan, joten en ole tehnyt syntiäkään. Yllä olevat asiat luettelin, koska tiedän että täällä on monta kaltaistani tavallista ihmistä ja monta uskovaa, jotka ovat monin kerroin pahempia kuin mitä kuvittel

Mitään höpöhöpösyntejä ei lasketa, koska sellaisia ei ole olemassakaan.

Vierailija
335/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä  ja missä ovat tyrkyttäneet ateisteille uskoa?

No esim. "Vierailija" viestissä #329.

Vierailija
336/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä uskonut yhteenkään jumalaan, joten en ole tehnyt syntiäkään. Yllä olevat asiat luettelin, koska tiedän että täällä on monta kaltaistani tavallista ihmistä ja monta uskovaa, jotka ovat monin kerroin pahempia kuin mitä kuvittel

Mitä pahaa minä olen tehnyt? Nyt ei riitä vastaukseksi pelkkä "olet tehnyt syntiä" tai jotenkin toiminut sinun jumalaa vastaan. Mitä on ne pahat teot?

Olen tuo, jota lainasit. 

Vierailija
337/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhu omasta puolestasi. Ei sitä tässä maailmassa voi olla varma mistään. Savolainen näkemys on uskonasioissa paras. Eli voi olla nänkii ja voi olla niinkii.

Vierailija
338/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on juuri "lähetystyö". Sen raamatulliset juuret ovat kyseenalaiset koska episodi löytyy kaikkein epäluotettavimpana pidetystä Johanneksen evankeliumista. 

En jotenkin jaksa uskoa, että Jeesus olisi nähnyt tärkeänä voimakkaan ja aktiivisen seuraajakseen käännyttämisen. Tämä on myöhemmin keksittyä kuten moni muukin kristinuskon seikka.

Vierailija
339/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhu omasta puolestasi. Ei sitä tässä maailmassa voi olla varma mistään. Savolainen näkemys on uskonasioissa paras. Eli voi olla nänkii ja voi olla niinkii.

Puhu omasta puolestasi vaan ihan itse. On täysin selvää että mitään satuolentojen höpöhöpötuomioita ei ole olemassa nyt, eikä milloinkaan.

Vierailija
340/502 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonnon vuoksi ja sen varjolla on tapettu ihmisiä varmaan eniten maailmassa. Kaikkia uskontoja yhdistää sama , eli se että uskotaan johonkin "näkymättömään" ihmistä korkempaan voimaan. Oli se sitten Jumala, Allah tms.

Uskonto on ollut hallitsijoille vain tekosyy hyödyllisille hölmöille alamaisilleen. Luuletko todella, että tosisaan ovat uskoneet. Tärkeintä on ollut ryöstäminen ja valta ja orjuuttaminen.