Antakaa ihmisten uskoa Jumalaan jos haluavat
Mitä se teiltä on pois? joku voi kirjaimellisesti tehdä sitä jotta tuntisi olonsa turvallisemmaksi, ilman että on edes "uskossa" tai "herännyt".....
Valitattehan tekin esim täällä palstalla päivästä toiseen jotta tuntisitte olonne turvalliseksi, jotta edes 1 ihminen näkisi teidän huonon olonne.
Haha. Kasvakaa aikuisiks.
Kommentit (502)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ateisti ei edelleenkään osaa vastata, että miksi toisen kokema jumalausko on teiltä pois ja miksi sitä pitää niin kiihkeästi vastustaa.
Eivät nöyrry myöntämään, että synnintunto on se mikä ahdistaa ja laittaa haistattelemaan muille ihmisille.
Ihmisten keksiminen uskontojen lätinät menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta kristillinen oppi kenkuttaa, koska se osoittaa ihmisen syntisyyden, vaikka ei muka uskoisikaan.Siksi varsinkin kadotuksella "pelottelu" järkyttää monia, vaikka eivät omien sanojensa mukaan sellaiseen edes usko..
"Jos et usko meidän jumalaamme, palat ikuisesti helvetin tulessa".
Ei yhtään järkyttävää, varsinkin kun sama kohtalo koskee myös kirkkoon kastamattomia lapsia.
Ja syntinen, sehän on lähes toisen ihmisen haukkumista. Pienentämistä. Minä ajattelen tämän niin, että teidän uskontonne on niin kapeakatseinen ja ahdas, ettei se sovi inhimillisyyteen mitenkään. Teidän on varottava ettei neitsyys mene ennen papin aamenta, ja yölliset orgasmitkin on syntiä. Kaikki on syntiä, ja vain sitten joskus kuoleman jälkeen saa kokea nautintoa ja iloa.
Ymmärrän, että ahdistaa ja että projisoitte sitä muihin ihmisiin ajatellen, että muitakin on pakko ahdistaa. Ja jos ei, niin on jotenkin moraaliton ja automaattisesti paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ateisti ei edelleenkään osaa vastata, että miksi toisen kokema jumalausko on teiltä pois ja miksi sitä pitää niin kiihkeästi vastustaa.
Eivät nöyrry myöntämään, että synnintunto on se mikä ahdistaa ja laittaa haistattelemaan muille ihmisille.
Ihmisten keksiminen uskontojen lätinät menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta kristillinen oppi kenkuttaa, koska se osoittaa ihmisen syntisyyden, vaikka ei muka uskoisikaan.Siksi varsinkin kadotuksella "pelottelu" järkyttää monia, vaikka eivät omien sanojensa mukaan sellaiseen edes usko..
Kyllä on luulevaiselle vaikea käsittää, että jotkut tulevat aivan hyvin toimeen ilman kristillistä "oppia" ja ovat vailla "synnintuntoa".
Käsitätkö sitä, että uskosi johtuu vanhempiesi iskostamistoimenpiteistä ja ympäristön vaikutuksesta. Jos olisit syntynyt Intiassa hinduperheeseen, niin julistaisit ihan jotain muuta kuin nyt. Pelkkää maantiedettä ja sattumaa on uskosi.
Joku uskovainen täällä kauhisteli, miten ihmiset uskoo enää vain rahaan ja raha pyörittää maailmaa.
Edelleen iso osa maailman ihmisistä kuuluu jonkin uskonnon vaikutuksen piiriin. Ei ateistit tätä maailman pahuutta pyöritä. Pää pois pensaasta nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovaisten tulisi olla suvaitsevaisia ja sallia myös muut uskonnot. Se on vaikea paikka monelle.
Mitä tämä "salliminen" sitten käytännössä tarkoittaa? Eihän kukaan uskonnonvapautta vastusta, paitsi trollien olkiukot.
Pelastusta taas ei muiden uskontojen avulla löydä, se lukee Raamatussa, eikä sitä voi mennä muuttelemaan.
Missä siis on ongelma?
Ei missään, kunhan vaan ymmärrät että tuo on sinun uskosi ja kuvitelmasi. Joku toinen taas on sitä mieltä, että Raamatusta tai kristinuskosta ei mitään pelastuksia löydy, ja se on täysin yhtä oikea ja arvokas mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos et usko meidän jumalaamme, palat ikuisesti helvetin tulessa".
Ei yhtään järkyttävää, varsinkin kun sama kohtalo koskee myös kirkkoon kastamattomia lapsia.
Ja syntinen, sehän on lähes toisen ihmisen haukkumista. Pienentämistä. Minä ajattelen tämän niin, että teidän uskontonne on niin kapeakatseinen ja ahdas, ettei se sovi inhimillisyyteen mitenkään. Teidän on varottava ettei neitsyys mene ennen papin aamenta, ja yölliset orgasmitkin on syntiä. Kaikki on syntiä, ja vain sitten joskus kuoleman jälkeen saa kokea nautintoa ja iloa.
Ymmärrän, että ahdistaa ja että projisoitte sitä muihin ihmisiin ajatellen, että muitakin on pakko ahdistaa. Ja jos ei, niin on jotenkin moraaliton ja automaattisesti paha .
Jokainen on syntiä tehnyt. Siis kaikki ihmiset, niin pyhät kuin pakanat. Kukaan ei ole synnitöntä elämää elänyt. Mikään syntinen ei myöskään pääse taivaaseen.
Onneksi meille syntisille on valmistettu syntien sovitus Jeesuksen avulla, mutta jokaisen pitää ottaa se itse vastaan. Kun saa syntinsä anteeksi, niin pääsee taivaaseenkin, eikä joudu ikuiseen kadotukseen.
Tietoisuutta ei voi todistaa. Ihmiset voisivat periaatteessa olla vain robotteja, jotka reagoivat asioihin tietyllä tavalla.
Tietoisuuden voi edelleen helposti sekä mitata että todistaa. Jos robotti täyttää nuo kriteerit, niin silloin sillä on tietoisuus. Mikä tässä on nyt niin vaikeaa tajuta?
Jokainen on syntiä tehnyt.
En minä ainakaan ole.
Pelottaako teitä uskovaisia se, että ateisti voikin olla oikeassa? Että elämä loppuu kuolemaan, eikä mitään muuta ole.
Että on turhaa täällä maan päällä harmaana syntisenä ollut kulkea. Turhaan olet kieltäytynyt nautinnosta (oli se sitten seksi, ruoka, materia, mikä tahansa kielletty), turhaan ollut yksiavioinen etkä uskaltanut erota. Kivulla sinä tulet synnyttämään ja kärsimään ja vaeltamaan pimeässä laaksossa. Kärsi, kärsi, niin kirkkaimman kruunun saat!
Sillä tavalla rahvas saatiin maksamaan kruunulle veroja, tekemään töitä, viljelemään maata ja pysymään ruodussa, kun luvattiin että taivaassa sitten saatte kiitoksen. Taivaassa sinuakin sitten odottaa paikka päällikön vieressä ja onni ja autuus! Pitopöydät ja kunnia. Taivaassa sitten.
Eihän nuo ole oikeasti koskaan ihmisiä hillinneet, kristittyjen säännöt. Niin paljon on papitkin tehneet pahaa, ja nunnat haudanneet orpokotien pihaan satoja lapsia (Kanadassa). Aina on ihmiset halujen ja himojen perässä menneet, siksi oli keksittävä että jos katuu, niin aina pääsee taivaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on luulevaiselle vaikea käsittää, että jotkut tulevat aivan hyvin toimeen ilman kristillistä "oppia" ja ovat vailla "synnintuntoa".
Käsitätkö sitä, että uskosi johtuu vanhempiesi iskostamistoimenpiteistä ja ympäristön
Hyvin tulee ilman kristinoppia toimeen, eikä silloin synnintuntokaan vaivaa tai edessä oleva kadotus ahdista. Siksi kristinusko pyritään pyyhkimään yhteiskunnasta viimeistä piirtoa myöden, ettei vain kukaan huomaisi syntisyyttään.
Ja mitä syntyperään tulee, niin voihan se olla niin että jos olisin Intiassa syntynyt, niin olisin hindu ja iloisesti matkalla kohti ikuista kadotusta. Tai sitten olisin tavannut lähetystyöntekijän ja olisin intialainen kristitty. Onhan tälläkin palstalla paljon Suomeen syntyneitä, mutta silti armosta osattomia, joten tuo teoria että uskonto periytyisi on jokseenkin kehno.
Vierailija kirjoitti:
Joku uskovainen täällä kauhisteli, miten ihmiset uskoo enää vain rahaan ja raha pyörittää maailmaa.
Edelleen iso osa maailman ihmisistä kuuluu jonkin uskonnon vaikutuksen piiriin. Ei ateistit tätä maailman pahuutta pyöritä. Pää pois pensaasta nyt.
Eniten konflikteja on tullut jo lähes viimeiset 1000 v monoteistisille veljesuskonnoille kristinusko, juutalaisuus ja islam. Valitettavasti.
No kerro sinä tietoisuusjankkaaja miten todistat toisen tietoisuuden. Ja mikään aivosähkökäyrä ei käy todisteeksi koska se todistaa vain sähköiset impulssit, ei sitä mitä ihminen kokee.
"Jokainen on syntiä tehnyt. Siis kaikki ihmiset, niin pyhät kuin pakanat. Kukaan ei ole synnitöntä elämää elänyt. Mikään syntinen ei myöskään pääse taivaaseen."
Minä en ole tehnyt syntiä.
On monta tietä Jumalan luo. Lähimmäisenrakkautta noudattava ateisti on mielestäni ihan oikealla tiellä. T. Uskis
Idän uskonnoissa on enemmän hyvää kuin Lähi-Idän. Toki hankala asia on kastilaitos, mutta sehän on jo ollut pitkään kielletty.
Pidän erityisesti Kiinan ja lähiseutujen taolaisuudesta paljon. Sen maailmankuvassa on monia tasoja, jotka eivät sulje toisiaan pois. Ei siis ole niin tarkkaa rajaa faktan ja fiktion välillä, mikä esimerkiksi Suomessa on hyvin tarkka.
Vierailija kirjoitti:
"Jokainen on syntiä tehnyt. Siis kaikki ihmiset, niin pyhät kuin pakanat. Kukaan ei ole synnitöntä elämää elänyt. Mikään syntinen ei myöskään pääse taivaaseen."
Minä en ole tehnyt syntiä.
Ihmetyttää miten uskovaiset elävät kun jokainen koko ajan tekee syntejä. Itsekään en ole sellaista tehnyt.
Minä olen ajanut ylinopeutta ja kävellyt päin punaisia. Olen lapsena valehdellut päästäkseni pälkähästä ja aikuisena päästäkseni eroon inhottavasta ihmisestä ja tilanteesta.
En ole satuttanut ihmisiä tai eläimiä.
En ole pettänyt kumppaneitani.
Olen harrastanut irtoseksiä ja itsetyydytystä. Nautin ruoasta ja herkuttelen. Olen matkustellut, rakentanut yhdessä aviopuolison kanssa talon meille. Olen riidellyt ja pyytänyt anteeksi. Olen auttanut pyyteettömästi, ja toisaalta kieltäytynyt auttamasta koska haistoin hyvöksikäytön siinä. En ole koskaan luntannut kokeisiin. En ole kiusannut ketään, edes netissä.
En ole ikinä uskonut yhteenkään jumalaan, joten en ole tehnyt syntiäkään. Yllä olevat asiat luettelin, koska tiedän että täällä on monta kaltaistani tavallista ihmistä ja monta uskovaa, jotka ovat monin kerroin pahempia kuin mitä kuvittelevat olevansa.
Vierailija kirjoitti:
No kerro sinä tietoisuusjankkaaja miten todistat toisen tietoisuuden. Ja mikään aivosähkökäyrä ei käy todisteeksi koska se todistaa vain sähköiset impulssit, ei sitä mitä ihminen kokee.
Ihan millä tahansa asiaan käytetyllä kokeella. Vaikkapa Turingin testillä. Tai mittaamalla ne aivosähkökäyrät, ja vertaamalla tuloksia muiden samoille ärsykkeille altistetuille koe-henkilöille.
Se, että sinä olet kyvytön suunnittelemaan tieteellisen kokeen, ei tarkoita että kaikki muutkin olisivat sitä.
Vierailija kirjoitti:
Pelottaako teitä uskovaisia se, että ateisti voikin olla oikeassa? Että elämä loppuu kuolemaan, eikä mitään muuta ole.
Että on turhaa täällä maan päällä harmaana syntisenä ollut kulkea. Turhaan olet kieltäytynyt nautinnosta (oli se sitten seksi, ruoka, materia, mikä tahansa kielletty), turhaan ollut yksiavioinen etkä uskaltanut erota. Kivulla sinä tulet synnyttämään ja kärsimään ja vaeltamaan pimeässä laaksossa. Kärsi, kärsi, niin kirkkaimman kruunun saat!
Sillä tavalla rahvas saatiin maksamaan kruunulle veroja, tekemään töitä, viljelemään maata ja pysymään ruodussa, kun luvattiin että taivaassa sitten saatte kiitoksen. Taivaassa sinuakin sitten odottaa paikka päällikön vieressä ja onni ja autuus! Pitopöydät ja kunnia. Taivaassa sitten.
Eihän nuo ole oikeasti koskaan ihmisiä hillinneet, kristittyjen säännöt. Niin paljon on papitkin tehneet pahaa, ja nunnat haudanneet orpokotien pihaan satoja lapsia (Kanadassa). Aina on ihmiset halujen ja himojen perässä menneet, siksi oli keksittävä että jos katuu, niin aina pääsee taivaaseen.
Ei ahdista. Miksi ihmeessä edes olisin kateellinen syntielämää viettäviä kohtaan?? Kyllä tämä kohtuullisuuteen ja Herran tahdon mukaiseen elämään pyrkiminen on paljon parempaa.
Millä ateistisissa yhteiskunnissa saadaan rahvas maksamaan veroja ja viljelemään? Tai jälkikristillisen aikakauden länsimaissa? Tai miten se edes tähän liittyy?
Ihmiset ovat tehneet pahoja asioita, koska eivät noudata Raamatun määräyksiä, vaan itsekästä luontoaan. Parannuksen tekeminen on osa kristinuskoa.
PS. Mitä tuohon Kanadan tapaukseen tulee, niin siitähän ei taida olla vieläkään muita todisteita kuin huhupuheita.
Vierailija kirjoitti:
Eihän nuo ole oikeasti koskaan ihmisiä hillinneet, kristittyjen säännöt. Niin paljon on papitkin tehneet pahaa, ja nunnat haudanneet orpokotien pihaan satoja lapsia (Kan
Mä uskovaisena ajattelen, että ei mulle elämän loppuminen kuolemaan olisi mikään todiste jumalan olemattomuudesta. Enemmänkin ajattelisin niin päin, että sitten Jumala on erilainen mitä olen ajatellut. Tosiasiassa en ajattelisi silloin enää mitään, jos elämä loppuu kuolemaan.
Mä ajattelen että elämä joka tapauksessa jatkuu - maan mullassa, omissa hyvissä teoissani sekä lapsissani ja heidän elämässään. En pelkää kuolemaa.
Mulle usko Jumalaan on tuonut paljon hyvää elämään, ihan joka päivä tässä ja nyt. Ei uskovaisen elämän tarvitse olla jotain kärsimistä ja taivaspaikan odottelua.
Eli tarkoitat itsetietoisuutta. Kuten sanottua, tietoisuuden voi helposti todistaa ja mitata, oli sitten kyse kummasta määritelmästä tahansa.